Şirketinizin yemek kartından, hediye kartına, akaryakıttan, kurumsal seyahat platformuna kadar, çalışana bağlı tüm giderlerinize özel çözümlerimiz için başvurun, sizi arayalım.
Kısa Vadeli Finansman Kaynağı Nedir? İşletmeler Nasıl Uygulayabilirler?
Multinet Up
Bağlantı kopyalandı
İnovasyon & Girişimcilik
4
Dakikalık Okuma Süresi
İşletmelerin 1 yıldan az süreli borçlanma ile sağladıkları finans kaynaklarına “kısa vadeli finansman kaynağı” denilmektedir. Genellikle yakın gelecekteki stok ya da borç ödemeleri için kullanılan kısa vadeli finansman kaynakları, birçok işletmenin sıklıkla başvurduğu bir finansal çözüm yollarıdır. Multinet Up olarak bu yazımızda, kısa vadeli finansman kaynağı ile ilgili olarak merak edilen konuları bir araya getirdik.
Kısa Vadeli Finansman Yöntemleri Nelerdir?
Finansal sistem geliştikçe, işletmelerin ihtiyaç duydukları finansmanı sağlayan ürünler ve finansal kurumların sayısı da artmaktadır. Günümüzde, kısa vadeli finansman ihtiyacını karşılamak isteyen bir işletmenin başvurabileceği yöntemlerin en sık kullanılan 7 tanesi şunlardır;
Kısa Vadeli Ticari Kredi: Alıcı firmanın, satıcı firmadan sağladığı kredidir. Kısa vadeli olan ve işletmelerin sıklıkla başvurduğu bir yöntem olan kısa vadeli ticari krediler genellikle stok finansmanı için kullanılır ve açık senet ya da cari hesap olarak alınır. Böyle bir finansman yönteminde alıcı, satıcıdan ürünü alır ve karşılığında borç senedi verir ya da borcunu cari hesaba kaydettirir. Taraflar arasındaki güvene bağlı olan bu finansman yöntemi, en eski kısa vadeli finansman yöntemleri arasında yer alır.
Ticari Banka Kredisi: İşletmeler tarafından en fazla tercih edilen kısa vadeli finansman kaynakları arasında ticari banka kredisi yer alır. Firmanın sermayesi, alacaklar ya da stoklar için kullanılır ve bankaya borçlanılır. Çeşitli şekillerde olabilen kısa vadeli ticari banka kredilerinin en sık kullanılanları:
Avans kredisi
Teminat karşılığı alınan kredi
Cari hesap kredisi
Senet iskontosu
Kefalet karşılığı alınan kredi
Spot kredi
Faktoring: İşletmeler, kısa vadeli alacaklarını faktöring şirketine satar ve bunun karşılığında finansman kaynağı sağlarlar. Alacağının belirli bir kısmından vazgeçen firma, bunun karşılığında nakit ihtiyacını karşılar ve alacaklarını tahsil etmekle uğraşmamış olur.
Finansman Bonosu: Marka değeri yüksek olan ve piyasada güven oluşturmuş firmalar tarafından kısa vadeli finansman kaynağı yaratmak için kullanılan yöntem finansman bonosudur. Bu uygulamada firma en az 2 ve en çok 12 ay süreli bono ihraç eder ve bunun karşılığında faiz öder.
Repo: İşletmeler, sahibi oldukları menkul kıymetleri, gelecekteki belirli bir tarihte satın alma sözü vererek satar ve bu şekilde finansman kaynağı sağlar. Diğer adı “geri satın alma anlaşması” olan repo ile firmalar kısa vadeli finansman kaynağı sağlarlar.
Depozito-Avans-Teminat: Özellikle bayilik sistemine sahip işletmeler, bayilerinden teminat ya da depozito adı altında para talep edebilirler. Bayilerden toplanan bu teminatlar ya da depozitolar işletme için kolay ulaşılabilen bir kısa vadeli finansman kaynağı oluşturur.
Ödenmesi Gereken Vergiler, Harçlar, Resimler, Ücretler: İşletmeler; vergi daireleri ve SGK gibi kurumlara yatırmaları gereken ve önceden biriken kaynakları kısa vadeli finansman ihtiyaçları için kullanabilirler. Faizsiz ve prosedürsüz bir finansman kaynağı olarak öne çıkan bu yöntem, birçok firma tarafından sıklıkla kullanılır.
İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.
Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz
İlgili Yazılar
Pasif Gelirle Finansal Özgürlüğe Adım Atın
Sermayesiz İş Fikirleri: Girişimciler İçin Fırsatlar
İhtarname Nedir? İhtarname Nasıl Çekilir?
NFC Nedir? Hangi Alanlarda Kullanılır?
Teknoloji hayatımızı hızla değiştirirken veri paylaşımı ve ödeme yöntemleri de bu sürecin önemli bir parçası hâline gelmiştir. Temassız ödemeler, hızlı dosya transferleri gibi işlemler, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası olarak karşımıza çıkar.
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Yapay zekâ, gelişmiş teknolojiyle insan gücüne ihtiyaç duyulan, uzun sürede yapılan işlemleri hızlı şekilde yapmaya yardım eder. Yeni girdilere uyum sağlaması ve deneyimlerden öğrenmesi sayesinde yapay zekâyı pek çok alanda tercih edebilirsiniz.
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
Dijital pazarlama stratejileri arasında önemli bir yer tutan affiliate marketing, ticari başarı sağlama potansiyeli yüksek bir yöntemdir. Bu sistem, ürün veya hizmetlerin bağımsız üçüncü taraflarca tanıtılmasını ve satılmasını sağlar.
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
KOBİ kavramı küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için kullanılan bir kavramdır.
Anonim Şirket Kurma Rehberi
Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a
Franchising Nedir?
Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.
Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri
Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.
5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar
Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.
Şahıs Şirketi Kurma Rehberi
Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.
İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?
İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.