notification-announcements

Duyurular

 

KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 6 Dakikalık Okuma Süresi
kobilerin avantaj ve dezavantajları

KOBİ kavramı küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için kullanılan bir kavramdır. Ülke ekonomisinde önemli rol oynayan KOBİ’lerin çalışan sayısı, yıllık mali bilançosu gibi değişkenlere bağlı olarak ayrılan belirli türleri bulunuyor. 

Çeşitli türleri bulunsa da KOBİ’lerin; 

  • Düşük sermaye ile yüksek üretim, 
  • Teknolojik gelişmelere kolay uyum sağlama, 
  • Talep ve arzdaki değişime kolay uyum sağlayabilme 

gibi temel ortak özellikleri bulunuyor. 

Belirli ortak özelliklere sahip KOBİ’lerin büyük işletmelere karşısındaki güçlü yönlerinin de ortak olduğu söylenebilir. Büyük işletmelere göre KOBİ’ler özellikle;

  • Tüketiciye yakınlığı, 
  • Yeniliklere daha açık ve yatkın olması, 
  • Yenilikler ile daha fazla verimliliğin sağlanması, 
  • Ferdi tasarrufların teşvik edilmesi 

gibi konularda daha güçlüdür. Kısaca, büyük işletmelere göre daha esnek bir yapıya sahip olan KOBİ’ler uyum ve hizmet konularında büyük işletmelerden daha önde yer alır.

KOBİ’ler yapısı itibariyle belirli konularda büyük işletmelerden daha güçlü olmasının yanı sıra ülke ekonomisine katkıları ve kendi içerisindeki iş süreçlerinin işleyişi açısından da belirli avantajlara sahiptir. Bu avantajların karşısında ise küçük ve orta büyüklükte işletmeler olan KOBİ’ler için belirli dezavantajlar da yer alıyor. Bu yazımızda sizler için KOBİ’lerin avantajlarına ve dezavantajlarına yer verdik.


KOBİ’lerin Avantajları

KOBİ’ler sahip olduğu yapı itibariyle diğer işletme ve şirket türlerine göre daha avantajlı olduğu belirli konular bulunuyor. KOBİ’lerin sahip olduğu bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Yatırımlarda kendi öz sermayelerine ağırlık verebilir.
  • Çalışanların yaşadığı veya yüksek talebin bulunduğu bölgelerde kolaylıkla kurularak bölgesel kalkınmaya katkı sağlayabilir,
  • Ülkedeki işsizlik oranının azalmasında önemli bir rol oynar.
  • Düşük sermayeye ihtiyaç duyulduğu için girişimciler yatırıma daha kolay teşvik edilebilir.
  • Yatırım almadan önce fikir veya icada yönelik pazar tepkilerinin daha kolay öngörülebilir.
  • Teknik ve teknolojik gelişim, değişim ve yeniliklere daha hızlı uyum sağlayarak iş süreçlerinin verimliliği kolaylıkla artırılabilir.
  • Üretilen mal veya sağlanan hizmetler tüketici tercihlerine bağlı olarak esneklik gösterebilir.
  • Çalışanlar ile daha yakın ilişkileri kurulabilir.
  • İş süreçlerine yönelik kararlar daha hızlı alınabilir ve uygulanabilir.
  • Az çalışan sayısına sahip olduğu için daha etkin bir kontrol ve değerlendirme sistemi kurulabilir.
  • KOBİ destekleri ile işletmelerin yeni ürün, süreç ve hizmet üretmelerini sağlayarak rekabet gücünü artırılabilir.

 

 


KOBİ’lerin Dezavantajları

KOBİ’ler sahip oldukları avantajların yanı sıra yapısı ve işleyişi itibariyle belirli dezavantajlara da sahiptir. KOBİ’lerin dezavantajları şu şekilde sıralanabilir:

  • Mali danışman ve uzman istihdam edilememesi,
  • Uzman finansman ekibinin ve departman eksikliğinden kaynaklı finansal planlamada eksiklikler, yetersizlikler,
  • Stratejik işletme hedeflerinin yalnızca işletme sahibi ve ortaklar tarafından alınması, alt birimlerdeki çalışanların tam katılımının sağlanamaması,
  • Sermaye piyasalarından yararlanılamaması,
  • Ürün araştırma ve geliştirme departmanın eksikliği,
  • Banka ve finansal kuruluşlardan yeterli destek alınamaması,
  • Fonların kısıtlı olması nedeniyle teknolojik gelişmelere erişim ve kullanım güçlüğü,
  • Üretim ve satış birimleri arasındaki koordinasyon eksikliği,
  • Fiziki açıdan küçük işyeri veya yerleşim alanına sahip olması ve bundan kaynaklı yığın üretim yapılamaması,
  • Yüksek veya toplu satın alma maliyetlerine karşı düşük veya küçük partiler halinde gerçekleştirilen satışlar,
  • İşletme büyüklüğü nedeni ile ihaleleri izlenememesi

KOBİ’lere Multinet Up Avantajları 

KOBİ’lerin hem finansal hem de operasyonel iş süreçlerine katkı sağlayan MultiNet Yemek Kartı ve MultiGift Hediye Kartı çözümlerinin sunduğu avantajlar şu şekildedir:
 

MultiNet Yemek Kartı Avantajları

  • 35.000’den fazla geçerli noktası ile çalışanlara diledikleri mekan ve yemek seçme özgürlüğü tanınıyor.
  • Çalışanlar mevcut bakiyelerini market, online market ve online yemek ödemelerinde de kullanabiliyorlar.
  • İşletmelerin belirli personel giderlerinde tasarruf etme, masraflarını azaltma imkanını sunuyor.
  • Kolay faturalandırma ile muhasebesel iş yükünü de ortadan kaldırarak zamandan tasarruf edilmesini sağlıyor.
  • İşletmeler %100 vergi avantajı fırsatından yararlanabiliyor.

 

MultiGift Hediye Kartı Avantajları

  • MultiGift Hediye Kartı çalışanlarına yönelik ödüllendirme, takdir veya ayni yardım faaliyetleri için kullanabilir.
  • İşletmeler 35.000’i aşkın geçerli noktası ile çalışanlara ürün seçim özgürlüğü tanıyabilir.
  • Çalışan veya işletme ihtiyaçlarına göre özelleştirilebilir.
  • İşletmeler %45’e varan vergi avantajı sağlayabilirler.
  • İnsan kaynakları yazılımları ve bordro sistemleri ile senkronize edilerek 7/24 online olarak yönetilebilir.


KOBİ’lerin avantajlarını ve dezavantajlarını sizler için yukarıda listeledik. Multinet Up sahip olduğu MultiNet Yemek Kartı ve MultiGift Hediye Kartı çözümleri ile pek çok harcamanın yönetilmesi ve azaltılması noktasında KOBİ’lere destek oluyor.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
10 Kârlı İş Fikri
Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri
  • ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
    ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır.

  • SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
    SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

    SWOT analizi, işletmelerin içsel ve dışsal faktörleri göz önünde bulundurarak stratejik planlamalar yapmalarına olanak tanıyan, oldukça kapsamlı ve etkili bir yöntemdir.

  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.