Teknolojik ve sektörel gelişmeler, şirketlerin gereksinimlerini ve organizasyonel süreçlerini doğrudan etkiler. Hedeflerini gerçekleştirmek ve başarısını sürdürmek isteyen şirketlerin bu gelişmeleri takip ederek ürün, hizmet, üretim ve yönetim süreçlerini iyileştirecek çözümlerle sürekli uyum sağlaması gerekir. Bu nedenle, şirketler stratejilerine uygun yenilikçi çözümler için inovasyona ihtiyaç duyar. Girişimcilik ise inovasyona dayalı bir faaliyet olarak ortaya çıkar ve inovasyon sürecini yönlendirir. Bu nedenle, inovasyon ve girişimcilik birbirini tamamlayan iki olgudur.
İnovasyon, şirketler için sürdürülebilir bir büyüme ve gelişme sağlayan süreçtir. İnovasyon, şirketinizin kültüründen çalışanlarınızın performansına kadar pek çok etken ile bağlantılıdır. Şirketinizin inovasyon faaliyetlerini başarılı bir şekilde yürütebilmeniz için öncelikle inovasyonu teşvik eden bir kurum kültürü oluşturmanız gerekir. Böyle bir kültüre sahip olarak şirketinizin ihtiyaçlarına yönelik inovatif çözümleri belirleme, benimseme, uygulama ve değerlendirme süreçlerini daha etkili bir şekilde sürdürebilirsiniz.
Girişimcilik için inovasyona olduğu kadar belirli süreçlere yönelik bilgiye de ihtiyaç duyulur. Öncelikle, girişiminizi başlatıp sürdürebileceğiniz limited şirket, anonim şirket gibi belirli bir şirket modeli belirlemeniz gerekir. Ancak, başarılı bir girişim için yalnızca uygun bir şirket modeli belirlemek yeterli değildir. Şirketinizin insan kaynakları, vergi ve muhasebe gibi süreçlerini de etkili bir şekilde sürdürmeniz girişiminizin başarısı için büyük bir öneme sahiptir.
İnovasyon ve girişimcilik süreçlerine yönelik gelişmeler hakkındaki güncel bilgilere sahip olarak şirketinizin ihtiyaç ve hedefleri için yenilikçi çözümleri daha hızlı bir şekilde uygulayabilirsiniz. İşletmenizin farklı süreçlerine katkı sağlayacak inovasyon ve girişimcilik süreçlerine ilişkin güncel ve pratik bilgiler için Multinet Blog’u ziyaret edebilirsiniz. Bu sayede, hem şirketiniz hem de çalışanlarınız için pek çok avantaj sunan Multinet Up çözümlerini de keşfedebilirsiniz.
Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır. "ROAS ne demek?", "ROAS değeri nasıl hesaplanır?" ve "ROAS nasıl hesaplanır?" gibi sorularınızı bu yazımızda sizin için cevapladık.
Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.
Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.
İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir. “İnovasyon ne demek?” sorusunun cevabı, yeni fikirlerin pratik ve faydalı sonuçlar yaratacak şekilde hayata geçirilmesi olarak özetlenebilir. Bu süreç, hem işletmelerin rekabet avantajını artırmalarına hem de müşteri ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermelerine olanak tanır.
Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır. Kısaca yatırım getirisi olarak özetleyebileceğimiz ROI hakkında merak edilen soruları ve bilmeniz gerekenleri sizin için derledik.
Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir. Virüs haricinde cihaza veya cihazlara saldıran, kişisel bilgiler gibi önemli verileri çalan daha birçok zararlı yazılım bulunur. Öyle ki bu malware türleri, cihazınızın kullanılamaz hâle gelmesine bile neden olabilir. Böyle sorunlarla karşılaşmamak için siber güvenlik önlemleri almanız gerekir.
Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz.