notification-announcements

Duyurular

 

Girişim Sermayesi Nedir, Nasıl Alınır?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
girişimci sermayesi nasıl alınır

Girişim sermayesi, finansal açıdan girişimcilerin yatırım fikirlerini gerçekleştirme olanağı sağlayan bir yatırım finansmanı türü olarak tanımlanabilir. Girişim sermayesi kavramı özellikle dinamik, yaratıcı ve yenilikçi fikirlere sahip ancak bu fikirleri hayata geçirmek için finansal gücü yeterli olmayan girişimcileri oldukça yakında ilgilendiriyor. Bu yazımızda sizler için, temel hatlarıyla girişim sermayesi kavramına yer vererek girişim sermayesinin nasıl alınabileceğine açıkladık.

 

 


Girişim Sermayesi Nedir?

Girişim sermayesi, klasik sermaye ve üretim ilişkisinden farklı bir tür sermaye çeşidi olarak ortaya çıkmıştır. Yaratıcı fikri olan girişimcilerin, küçük veya orta boyutlu işletmelerin ortaya koyacakları ürün veya hizmetlerin tasarımı, geliştirilmesi, üretilmesi ve pazarlaması için ciddi bir finansmana ihtiyaç duyulabiliyor. Girişim sermayesi özellikle bu işletmeler ve girişimciler için finansal bir çözüm olarak iş yaşamında yer alıyor. 

Girişim sermayesi ile piyasada boşluğu ve ihtiyacı hissedilen bir fikir ya da buluşun araştırma geliştirme aşamasından pazarlama ve satış aşamasına kadar tüm süreç boyunca ortaya çıkabilecek sermaye ihtiyacının karşılanması hedeflenir. Girişim sermayesi, risk sermayesi olarak da adlandırılır. Bunun temel nedeni ise yatırım yapılacak ilgili ürün veya hizmetlerin piyasada tutulup tutulmamasından kaynaklıdır. Ancak, alınan bu riskin başarıya dönüşmesi durumunda, ürün veya hizmetlerin piyasada başarılı olması halinde yüksek kâr marjlarına ve satış hacimlerine ulaşılabiliyor.

Girişim Sermayesi Nasıl Alınır?

Girişimcilerin, küçük ve orta boyutlu işletmelerin üreterek piyasalara dahil etmek istedikleri yenilikçi ve dinamik fikirler için ihtiyaçları olan finansal gücü sağlayan girişim sermayesini almanın çeşitli yolları bulunuyor. Bu yollar, girişim sermayesi modellerine göre farklılık gösteriyor. Girişim sermayesi modelleri ve bu modellere bağlı olarak girişim sermayesi almanın yolları şu şekilde özetlenebilir:

 

  • Enformel Girişim Sermayesi: Daha çok melek yatırımcı olarak da bilinen enformel girişim sermayesinde, herhangi bir aracı kurum veya organ olmadan yatırımcının doğrudan girişimci veya işletmelere finansman sağladığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri bu sermaye modelinden faydalanmak için çeşitli melek yatırımcının yer aldığı belirli platform ve gruplara ulaşması gerekir.
  • Kurumsal Girişim Sermayesi: Kurumsal girişim sermayesi (CVC), sadece bir finansal getiri kaynak sağlamak değil aynı zamanda stratejik hedeflere ulaşmak için de büyük firmaların genellikle hisse senedi alarak veya belirli kredi tutarıyla yatırım yaptığı bir girişim sermayesi modelidir. Girişimciler veya işletme yöneticileri ihtiyaçları olan sermaye için girişimci kurumları çeşitli platformlar üzerinden keşfetmek ve temel gerekliliklerini incelemek mümkündür.
  • Geleneksel Girişim Sermayesi: Geleneksel girişim sermayesi modeli sigorta şirketleri, bankalar ve benzer mali kurumlardan toplanan fonların girişimciler veya işletmeleri finanse etmek için kullanıldığı bir modelidir. Bu modelde, finanse etme sürecini yürüten profesyonel firmaların, yatırımcıların kimliği önemli değildir. Gerekli olan sermaye için girişimciler veya işletme yöneticiler KOSGEB gibi resmî kurumlara başvuru yapabilirler.

 

Girişimcileri ve işletme yöneticilerini yakından ilgilendiren girişim sermayesi gibi konuları Multinet Up Blog sayfası üzerinden takip ederek girişimcilik ve inovasyon süreçlerine ilişkin gelişmelere ve pratik bilgilere ulaşabilirsiniz. Ayrıca, işletmenize pek çok açıdan avantaj sağlayacak Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.

 

 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.