notification-announcements

Duyurular

 



Yemek Fişi Nedir?

 

 

Yemek Fişi Nedir?

Yemek fişleri çalışanlar tarafından ay boyunca restoran ve kafelerdeki harcamaları esnasında toplanarak ay sonunda şirkete teslim edilir ve şirket tarafından çalışana  toplam harcama tutarında nakit ödeme yapılır. Fişlerin ay boyunca toplanarak tek tek sisteme girilmesini ve faturalandırılmasını gerektiren bu sistem, işletmelere operasyonel anlamda zorluk doğururken çalışanlar açısından da pratik bulunmamaktadır. Dijital sistem üzerinden tüm işlemlerinizi gerçekleştirip takip edebildiğiniz, fiş ve fatura toplama yükünden kurtulurken aynı zamanda vergi indirimlerinden faydalanarak tasarruf edebildiğiniz MultiNet yemek kartı ile sizler de operasyonel kolaylık sağlayabilir ve maliyetlerinizi düşürebilirsiniz!

MultiNet Yemek Kartı ile Vergi Avantajı Fırsatını Kaçırmayın!

05xx xxx xx xx

Kişisel verileriniz, talebinizin gerçekleştirilmesi amacıyla 6698 Sayılı Kanun kapsamında işlenmektedir. Aydınlatma Metnine buradan ulaşabilirsiniz.

Avantaj Hesaplamak için
Bilgilerinizi Giriniz

Aylık Çalışma Günü
-
+
Çalışan Sayısı
-
+
Günlük Yemek Bedeli (KDV Dahil)
-
+
Aylık toplam kazancınız:
Yıllık toplam kazancınız:
Kalem Multinet Yemek Kartı
KDV indirimi  
Gelir Vergisi  
Damga Vergisi  
SGK Primi İşçi Payı  
İşsizlik Sigortası  İşçi Payı  
SGK Primi İşveren Payı  
İşsizlik Sigortası İşveren Payı  

İşverene Toplam Maliyet

Aylık  
Yıllık  

Yemek Fişi Nasıl Toplanır?

Yemek fişi sisteminde çalışanlar ay boyunca restoran ve kafelerde gerçekleştirdikleri yemek harcamalarının fişlerini toplayarak şirketlerine teslim ederler. İşverenler de gerçekleştirilen toplam harcama tutarının ödemesini çalışanlarına nakit olarak elden sağlamaktadır. Fiş takibi ve faturalandırma gibi süreçlerin tamamı işverenler tarafından gerçekleştirilir. Dolayısıyla yemek fişi sistemi için herhangi bir başvuru gerekmez. 

 

 MultiNet  ile yararlanabileceğiniz KDV avantajını öğrenmek için "Yemek Kartı Vergi Avantajı Hesaplama aracımızı, KDV indirimi hakkında bilgi almak için ise "KDV Hesaplama Aracı"mızı kullanabilirsiniz. 

 

Yemek Fişlerinin Dezavantajları Nelerdir? 

  • Yemek fişlerinin ay boyunca biriktirilmesi çalışanlar açısından pratik olmamakla birlikte fişlerin kaybolma veya zarar görme ihtimalleri ek sorumluluk doğurmaktadır. 
  • Yemek fişleri her çalışan için ayrı ayrı toplanmalı, incelenmeli ve işleme alınmalıdır. Çalışan sayısıyla orantılı olarak iş yükü de artmaktadır. 
  • Yemek fişlerinin faturalandırılması işverenler tarafından gerçekleştirilmektedir. Bu yönüyle operasyonel anlamda avantajlı olmayan bir sistemdir. Eksik veya yanlış kayıt gibi sıkıntılar meydana gelebilir. 
  • Üstüne çıkılamayan bir bakiye belirlemek mümkün olmadığından hem çalışanlar hem de işletmeler için harcama takibi ve kalan bakiye hesaplaması yapılması elzemdir. 
  • İşletmeler açısından operasyonel zorluk oluşturduğu gibi zaman kaybı da yaratır. 
  • Yemek fişlerinin 5 yıl boyunca saklanma gerekliliği işverenlerin arşivleme sorunu yaşamalarına sebep olmaktadır. 
  • Yemek fişi sisteminde, yemek kartlarının sunduğu vergi avantajlarından faydalanma imkanı bulunmamaktadır.

Yemek Kartının Yemek Fişine Kıyasla Avantajları Nelerdir?

  • Çalışanlarınız aylık yemek ve market harcamalarını belirlediğiniz tutar üzerinden kart veya QR ödeme ile gerçekleştirebilir. Bu sayede ay boyunca fiş toplamalarına gerek kalmaz.
  • Yemek kartlarına dijital sistem üzerinden aylık yükleme yapmanız yeterlidir. Bu da işverenleri her çalışan için fişleri arşivleme ve faturalandırma eforundan kurtararak operasyonel anlamda kolaylık sağlar.
  • Yemek fişlerindeki harcama takibi yapma zorunluluğunun aksine yemek kartlarında çalışanlar, belirlediğiniz günlük yemek ücreti üzerinden aylık harcamalarını gerçekleştirerek kalan bakiyelerini kolaylıkla görebilirler.
  • Yemek kartı kullandığınızda Gelir ve Damga Vergisi dışında SGK işçi primi ve SGK işveren primi gibi ödemeleri de yapmanıza gerek kalmaz, yemek fişinde geçerliliği olmayan vergi indirimlerinden yararlanabilir ve tasarruf edebilirsiniz.

Yemek Fişi Hakkında Sıkça Sorulan Sorular

 

Yemek fişi sisteminde çalışanlar yemek ihtiyaçlarını gerçekleştirirken kafe ve restoran gibi noktalardan aldıkları fişleri saklayarak ay sonunda işverene teslim ederler ve toplam harcama miktarında ödemeyi nakit olarak alırlar.

Çalışanların yemek ihtiyaçlarını karşılarken yaptıkları ödeme sonrasında aldıkları fişleri toplayarak işverene teslim etmesi gerekir. İşveren tarafından teslim alınan bu fişler her çalışan için ayrı olarak faturalandırılır ve fatura tutarındaki ödeme çalışana nakit olarak yapılır.

Yemek fişlerinin zaman, tutar ve içeriklerinin faturalandırma sürecinde kontrol edilmesi gerekir. Bu sayede iş saatleri haricinde, yemek ihtiyacı dışında gerçekleştirilen ve belirlenen miktarı aşan fişler tespit edilebilir.

Yemek fişlerinin bahsi geçen ay içerisinde, iş saatlerine dahil olan yemek ihtiyaçlarını karşılaması gerekmektedir. Bu sebeple önceki ayların fişleri daha sonrasında işleme alınmaz. Aynı şekilde iş saatlerine dahil olmayan harcamaların da geçerliliği bulunmamaktadır. 

Yemek fişlerinde sınırlanabilen günlük veya aylık harcama limiti bulunmamaktadır. Ancak işveren ve çalışan arasındaki anlaşmaya bağlı olarak bir ay içerisinde yapılabilecek toplam harcama limiti bulunur. Çalışanlar yemek ihtiyaçlarını bu limiti aşmayacak şekilde gerçekleştirmelidir.

Faturalandırma sürecinde yaşanabilecek aksaklıkları ve karışıklıkları önlemek adına yemek fişlerinin her çalışan için ayrı olarak toplanması ve 5 sene boyunca arşivde tutulması gerekir.

Multinet Logo