notification-announcements

Duyurular

 

Demirhan Şener Sabah 2022

17.01.2022

MULTINET UP CEO’SU DEMİRHAN ŞENER: “2022’de kazan-kazan-kazan prensibiyle gerçekleştirdiğimiz yeni iş birliklerine odaklanacağız”

Demirhan Şener

Ödeme sistemleri alanında geliştirdiği ürün ve hizmetlerle kurumların ve bireysel kullanıcıların ihtiyaçlarına çözümler sunan Multinet Up’ın ekosistemi 2 milyon kart kullanıcısına ve 200 binin üzerinde kuruma ulaşıyor. BKM’nin hazırladığı Türkiye Fintech Ekosistemi Haritası’nda Türkiye’nin banka dışı tek kart şemasına sahip şirketi olan Multinet Up, geliştirdiği yenilikçi iş modelleri ile ödeme teknolojileri dünyasının tamamını kapsayan bir fintech grubu olarak faaliyet gösteriyor.

Multinet Up CEO’su Demirhan Şener, şirketin son dönemdeki faaliyetlerine ve 2022 hedeflerine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Şener, “Temel faaliyet alanlarımızdan ilki ofis çalışanlarının giderlerine yönelik sunduğumuz yemek kartı, kurumsal hediye çatısı altında özel günler, esnek yan haklar ve sosyal yardım kartı, akaryakıt, seyahat ve konaklama çözümlerimizden oluşuyor. İkinci olarak, toplu satın alma ve tedarik çözümlerimiz ile KOBİ ve mikro işletmelerin operasyonel giderlerini maliyet ve ödeme avantajları ile yönetmelerini sağlıyoruz. Bunların paralelinde hem B2C hem B2B servislerden oluşan finansal servisler platformumuzda ininal ve iPara gibi iştiraklerimizle ön ödemeli kartlar ve sanal ödeme sistemleri alanında faaliyet gösteriyoruz.

Özellikle son yıllarda ağırlık verdiğimiz bir diğer faaliyet alanımız ise geliştirdiğimiz finansal teknoloji servislerimizi, iş birliği yaptığımız kurumlara sunmak. 18 Milyon İstanbulkart kullanıcısının Multinet Up üye restoranlarında harcama yapabilmesi veya Çin’den ülkemizi ziyarete gelmiş bir Alipay kullanıcısının Kapadokya’da yediği yemeği Alipay cüzdanı ile ödeyebilmesi gibi uygulamalar bu alandaki faaliyetlerimize örnek teşkil ediyor. Dolayısıyla Multinet Up’ı sınıflandırmak gerektiğinde herhangi bir sektöre konumlandırmak zor. Sınırları olmayan, onlarca farklı sektöre uzanan geniş bir ekosistemimiz var. Örneğin, lokomotif ürünümüz yemek kartı ile yemek kartı sektörüne yön verirken akaryakıt alanında Türkiye’nin en büyük aracı kurumlarından biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Aynı zamanda, teknoloji şirketimiz inventiv ile kapalı devre ödeme sistemleri geliştiriyor ve yurtdışına ihraç ediyor, siber güvenlik hizmetleri veriyoruz.

2021 ekosistem stratejimizi sürdürdüğümüz, paydaşlarımızın ihtiyaçlarına yönelik inovatif çözümler üretmeye devam ettiğimiz bir seneydi. Uzaktan çalışmanın yaygınlaşmasıyla, çalışan bağlılığı ve motivasyonun önem kazandığı, çalışan yan haklarında dijitalleşmenin ve esnekliğin arttığı bu dönemde, şirketlerin çalışanlarına bağlı giderlerine yönelik çözümlerimize talep arttı. Örneğin son bir senedir yemek kartında yeni satış oranında yüzde 80 büyüdük. MultiNet sanal yemek kartında 21 kat artış elde ettik. Benzer şekilde, kurumsal hediye ve sosyal yardım kartında geçen yıla göre yüzde 50’nin üzerinde büyüdük. Kurumlar için tasarruflu gider yönetiminin daha fazla önem kazanmasıyla birlikte KOBİ’lere yönelik toplu satın alma hizmeti sunduğumuz tedarik zincirimiz MultiAvantaj’ın kapsamını genişleten yeni iş birlikleri yaptık. KOBİ’lere sunduğumuz avantajların artığı bu dönemde MultiAvantaj’ın aylık ortalama kullanımı son iki senede iki kat artış gösterdi. 2021’i Multinet Up olarak ekosistemimizdeki tüm çözümlerimizle birlikte yaklaşık yüzde 50 oranında bir büyüme ve 8.25 milyar TL hacimle kapatıyoruz. 2022’de paydaşlarımıza sunduğumuz servis setini çeşitlendirmeye devam edeceğiz. Ayrıca, özellikle ekonomimizin can damarı olan KOBİ’ler için fayda sağlamaya yönelik, kazan-kazan-kazan prensibiyle  gerçekleştirdiğimiz yeni iş birliklerine odaklanacağız.