notification-announcements

Duyurular

 

Girişim Sermayesi Nedir, Nasıl Alınır?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
girişimci sermayesi nasıl alınır

Girişim sermayesi, finansal açıdan girişimcilerin yatırım fikirlerini gerçekleştirme olanağı sağlayan bir yatırım finansmanı türü olarak tanımlanabilir. Girişim sermayesi kavramı özellikle dinamik, yaratıcı ve yenilikçi fikirlere sahip ancak bu fikirleri hayata geçirmek için finansal gücü yeterli olmayan girişimcileri oldukça yakında ilgilendiriyor. Bu yazımızda sizler için, temel hatlarıyla girişim sermayesi kavramına yer vererek girişim sermayesinin nasıl alınabileceğine açıkladık.

 

 


Girişim Sermayesi Nedir?

Girişim sermayesi, klasik sermaye ve üretim ilişkisinden farklı bir tür sermaye çeşidi olarak ortaya çıkmıştır. Yaratıcı fikri olan girişimcilerin, küçük veya orta boyutlu işletmelerin ortaya koyacakları ürün veya hizmetlerin tasarımı, geliştirilmesi, üretilmesi ve pazarlaması için ciddi bir finansmana ihtiyaç duyulabiliyor. Girişim sermayesi özellikle bu işletmeler ve girişimciler için finansal bir çözüm olarak iş yaşamında yer alıyor. 

Girişim sermayesi ile piyasada boşluğu ve ihtiyacı hissedilen bir fikir ya da buluşun araştırma geliştirme aşamasından pazarlama ve satış aşamasına kadar tüm süreç boyunca ortaya çıkabilecek sermaye ihtiyacının karşılanması hedeflenir. Girişim sermayesi, risk sermayesi olarak da adlandırılır. Bunun temel nedeni ise yatırım yapılacak ilgili ürün veya hizmetlerin piyasada tutulup tutulmamasından kaynaklıdır. Ancak, alınan bu riskin başarıya dönüşmesi durumunda, ürün veya hizmetlerin piyasada başarılı olması halinde yüksek kâr marjlarına ve satış hacimlerine ulaşılabiliyor.

Girişim Sermayesi Nasıl Alınır?

Girişimcilerin, küçük ve orta boyutlu işletmelerin üreterek piyasalara dahil etmek istedikleri yenilikçi ve dinamik fikirler için ihtiyaçları olan finansal gücü sağlayan girişim sermayesini almanın çeşitli yolları bulunuyor. Bu yollar, girişim sermayesi modellerine göre farklılık gösteriyor. Girişim sermayesi modelleri ve bu modellere bağlı olarak girişim sermayesi almanın yolları şu şekilde özetlenebilir:

 

  • Enformel Girişim Sermayesi: Daha çok melek yatırımcı olarak da bilinen enformel girişim sermayesinde, herhangi bir aracı kurum veya organ olmadan yatırımcının doğrudan girişimci veya işletmelere finansman sağladığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri bu sermaye modelinden faydalanmak için çeşitli melek yatırımcının yer aldığı belirli platform ve gruplara ulaşması gerekir.
  • Kurumsal Girişim Sermayesi: Kurumsal girişim sermayesi (CVC), sadece bir finansal getiri kaynak sağlamak değil aynı zamanda stratejik hedeflere ulaşmak için de büyük firmaların genellikle hisse senedi alarak veya belirli kredi tutarıyla yatırım yaptığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri ihtiyaçları olan sermaye için girişimci kurumları çeşitli platformlar üzerinden keşfetmek ve temel gerekliliklerini incelemek mümkündür.
  • Geleneksel Girişim Sermayesi: Geleneksel girişim sermayesi modeli sigorta şirketleri, bankalar ve benzer mali kurumlardan toplanan fonların girişimciler veya işletmeleri finanse etmek için kullanıldığı bir modelidir. Bu modelde, finanse etme sürecini yürüten profesyonel firmaların, yatırımcıların kimliği önemli değildir. Gerekli olan sermaye için girişimciler veya işletme yöneticiler KOSGEB gibi resmî kurumlara başvuru yapabilirler.

 

Girişimcileri ve işletme yöneticilerini yakından ilgilendiren girişim sermayesi gibi konuları Multinet Up Blog sayfası üzerinden takip ederek girişimcilik ve inovasyon süreçlerine ilişkin gelişmelere ve pratik bilgilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca, işletmenize pek çok açıdan avantaj sağlayacak Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.

 

 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
Apostil Nedir?
Apostil Nedir, Nasıl Alınır?
Kolektif Şirket Nedir?
Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.

  • Google Benim İşletmem GMB Nedir?

    Google Benim İşletmem (GMB) Nedir?

    Günümüzde işletmeler için dijital görünürlük çok büyük önem taşır. Google Benim İşletmem yani GMB (Google My Business), dijital dünyada şirketinizin görünürlüğünü sağlamanız için bir gerekliliktir.

  • SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi

    SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

    SWOT analizi, işletmelerin güçlü-zayıf yönleri ile fırsat-tehditleri sistematik olarak değerlendirerek stratejik kararlar almalarını sağlayan temel bir yöntemdir.