notification-announcements

Duyurular

 

AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakikalık Okuma Süresi
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri

Yapay zekâ, gelişmiş teknolojiyle insan gücüne ihtiyaç duyulan, uzun sürede yapılan işlemleri hızlı şekilde yapmaya yardım eder. Yeni girdilere uyum sağlaması ve deneyimlerden öğrenmesi sayesinde yapay zekâyı pek çok alanda tercih edebilirsiniz. Tedarik zincirinden müşteri hizmetlerine kadar birçok alanda yapay zekâyı kullanabilirsiniz. En basit hâliyle insan zekâsını taklit etme olarak tanımlayabileceğimiz bu hizmet, girdiğiniz parametreler doğrultusunda hareket eder. Bu süreç, hızlı sonuçlar verdiği için işletmenizde yeni bir dönem yaşamanızı sağlar.

Sektörlerin pek çoğunda rahatlıkla kullanılan yapay zekâ, özellikle müşteri hizmetlerinde ön plana çıkar. Yalnızca anahtar kelimelere değil toplamın anlamına odaklanan chatbot ise doğal insan dilini algılayabilen bir seviyeye ulaşmıştır. Olağanüstü miktarda veriyi hızlıca işleyebilmesi sayesinde yapay zekâ, müşteri ilişkilerinin en üst düzeyde kalmasını sağlar. Özellikle şirketler canlı sohbet araçlarında yapay zekâyı tercih ederek iş yükünü hafifletmeyi başarmıştır.

Chatbot Nedir, Nasıl Çalışır?

Müşteri hizmetlerinde yapay zekâlı Chatbot kullanımı, alışılan sohbet balonlarıyla ilişkilendirilir. Belirli parametrelerin girişine göre gelen sorulara cevap veren sohbet robotları, aslında tam anlamıyla yapay zekâ olarak kabul edilmez. Önceden belirlenmiş cevapları veren robotlar, bu noktada öğrenmeden uzak kalırlar. Öte yandan yapay zekâ sohbet robotu, yalnızca anahtar kelimelere değil anlama da odaklanır. Bu sayede birçok farklı konuda ve durumda size kolaylıkla yardımcı olurlar. 

Yapay zekâ chatbot, üretilmiş sayısız içerikleri analiz ederek ortaya cevaplar sunar. Bu sayede müşteri hizmetlerini otomatik hâle getirir ve oldukça iyi sonuçlar elde edilmesini sağlar. Gelişmiş bir yapay zekâ chat aracı, insanlarla sohbet ederken ilgi çekici ve serbest akışlı hâlde devam ettirir. Bu sayede her seferinde mutlu kullanıcı deneyimi sunar. Böylelikle müşteri hizmetleri yapay zekâyla çok daha kişisel ve etkili bir hâl alır.

Hangi Sektörlerde Chatbot Kullanımına İhtiyaç Duyulur?

Chatbot’lar birçok farklı sektörde etkili bir şekilde kullanabileceğiniz teknolojilerdir. Müşteri hizmetlerinin bulunduğu her sektörde rahatlıkla tercih edebileceğiniz bu teknoloji, farklı şekillerde de değerlendirilebilir. Seyahat ve konaklama hizmeti sunan şirketlerden bankacılık sektörüne kadar birçok alanı chatbot’lar ile ilişkilendirebilirsiniz. Özellikle bankacılık sektöründe chatbot’u veri güvenliği sağlayacağı için dolandırıcılık tespitlerini yapması için tercih edebilirsiniz.

İş yükünü hafifletmeyi ve kesintisiz hizmet sunmayı kolaylaştıran chatbot’lar eğitimde de sıklıkla tercih edilir. Eğitim kurumları, bu teknolojiyi kurs kaydı ya da ders programının bilgi akışında kullanabilirler. Öte yandan rezervasyon işlemleri gibi vakit alabilecek uygulamalar da yine chatbot’lar aracılığıyla kolaylıkla tamamlanır. Müşteri hizmetleri yapay zekâ desteğiyle iyileşirken işlemler de bir o kadar hızlanmış olur.

Yapay Zekânın Gelişimi Chatbot’lara Nasıl Katkı Sağlar?

Yapay zekânın bu denli gelişimi, chatbot’ların insan dilini algılayarak bu doğrultuda tepkiler vermesini sağlamıştır. Bu sayede müşteri ilişkileri gerekli seviyede tutulurken geliştirilmiş bir kullanıcı deneyimi yakalamanıza yardımcı olur. Konuşmanın bağlamını anlamak ve daha verimli sonuçlar elde etmek, yapay zekânın sürekli gelişimine bağlıdır. Nitekim kullanıcılar, ihtiyaçlarına yönelik sonuçlara ulaştıkça aldıkları hizmetten memnun kalırlar.

Chatbot’ların Müşteri Hizmetleri Sektöründeki Rolü Nedir?

Müşteri hizmetleri yapay zekâyla geliştirildiğinde çalışanların yükünü hafifletmeye yaramıştır. Bu noktada çalışanların yaptığı işi elinden alan değil onları destekleyen bir hâle dönüşmüştür. İnsan ve yapay zekâ iş birliği içinde geliştirilen çalışma modeli, en ideal sonuçlar elde edilmesini sağlar. Müşteri temsilcilerinin yükünü hafifleten bu modeller sayesinde ayrıca geniş bir veri analizi saniyeler içinde tamamlanır.

Chatbot kullanım avantajları arasında sıklıkla söylenen hızlı tepki süresi, çalışanların oldukça işine yarar. Anında verilen yanıtlar sayesinde müşteriler beklemez ve memnuniyet artmış olur. Öte yandan karmaşık işlemler haricinde halletmeniz gereken bir işlem olduğunda chatbot bunu yönlendirmeleriyle tamamlar. Bu sayede iş yaşantısında da zamanı etkili kullanmak konusunda size yardımcı olur. Müşteri hizmetleri süreçlerinde son derece önemli bir rol oynayan chatbot’lar, memnuniyetin ve verimliliğin artmasını sağlar.

Multinet Up Müşteri Deneyimi ekibi, geliştirdiği chatbot çözümü ile kullanıcı memnuniyetini artırmakta ve her yıl ödüllere hak kazanmaktadır. Multinet Up’ın ödüllü chatbot çözümünden yararlanmak için sayfanın sol alt kısmında yer alan mesajlaşma simgesine tıklamanız yeterlidir. 

Müşteri Hizmetleri Alanında Yapay Zekâ Tabanlı Chatbot Kullanımının Avantajları Nelerdir?

Müşteri hizmetleri yapay zekâ yardımıyla yürütüldüğünde birçok farklı avantajı kolaylıkla elde edebilirsiniz. Bunlar arasında verimlilik, performans artışı, memnuniyette yükselme gibi sonuçlar elde edebileceğiniz noktalar dahi bulunur. Doğru ve etkili bir şekilde yapılandırdığınızda chatbot kullanımı avantajları saymakla tükenmeyecek seviyelerdedir. Bahsedilen bu avantajları şu şekilde sıralayabiliriz:

  • 7/24 hizmet sunabilirsiniz.
  • Hızlı ve anında yanıtlarla müşterilerinizi memnun edebilirsiniz.
  • Çok sayıda müşteriyle aynı anda iletişim kurabilir, bu durumu ölçeklendirerek plan yapabilirsiniz.
  • Maliyetinizi azaltırken aynı zamanda verimliliğinizi artırabilirsiniz.
  • Doğru ve tutarlı bilgileri devasa veri analizi sayesinde müşterilerinize sunabilirsiniz.
  • İyileştirme için müşteri ilişkilerini kaydedebilir ve bunun analizini yapabilirsiniz.

Yapay zekâ, müşteri ilişkilerinin optimize edilmesine yardımcı olur. Bu noktada dijital dönüşümün işletmelere sağladığı faydalar özelinde de yapay zekâyı değerlendirmeniz gerekir. Esnek çalışma ortamından iletişimin artışına, verimliliğin optimize edilmesinden mekân fark etmeden mesai yapmaya kadar birçok noktayı yapay zekâyla ilişkilendirebilirsiniz. İş yönetimini de bu sayede daha kolay yapabileceğinizi unutmamak gerekir.

Güvenlik ve Müşteri Deneyimi Açısından Chatbot’lar Nasıl Bir Performans Sergiler?

Veri gizliliği, chatbot’lar açısından oldukça önemlidir. Yapay zekâyla işlerlik kazanan uygulamalar, doğru şekilde güvenlik tedbirleri alınmazsa kişisel bilgiler açığa çıkar. Bu noktada kullandığınız chatbot’ları sıklıkla test etmeli ve iyileştirme yoluna gitmelisiniz. Bu sayede güvenilir bir çözüm ortağı olduklarını görebilir ve müşterilerinizin güvenliğini en üst seviyeye çıkarabilirsiniz. Güvenlik risklerinin azalması için müşteri hizmetleri yapay zekâ araçları üzerinde dikkatle önlemler almanız gerekmektedir.

Yapay Zekâ ve Chatbot’ların Geleceği: Ne Tür Gelişme ve Avantajlarla Karşılaşacağız?

Yapay zekâ ve chatbotlar, hızla gelişen bir alandır. Bu noktada yakın gelecekte tahmin edilemez seviyede gelişim göstermesi muhtemeldir. Daha ileri doğal dil işleme kabiliyeti kazanmasından kişiselleştirmeye kadar birçok adım, hepimizi bekleyen gelişmeler arasındadır. Duygusal zekâ yeteneklerini de geliştirecekleri için empati kurma ve bu doğrultuda işlemleri halletme kabiliyeti de beklenen gelişmelerden biridir. Bu durumda yapılan işlemleri çok daha verimli, etkili ve doğru şekilde müşterilerinize sunabileceksiniz.

Chatbot’lar Hangi Yöntem ve Teknolojiler Aracılığıyla Geliştirilir?

Müşteri hizmetleri yapay zekâ destekli chatbot’lar aracılığıyla yapacağınız bir işlemse gerekli yöntem ve teknolojiler hakkında mutlaka bilgi sahibi olmalısınız. Makine öğrenimi, entegrasyon araçları ve API’ler, bu süreçte geliştirmenize yardımcı olacak yöntemler arasındadır. Ayrıca geliştirmek istediğiniz chatbot’ları sentetik ses ve konuşma sentezi aracılığıyla da bir üst seviyeye taşıyabilirsiniz. Bu noktada talebiniz ve planlarınız yönteminizi belirlemek konusunda size yardımcı olacak veriler arasındadır.

Hizmetlerinizde Olduğu Gibi Kurumsal Yapınızda da Yeniliklere Öncülük Etmek için: MultiFlex

Hizmetlerinizde dijital gelişmelerle öncüyseniz kurumsal işlemlerinizde de bunu kullanabilirsiniz. Yalnızca müşteri hizmetleri yapay zekâyla işlerlik kazanan bir süreç değildir. Benzer biçimde kurumsal yapılanmayı da gelişmelerle destekleyerek işletmenizin verimliliğini artırabilirsiniz. Örneğin MultiFlex Dijital Hediye seçeneğiyle çalışanlarınızı gelişen teknoloji aracılığıyla mutlu edebilirsiniz. Operasyonel kolaylık imkânı sunan bu yan hak, işletmeniz üzerinden de yük alır. Ayrıca Ödüllü chatbot’umuz aracılığıyla herhangi bir probleminiz olduğunda müşteri hizmetlerinden burada siz de yararlanabilirsiniz! Dijital hediye kodları hakkında detaylı bilgi için Dijital Hediye Kodu sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
Anonim Şirket Kurma Rehberi
Anonim Şirket Kurma Rehberi
  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.

  • Tüzel Kişi Nedir?

    Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Tüzel kişi, yasalara uygun şekilde bir araya gelen topluluktur. Şirketler, belediye ve üniversiteler; bu tür topluluklara örnek olarak verilebilir. Fakat bu konuda devletin en büyük ve önemli örnek olduğunu belirtmek mümkündür.