notification-announcements

Duyurular

 

Ön Muhasebe Nedir? Ön Muhasebe Programları Nelerdir?

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi
Ön muhasebe nedir

Bir şirketin en can alıcı birimlerinden biri muhasebe departmanıdır. İşletmenin tüm mali işleri bu departman üzerinden takip edilip yürütülür. Gelir- gider takibi, tahsilat ve ödeme işlemleri, nakit akışı, stok ve cari hesap takibi gibi tüm finansal işlemler, genel muhasebenin hazırlık aşaması olan ön muhasebe birimi tarafından yapılır. Bu nedenle ön muhasebenin önemi çok daha fazladır. Aksi halde şirket mali açıdan zarara uğrayabilir, cezai yaptırımlar söz konusu olabilir.

Ön Muhasebe Nedir?

Bir şirketin sahip olduğu tüm varlıkların, çek, senet, nakit para, banka hesapları, stokların, müşterilerin, faturaların, alacak ve borçların, çalışanlarına ait maaş, yemek gibi personel masrafların her türlü verilerinin kayıt altına alınmasına ön muhasebe adı verilir. Ön muhasebe, işletmenin faaliyetlerini sürdürebilmesi adına gelir gider takibi yaparak şirketin finansal yönetimini gerçekleştirir.

Peki aslında ön muhasebe nedir?

Ön muhasebe, bir işletmenin tüm finansal durumu, varlıkları ve borçları, devlete beyan edilmesi gibi genel muhasebenin doğrudan sorumluluğu altında olan bütün işlemlere ait verilerin kaydının tutulup saklanarak genel muhasebe takibini kolaylaştırması amacıyla bir tür ön hazırlık evresidir.

Ön muhasebe ile yapılan sınıflandırmalar ve çıkarılan raporlar genel muhasebede kullanılır.

Ön Muhasebe Nasıl Tutulur?

Bir firmanın ön muhasebesi kendi içerisinde tutulmalıdır. Gündelik verilerin işlenmesi, alacak ve borçların takibi gibi finansal bilgilere ihtiyaç halinde kolaylıkla ulaşılabilmesi için bu bilgilerin düzenli ve eksiksiz olarak kayıt altına alınması gerekir.

Ön muhasebeyi tutarken kullanılabilecek farklı yöntemler bulunur:

  • Bir ön muhasebe defteri tutmak: Eski ve klasik bir yöntem olan defter tutma, finansal verilerin ve tüm girdi çıktıların tek tek elle yazılarak not alınması yöntemidir. Bu yöntemde hem kişinin hata yapma olasılığı fazladır hem de iş yükünü artırarak defter yığınlarında kaybolmanıza yol açar.
  • Excel programı kullanarak kayıt tutmak: Muhasebesel verileri işlerken excel tablolarından faydalanmak oldukça sık kullanılan bir yoldur. Ancak bunun için verileri excele doğru bir şekilde girmek ve iyi bir excel kullanıcısı olmak gerekir. Excel hücrelerinde yapılacak ufak bir hata tüm hesapları karıştırabilir.
  • Bir ön muhasebe programı kullanmak: Defter ve excel gibi nispeten daha fazla risk barındıran yöntemlere kıyasla bir ön muhasebe yazılımı edinmek, ön muhasebe tutma yöntemleri arasında en garanti olanıdır.

İster masaüstü ister online olarak kullanılabilen ön muhasebe programları, firmaya ait faturaların, cari hesabın, gelir ve gider kaynaklarının takip edilmesini kolaylaştırır.

En Çok Kullanılan Ön Muhasebe Programları Nelerdir?

Daha pratik ve rahat bir kullanım sunması sebebiyle hata riskini en aza indiren ön muhasebe programları, işletmelerin ‘ön muhasebe nasıl tutulur?’ sorusuna cevap olmaktadır.

En çok kullanılan ön muhasebe programı çeşitleri şunlardır;

  • Bizim Hesap
  • Paraşüt
  • Akınsoft OctoPlus
  • Asistan
  • Atia
  • Aymet
  • Bilsoft
  • Datasoft
  • Defter
  • Dynamicube
  • Fenesoft
  • Kursoft
  • Lila
  • Noyax
  • Ofisassist
  • Organizma
  • Turquaz
  • Vento
  • Verim
  • Yaylasoft

Bu yazılımlardan birine sahip olmanız durumunda bir ön muhasebe elemanı aracılığıyla tüm mali verilerin sisteme kaydı sağlanabilir ve güvenle depolanabilir.

Ön Muhasebe Programları ile Neler Yapılabilir?

Ön muhasebe bir firmaya ait akla gelebilecek bütün mali işleri kapsamaktadır.

Ön muhasebe ne işe yarar dendiğinde

  • İşletmenin alım ve satım işlerini belgelemek amacıyla fatura kesme, belgeleme ve takibini gerçekleştirme
  • Çek/ senet takibini gerçekleştirme, bunlarla yapılan ödemelere ait kayıtları tutma
  • İşletme stoğunun takibi
  • Müşterilerden tahsil edilecek alacaklar ile tedarikçilere yapılacak ödemelerin borçlarının takibini yapma (cari hesap takibi)
  • Banka ve kasa hesap takiplerinin yapılması, nakit akışının kontrolü
  • Çalışanların maaş, yemek, yol gibi giderlerinin takibini yapma, vergi giderlerini yönetme

gibi işlemlerin tamamı ön muhasebe ile yapılır. Ön muhasebe programları bu günlük işlere ait bilgileri depolar, raporlar, sınıflandırır. Gerektiğinde geriye dönük erişim sağlayarak şirketin finansal yönetimini gerçekleştirir.

MultiNet Yemek Kartı ile Yemek Ücretlerinde Ön Muhasebe İşlemlerinizi Kolaylaştırın

Ön muhasebe görevleri arasında bulunan personel masraflarının yönetimi, çalışanlarınızın yemek giderlerinden doğan vergi masrafları başta olmak üzere maaş, yol ücreti gibi diğer çalışan harcamalarınızı da kapsar.

Yıllardır kurumsal firmalara sunduğu teknolojik tabanlı çözümler ile şirketlerin personel giderlerinden tasarruf elde etmesine imkân tanıyan Multinet Up, MultiNet Yemek Kartı çözümü ile şirketlere %100 vergi avantajı sağlayarak operasyonlarınızı kolaylaştırır. Ön muhasebe işlemleri arasında yer alan çalışanların yemek giderleriyle ilgili muhasebesel işlemleri hafifletir ve iş yükünü azaltır. Çalışanlar MultiNet Yemek Kartı ile anlaşmalı noktalarda arzu ettikleri gibi yemeklerini yerken firma sahipleri vergi avantajının sahibi olarak tasarruf elde eder.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Yeni Kurulan İşletmelerin Yükümlü Olduğu Vergi ve Beyanname Türleri
Yeni Kurulan İşletmelerin Sorumlu olduğu Vergi ve Beyannameler
2025 Bayram Mesaisi Ücreti
Bayram Mesaisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır? (2025)
Ramazan Yardımlarının Muhasebeleştirilmesi
Ramazan Yardımları Nasıl Muhasebeleştirilir?
  • E-Faturaya Geçmek Kimler için Zorunludur?

    E-Fatura’ya Geçmek Kimler İçin Zorunlu?

    Elektronik fatura veya kısaltması ile e-Fatura; internet üzerinden faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini, paylaşılmasını ve takip edilebilmesini sağlayan sistemin adıdır.

  • Prime Esas Kazanç Nasıl Hesaplanır? [2025]

    Prime Esas Kazanç Nedir? Prime Esas Kazanç Nasıl Hesaplanır?

    Prime esas kazanç çalışılan zamanlarda ödemede bulunulan sigorta getirisine ait brüt tutar olarak tanımlanır. Yani prime tabi tutulan ek ödemeler ve çalışan ücretlerinin geneline verilen isimdir.

  • 2025 Vergi Takvimi

    2025 Vergi Takvimi

    Vergi, sektörü veya büyüklüğü fark etmeksizin her işletmenin devlete karşı ödemekle yükümlü olduğu bir kavram olarak tanımlanabilir. Her işletmenin ödemekle yükümlü olduğu vergiler kanunlar tarafından belirleniyor.

  • 2025 Yol Ücreti Ne Kadar?

    Yol Ücreti Nedir? 2025 Yol İstisna Bedelleri

    Çalışanlar için işyeri tercihinde maaş önemli bir faktördür.

  • İş Yeri Kira Sözleşmesi Nasıl Hazırlanır?

    İş Yeri Kira Sözleşmesi Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

    Bir iş yeri sahibinin iş yerini kiraya vermesi veya bir iş yeri kiralayanın kendini ve haklarını  mülk sahibine karşı koruması, anlaşmanın geçerliliği olarak kabul gören ve yazılı kayıt halinde tutulan iş yeri kira sözleşmesi

  • Kurban Yardımları Nasıl Muhasebeleştirilir?

    Personele Sağlanan Kurban Bayramı Yardımları Muhasebeleştirilir mi?

    İş hayatının hemen hemen herkesin yaşamının önemli bir kısmını kapladığını söylemek yanlış olmaz. Hâl böyle olunca çalışanların gerek çalıştığı kuruma karşı bağlılık duymaları gerekse çalışma koşullarından memnun olmaları büyük önem kazanır.

  • Temettu Nedir, Nasıl Alınır?

    Temettü Nedir, Nasıl Alınır?

    Yatırım dünyasında şirketlerin başarılarının yatırımcılara nasıl yansıdığı, her zaman merak edilen bir konudur. Şirketler, elde ettikleri kazançtan hissedarlarına pay ayırarak kâr dağıtımı yapar.

  • TEFE - TÜFE Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    TEFE-TÜFE Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Ekonomi, bireylerin ve işletmelerin kararlarını şekillendiren en önemli unsurlardan biridir. Özellikle fiyat değişimlerini anlamak ve ekonomik süreçlere hâkim olmak, günlük hayattan uzun vadeli stratejilere kadar pek çok alanda kritik rol oynar.

  • MERSİS No Nedir?

    MERSİS No Nedir?

    MERSİS ya da Merkezi Sicil Kayıt Sistemi, ticari işletmelerin sicil kayıtlarının yer aldığı elektronik bir sistemdir. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı tarafından geliştirilen sistem üzerinden şirketler ve ticari işletmelere ait değişiklik ve kayıt işlemleri gerçekleştirilebilir.

  • 2025 Asgari Ücret

    Asgari Ücret Nedir? 2025 Asgari Ücret Tutarı Ne Kadar?

    Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir.