notification-announcements

Duyurular

 

limited şirket nasıl kurulur

Limited Şirket Kurma Rehberi

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 3 Dakikalık Okuma Süresi

Kuruluş aşamalarının kolaylığı, görece düşük ana sermaye miktarı ve tek kişinin bile kurabilmesi gibi çeşitli nedenlerden dolayı limited şirket, Türkiye’de şirket kurmak isteyenlerin sıklıkla tercih ettiği bir şirket türü olarak dikkat çekmektedir. Multinet Up olarak bu yazımızda limited şirket kuruluş aşamalarında ihtiyaç duyulabilecek çeşitli bilgileri bir araya getirdik ve bir rehber oluşturduk.
 

Limited Şirket Kurma Şartları Nelerdir?

  • Limited şirket en az bir kişi ve en fazla elli ortakla kurulabilir.
  • Şirketin ana sermayesi 10.000 Türk Lirası ya da daha fazla olmalıdır.
  • Şirket ortakları en az 25 TL veya katları şeklinde sermaye koymalıdırlar.
  • Limited şirketin unvanı Türkçe olmalı, limited şirket ibaresini ve faaliyet konusunu içermelidir.

35.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve 73.000 TL'yi aşan vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx


Limited Şirket Kuruluşu İçin Gerekli Bilgiler ve Belgeler Nelerdir?

  • Şirket ortaklarının her birine ait ikişer adet ikametgâh belgesi
  • Ortakların kimlik fotokopileri
  • Her bir ortağın 3 adet vesikalık fotoğrafı
  • Şirket merkezinin adresi
  • İş yeri kira sözleşmesi ya da tapu fotokopisi
  • Kurulacak şirketin unvanı
  • Şirket sermaye tutarı
  • Sermaye oranları
  • Şirket temsilcisi


Yukarıda saydığımız bilgiler ve belgeler hazırlandıktan sonra, şirket ana sözleşmesi hazırlanır. Ticaret Bakanlığı’na ait Mersissistemine giriş yapılır ve şirket ana sözleşmesi oluşturulur. Burada dikkat edilmesi gereken konu, aynı unvana sahip başka bir şirket olmadığından emin olmaktır. Aynı ya da benzer isimli başka bir şirketin varlığı durumunda ticaret odası şirket kuruluş talebini reddedebilmektedir. Bu nedenle, şirket unvanının önceden ve iyice araştırılmış olmasında fayda vardır.
Mersis sistemindeki işlemler sorunsuz bir şekilde tamamlandığında, sistem üzerinden potansiyel vergi kimlik numarası ve vergi dairesi bilgileri alınır. Şirket resmen kurulduktan sonra potansiyel vergi numarası şirketin resmi vergi numarası olacaktır.

Şirket ana sözleşmesi oluşturulup, potansiyel vergi numarası alındıktan sonra, şirketin ticaret sicil kaydının oluşturulması gerekmektedir.
 

Sicil Kaydı İçin Gerekli Belgeler

  • Mersis kayıt ve talep numarasını gösteren belge
  • Dilekçe
  • Ortakların fotoğraflarının yer aldığı “oda kayıt beyannamesi”
  • Eğer yabancı ortak var ise, şirket kuruluş bildirimi
     

Ticaret sicil kaydı için ticaret odasına gidildiğinde; rekabet kurumu payı, defter tasdik, kuruluş tescil ve ilan harçları ödemeleri gerçekleştirilmelidir.

Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, şirket resmi olarak kurulmuş sayılır ve sicil tasdiknamesi ile yasal muhasebe defterleri teslim alınır.

Limited şirket resmen kurulduktan sonra, vergi dairesi ile ilgili işlemler başlar. Muhasebeci tarafından vekaleten gerçekleştirilen bu işlemler için, aşağıda yer alan belgeler gerekmektedir;

  • İşe başlama bildirimi
  • E-tebligat formu
  • Tapu fotokopisi ya da kira kontratı
  • Şirket ortaklarının ikametgâh ilmühaberleri
  •  İnternet vergi dairesi şifre talep formu
  • Şirket tescil yazısı ve sicil tasdiknamesi
  • Şirket müdürünün imza sirküleri
  • Muhasebeciye verilen vekaletname
  • Muhasebe hizmet sözleşmesi
     

Eğer kurulan limited şirket bir sanayi kuruluşu ise, vergi dairesinden sonra sanayi odasında da çeşitli işlemler gerçekleştirilir. Sanayi odasına başvururken, aşağıda yer alan belgelerin sunulması gerekmektedir;
 

  • Sanayi odası başvuru formu
  • Ticaret sicil gazetesi
  • Müdür imza sirküleri
  • Noter tasdikli ana sözleşme
  • Şirket ortaklarının nüfus cüzdanı suretleri
  • Şirket ortaklarının ikametgâh ilmühaberleri
     

Bu işlemlerden sonra, belediyedeki işlemler başlar. Belediyede, aşağıda yer alan işlemleri gerçekleştirildikten sonra, ticari faaliyete artık başlanabilir;
 

  • İşyeri açma izni ve ruhsatının çıkartılması
  • Çevre temizlik vergisinin yatırılması
     

Belediyedeki işlemlerin tamamlanabilmesi için kira kontratı ya da tapu fotokopisi, ticaret odası kayıt sureti, vergi levhası ve ticaret sicil gazetesi işlemleri gerçekleştirecek olan yetkilinin yanında bulunmalıdır.

Belediyedeki işlemler tamamlandıktan sonra limited şirket ticari faaliyetlerine başlayabilir.

Şirket kurma sürecinizi minimum maliyetli ve hızlı bir şekilde tamamlamak, ücretsiz e-fatura kullanmaya başlamak ve profesyonel bir destek almak isteseniz online şirket kurmak da sizin için harika bir alternatif olabilir.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İştirak Türleri Nelerdir
İştirak Nedir ve Türleri Nelerdir?
10 Kârlı İş Fikri
Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri
Bulut Bilişim Nedir?
Bulut Bilişim Nedir, Kimler Kullanır?
İş Arama İzni Nedir?

İş Arama İzni Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Personelin işten çıkarılması veya kendi isteğiyle görevinden ayrılması, iki taraf için de bazı yükümlülükler doğurur. Şirket, yeni bir işçi bulana kadar işlerini sürdürmek durumundadır.

Çalışanlar İçin Kıdem Ödülleri

Kıdem Ödülü Nedir ve Nasıl Seçilir?

Bir firmayı başarıya ulaştırmayı sağlayan en önemli unsur, şirketini seven, yüksek motivasyonlu personelleridir. Çalışanlarının sadakatini kazanan firmalar, rakiplerine karşı oldukça önemli bir avantaj yakalar.

Emekli Çalışan Maliyeti 2024

Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]

Çalışanların işverene maaş ve diğer giderleri içeren bir maliyeti bulunur. Bu maliyete sigorta primi ödemeleri de dâhildir. İşveren, henüz emekli olmayan personeller için SGK primi yatırır.