notification-announcements

Duyurular

 

Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Multinet Up
Multinet Up
Vergi & Muhasebe 5 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 07.09.2022 Güncelleme Tarihi: 30.10.2025
Mobil İmza Nedir, Nasıl Alınır?

Dijital ortamda oluşturulan ve imzalanması gereken belgelerin çıktısının alınması, imzalanması, taratılması ve geri iletilmesi süreci hem zaman hem de maliyet açısından zorlayıcı olabiliyor. Günümüzde bu süreç ıslak imza yerine kullanılabilen mobil imza teknolojisi sayesinde çok daha kolay ve hızlı bir şekilde gerçekleştirilebiliyor. Bu yazımızda sizin için “Mobil imza nedir?” ve “Mobil imza nasıl alınır?” sorularını cevapladık.

Mobil İmza Nedir?

Mobil imza kısaca dijital ortamlarda hazırlanan doküman ve belgelerin imzalanması için kullanılan yeni nesil bir hizmettir. Bu hizmeti sağlayan bir GSM operatörü ve mobil telefon sayesinde, 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuatlara uygun olarak mobil imza oluşturulup kullanılabiliyor. 

Mobil imza hizmetinden faydalanabilmek için ise bu özelliğe sahip bir SIM kart alınması gerekiyor. Mobil imza özelliğine sahip SIM kartlar için ödenen hizmet bedeli ise operatörlere göre farklılık gösteriyor. 

Mobil İmza Nasıl Alınır?

Mobil imza alabilmek için öncelikle bu sistemle uyumlu bir GSM hattına sahip olunmalı. Mobil imza hizmetini sunan çeşitli GSM operatörleri bulunuyor. Bu operatörlerden dilediğinize giderek nüfus cüzdanınız ile mobil imza başvurunuzu yapabilirsiniz. Eğer kullandığınız SIM kart mobil imza uyumlu değilse yeni bir kartın alınması gerekiyor. 

GSM operatörünün sunduğu mobil imza servis paket seçimi yapıldıktan sonra adınıza oluşturulmuş bir mobil imza atanıyor. Mobil imza ile ıslak imzanın hukuki geçerliliğinin aynı olması sebebiyle GSM operatörleri, nüfus cüzdanı olmadan genellikle başvuru kabul etmiyor. Ayrıca söz konusu işlemin internet üzerinden yapılması mümkün değil. 

Mobil İmza Nasıl Çalışıyor?

Mobil imzanın çalışma prensibi faydalanılan GSM operatörü ve uygulamaya göre farklılık gösterse de ilk olarak mobil imza kullanacağınız uygulamayı açıyorsunuz. Ardından, bilgilerinizi doldurarak imzala butonuna tıklıyorsunuz. Bu işlemin sonrasında hem uygulama hem de mobil cihazınız üzerinden size bir kod iletiliyor. Bu iki kodun birbiri ile aynı olması durumunda işlemi onaylıyorsunuz ve mobil imza şifrenizi yazarak işlemi sonlandırıyorsunuz.

Mobil İmza Hizmeti Veren GSM Operatörleri

Türkiye’de mobil imza hizmeti veren GSM operatörleri arasında Türk Telekom, Vodafone ve Turkcell bulunuyor. Her operatör farklı özellikler taşıyan çeşitli mobil imza servis paketleri sunabiliyor. 

Türk Telekom Mobil İmza Hizmeti

Türk Telekom tarafından sunulan mobil imza servisinin ücretlendirmesi zaman içerisinde değişiklik gösterebiliyor. Bu servisten yalnızca Türk Telekom mobil faturalı aboneler faydalanabiliyor. Türk Telekom bireysel mobil imza servisine başvurmak için nüfus cüzdanı ile birlikte mobil imza vermeye yetkili bir Türk Telekom mağazasına gitmeniz yeterli.

Vodafone Mobil İmza Hizmeti

Vodafone tarafından sunulan mobil imza servisinin ücretlendirmesi zaman zaman değişiklik gösterebiliyor. Vodafone mobil imza servisinden hem bireysel hem de kurumsal faturalı hat sahipleri yararlanabiliyor. Bu servisten yararlanmak isteyen kişiler, yetkili Vodafone mağazalarına şahsen giderek mobil imza başvurularını tamamlayabiliyorlar.

Turkcell Mobil İmza Hizmeti

Turkcell tarafından sunulan mobil imza servis paketlerinin ücretlendirmesi zaman içerisinde değişiklik gösterebilir. Çünkü Turkcell çeşitli paketler altında mobil imza hizmeti sunuyor. Turkcell yetkili bayileri aracılığı ile kolayca başvuru yapılabiliyor. 

Mobil İmza Islak İmza Yerine Geçer Mi?

Mobil imza hizmeti, sahip olduğunuz SIM kart ve belirlediğiniz şifre ile elektronik ortamda imza atmanızı sağlayan bir servistir. Islak imza yerine geçen mobil imza sayesinde ıslak imza gerektiren işlemleri kurumlara gitmeden ve vakit kaybetmeden tek bir şifre sayesinde kolay ve güvenli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz.

Mobil İmza Nerelerde Kullanılır?

GSM operatörü fark etmeksizin mobil imza servisini kullanabileceğiniz uygulama ve alanlar şu şekilde sıralanabilir:

  • E-Devlet uygulamaları
  • Bakanlık uygulamaları
  • İnternet Bankacılığı işlemleri
  • E-ticaret uygulamaları
  • Bilişim faaliyetleri
  • Finans işlemleri
  • Kamu kurumları

Kimler Mobil İmza Kullanmalı?

Mobil imza, servis başvurusu esnasında talep edilen temel gereklilikleri karşılayan herkes tarafından kullanılabilir. Bu servisten özellikle resmi kurumlar ile sık sık görüşmeler yapan, dijital evrak ve dokümanlar üzerinde işlem yapan kişilerin yararlanması önerilebilir. Bunlara ek olarak bankacılık, e-ticaret, kamu ve finans gibi alanlarda yoğun işlem yapan kişiler de zamandan tasarruf etmek için mobil imza hizmetinden faydalanabilir. 

Mobil imza kavramını, nereden alınacağını ve nasıl kullanılacağını sizler için yukarıda açıkladık. İş süreçlerinizde benzer şekilde size hem mali hem de operasyonel açıdan katkı sağlayacak pratik bilgilere Multinet Up Blog üzerinden ulaşabilir, pek çok avantajı beraberinde getiren Multinet Up çözümlerini keşfedebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar
Dekont ve E-Dekont Arasındaki Farklar ve Kullanım Alanları
Emlak Vergisi Nedir?
Emlak Vergisi Nedir? Emlak Vergisi Nasıl Hesaplanır?
Vergi Nedir?
Vergi Nedir? Vergi Çeşitleri Nelerdir?
  • İcra Takibi Nedir?

    İcra Takibi Nedir? Nasıl Yapılır?

    İcra takibi, borçlunun borcunu ödememesi halinde yasal yollara başvuran alacaklının, İcra ve İflas Kanunu çerçevesinde borcunu tahsil etmek amacıyla başlattığı resmi tahsilat sürecidirçtir. Alacaklı, İcra Müdürlüğü nezdinde bir takip talebi düzenleyerek icra takibini başlatabilir.

  • Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato Nedir, Şartları Nelerdir?

    Konkordato, finansal zorluklar yaşayan şirketlerin borçlarını yapılandırma sürecidir. Süreç, şirketlerin alacaklılarla borçlarını yeniden yapılandırmak için anlaşmaya varmalarını sağlayarak, iflasın önüne geçilmesini hedefler.

  • E-Tebligat Nedir?

    E-Tebligat Nedir?

    Elektronik Tebligat (e-Tebligat), Tebligat Kanunu kapsamında belirtilen, tebligat çıkarmaya yetkili merciler tarafından elektronik ortamda hazırlanan tebligatların yönetmeliğine uygun olarak, değiştirilmeden ve inkâr edilmeyecek şekilde Ulusal Elektronik Tebligat Si

  • e-İmza Nedir?

    E-İmza Nedir? Nasıl Kullanılır?

    Günümüzde resmî işlemler başta olmak üzere birçok işlem dijital ortam üzerinden yapılabilir.

  • Bilanço Nedir, Nasıl Hazırlanır?

    Bilanço Nedir? Bilanço Nasıl Hazırlanır?

    Şirketler, mali yıl içerisinde gerçekleştirdikleri tüm finansal faaliyetlerini ve varlık-kaynak durumlarını raporlamak için bilançodan yararlanır. Bilanço genel hatlarıyla işletmenin belirli bir tarihteki varlıklarını, borçlarını ve öz kaynaklarını gösterir.

  • Çek Nedir?

    Çek Nedir, Nasıl Kullanılır?

    Çek, dünyanın birçok yerinde tercih edilen bir tür ödeme yöntemidir. Garantör ödeme yöntemleri arasında yer alan çek, kıymetli evrak statüsündeki bir kambiyo senedidir.

  • Yeni Kurulan İşletmelerin Yükümlü Olduğu Vergi ve Beyanname Türleri

    Yeni Kurulan İşletmelerin Sorumlu olduğu Vergi ve Beyannameler

    Sermaye şirketi veya şahıs şirketi olarak kurulan her işletmenin ku

  • 2025 Bayram Mesaisi Ücreti

    Bayram Mesaisi Nedir ve Nasıl Hesaplanır? (2025)

    Genel tatil günü olarak değerlendirilen bayramlarda belirli işyerleri ve çalışanların iş devamlılığını sağlaması gerekebiliyor. Çalışanların iş sorumluluklarını sürdürdüğü bu süreç bayram mesaisi olarak tanımlanıyor.

  • Ramazan Yardımlarının Muhasebeleştirilmesi

    Ramazan Yardımları Nasıl Muhasebeleştirilir?

    Herkes için farklı anlamlar taşıyan bayramlar işletmeler tarafından çalışanların bağlılığını güçlendirmek ve motivasyonlarını artırmak için bir fırsata dönüştürebiliyor.

  • E-Faturaya Geçmek Kimler için Zorunludur?

    E-Fatura’ya Geçmek Kimler İçin Zorunlu?

    Elektronik fatura veya kısaltması ile e-Fatura; internet üzerinden faturaların elektronik ortamda düzenlenmesini, paylaşılmasını ve takip edilebilmesini sağlayan sistemin adıdır.