notification-announcements

Duyurular

 

Müşteri Hizmetleri İçin Yapay Zeka Chatbot'ları

AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakikalık Okuma Süresi

Yapay zekâ, gelişmiş teknolojiyle insan gücüne ihtiyaç duyulan, uzun sürede yapılan işlemleri hızlı şekilde yapmaya yardım eder. Yeni girdilere uyum sağlaması ve deneyimlerden öğrenmesi sayesinde yapay zekâyı pek çok alanda tercih edebilirsiniz. Tedarik zincirinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda yapay zekâyı kullanabilirsiniz. En basit hâliyle insan zekâsını taklit etme olarak tanımlayabileceğimiz bu hizmet, girdiğiniz parametreler doğrultusunda hareket eder. Bu süreç, hızlı sonuçlar verdiği için işletmenizde yeni bir dönem yaşamanızı sağlar.

Sektörlerin pek çoğunda rahatlıkla kullanılan yapay zekâ, özellikle müşteri hizmetlerinde ön plana çıkar. Yalnızca anahtar kelimelere değil toplamın anlamına odaklanan chatbot ise doğal insan dilini algılayabilen bir seviyeye ulaşmıştır. Olağanüstü miktarda veriyi hızlıca işleyebilmesi sayesinde yapay zekâ, müşteri ilişkilerinin en üst düzeyde kalmasını sağlar. Özellikle şirketler canlı sohbet araçlarında yapay zekâyı tercih ederek iş yükünü hafifletmeyi başarmıştır.

Chatbot Nedir, Nasıl Çalışır?

Müşteri hizmetlerinde yapay zekâlı Chatbot kullanımı, alışılan sohbet balonlarıyla ilişkilendirilir. Belirli parametrelerin girişine göre gelen sorulara cevap veren sohbet robotları, aslında tam anlamıyla yapay zekâ olarak kabul edilmez. Önceden belirlenmiş cevapları veren robotlar, bu noktada öğrenmeden uzak kalırlar. Öte yandan yapay zekâ sohbet robotu, yalnızca anahtar kelimelere değil anlama da odaklanır. Bu sayede birçok farklı konuda ve durumda size kolaylıkla yardımcı olurlar. 

Yapay zekâ chatbot, üretilmiş sayısız içerikleri analiz ederek ortaya cevaplar sunar. Bu sayede müşteri hizmetlerini otomatik hâle getirir ve oldukça iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar. Gelişmiş bir yapay zekâ chat aracı, insanlarla sohbet ederken ilgi çekici ve serbest akışlı hâlde devam ettirir. Bu sayede her seferinde mutlu kullanıcı deneyimi sunar. Böylelikle müşteri hizmetleri yapay zekâyla çok daha kişisel ve etkili bir hâl alır.

Hangi Sektörlerde Chatbot Kullanımına İhtiyaç Duyulur?

Chatbot’lar birçok farklı sektörde etkili bir şekilde kullanabileceğiniz teknolojilerdir. Müşteri hizmetlerinin bulunduğu her sektörde rahatlıkla tercih edebileceğiniz bu teknoloji, farklı şekillerde de değerlendirilebilir. Seyahat ve konaklama hizmeti sunan şirketlerden bankacılık sektörüne kadar birçok alanı chatbot’lar ile ilişkilendirebilirsiniz. Özellikle bankacılık sektöründe chatbot’u veri güvenliği sağlayacağı için dolandırıcılık tespitlerini yapması için tercih edebilirsiniz.

İş yükünü hafifletmeyi ve kesintisiz hizmet sunmayı kolaylaştıran chatbot’lar eğitimde de sıklıkla tercih edilir. Eğitim kurumları, bu teknolojiyi kurs kaydı ya da ders programının bilgi akışında kullanabilirler. Öte yandan rezervasyon işlemleri gibi vakit alabilecek uygulamalar da yine chatbot’lar aracılığıyla kolaylıkla tamamlanır. Müşteri hizmetleri yapay zekâ desteğiyle iyileşirken işlemler de bir o kadar hızlanmış olur.

Yapay Zekânın Gelişimi Chatbot’lara Nasıl Katkı Sağlar?

Yapay zekânın bu denli gelişimi, chatbot’ların insan dilini algılayarak bu doğrultuda tepkiler vermesini sağlamıştır. Bu sayede müşteri ilişkileri gerekli seviyede tutulurken geliştirilmiş bir kullanıcı deneyimi yakalamanıza yardımcı olur. Konuşmanın bağlamını anlamak ve daha verimli sonuçlar elde etmek, yapay zekânın sürekli gelişimine bağlıdır. Nitekim kullanıcılar, ihtiyaçlarına yönelik sonuçlara ulaştıkça aldıkları hizmetten memnun kalırlar.

Chatbot’ların Müşteri Hizmetleri Sektöründeki Rolü Nedir?

Müşteri hizmetleri yapay zekâyla geliştirildiğinde çalışanların yükünü hafifletmeye yaramıştır. Bu noktada çalışanların yaptığı işi elinden alan değil onları destekleyen bir hâle dönüşmüştür. İnsan ve yapay zekâ iş birliği içinde geliştirilen çalışma modeli, en ideal sonuçlar elde edilmesini sağlar. Müşteri temsilcilerinin yükünü hafifleten bu modeller sayesinde ayrıca geniş bir veri analizi saniyeler içinde tamamlanır.

Chatbot kullanım avantajları arasında sıklıkla söylenen hızlı tepki süresi, çalışanların oldukça işine yarar. Anında verilen yanıtlar sayesinde müşteriler beklemez ve memnuniyet artmış olur. Öte yandan karmaşık işlemler haricinde halletmeniz gereken bir işlem olduğunda chatbot bunu yönlendirmeleriyle tamamlar. Bu sayede iş yaşantısında da zamanı etkili kullanmak konusunda size yardımcı olur. Müşteri hizmetleri süreçlerinde son derece önemli bir rol oynayan chatbot’lar, memnuniyetin ve verimliliğin artmasını sağlar.

Multinet Up Müşteri Deneyimi ekibi, geliştirdiği chatbot çözümü ile kullanıcı memnuniyetini artırmakta ve her yıl ödüllere hak kazanmaktadır. Multinet Up’ın ödüllü chatbot çözümünden yararlanmak için sayfanın sol alt kısmında yer alan mesajlaşma simgesine tıklamanız yeterlidir. 

Müşteri Hizmetleri Alanında Yapay Zekâ Tabanlı Chatbot Kullanımının Avantajları Nelerdir?

AI Chatbot Avantjaları

Müşteri hizmetleri yapay zekâ yardımıyla yürütüldüğünde birçok farklı avantajı kolaylıkla elde edebilirsiniz. Bunlar arasında verimlilik, performans artışı, memnuniyette yükselme gibi sonuçlar elde edebileceğiniz noktalar dahi bulunur. Doğru ve etkili bir şekilde yapılandırdığınızda chatbot kullanımı avantajları saymakla tükenmeyecek seviyelerdedir. Bahsedilen bu avantajları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • 7/24 hizmet sunabilirsiniz.
  • Hızlı ve anında yanıtlarla müşterilerinizi memnun edebilirsiniz.
  • Çok sayıda müşteriyle aynı anda iletişim kurabilir, bu durumu ölçeklendirerek plan yapabilirsiniz.
  • Maliyetinizi azaltırken aynı zamanda verimliliğinizi artırabilirsiniz.
  • Doğru ve tutarlı bilgileri devasa veri analizi sayesinde müşterilerinize sunabilirsiniz.
  • İyileştirme için müşteri ilişkilerini kaydedebilir ve bunun analizini yapabilirsiniz.

Yapay zekâ, müşteri ilişkilerinin optimize edilmesine yardımcı olur. Bu noktada dijital dönüşümün işletmelere sağladığı faydalar özelinde de yapay zekâyı değerlendirmeniz gerekir. Esnek çalışma ortamından iletişimin artışına, verimliliğin optimize edilmesinden mekân fark etmeden mesai yapmaya kadar birçok noktayı yapay zekâyla ilişkilendirebilirsiniz. İş yönetimini de bu sayede daha kolay yapabileceğinizi unutmamak gerekir.

Güvenlik ve Müşteri Deneyimi Açısından Chatbot’lar Nasıl Bir Performans Sergiler?

Veri gizliliği, chatbot’lar açısından oldukça önemlidir. Yapay zekâyla işlerlik kazanan uygulamalar, doğru şekilde güvenlik tedbirleri alınmazsa kişisel bilgiler açığa çıkar. Bu noktada kullandığınız chatbot’ları sıklıkla test etmeli ve iyileştirme yoluna gitmelisiniz. Bu sayede güvenilir bir çözüm ortağı olduklarını görebilir ve müşterilerinizin güvenliğini en üst seviyeye çıkarabilirsiniz. Güvenlik risklerinin azalması için müşteri hizmetleri yapay zekâ araçları üzerinde dikkatle önlemler almanız gerekmektedir.

Yapay Zekâ ve Chatbot’ların Geleceği: Ne Tür Gelişme ve Avantajlarla Karşılaşacağız?

Yapay zekâ ve chatbotlar, hızla gelişen bir alandır. Bu noktada yakın gelecekte tahmin edilemez seviyede gelişim göstermesi muhtemeldir. Daha ileri doğal dil işleme kabiliyeti kazanmasından kişiselleştirmeye kadar birçok adım, hepimizi bekleyen gelişmeler arasındadır. Duygusal zekâ yeteneklerini de geliştirecekleri için empati kurma ve bu doğrultuda işlemleri halletme kabiliyeti de beklenen gelişmelerden biridir. Bu durumda yapılan işlemleri çok daha verimli, etkili ve doğru şekilde müşterilerinize sunabileceksiniz.

Chatbot’lar Hangi Yöntem ve Teknolojiler Aracılığıyla Geliştirilir?

Müşteri hizmetleri yapay zekâ destekli chatbot’lar aracılığıyla yapacağınız bir işlemse gerekli yöntem ve teknolojiler hakkında mutlaka bilgi sahibi olmalısınız. Makine öğrenimi, entegrasyon araçları ve API’ler, bu süreçte geliştirmenize yardımcı olacak yöntemler arasındadır. Ayrıca geliştirmek istediğiniz chatbot’ları sentetik ses ve konuşma sentezi aracılığıyla da bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Bu noktada talebiniz ve planlarınız yönteminizi belirlemek konusunda size yardımcı olacak veriler arasındadır.

Hizmetlerinizde Olduğu Gibi Kurumsal Yapınızda da Yeniliklere Öncülük Etmek için: MultiFlex

Hizmetlerinizde dijital gelişmelerle öncüyseniz kurumsal işlemlerinizde de bunu kullanabilirsiniz. Yalnızca müşteri hizmetleri yapay zekâyla işlerlik kazanan bir süreç değildir. Benzer biçimde kurumsal yapılanmayı da gelişmelerle destekleyerek işletmenizin verimliliğini artırabilirsiniz. Örneğin MultiFlex Dijital Hediye seçeneğiyle çalışanlarınızı gelişen teknoloji aracılığıyla mutlu edebilirsiniz. Operasyonel kolaylık imkânı sunan bu yan hak, işletmeniz üzerinden de yük alır. Ayrıca Ödüllü chatbot’umuz aracılığıyla herhangi bir probleminiz olduğunda müşteri hizmetlerinden burada siz de yararlanabilirsiniz!

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Marka Tescili Nedir?
Marka Tescilini Nedir, Nasıl Yapılır?
POS Cihazı Nasıl Alınır?
POS Cihazı Nasıl Alınır?
İleti Yönetim Sistemi Nedir?
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?
Marka Tescili Nedir?

Marka Tescilini Nedir, Nasıl Yapılır?

Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

2020 yılının en iyi muhasebe programları

2024 Yılının En İyi Muhasebe Programları

İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor.

İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Çalışma hayatı içerisinde her daim bir çalışan sirkülasyonu mevcuttur. Özellikle çok çalışanı olan işletmelerde performans, yenilik, büyüme, küçülme gibi birçok sebeple çalışanlar iş yerlerinden ayrılabilir ya da işten çıkarmalar söz konusu olabilir.