Teknolojik gelişmeler, 20. yüzyılda ekonomik faaliyetlerin gelişmesinde ve çeşitlenmesinde büyük bir rol oynamıştır. İnternet teknolojisi ile ekonomik, sosyal ve ticari alanlarda köklü değişimlerin gerçekleştiğinden söz edilebilir. Bu devrim niteliğinde gelişmelerden biri olan e-ticaret; firmalar için yeni bir pazarlama modeli oluşturarak markaların daha geniş kitlelere hitap etmelerine imkân tanır.
Sosyal mühendislik kavramı, günümüz dijital dünyasında karşılaştığımız en sofistike saldırı yöntemlerinden biridir. Dijital dönüşüm çağının beraberinde getirdiği yenilikler ve teknolojik gelişmeler ile birlikte giderek daha önemli bir konu hâline geldiği söylenebilir. Günümüzde sadece teknik zafiyetler değil, aynı zamanda insan doğasındaki güven duygusunu hedef alan manipülasyonlar da artmış durumdadır.
Geleceğe yönelik bir vizyonun temelinde sürdürülebilirlik yatar. Bu kavram; artan kaynak tüketimi, çevresel sorunlar ve toplumsal eşitsizlikler gibi küresel zorluklar karşısında günümüzün en mühim meselelerinden biri hâline gelmiştir.
Lojistik, akla gelen her türlü ürünün ve bilginin servis akışını sağlamaktır. Ürünü başlangıç noktasından varış noktasına dek ulaştırma sürecinin yönetimi olarak da bu kavram tanımlanabilir. Planlama, yönetim ve koordinasyonun oldukça önemli olduğu lojistik sektöründe bir diğer hayati durumsa tüm bunları çevreyi de hesaba katarak yapmanızdır. Bu noktadaysa sürdürülebilir lojistik adımlar son derece önem kazanmıştır.