notification-announcements

Duyurular

 

Günümüzde Dijital Dönüşümün İşletmelere Kattığı Faydalar

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 4 Dakikalık Okuma Süresi
günümüzde dijital dönüşümün işletmelere kattığı faydalar

Sıklıkla duyduğumuz ve en basit ifadeyle “Herhangi bir bilginin bilgisayar ortamına aktarılması” olarak tanımlayabileceğimiz dijitalleşme, gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda her geçen gün daha fazla yer kaplıyor. Temel amacı insan hayatını kolaylaştırmak olan teknoloji, dijitalleşmenin yaygınlaşması sayesinde işletmelerin verimliliğini artırmak amacıyla da kullanılıyor. Dijitalleşmenin doğru şekilde kullanılması ile işletmeler işlerini daha hızlı, kolay ve düşük maliyetle gerçekleştirebiliyorlar. MultiNet Up olarak, bu yazımızda dijitalleşmenin işletmelere sağladığı faydaları ele aldık.

Yapay Zekâ ile Daha Hızlı ve Doğru Sonuçlar

Bilim kurgu filmlerindekinin aksine, yapay zekâ günümüzde işletmeler için çok önemli ve faydalı işlere imza atıyor. Birçok görevi insan gücüne ihtiyaç duymadan gerçekleştiren yapay zekâ; iş akış süreçlerini, raporlamaları, veri analizlerini, algoritmalar oluşturmayı, güvenlik ve onay süreçlerini kendi başına gerçekleştirebiliyor. Yapay zekâ uygulamalarının bir diğer avantajı ise, öğrenebilme yetenekleridir. Bu sayede, değişen şartlara göre hareket edebilme imkanına sahip olabilmektedirler.

Yapay zekâ ile her gün karşılaştığımız yerlerden biri, web sitelerinde karşımıza çıkan reklamlardır. Daha önce gezdiğimiz web sitelerine, incelediğimiz ürünlere ya da hizmetlere ait verileri analiz eden yapay zekâ uygulamaları, bizim ilgi alanlarımızı belirleyip, bu ilgi alanlarına uygun olan reklamları karşımıza çıkarmaktadır. Yapay zekanın bu kullanım şekli özellikle dijital reklam ajansları ve e-ticaret siteleri tarafından değerlendirilmektedir.
 


Her An, Her Yerde Olabilme İmkânı

Günümüzde, teknolojinin ulaştığı noktaya baktığımızda fiziki ortamda yapılamayacak birçok işi yapabilme kapasitesine sahip olduğunu görebiliyoruz. Dijitalleşme sayesinde, normalde çok büyük bütçe, zaman ya da iş gücü gerektirecek işleri çok daha düşük maliyetle ve kısa zamanda yapabilme imkânı ortaya çıkmıştır. Bu duruma örnek olarak, herhangi bir e-ticaret sitesini ya da uygulamasını gösterebiliriz. Bir işletme, her şehirde mağaza sahibi olmanın getireceği maliyete katlanmak yerine, çok daha düşük maliyetle ve sadece bir web sitesi ile internet bağlantısı olan her akıllı cihaza mağaza açmış olmakta, 7 gün 24 saat kesintisiz satış yapabilmektedir.


Esnek Çalışma Ortamı

Dijitalleşmenin işletmelere sağladığı bir diğer fayda, esnek çalışma ortamına geçişi kolaylaştırmasıdır. Teknoloji sayesinde, ofis ortamında yapılabilen işlerin neredeyse tamamını ofis dışından yapmak mümkün olduğundan ve esnek çalışma sisteminin çalışanların motivasyonuna olumlu katkı sağlamasından dolayı, dijitalleşmeye önem veren birçok firma esnek çalışma sistemine sıcak bakmakta ve bu yöntemi kullanmaktadır. Dijitalleşme sayesinde esnek çalışma yöntemine geçmenin işletmelere sağladığı bir diğer fayda ise, maliyetlerin azalmasıdır. Büyük oranda esnek çalışma sistemine geçmiş olan bir işletme daha küçük bir iş yerinde, daha düşük ulaşım, yemek ve iş yeri giderleri ile çalışma imkânına kavuşur.


Daha Fazla İletişim

Teknolojinin gelişmesi ve dijitalleşme sayesinde Whatsapp, Skype ya da e-posta hizmeti veren uygulamaları kullanarak; her an, herkesle, yurt içi ya da yurt dışı ve neredeyse ücretsiz iletişim kurma imkânı doğdu. Bu durum sadece bireyler için değil, aynı zamanda işletmeler için de iletişimin kolaylaşmasına ve ucuzlamasına neden oldu. İletişim araçlarındaki gelişmeler sayesinde müşteriler ile işletmeler; işletme yönetimi ile çalışanlar arasında hızlı ve kolay bir şekilde bilgi aktarımı gerçekleştirilebilmekte, çalışanlardan ve müşterilerden anlık olarak geri bildirim alınabilmektedir.

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza, web sitemizin Blog bölümünden ulaşabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.

  • Tüzel Kişi Nedir?

    Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Tüzel kişi, yasalara uygun şekilde bir araya gelen topluluktur. Şirketler, belediye ve üniversiteler; bu tür topluluklara örnek olarak verilebilir. Fakat bu konuda devletin en büyük ve önemli örnek olduğunu belirtmek mümkündür.