notification-announcements

Duyurular

 

Kobilerin Yaptırması Gereken Sigorta Çeşitleri Nelerdir?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
Kobilerin Yaptırması Gereken Sigortalar

Her işletme gibi küçük ve orta büyüklükteki işletmelerin (KOBİ) de iş süreçlerini sürdürürken çeşitli nedenlerden zarar görme ihtimalleri bulunuyor. Bu nedenle, işletmelerin kendilerini ve iş süreçlerini güvence altına almak için farklı çözümler bulması gerekebiliyor. KOBİ’lerin ortaya çıkan zararı telafi etmelerini veya daha az etkilenmelerini sağlayan, iş süreçlerinin devam etmesine yardımcı olan çeşitli sigorta çeşitleri bulunuyor. Bu sigortalar KOBİ’lerin faaliyet alanlarına göre uygun teminatlar içeriyor. Bu yazımızda sizler için KOBİ’lerin yaptırması gereken sigorta çeşitlerine yer verdik.

1) Hırsızlık Sigortası

KOBİ’lerin sıklıkla karşılaştığı sorunlardan biri hırsızlık olaylarıdır. Bu olaylara karşı ne kadar önlem alınsa da üstesinden gelmek oldukça zor olabiliyor. Bu tür durumlarında KOBİ’ler, herhangi bir kayıpla karşılaşmamak ve bu gibi sorunların önüne geçmek için hırsızlığa karşı sigorta yaptırabilirler. Bu sigorta sayesinde işletmeler sahip oldukları değerli eşya, malzeme, ürün veya paranın olası hırsızlık riskine karşı güvence sağlarlar. Bu noktada, ilgili sigorta poliçesinde yer alan kriterlerin belirlenmesi ve işletmenin ihtiyaçlarına uygunluğunun değerlendirilmesi ayrıca önemlidir.

2) Trafik Sigortası

Yaşanabilecek taşıt kaynaklı olası bir kaza işletmelere beklenmedik maliyetler çıkarabileceği gibi lojistik sürecini olumsuz yönde etkileyerek iş süreçlerinin aksamasına neden olabilir ve maddi açıdan daha ciddi zararlar verebilir. KOBİ’ler trafik sigortası ile olası bir kaza için önceden tedbir alabilirler. Bu noktada, iş süreçleri için kullanılan taşıtın türüne bağlı olarak trafik sigortası kriterleri belirlenir. Böylece, hem beklenmedik maliyetlerin hem de iş süreçlerindeki aksamaların önüne geçilebilinir. Ayrıca, trafik sigortası sayesinde kaza kaynaklı üçüncü kişilerin başına gelebilecek olumsuz durumlar için de teminat elde edilmiş olunuyor.

3) Doğal Afet Sigortası

Türkiye’nin konumu ve fiziksel özellikleri nedeniyle çığ, toprak kayması, deprem, sel gibi doğal afetler yaşanabilir. Bu tür doğal afetlere karşı gerekli önlemler alınmaması durumunda KOBİ’ler maddi açıdan zor durumda kalabilir. KOBİ’lerin doğal afetlere karşı önlem almasını sağlayacak özel sigortalardan yararlanılarak ortaya çıkabilecek olası maddi zararlar karşılanabilir. İlgili sigorta poliçesi sayesinde KOBİ’lerin doğal afetten kaynaklı bu zarı karşılanarak, iş süreçlerine devamlılığı da sağlanmış olunur.

4) İşveren Sorumluluk Sigortası

Çalışma ortamında yaşanabilecek herhangi bir kazada hukuki sorumluluk işverene ait oluyor. İstenmeyen bu iş kazalarına yönelik çalışanların veya hak sahiplerinin işverenden belirli bir tazminat istemesi gerekebiliyor. KOBİ’ler bu durumlarda işveren sorumluluk sigortası ile söz konusu durumlara karşı kendini güvence altına alabiliyor. Bu sigorta ile işverenin hizmet akdi ile Bağ-kur ve SGK’ya tabi çalışanlar veya hak sahipleri tarafından talep edilen tazminat karşılanıyor. Bu süreçte, işverene dava açılması durumunda mahkeme masrafları da bu sigorta üzerinden karşılanabiliyor.

6) KOBİ’lere Özel Hazırlanmış Sigortalar

Ülke ekonomisine katkısı göz ardı edilemeyecek düzeyde olan KOBİ’lerin karşılaşabileceği olası olumsuzluklara karşı pek çok sigorta şirketi özel sigorta paketleri sunuyor. KOBİ’ler için özel hazırlanan bu sigorta paketleri işletmelerin faaliyet gösterdikleri alanlara ve ihtiyaçlarına uygun geniş teminatlar içeriyor. Bu sigorta paketleri ile KOBİ’ler maddi değeri olan veya iş süreçlerini etkileyecek fiziki mal varlıklarını güvence altına alabilirler. Bu sigorta paketleri işletmelerin taleplerine göre sigorta şirketleri tarafından özel olarak da düzenlenebiliyor.

7) Özel Sağlık Sigortası

KOBİ’ler çalışanlarına bir yan hak olarak özel sağlık sigortası sağlayabilirler. Bu sigorta sayesinde çalışanlar anlaşmalı özel sağlık kuruluşlarında sigorta kapsamında yer alan hizmetlerden faydalanabiliyor. Çalışanların alacağı sağlık hizmetleri için ödenecek fark ücreti özel sağlık sigortası tarafından karşılanır. Özel sağlık sigortası ile KOBİ’ler çalışanlarına verdiği değeri gösterirken çalışan memnuniyet ve bağlılığını da güçlendirmiş olurlar. Ayrıca, özel sağlık sigortasından faydalanacak KOBİ’lerin sigorta poliçesinde yer alan kriterleri işletme ve çalışanlara uygunluğu açısından değerlendirmesi oldukça önemlidir.

8) Kredi ve Alacak Sigortaları

Büyük işletmeler gibi KOBİ’ler de belirli dönemlerde tahsilat konusunda sorun yaşayabiliyorlar. Satışını yaptığı ürünün veya sağladığı hizmetin karşılığını alamayan KOBİ’ler iş süreçlerini de olumsuz yönde etkileyebilecek finansal zorluklar yaşayabiliyorlar. 2018 yılında yürürlüğe giren Devlet Destekli Ticari Alacak Sigortası ile KOBİ’ler yapılan değerlendirmeler doğrultusunda tahsil edemedikleri alacağa ait teminat tutarının %90’ını alabiliyorlar. Bu şekilde, ülke ekonomisinin temeli olarak görülen KOBİ’lerin tahsilat konusunda yaşadığı sorunların etkisi en aza indirilmesi amaçlanıyor.

KOBİ’ler için çeşitli olumsuzluklardan kaynaklı iş süreçlerinde aksamalar, finansal kayıplar veya beklenmedik farklı sonuçlar yaşanabiliyor. Bu olumsuzlukların etkisini en aza indirmek veya bu etkiyi telafi etmek için KOBİ’lerin faydalanabileceği çeşitli sigorta türleri bulunuyor. KOBİ’lerin iş süreçlerinin devamlılığı sağlamak ve maddi kayıplarını önlemek amacıyla ihtiyaç duyulan sigortalardan faydalanılması oldukça önemlidir. Sigorta çeşitleri gibi Multinet Up da sunduğu MultiNet Yemek Kartı, MultiGift Hediye Kartı, MultiPetrol Yakıt Kartı gibi çözümleri ile akaryakıttan yemeğe KOBİ’ler için pek çok harcamanın yönetilmesi ve azaltılmasında destek oluyor. MultiNet Up çözümleri ile tanışmak ve avantajlardan faydalanmak için başvurunuzu hemen yapabilirsiniz!



 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.