notification-announcements

Duyurular

 

Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 8 Dakikalık Okuma Süresi
Affilate Marketing Nedir?

Dijital pazarlama stratejileri arasında önemli bir yer tutan affiliate marketing, ticari başarı sağlama potansiyeli yüksek bir yöntemdir. Bu sistem, ürün veya hizmetlerin bağımsız üçüncü taraflarca tanıtılmasını ve satılmasını sağlar. Böylece hem ürün sahipleri hem de affiliate olarak adlandırılan bu bağımsız taraflar kazanç elde eder. Affiliate marketing Türkiye de dâhil olmak üzere dünya genelinde birçok firma tarafından benimsenerek ürünlerin daha geniş kitlelere ulaştırılmasını sağlar ve satış oranlarını artırır. Peki, affiliate marketing tam olarak nedir ve nasıl işler? Yazının devamında affiliate marketing ile ilgili bütün merak ettiklerinizi öğrenebilirsiniz.

Affiliate Marketing Nedir?

Türkiye’deki ve dünya genelindeki dijitalleşme trendiyle affiliate ile para kazanmak, her geçen gün daha fazla popüler hâle gelmektedir Affiliate marketing, özellikle dijital pazarlama dünyasında büyük bir ivme kazanmış, şirketlerin ve bireylerin ürün ya da hizmetlerini tanıtarak satış başına komisyon kazanmalarını sağlayan bir yöntemdir. Bu sistem, bir ürün sahibiyle pazarlamacı arasında karşılıklı fayda sağlayan bir işbirliği kurar. Ürün sahibi, daha geniş bir pazar erişimi ve artırılmış satış hacmi elde ederken affiliate olarak adlandırılan pazarlamacılar ise sattıkları her ürün başına önceden belirlenmiş bir komisyon kazanır.

Satış Ortaklığı Sistemi Nasıl Çalışır?

Satış ortaklığı sistemi, ürün ve hizmetlerin tanıtımı için bir network oluşturarak çalışır. Bu network içinde her bir satış ortağı, kendine ait dijital kanallar üzerinden ürünleri ve hizmetleri tanıtır. Tanıtılan her ürün veya hizmet için özel bir takip linki kullanılır. Tüketiciler de bu linkler üzerinden alışveriş yaptığında, link sahibi olan satış ortağına, yapılan satışın bir yüzdesi kadar veya sabit bir miktar kadar komisyon öder. Bu model, satış ortaklarına esnek çalışma saatleriyle ve minimal başlangıç maliyetiyle iş kurma imkânı sunar. Şirketlere ise daha geniş bir pazarlama ağı ve artırılmış satış potansiyeli sağlar.

Kimler Affiliate Marketing Yapmalıdır?

Affiliate marketing, dijital pazarlama bilgisine sahip olan ve çevrim içi varlık gösteren herkes için ilgi çekici bir gelir modelidir. Blog yazarları, sosyal medya fenomenleri, video içerik üreticileri ve web site sahipleri, affiliate marketing yaparak para kazanabilir. Bu kişiler, kendi oluşturdukları içeriklerle geniş kitlelere ulaşır ve ürün veya hizmet satışlarına aracılık eder. Affiliate marketing ile para kazanma yolunda etkili bir içerik stratejisi ve doğru hedef kitle analizi büyük önem taşır. Ayrıca SEO bilgisi yüksek olan ve bu alanda yetenekli kişiler affiliate bağlantılarının arama motorlarında daha üst sıralarda yer almasını sağlayarak önemli gelirler elde edebilir.

Affiliate Marketing Avantajları Nelerdir?

Farklı ölçeklerdeki işletmeler için cazip bir pazarlama stratejisi hâline gelen affiliate marketing, sağladığı birçok avantajla dikkat çeker. Bu avantajları şu şekilde sıralamak mümkündür:

  • Geleneksel iş modellerine kıyasla affiliate marketing için ciddi bir ön yatırım yapılmasına gerek yoktur. İşletmeler, reklam yerine gerçekleşen satışlar üzerinden komisyon öder.
  • Affiliate marketing, evden çalışmanıza ve kendi iş programınızı oluşturmanıza imkân verir.
  • Bu pazarlama yöntemi, doğru şekilde kurulduğunda, çalışmasanız bile pasif gelir elde edebilirsiniz.
  • Farklı ürünler veya hizmetler için bu pazarlama stratejisini kullanarak birbirinden farklı gelir akışları oluşturabilirsiniz.
  • Ürünleri ve hizmetleri farklı sektörlerden seçerek hedef kitlenizi genişletebilirsiniz.
  • Ürün stoklama veya nakliye gibi riskler üstlenmediğiniz için riskiniz oldukça düşüktür.
  • Başarılı bir affiliate programı, zamanla önemli ölçüde büyüyebilir ve daha fazla gelir fırsatı sunar.

Affiliate Marketing Dezavantajları Nelerdir?

Affiliate marketing stratejisinin bazı dezavantajları da bulunur. Bu pazarlama yöntemini benimsemeden önce stratejinin dezavantajlarını da incelemeniz gerekir. Bu stratejinin sunabileceği olumsuz durumlar, şöyle sıralanabilir:

  • Affiliate marketing ile kazanılacak gelir, sabit bir maaş garanti etmez. Dalgalı gelirleri sabit tutabilmek ve başarılı olabilmek için hem istikrarlı hem de sabırlı olmanız gerekir.
  • Bu pazarlama yöntemi, popüler bir alan olduğundan, rekabet de yüksektir. Öne çıkmak için yaratıcı ve benzersiz stratejiler geliştirmek gerekebilir.
  • Ürünlerin ve hizmetlerin kalitesi ya da müşteri hizmetleri üzerinde kontrolünüz yoktur. Bu da bazı durumlarda müşteri memnuniyetsizliğine yol açabilir. Bunu önlemek için hizmet veya ürün sağlayıcıları bazı kriterlere göre seçmeniz tavsiye edilir.
  • Başarılı bir affiliate marketing işi kurmak, zaman alır ve sürekli çaba gerektirir.
  • Affiliate programları, kimi durumlarda kurallarını değiştirebilir, komisyonlarını azaltabilir ya da programı tamamen sonlandırabilir.
  • Web sitesi yönetimi, SEO, analitik gibi teknik becerilere sahip olmanız gerekir. Çünkü bazı durumlarda teknik problemler meydana gelebilir ve bu sorunları çözmek zorunda kalabilirsiniz.

Bu dezavantajlar, şirketlerin affiliate marketing stratejilerini dikkatle planlamalarını ve yürütülen kampanyalar üzerinde sürekli bir kontrol mekanizması oluşturmalarını gerektirir. Bütün bu dezavantajlara rağmen, doğru stratejilerle ve uzun vadeli bir bakış açısıyla affiliate marketing, başarılı bir iş fırsatı sunabilir.

Affiliate Marketing Örnekleri

Bir işletmenin ürün veya hizmetlerini tanıtıp satışları artırmak için başkalarına komisyon verdiği pazarlama modeli olan affiliate marketing için Multinet Up, örnek gösterilebilir. Multinetli Yap Kazan programı, bu pazarlama konseptine uygun bir yapıya sahiptir.

Multinetli Yap Kazan, kişilerin/firmaların Multinet Up ürünlerini önermesi ve yeni müşteriler getirmesi üzerine kurulmuştur. Programın kurallarına göre, önerilen firma Multinet Up ürünlerinden birini kullanmaya başladığında, önerene ödüller verilir. Bunlar; MultiNet yemek kartı, MultiGift hediye kartı veya başka türde ödüller olabilir. Ödüllerin miktarı, önerilen firmanın gerçekleştirdiği ciro veya tüketim miktarına göre değişir.

Satış Ortaklığı Yapılabilecek Affiliate Programları?

Multinetli Yap Kazan programının yanı sıra, dünya genelinde satış ortaklığı yapabileceğiniz çeşitli affiliate programları bulunur. En popülerleri şöyle sıralayabiliriz:

  • Amazon Associates: Amazon üzerinden satılan ürünleri tanıtarak satış başına komisyon kazanabileceğiniz bir programdır.
  • Commission Junction (CJ Affiliate): Çeşitli markaların ürünlerini veya hizmetlerini tanıtarak komisyon kazanabileceğiniz bir platformdur.
  • ShareASale: Birçok farklı kategoride markaların affiliate programlarına katılma ve satışlardan komisyon kazanma fırsatı sunar.
  • Rakuten Marketing: Farklı sektörlerdeki markaların affiliate programlarını içeren geniş bir ağdır.
  • ClickBank: Dijital ürünler ve yazılımlar gibi spesifik alanlarda satış ortaklığı yapabileceğiniz bir platformdur.
  • Awin: Global bir affiliate ağı olan Awin, çok çeşitli markalarla işbirliği yapma imkanı sağlar.

Bu programlar, farklı sektörlerde ve ürün kategorilerinde satış ortaklığı yapmanıza olanak tanır. Kendi ilgi alanlarınıza ve hedef kitlenize uygun programları seçerek affiliate marketing yoluyla gelir elde edebilirsiniz.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?
  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

  • POS Cihazı Nasıl Alınır?
    POS Cihazı Nasıl Alınır?

    Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.

  • İleti Yönetim Sistemi Nedir?
    İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

    Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.