Multinet UP Editör

Yazar:

Multinet UP

Editör

02.06.2021
5 Dakika Okuma Süresi

Bayram Mesaisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır?

Genel tatil günü olarak değerlendirilen bayramlarda belirli işyerleri ve çalışanların iş devamlılığını sağlaması gerekebiliyor. Çalışanların iş sorumluluklarını sürdürdüğü bu süreç bayram mesaisi olarak tanımlanıyor. Resmi olarak da tatil olan bayramlarda mesai çalışanlar ve işyeri arasındaki iş sözleşmesine bağlı olarak yapılabiliyor. 

Herkes gibi çalışanlarınızın da bayramda aileleriyle vakit geçirmek, tatil yapmak isteyebilir. Bayram mesaisi yapan çalışanlarınızın belirli haklarının sağlanması önemlidir. Bunun için, bayramda tatilinde mesai yapan çalışanlara aylık maaşlarına ek olarak bir mesai ücreti ödenir. Bayram mesaisi için özel bir ücretlendirme ile kendilerine ayırabilecekleri zamanı iş devamlılığı için değerlendiren çalışanlarınızın hakları sağlanır.

Bayram Mesai Nedir?

Resmi tatil günleri olan bayramlarda standart bir iş günü gibi çalışılmasına bayram mesaisi olarak ifade edilir. Çalışanlar resmi tatil günlerinde çalışmasalar da aylık maaşlarına resmi tatil günlerinin ücreti dahildir. Bayramlarda çalışanların ise aylık sabit maaşlarına bayram mesai ücreti eklenir. Bayram mesai ücreti çalışılan her tatil günü için ödenir. 

Çalışan bayram mesaisi ile haftalık çalışma süresini aşıyorsa hem fazla mesai hem de bayram mesai ücreti ödenir. Bayram mesai ücreti yerine çalışana karşılık olarak serbest zaman izni ile karşılanması mevzuata uygun değildir. Çalışanların bayramda çalıştıkları her gün için bayram mesai ücretinin ödenmesi gerekir.
 

Bayram Mesaisi Yapmak Zorunlu Mu?

Bayram mesaisine ilişkin İş Kanunu’na ait açıklama, ulusal bayramlarda olduğu gibi tatil günleri olarak kabul edilen bayram günlerinde de çalışmanın zorunlu olmadığını belirtiliyor. Ancak, çalışanların iş sözleşmesinde bayramlarda, tatil günlerinde çalışmaya yönelik bir bilgi yer alıyorsa işverenin talebi üzerine bayram mesaisi zorunlu olabiliyor. Bayram veya diğer tatil günleri mesailerine ilişkin iş sözleşmesinde çalışılması hakkında bir bilginin bulunmaması durumunda söz konusu günlerde çalışılması için çalışanın onayı gerekiyor.

bayram mesaisi ücreti hesabı

Bayram Mesai Ücreti Nasıl Hesaplanır?

Bayram mesai ücretleri çalışanların aylık maaşının günlük bedeli ile belirlenir. Bayram mesai ücreti hesaplanırken çalışanın haftalık çalışma saatleri de göz önünde bulundurulur. Çalışanın haftalık çalışma süresinden fazla çalışması durumunda, bayram mesai ücretine ek olarak fazla mesai ücreti dahil edilir. 

Haftalık 45 saat, toplamda aylık 180 saat çalışılan bir işyerinde aylık maaşı 4500 TL olan bir çalışan için bayram mesai ücreti hesabı şu şekilde yapılabilir:
 

  • Çalışanın bayramda üç gün çalıştığı bir durumda bayram mesai ücreti hesaplaması ve aylık maaşına yansıması şu şekildedir;
     

Bayram Mesai Ücreti: 4500 / 30 = 150 TL

Üç Günlük Ücret: 150 x 3 = 450 TL

Aylık Toplam Maaş: 4500 + 450 = 4950 TL

  • Çalışanın bayramda üç gün çalıştığı ve haftalık çalışma saatine ek olarak her gün 2 saat fazla çalıştığı bir durumda aylık maaşın hesaplanması şu şekildedir;
     

Bayram Mesai Ücreti: 4500 / 30 = 150 TL

Üç Günlük Ücret: 150 x 3 = 450 TL

Günlük Saat Ücreti: 4500 / 180 = 25 TL

%50 Zamlı Fazla Mesai Ücreti: 25 x 1.5 = 37.5 TL

Üç Günlük Toplam Fazla Mesai: 37.5 x 6 = 225 TL

Aylık Toplam Maaş: 4500 + 450 + 225 = 5175 TL

MultiGift hediye kartı başvuru


MultiGift Hediye Kartı ile Bayram Hediyeleri Hazır!

Bayram gibi tatil günlerinde iş devamlılığını sağlayan değerli çalışanlarınızın hakları için belirli bir bayram mesai ücreti belirlenmiş olsa da bu süreçte çalışanlarınız motivasyona ihtiyaç duyabilirler. Özellikle böyle dönemlerde ihtiyaç duyulan bu motivasyonu karşılayarak çalışanlarınızın iş verimliliğinin ve şirketinize olan bağlılığının artmasını sağlayabilirsiniz. Çalışanlarınızın motivasyonunu artırmak için MultiGift Hediye Kartı’nın sunduğu çözümlerinden faydalanabilir, hem çalışanlarınız hem de şirketiniz için birçok avantaj sağlayabilirsiniz. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

Şirketiniz için sağlayabileceğiniz avantajlar;

  • Çalışanlarınızın ihtiyaç duydukları motivasyonu sağlarken %39’a varan vergi tasarrufu sağlayabilir, şirketinize mali avantaj kazandırabilirsiniz.
  • Yılbaşı, doğum günü gibi özel günlerde de çalışanlarınızı ödüllendirmek için kullanabilir, şirket içi bağlılıklarını artırabilirsiniz.
  • Çalışanlarınızın bakiyelerini 7.000’in üzerinde noktada özgürce harcama imkanı sunabilirsiniz.
  • Hediye kartı ödemelerini tek fatura ile gerçekleştirebilir, fatura toplama sürecini ortadan kaldırarak zaman ve iş gücünden tasarruf edebilirsiniz.
  • Çalışanlarınıza özel ödüllendirme seçeneklerini online bir şekilde oluştururken şirket maliyetinizi kontrol edebilirsiniz.
  • Şirketinizin çalışan sayısı, büyüklüğü, sektörü fark etmeksizin tüm bu avantajlardan faydalanabilirsiniz.

Çalışanlarınız için sağlayabileceğiniz avantajlar;

  • Çalışanlarınız bakiyelerini ihtiyaçlarına göre özgürce kullanabilirler.
  • Harcama geçmişlerini ve bakiyelerini MultiPay üzerinden izleyebilir, harcama noktalarına kolayca ulaşmak için yol tarifi alabilirler.
  • Takdir ve ödüllendirmeler ile iş verimlilikleri ve motivasyonları artırılabilir.
  • Alışverişlerde indirim ya da alışveriş tutarına bağlı olarak ödüllendirmeler ile harcadıkça kazanabilirler.
  • MultiGift sanal kart ve dijital kod ile temassız ve güvenli alışveriş fırsatından faydalanabilirler.

Şirketinizin ihtiyaçlarına göre özelleştirebildiğiniz MultiGift Hediye Kartı çözümleri ile size özel avantajlardan faydalanmak için başvurunuzu hemen yapabilirsiniz

Submitted bygamzegulden.sigircion02.06.2021

Şirketinizin ihtiyacına uygun çözümlerimizden faydalanmak için tıklayın

Teklif İste
Yukarı Çık