notification-announcements

Duyurular

 

KOBİ’ler İçin Satış Artırmanın 10 Etkili Yolu

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 05.09.2022
KOBİ’ler İçin Satış Artırmanın 10 Etkili Yolu

KOBİ’ler için satış oranlarının artırılması, rekabet ortamında devamlılığı sağlayıp büyüyebilmek için en etkili yollardan biridir. İşletmelerin müşterileri olan kişi, kurum veya kuruluşlarla olan ticari faaliyetlerindeki satış oranını artırabilmesi için başvurabileceği çok sayıda strateji bulunur. 

Rekabet ortamında devamlılık sağlayıp büyüyerek yoluna devam etmek isteyen KOBİ’ler için satış oranlarını artırmalarına yardımcı olacak 10 etkili stratejiyi listeledik. 

1. Pazar Dinamiklerini Keşfedin

Piyasadaki rakip firmalar ve müşterilere yönelik analizler ile pazar büyüklüğü, büyüme hızı, pazar payı, potansiyel müşteriler ve alanlar hakkında ayrıntılara ulaşabilir; işletmenizin içinde bulunduğu pazarın dinamiklerini keşfedebilirsiniz. Bu süreçte, hedeflerinize uygun analiz araçlarını ve stratejileri keşfederek kullanmanız oldukça önemlidir.

2. Yeni Müşteriler ve Bağlantılar Edinin

Uygun iletişim kanallarını keşfederek ve bu kanallarda uygulayacağınız faaliyetleri ayrıntılı bir şekilde belirleyerek yeni müşteriler belirleyin. Bu noktada, yenilikçi ve müşterilerin ilgisini çekecek fikirleri uygulamaya çalışın. Müşteri sayısı kadar çeşitliliği de artırmak satış oranınızı yükseltme konusunda oldukça etkili olabilir.

3. Hedef Kitlenizi Belirleyin

Potansiyel müşterilerinizi belirli kriterler çerçevesinde sınıflandırın. Hedef müşteri sınıfınızda yer alan müşteriler ile sunduğunuz ürün veya hizmetlerin uyumluluğunu değerlendirin. Böylece satış oranını artırmayı amaçladığınız ürün veya hizmetlerin potansiyelini görebilirsiniz. Ayrıca pazarlama stratejiniz ile hedef müşterilerin uyumluluğunu da gözlemleyebilirsiniz. 

4. Potansiyel Müşterilerinize Doğru Kanallardan Ulaşın

Yeni müşterilere ulaşmak için uygun kanallardan faydalanın. Bu noktada, sunduğunuz ürün veya hizmete ek olarak hedef kitlenizi ayrıntılı bir şekilde tanımlayarak marka yatırımı, dijital pazarlama, telefon ve sosyal medya gibi en uygun kanalı belirleyebilirsiniz. Uygun kanal veya kanalların seçimi, müşteri sayınızın ve dolayısıyla da satışlarınızın artışı ile doğrudan ilişkilidir.

5. Satış Sürecinizi İnceleyin ve Gerekirse Yeniden İnşa Edin

Sunduğunuz ürün veya hizmetin, satış sürecinin işleyişini de ortaya koyarak detaylı bir şekilde her adımını inceleyin. Hem müşterilerden hem de ilgili birimlerden alacağınız geri bildirimler doğrultusunda da satış sürecinizde gerekli iyileştirmeleri sağlayın. Müşterilerden alacağınız geri bildirimlere göre gerekiyorsa tüm süreci yeniden inşa edin. 

6. Müşterilerinizle İletişimde Kalın

Hem mevcut hem de potansiyel müşterileriniz ile uygun kanalı belirledikten sonra iletişimde kalın. Böylece, mevcut müşteriler ile ilişkileri güçlendirirken sunduğunuz ürün veya hizmetlere yönelik yapıcı geri bildirimler alabilirsiniz. Ayrıca potansiyel müşteriler ile ticari ilişkileri daha sağlam bir zemin üzerine kurabilirsiniz.

7. Satışa Dönük Sunumlar İle Müşterilerinizi Etkileyin

Satış sürecinin daha etkileyici bir hale gelebilmesi için çeşitli adımlar atılabilir. Burada da sunumlardan faydalanılması gerekir. Müşterileri etkileyebilmek için satış sunumlarına mutlaka ürün veya hizmetlerin hedef kitleye yönelik sağladığı faydaları eklemelisiniz. 

8. Upselling ve Cross Selling Metotlarından Faydalanın

Upselling ve cross selling yöntemleri ile müşterilerinizin, sağladığınız ürün veya hizmetlere bütçelerinden ayırdıkları payı artırarak gelirinizi optimize edebilirsiniz. Upselling yöntemi ile müşterileriniz, ürün veya hizmetin daha pahalı bir versiyonunu alabilirler. Cross selling yöntemi ise müşterilerinizin halihazırda satın aldıkları ürün veya hizmetlere ek olarak farklı ürün veya hizmetlerinizden satın almalarını sağlayabilirsiniz.

9. Ürün ve Hizmetlerinizi Rakiplerinizden Farklılaştırın

Uygun rakip analizi stratejilerinden de faydalanarak müşterilerinize sunduğunuz ürün ve hizmetleri farklılaştırarak ön plana çıkabilir, satışlarınızı artırabilirsiniz. Bu noktada, müşterilerin ürün veya hizmetlerinizi neden almalarını gerektiğini gösteren ayırıcı özellikleri ön plana çıkarabilirsiniz.

10. Güçlü Bir Veri Tabanı Oluşturun

İnternet teknolojilerinin de gelişmesiyle özellikle e-ticaret sürecinde sunduğunuz ürün ve hizmetlerinize yönelik verilere ve müşterilere daha hızlı bir şekilde erişebileceğiniz, bu verileri yönetebileceğiniz ve değerlendirebileceğiniz bir veritabanı sisteminden faydalanın.

KOBİ’lerin satışlarını artırmasını sağlayacak belirli stratejileri sizler için yukarıda paylaştık. Bu stratejilere ek olarak KOBİ’lerin iş süreçlerini daha etkin bir şekilde yürüterek satışlarını artırabilecekleri pratik bilgilere Multinet Up Blog sayfamız üzerinden erişebilir, KOBİ’ler için ayrıcalıklı avantajlar sunan Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.