notification-announcements

Duyurular

 

Uzun Vadeli Finansman Kaynakları Nelerdir?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakikalık Okuma Süresi
Uzun Vadeli Finansman Nedir?

Şirket faaliyetlerinin sürdürülebilirliği, mali kaynakların sürekliliğine bağlıdır. Uzun vadeli finansman kaynakları, mali ihtiyaçların verimli bir biçimde karşılanmasını sağlar. Bu kaynaklardan yararlanarak uzun süreli planlar için gereken finansal istikrarı oluşturmak mümkündür. Söz konusu finansmanları doğru yöneterek şirketinizi geleceğe taşıyabilirsiniz. Uzun vadeli kaynaklar hakkında detaylı bilgi edinmek için yazının devamını okuyabilirsiniz.

Uzun Vadeli Finansman Kaynağı Nedir?

Uzun vadeli finansman kaynakları, gelecekteki planlar için gereken paranın teminini sağlar. Bu kaynaklar, uzun dönem ihtiyaçları için özel olarak kullanılır. Söz konusu finansmanlar, günlük gereksinimlerden ziyade şirketin büyüme ve genişleme amaçlarına yönelik paranın karşılanmasını sağlar. Örneğin; bir fabrika inşa etmek veya mevcut teknolojilerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak şirketin geleceğini şekillendirir. Bu tür faaliyetlerde uzun vadeli finansmanlar kullanılır.

Uzun vadeli kaynaklar, finansal planlama açısından kendine özgü bir yapıya sahiptir. Bu finansmanların temel amacı şirketlerin mali sağlamlığını ve istikrarını korumaktır. Tüm bunları mümkün kılmak için yıllara yayılan planlar yapmak gerekir. Dolayısıyla, uzun vadeli olarak tanımlanan kaynaklar yıllarca geri ödeme yükümlülüğü gerektirir. Bu finansmanlardan yararlanırken uzun vadeye uygun bir ödeme ve maliyet planı yapmak gerekir. Söz konusu mali imkânları doğru değerlendirerek şirketin uzun dönemde büyümesine ve gelişmesine katkı sağlamak mümkündür.

Uzun Vadeli Yabancı Kaynaklar Nelerdir?

Finansman kaynakları, öz sermaye ve yabancı kaynaklar olarak ikiye ayrılır. Şirkete doğrudan ait olmayan ve üçüncü kurumlar tarafından sağlanan finansmanlar yabancı kaynak olarak tanımlanır. Söz konusu mali varlıklar arasında uzun vadeli finansman kaynakları da bulunur. Firmanın geleceğe dair ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla edinilen varlıklar uzun vadeli yabancı kaynaklar olarak adlandırılır.

Uzun süreli yabancı kaynaklar, borçlanma veya finansman ithalatı ile karşılanır. Krediler, tahvil ve bono kazançları gibi varlıklar bu tanıma dâhildir. Kısa vadeli kredi ve finansmanların aksine uzun süreli kaynakların hızlı ödeme yükümlülüğü yoktur. Bu kapsamda borçlanma yapıldığı takdirde yıllara yayılan bir geri ödeme planı oluşturmak mümkündür. Uzun vadeli yabancı kaynak örnekleri arasında ön plana çıkan başlıca varlıklar şunlardır:

Banka Kredileri

Bankaların kredi ürünleri uzun vadeli finansman kaynakları arasında yer alır. Belli bir vadeyle geri ödeme planı yapılan bu ürünler, mali ihtiyaçların hızlı bir biçimde karşılanmasını sağlar. Şirketinizin büyüme ve genişleme amaçlı yatırımları için aldığınız kredilerle finansman ihtiyacınızı giderebilirsiniz. Bu sayede finansal sağlamlığınızı ve istikrarınızı korumak için gereken para kaynağına sahip olabilirsiniz. Söz konusu krediler kısa vadeli finansman kaynağı olarak da kullanılabilir.

Uzun süreli yabancı kaynak banka kredisi almak şirketinizin finansal puanının iyileştirilmesine de katkıda bulunur. Bankalar ve diğer finans kuruluşları, borçlanma talebinde bulunan şirketleri mevcut aktivitelere göre değerlendirir. Kredi borç taksitlerinin düzenli bir biçimde ödemeniz puanınızın artmasını sağlar. Aldığınız ve düzenli bir biçimde ödediğiniz her kredi, diğer finansman olanaklarından yararlanmanızı kolaylaştırır.

Tahvil İhracı

Şirketinizin uzun dönem için ihtiyaç duyduğu finansmanı tahvil ihracıyla karşılayabilirsiniz. Uzun vadeli finansman kaynakları arasında yer alan bu varlıklar temelde borç senetleridir. Bu senetler, firmaların uzun dönem için ihtiyaç duydukları bütçeyi temin etmelerini sağlar. Senetleri satın alan yatırımcılar, vadeli olarak belirlenen faiz oranı üzerinden belirli bir süre boyunca gelir elde eder.

Uzun vadeli yabancı kaynaklar örnekleri arasında yer alan tahviller şirketin borç yükünü azaltmasına yardımcı olur. Bu belgelerin ihraç edilmesi, risk dağılımının yatırımcılar arasında yapılmasını sağlar. Bu sayede, firmanızın mali kaynakları sürekli hâle getirilir ve uzun vadeli planlar için kaynak sağlanır. Tahvil ihracı, halka açık veya kapalı olarak yapılabilir.

Kar-Zarar Ortaklığı Belgesi Satışı

Şirketinizin yatırımcılarla kurduğu ortaklıklar uzun vadeli finansman kaynakları olarak değerlendirilebilir. Bu ortaklıkları resmiyete döken “Kâr-zarar ortaklığı belgesi (KOB)” geleceğe yönelik mali ihtiyaçlarınızı karşılamanıza yardımcı olur. Söz konusu belgeler, yatırımcıların şirketinizin kâr ve zararına ortak olmasını sağlar. Bu varlıkların satışını yaparak şirketinizin kazancını artırabilirsiniz. Elde ettiğiniz kazancı geleceğe yönelik faaliyet ve yatırımlarınız için kullanabilirsiniz.

Uzun vadeli finansman kategorisinde yer alan KOB, faiz ödeme yükümlülüğünün olmaması açısından tahvillerden ayrılır. Bu varlıklarda yatırımcı sadece şirketin kârından faydalanır. KOB, 1 ay ile 7 yıl arasında geçerliliğe sahiptir. Söz konusu belgelerin satışını yaparken bu süreyi dikkate almanız tavsiye edilir.

Finansal Kiralama (Leasing)

Uzun vadeli finansman kaynakları arasında yer alan leasing, şirket ihtiyaçlarınızı karşılarken büyük masraflardan kurtulmanızı sağlar. Leasing, esas olarak bir kiralama sözleşmesidir. Bu yöntem, şirketinizin ihtiyaç duyduğu araç ve ekipmanların kiralama yoluyla karşılanmasına dayanır. Leasing şirketi, söz konusu araçların mülkiyetini elinde bulundurur. Bu süreçte ekipmanların bakım ve onarım masrafları da leasing firmasına aittir. Kiralama sözleşmesi, araçların kullanım hakkının size ait olmasını sağlar.

Uzun vadeli kaynaklar, leasing yöntemiyle korunabilir. Bu yöntemi tercih ederek büyük maliyetlerden kaçınmak mümkündür. Leasing, firmanızı araçların rayiç bedellerinin yanı sıra sürekli tekrarlayan bakım masraflarında da kullanır. Bu sayede öz kaynaklarınızı şirketinizin uzun vadeli hedefleri için kullanabilirsiniz.

Forfaiting

Forfaiting, şirketinizin elinde bulunan tahsilat garantisi belgelerini nakde dönüştürmenize yardımcı olan bir yöntemdir. Bu yöntem, akreditif senet gibi belgelerin satışı üzerinden gelir elde edilmesine dayanır. Tahsilat garantisi belgelerinizi satarak, ödemeyi önceden alabilirsiniz. Bu sayede likidite sorunlarınızı azaltabilir ve hızlı bir biçimde büyüyebilirsiniz.

Multinet Up Çözümleri ile Maliyetlerinizi Düşürün!

MultiNet yemek kartı ile 10 çalışan için ayda 48 bin TL’ye varan tasarruf imkanından yararlanabilir ve tasarruf edebilirsiniz. Detaylı bilgi almak için aşağıdaki formu doldurun, arkadaşlarımız hemen sizi arasın!

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Multinet Up kurumsal hediye kartı çözümü olan MultiGift ise 10 çalışan için yılda 67 bin TL’ye varan tasarruf imkanı sunmaktadır. Detayları öğrenmek ve MultiGift hakkında bilgi almak için aşağıda yer alan formu doldurabilirsiniz. 

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Franchising Nedir?
Franchising Nedir?
Tüzel Kişi Nedir?
Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
  • Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
    Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?

    Ticari faaliyet göstermek isteyenler, öncelikle şirket türleri arasında seçim yapmalıdır. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre 5 ayrı şirket çeşidi bulunur.

  • 10 Kârlı İş Fikri
    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
    ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır.

  • SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
    SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

    SWOT analizi, işletmelerin içsel ve dışsal faktörleri göz önünde bulundurarak stratejik planlamalar yapmalarına olanak tanıyan, oldukça kapsamlı ve etkili bir yöntemdir.

  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.