notification-announcements

Duyurular

 

Kısa Vadeli Finansman Kaynağı Nedir? İşletmeler Nasıl Uygulayabilirler?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 4 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 27.08.2020
kısa vadeli finansman nedir

 İşletmelerin 1 yıldan az süreli borçlanma ile sağladıkları finans kaynaklarına “kısa vadeli finansman kaynağı” denilmektedir. Genellikle yakın gelecekteki stok ya da borç ödemeleri için kullanılan kısa vadeli finansman kaynakları, birçok işletmenin sıklıkla başvurduğu bir finansal çözüm yollarıdır. Multinet Up olarak bu yazımızda, kısa vadeli finansman kaynağı ile ilgili olarak merak edilen konuları bir araya getirdik.

 

 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Kısa Vadeli Finansman Yöntemleri Nelerdir?
 

Finansal sistem geliştikçe, işletmelerin ihtiyaç duydukları finansmanı sağlayan ürünler ve finansal kurumların sayısı da artmaktadır. Günümüzde, kısa vadeli finansman ihtiyacını karşılamak isteyen bir işletmenin başvurabileceği yöntemlerin en sık kullanılan 7 tanesi şunlardır;

 

  • Kısa Vadeli Ticari Kredi: Alıcı firmanın, satıcı firmadan sağladığı kredidir. Kısa vadeli olan ve işletmelerin sıklıkla başvurduğu bir yöntem olan kısa vadeli ticari krediler genellikle stok finansmanı için kullanılır ve açık senet ya da cari hesap olarak alınır. Böyle bir finansman yönteminde alıcı, satıcıdan ürünü alır ve karşılığında borç senedi verir ya da borcunu cari hesaba kaydettirir. Taraflar arasındaki güvene bağlı olan bu finansman yöntemi, en eski kısa vadeli finansman yöntemleri arasında yer alır.

 

  • Ticari Banka Kredisi: İşletmeler tarafından en fazla tercih edilen kısa vadeli finansman kaynakları arasında ticari banka kredisi yer alır. Firmanın sermayesi, alacaklar ya da stoklar için kullanılır ve bankaya borçlanılır. Çeşitli şekillerde olabilen kısa vadeli ticari banka kredilerinin en sık kullanılanları:
     
    • Avans kredisi
    • Teminat karşılığı alınan kredi
    • Cari hesap kredisi
    • Senet iskontosu
    • Kefalet karşılığı alınan kredi
    • Spot kredi

 

  • Faktoring: İşletmeler, kısa vadeli alacaklarını faktöring şirketine satar ve bunun karşılığında finansman kaynağı sağlarlar. Alacağının belirli bir kısmından vazgeçen firma, bunun karşılığında nakit ihtiyacını karşılar ve alacaklarını tahsil etmekle uğraşmamış olur.

 

  • Finansman Bonosu: Marka değeri yüksek olan ve piyasada güven oluşturmuş firmalar tarafından kısa vadeli finansman kaynağı yaratmak için kullanılan yöntem finansman bonosudur. Bu uygulamada firma en az 2 ve en çok 12 ay süreli bono ihraç eder ve bunun karşılığında faiz öder.

 

  • Repo: İşletmeler, sahibi oldukları menkul kıymetleri, gelecekteki belirli bir tarihte satın alma sözü vererek satar ve bu şekilde finansman kaynağı sağlar. Diğer adı “geri satın alma anlaşması” olan repo ile firmalar kısa vadeli finansman kaynağı sağlarlar.

 

  • Depozito-Avans-Teminat: Özellikle bayilik sistemine sahip işletmeler, bayilerinden teminat ya da depozito adı altında para talep edebilirler. Bayilerden toplanan bu teminatlar ya da depozitolar işletme için kolay ulaşılabilen bir kısa vadeli finansman kaynağı oluşturur.

 

  • Ödenmesi Gereken Vergiler, Harçlar, Resimler, Ücretler: İşletmeler; vergi daireleri ve SGK gibi kurumlara yatırmaları gereken ve önceden biriken kaynakları kısa vadeli finansman ihtiyaçları için kullanabilirler. Faizsiz ve prosedürsüz bir finansman kaynağı olarak öne çıkan bu yöntem, birçok firma tarafından sıklıkla kullanılır.

 

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.