Kuruluş aşamalarının kolaylığı, görece düşük ana sermaye miktarı ve tek kişinin bile kurabilmesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı limited şirket, Türkiye’de şirket kurmak isteyenlerin sıklıkla tercih ettiği bir şirket türü olarak dikkat çekmektedir. Multinet Up olarak bu yazımızda limited şirket kuruluş aşamalarında ihtiyaç duyulabilecek çeşitli bilgileri bir araya getirdik ve bir rehber oluşturduk.
Yukarıda saydığımız bilgiler ve belgeler hazırlandıktan sonra, şirket ana sözleşmesi hazırlanır. Ticaret Bakanlığı’na ait Mersissistemine giriş yapılır ve şirket ana sözleşmesi oluşturulur. Burada dikkat edilmesi gereken konu, aynı unvana sahip başka bir şirket olmadığından emin olmaktır. Aynı ya da benzer isimli başka bir şirketin varlığı durumunda ticaret odası şirket kuruluş talebini reddedebilmektedir. Bu nedenle, şirket unvanının önceden ve iyice araştırılmış olmasında fayda vardır.
Mersis sistemindeki işlemler sorunsuz bir şekilde tamamlandığında, sistem üzerinden potansiyel vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgileri alınır. Şirket resmen kurulduktan sonra potansiyel vergi numarası şirketin resmi vergi numarası olacaktır.
Şirket ana sözleşmesi oluşturulup, potansiyel vergi numarası alındıktan sonra, şirketin ticaret sicil kaydının oluşturulması gerekmektedir.
Ticaret sicil kaydı için ticaret odasına gidildiğinde; rekabet kurumu payı, defter tasdik, kuruluş tescil ve ilan harçları ödemeleri gerçekleştirilmelidir.
Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, şirket resmi olarak kurulmuş sayılır ve sicil tasdiknamesi ile yasal muhasebe defterleri teslim alınır.
Limited şirket resmen kurulduktan sonra, vergi dairesi ile ilgili işlemler başlar. Muhasebeci tarafından vekaleten gerçekleştirilen bu işlemler için, aşağıda yer alan belgeler gerekmektedir;
Eğer kurulan limited şirket bir sanayi kuruluşu ise, vergi dairesinden sonra sanayi odasında da çeşitli işlemler gerçekleştirilir. Sanayi odasına başvururken, aşağıda yer alan belgelerin sunulması gerekmektedir;
Bu işlemlerden sonra, belediyedeki işlemler başlar. Belediyede, aşağıda yer alan işlemleri gerçekleştirildikten sonra, ticari faaliyete artık başlanabilir;
Belediyedeki işlemlerin tamamlanabilmesi için kira kontratı ya da tapu fotokopisi, ticaret odası kayıt sureti, vergi levhası ve ticaret sicil gazetesi işlemleri gerçekleştirecek olan yetkilinin yanında bulunmalıdır.
Belediyedeki işlemler tamamlandıktan sonra limited şirket ticari faaliyetlerine başlayabilir.
Şirket kurma sürecinizi minimum maliyetli ve hızlı bir şekilde tamamlamak, ücretsiz e-fatura kullanmaya başlamak ve profesyonel bir destek almak isteseniz online şirket kurmak da sizin için harika bir alternatif olabilir.