notification-announcements

Duyurular

 

işletme giderleri nelerdir

İşletme Giderleri Nelerdir? - İşletme Giderlerinde Tasarruf Nasıl Sağlanır?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 6 Dakikalık Okuma Süresi


İşletme giderleri, bir işletmenin çalışma sürecinde işletmeyi devam ettirebilmesi için oluşan maliyetlerin tamamıdır.


Bu yazımızda girişimcilerden kobilere işletme sahibi olan herkesin dikkat etmesi gereken unsurları ve tasarruf yollarını anlattık. 

İşletme Giderleri Nelerdir?


İşletmelerin, giderlerini gösterirken dikkat etmesi gereken belli başlı unsurları bulunuyor.

Özellikle bu konuda hangi giderlerin gider olarak gösterildiğinin bilinmesi önemlidir. Giderlerin sayılabilmesi için işletme faaliyetleri ile ilişkili olması gerektiğinin unutulmaması gerekir.

Peki, bir işletmenin değişmeyen sabit giderleri nelerdir?

1. Personel Giderleri

  • Personel Maaşı: Personellerin maaşları bir işletmenin en temel giderleri arasında yer alır. Personelin işletmeye maliyeti ile ilgili detayları öğrenmek için ilgili içeriğimizi inceleyebilirsiniz.
  • Yemek Bedeli: Çalışanlara verilmesi gereken yemek bedeli bir işletme için en önemli konular arasında yer alır. Çalışan için verilen en temel ihtiyaçlardan olan yemek bedelinin elden, yemek fişleri, yemek çekleri ve yemek kartları ile birçok ödeme imkanı bulunur. 

    Günümüzde birçok işletme yemek kartı uygulamasına geçmektedir. Yemek kartı ile işletmeler çalışan başına yıllık  9.000 TL’den fazla tasarruf elde eder.

    Bu tasarruf edilen rakam tüm yemek kartı şirketlerinde ortak olup, hesaplamasının nasıl yapıldığı yazımızın devamında yer alıyor.
     
  • Ulaşım Ücretleri: Çalışanların  ulaşım masraflarının verilmesi ile gider olarak gösterilen ulaşım giderleri işveren için en temel konular arasında yer alır.


Personel giderleri ile birlikte personelin işverene maliyeti konulu yazımızı da incelemek için tıklayın.

2. Vergi Giderleri

Her işletmenin aylık olarak devlete ödemesi gereken vergi masrafları bulunur. Bunlar arasında SGK ve Bağkur ödemeleri, KDV, gelir vergisi, 3 ayda bir ödenen stopaj vergisi gibi vergilerdir.
 

3. İşletmeye Ait İhtiyaçlardan Oluşan Giderler

İşletme için kullanılan elektrik, doğalgaz, telefon, su, internet faturası, bina kira ve aidatı, mutfak ihtiyaç giderleri, temizlik giderleri, ofis giderleri gibi giderler her ay ödenen sabit giderler arasındadır.
 

4. Amortisman Giderleri 

Amortisman giderleri şirketlerde ürünlerde oluşan aşınma,eskime ve yıpranma karşılığı olarak ödenen giderlerdir. Sabit gelirler arasında en temel konular arasında yer alır. 

35.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 113.000 TL'yi aşan vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Çalışan Yemek Bedelini Yemek Kartı ile Sağladığınızda Nasıl Tasarruf Ettiğinizi Biliyor Musunuz? 


Daha önce belirttiğimiz üzere çalışana ödediğiniz yemek bedelini, yemek kartı ile sağladığınız yıllık 9000 TL’den fazla tasarruf sağlarsınız.
 

21.12.2021 tarihli 31696 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 317 Seri No’lu Gelir Vergisi Genel Tebliği uyarınca, 2022 yılı günlük yemek bedeli 36,72 TL (34 TL+KDV %8) belirlenmiştir.
 

Aşağıdaki hesaplama yöntemi örnek amaçlıdır. Hesaplamadaki parametreler;
 

  • Gelir Vergisi (%20),
  • Damga Vergisi (%0.759),
  • SGK Primi İşçi Payı (%14),
  • İşsizlik Sigortası İşçi Payı (%1),
  • SGK Primi İşveren Payı (%20.5),
  • İşsizlik Sigortası İşveren Payı (%2),
  • Nakit Yemek Parası SGK İstisnası 10,01 TL


olarak alınmıştır. Ayrıca kişinin SGK primine esas kazancının SGK matrahı altında kalacağı varsayılarak hesaplanmıştır.

 

Aylık çalışma günü: 22 iş günü

Çalışan sayısı: 10

Günlük Yemek Bedeli (KDV Dahil): 36,72 TL olduğunda

Devletin Belirlediği KDV Oranı: %8

SSK'dan Muaf Günlük Tutar: 10,01 TL

 

*İşçiye nakit olarak ödenen yemek parası, gelir vergisine tabidir. SGK açısından ise, iş günü bazında günlük asgari ücretin %6’sı (10,01 TL) kadarı prime esas kazanç matrahından istisna edilir, üzerinden SGK primi hesaplanmaz.

 

  • 1 çalışana verilmesi gereken aylık yemek bedeli= 22*10*36,72 = 8078,4 TL’dir.
     

**8078,4 TL’nin Brütleştirme Katsayısı 0,67241’dir. Brüt Tutar ise 12012 TL olarak hesaplanmıştır.
 

  • KDV İndirimi %8 olduğunda= 598,4 TL KDV indirim konusu yapılabilmektedir.
     

**Eğer günlük yemek bedeli, devletin açıkladığı yemek istisna tutarından büyükse aşan kısmın KDV tutarı indirim konusu yapılmaz.
 

  • Damga Vergisi (%0.759) = 91 TL
  • SGK Primi İşçi Payı (%14) = 1680 TL
  • İşsizlik Sigortası İşçi Payı (%1) = 120 TL
  • Gelir Vergisi (%20) = 2042 TL
  • SGK Primi İşveren Payı (%20.5) = 2461 TL
  • İşsizlik Sigortası İşveren Payı (%2) = 240 TL
  • İşverene Toplam Maliyeti= 14713 TL
     

Eğer işletmenizde yemek kartı tercih edecek olursanız Gelir Vergisi, SGK Primi İşçi Payı, SGK Primi İşveren Payı, İşsizlik Sigortası İşçi Payı, İşsizlik Sigortası İşveren Payı ve Damga vergisinden muaf olursunuz.

  • Yemek kartı aldığınızdaki işverene maliyet= Aylık Yemek Bedeli - KDV İndirimi = 7480 TL olur.
  • Böylece aylık kazancınız = 7233 TL 
  • Yıllık ise = 7233 * 12 ay = 86796 TL

 

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Marka Tescili Nedir?
Marka Tescilini Nedir, Nasıl Yapılır?
POS Cihazı Nasıl Alınır?
POS Cihazı Nasıl Alınır?
İleti Yönetim Sistemi Nedir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?
Marka Tescili Nedir?

Marka Tescilini Nedir, Nasıl Yapılır?

Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

2020 yılının en iyi muhasebe programları

2024 Yılının En İyi Muhasebe Programları

İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor.

İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Çalışma hayatı içerisinde her daim bir çalışan sirkülasyonu mevcuttur. Özellikle çok çalışanı olan işletmelerde performans, yenilik, büyüme, küçülme gibi birçok sebeple çalışanlar iş yerlerinden ayrılabilir ya da işten çıkarmalar söz konusu olabilir.