notification-announcements

Duyurular

 

Girişim Sermayesi Nedir, Nasıl Alınır?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
girişimci sermayesi nasıl alınır

Girişim sermayesi, finansal açıdan girişimcilerin yatırım fikirlerini gerçekleştirme olanağı sağlayan bir yatırım finansmanı türü olarak tanımlanabilir. Girişim sermayesi kavramı özellikle dinamik, yaratıcı ve yenilikçi fikirlere sahip ancak bu fikirleri hayata geçirmek için finansal gücü yeterli olmayan girişimcileri oldukça yakında ilgilendiriyor. Bu yazımızda sizler için, temel hatlarıyla girişim sermayesi kavramına yer vererek girişim sermayesinin nasıl alınabileceğine açıkladık.


Girişim Sermayesi Nedir?

Girişim sermayesi, klasik sermaye ve üretim ilişkisinden farklı bir tür sermaye çeşidi olarak ortaya çıkmıştır. Yaratıcı fikri olan girişimcilerin, küçük veya orta boyutlu işletmelerin ortaya koyacakları ürün veya hizmetlerin tasarımı, geliştirilmesi, üretilmesi ve pazarlaması için ciddi bir finansmana ihtiyaç duyulabiliyor. Girişim sermayesi özellikle bu işletmeler ve girişimciler için finansal bir çözüm olarak iş yaşamında yer alıyor. 

Girişim sermayesi ile piyasada boşluğu ve ihtiyacı hissedilen bir fikir ya da buluşun araştırma geliştirme aşamasından pazarlama ve satış aşamasına kadar tüm süreç boyunca ortaya çıkabilecek sermaye ihtiyacının karşılanması hedeflenir. Girişim sermayesi, risk sermayesi olarak da adlandırılır. Bunun temel nedeni ise yatırım yapılacak ilgili ürün veya hizmetlerin piyasada tutulup tutulmamasından kaynaklıdır. Ancak, alınan bu riskin başarıya dönüşmesi durumunda, ürün veya hizmetlerin piyasada başarılı olması halinde yüksek kâr marjlarına ve satış hacimlerine ulaşılabiliyor.

Girişim Sermayesi Nasıl Alınır?

Girişimcilerin, küçük ve orta boyutlu işletmelerin üreterek piyasalara dahil etmek istedikleri yenilikçi ve dinamik fikirler için ihtiyaçları olan finansal gücü sağlayan girişim sermayesini almanın çeşitli yolları bulunuyor. Bu yollar, girişim sermayesi modellerine göre farklılık gösteriyor. Girişim sermayesi modelleri ve bu modellere bağlı olarak girişim sermayesi almanın yolları şu şekilde özetlenebilir:

  • Enformel Girişim Sermayesi: Daha çok melek yatırımcı olarak da bilinen enformel girişim sermayesinde, herhangi bir aracı kurum veya organ olmadan yatırımcının doğrudan girişimci veya işletmelere finansman sağladığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri bu sermaye modelinden faydalanmak için çeşitli melek yatırımcının yer aldığı belirli platform ve gruplara ulaşması gerekir.
  • Kurumsal Girişim Sermayesi: Kurumsal girişim sermayesi (CVC), sadece bir finansal getiri kaynak sağlamak değil aynı zamanda stratejik hedeflere ulaşmak için de büyük firmaların genellikle hisse senedi alarak veya belirli kredi tutarıyla yatırım yaptığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri ihtiyaçları olan sermaye için girişimci kurumları çeşitli platformlar üzerinden keşfetmek ve temel gerekliliklerini incelemek mümkündür.
  • Geleneksel Girişim Sermayesi: Geleneksel girişim sermayesi modeli sigorta şirketleri, bankalar ve benzer mali kurumlardan toplanan fonların girişimciler veya işletmeleri finanse etmek için kullanıldığı bir modelidir. Bu modelde, finanse etme sürecini yürüten profesyonel firmaların, yatırımcıların kimliği önemli değildir. Gerekli olan sermaye için girişimciler veya işletme yöneticiler KOSGEB gibi resmî kurumlara başvuru yapabilirler.

Girişimcileri ve işletme yöneticilerini yakından ilgilendiren girişim sermayesi gibi konuları Multinet Up Blog sayfası üzerinden takip ederek girişimcilik ve inovasyon süreçlerine ilişkin gelişmelere ve pratik bilgilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca, işletmenize pek çok açıdan avantaj sağlayacak Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.

35.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 113.000 TL'yi aşan vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx
Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?
  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

  • POS Cihazı Nasıl Alınır?
    POS Cihazı Nasıl Alınır?

    Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.

  • İleti Yönetim Sistemi Nedir?
    İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

    Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.