notification-announcements

Duyurular

 

Bilanço Nedir?

Bilanço Nedir? Bilanço Nasıl Hazırlanır?

Şirketler, tüm finansal faaliyetlerine ve hedeflerine ulaşmaları için atmaları gereken adımları bir mali yıl içerisinde gerçekleştirmelidir. İşletmeler ürünlerini, hizmetlerini ve finansal kaynaklarını göz önünde bulundurarak belirlediği hedefleri, yıllık iş planı ile raporlandırır. Pek çok şirket finansal performanslarını okumak ve değerlendirmek için birtakım göstergelerden yararlanır. Yatırımcılara ve ortaklara şirketin yakın zamandaki genel durumu hakkında bilgi veren bilançolar, dönem içerisinde gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin özeti olarak işlev görür. 

Vergi & Muhasebe 10 Dakika Okuma
Mazeret İzni Nedir?

Mazeret İzni Nedir ve Kaç Gün Alınır?

Çalışanların motivasyonunu ve şirkete bağlılığını artırmanın yolu, hakların ve sorumlulukların eksiksiz yerine getirilmesinden geçer.

İnsan Kaynakları 5 Dakika Okuma
VKN Nedir?

VKN Nedir? Vergi Kimlik Numarası Sorgulama

İşletmelerin ve bireylerin finansal işlemlerini kolaylaştırıp şeffaflığı artırmak, günümüz iş dünyasında başarının anahtarlarından biridir. Kurumsal yapı içerisinde verimliliği ve uyumu doğrudan etkileyen birçok konu vardır. Bu konulardan biri de vergi kimlik numarasıdır.

Vergi & Muhasebe 10 Dakika Okuma
Liderlik Becerisi

Başarılı Yönetimin Anahtarı: Liderlik Becerisi

Bir organizasyonun başarılı olmasında liderin payı yadsınamaz. Önder ve şef gibi anlamlara gelen lider, özetle yönetimden sorumlu olan kişidir. Ancak iş hayatında liderlik, bu tanımdan daha fazlasını ifade eder.

İnsan Kaynakları

Popüler Konular

İnovasyon & Girişimcilik

İlgili 75 yazı

İnovasyon

İnsan Kaynakları

İlgili 110 yazı

İnsan Kaynakları

Kurumsal Seyahat

İlgili 13 yazı

kurumsal seyahat

Lojistik ve Filo Yönetimi

İlgili 40 yazı

lojistik ve filo yönetimi
Etkili İletişim Nedir?

Etkili İletişim Becerileri İş Hayatında Neden Önemlidir?

Çalışanların hem kendi aralarında hem de yöneticileriyle düzenli etkileşim kurması bir hayli önemlidir. Zira iş hayatında etkili iletişim, pek çok başarının kapısını aralar. Örneğin anlaşmazlıkları ortadan kaldırır ve sorunların daha fazla büyümeden çözülmesine yardımcı olur. Ayrıca bilgi aktarımının doğru gerçekleştirmesini sağladığı için verimlilik ve performans artışını da beraberinde getirir.

İnsan Kaynakları 9 Dakika Okuma
İş Performansı Nasıl Değerlendirilir?

İş Performansını Nasıl Değerlendirilir?

İşletmeler için çalışan performansının önemli bir yeri vardır. İş kalitesini korumak ve gelişimi teşvik etmek gibi hedefler için personellerin durumunun düzenli aralıklarla incelenmesi gerekir. Performans değerlendirme aşamalarıyla çalışanların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenebilirsiniz. Böylece başarıları takdir etmeniz, eksiklikleri ise gidermeniz mümkün olur. Ancak bunun için objektif bir ölçme ve değerlendirme süreci yürütmeniz mühimdir. Bu yazıda iş performansının ölçülmesinde izlenecek adımlardan ve kaçınılması gereken durumlardan bahsettik. 

İnsan Kaynakları
Gider Pusulası Nedir?

Gider Pusulası Nedir? Nasıl Düzenlenir?

Gider pusulası, bir malın veya hizmetin alımı için yapılan harcamanın belgelendirilmesi ve muhasebe sistemine kaydedilmesi için düzenlenen fatura hükmünde resmî bir evraktır. Ayrıca tüketiciye satılan bir ürünün iade alınması hâlinde de söz konusu belge düzenlenir. Mal ve hizmet alımlarında işletmenin fatura vermesinin ya da almasının mümkün olmadığı durumlarda gider pusulaları kullanılır.

Vergi & Muhasebe 7 Dakika Okuma
Avans Nedir?

Avans Nedir?

TDK Güncel Türkçe Sözlük'e göre avans kelimesinin anlamı, "oyunda zayıf olan tarafa önceden verilen geçici üstünlük"tür. Çalışan ve işveren arasında ise maaş öncesi ödemeyi ifade etmek için kullanılır. Sizin için "Avans Nasıl Alınır?", "Avans Vermek Zorunlu mu?", "Avans Ücret Sayılır mı?" ve "Avans Maaştan Düşer mi?" gibi çok sık karşılaşılan soruların cevaplarını derledik. 

İnsan Kaynakları 6 Dakika Okuma