Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır. "ROAS ne demek?", "ROAS değeri nasıl hesaplanır?" ve "ROAS nasıl hesaplanır?" gibi sorularınızı bu yazımızda sizin için cevapladık.
Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar. Radyo, televizyon, internet ve basılı medya gibi araçlar, iletişimin hem zamansal hem de mekansal sınırlarını aşarak, işletmenizin mesajını hedef kitlenize en etkili şekilde iletmesine yardımcı olur.
Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz.
Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar. Bu nedenle de etkileşimi artırabilmek için her bir görsel ve video’nun ilgili sosyal medya uygulamasına uygun olarak düzenlenmesi gerekir. Instagram görsel boyutları başta olmak üzere sizin için 2024 yılı güncel sosyal medya görsel boyutlarını derledik.
Yapay zekâ, gelişmiş teknolojiyle insan gücüne ihtiyaç duyulan, uzun sürede yapılan işlemleri hızlı şekilde yapmaya yardım eder. Yeni girdilere uyum sağlaması ve deneyimlerden öğrenmesi sayesinde yapay zekâyı pek çok alanda tercih edebilirsiniz. Tedarik zincirinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda yapay zekâyı kullanabilirsiniz. En basit hâliyle insan zekâsını taklit etme olarak tanımlayabileceğimiz bu hizmet, girdiğiniz parametreler doğrultusunda hareket eder. Bu süreç, hızlı sonuçlar verdiği için işletmenizde yeni bir dönem yaşamanızı sağlar.
Dijital pazarlama stratejileri arasında önemli bir yer tutan affiliate marketing, ticari başarı sağlama potansiyeli yüksek bir yöntemdir. Bu sistem, ürün veya hizmetlerin bağımsız üçüncü taraflarca tanıtılmasını ve satılmasını sağlar. Böylece hem ürün sahipleri hem de affiliate olarak adlandırılan bu bağımsız taraflar kazanç elde eder. Affiliate marketing Türkiye de dâhil olmak üzere dünya genelinde birçok firma tarafından benimsenerek ürünlerin daha geniş kitlelere ulaştırılmasını sağlar ve satış oranlarını artırır. Peki, affiliate marketing tam olarak nedir ve nasıl işler?
Onurcan Acar, Eskişehir Anadolu Üniversitesi İşletme Bölümü mezunudur. Pazarlama alanında yaptığı yüksek lisansını ise Bahçeşehir Üniversitesi’nde tamamlamıştır. 2013 yılından bu yana e-ticaret ve turizm gibi farklı sektörlerde Dijital Pazarlama alanında çalışmıştır. 2019 yılında Multinet Up’ın Dijital Pazarlama Yöneticisi olan Acar, 2022 yılında bu yana Dijital Pazarlama Müdürü olarak görev yapmaktadır.