notification-announcements

Duyurular

 

Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür. Anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye ayrılan sermaye şirketlerinden farklı olarak daha küçük bir yapıya sahip olan şahıs şirketlerinin kurulumu daha hızlı ve maliyetleri daha düşüktür.

Şahıs şirketi kurma sürecini hızlı ve en az maliyet ile tamamlamak için bu sürece ilişkin gerekli bilgilere sahip olunması ve uygun adımların takip edilmesi oldukça önemlidir. Bu yazımızda sizlere bir şahıs şirketi kurmanız için ihtiyacınız olan bilgileri içeren bir rehber oluşturduk.

Şahıs Şirketi Nedir?

Şahıs şirketleri, tüzel kişiliğe sahip ve ortaklarının sorumluluklarının sınırsız olduğu bir şirket türüdür. Şahıs şirketleri, tek kişi veya az ortaklı olarak kurulabilir. Bu şirket türünde ortaklar, şirkete borçlarından tüm mal varlıkları ile sorumlu olan gerçek kişilerdir. Her ne kadar kurulum süreci diğer şirket türlerine göre daha kolay olsa da şahıs şirketlerinde ortaklık aktarımı kolay ilerleyen bir süreç değildir. Ortaklık payının satılması veya devredilmesi için ortakların hepsinin onayı alınması gerekir. 

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs şirketi kurmak için öncelikle gerekli evrakların hazırlamanız ve ilgili kurumlara iletmeniz gerekiyor. Ayrıca, şahıs şirketi kurmak için gösterebileceğiniz bir işyeri adresi belirlemelisiniz. Bu adres bir dükkân, ofis, sanal ofis veya ev ofisi olabiliyor. Gerekli evrak ve işlemleri uygun bir şekilde tamamlamanız durumunda yaklaşık 2 günü içerisinde şirket kurma işlemleriniz tamamlanır. Şahıs şirketi kurmak için takip etmeniz gereken adımlar şu şekildedir:

  • Nüfus cüzdanı sureti, ikametgâh bilgileri ve noter onaylı imza sirküleri gibi belgeler hazırlanır.
  • Vergi hesap numarası için başvuru yapılır ve vergi dairesinin gerçekleştireceği yoklama süreci başlatılır.
  • Yazar kasa ve vergi levha alındıktan sonra fatura irsaliyesi ile gider pusulası belgeleri basılır.
  • Sicil gazetesine ilan verilir ve ilgili ticaret odasına kayıt yaptırılır.
  • SGK ve Bağ-Kur başvuru işlemleri yapılır.

Şahıs Şirketi Kurmak İçin Hangi Evraklar Gereklidir?

Şahıs şirketi kurma sürecinizi uygun ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için ilgili kurumlar tarafından talep edilen evrakların sağlanması gerekir. Bu süreçte, talep edilen evraklar şu şekilde sıralanabilir:

  • Vergi dairesinden veya internet sitesinden temin edilen başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı sureti
  • Şirket sahibinin vesikalık fotoğrafı
  • Noter onaylı imza beyannamesi
  • Vergi dairesi damga vergisi
  • İşyeri adresi için ikametgâh belgesi, kira kontratı veya tapu fotokopisi

Şahıs Şirketi Kurmanın Avantajları Nelerdir?

Sahip olduğu özellikler ile şahıs şirketi yeni bir iş kurmak isteyen veya bir girişim başlatmak isteyen kişiler için diğer şirket türlerine göre daha avantajlı olabiliyor. Şahıs şirketinin sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Şahıs şirketi kurmak için gerekli olan evrak sayısı az olduğu için kurulum süreci oldukça hızlı ve kolaydır.
  • Şahıs şirketi kurmanın ortalama maliyeti yıllara göre farklılık gösterse de diğer şirket türlerine göre daha düşüktür.
  • Birey veya az ortakla kurulabilen şahıs şirketlerinde tüm yetkiler birey veya ortaklarda olduğu için karar alma süreçleri daha hızlı işler.
  • 2 gün gibi kısa bir sürede kurulabilen şahıs şirketlerinin ayrıca 1 gün içerisinde de kapatılabiliyor. Şahıs şirketinin bu özelliği yeni bir girişimde bulunanlar ve girişiminin başarısı konusunda endişelenenler için büyük bir öneme sahiptir.

Şahıs Şirketi Kurmanın Maliyeti Nedir?

Şahıs şirketinin kurulma sürecinde belirli bir maliyeti bulunuyor. Bu maliyetler farklı etkenlere ve yıllara göre farklılık gösterebildiği için net bir maliyet hesabı yapmak zor olsa da maliyeti belirleyen kalemler şu şekilde verilebilir:

  • Noter Onaylı İmza Beyannamesi
  • Vergi Dairesi Sözleşme Damga Vergisi
  • Kuruluş ve Defter Beyan Kayıt Servisi
  • Noter Onaylı Muhasebeci Vekaleti

Şahıs Şirketinin Giderleri Nelerdir?

Şahıs şirketini kuran kişiler adına vergi beyannamesi tesis edilir ve işletmenin faaliyet gösterdiği süreçte belirli sabit giderler ortaya çıkar. Şahıs şirketi kurma maliyetinde olduğu gibi bu sabit giderler de çeşitli faktörler ve yıllara göre değişiklik gösterebildiği için sabit bir gider miktarı belirtmek mümkün değildir. Ancak, bu giderlerin kaynağı olan kalemler şu şekilde sıralanabilir:

  • Aylık olarak ödenen KDV Beyannamesi için Damga Vergisi
  • 3 ayda bir ödenen Geçici Vergi Beyannamesi için Damga Vergisi
  • 3 ayda bir ödenen Muhtasar Beyannamesi için Damga Vergisi
  • Yılda bir kez ödenen Gelir Vergisi Beyannamesi için Damga Vergisi

Şahıs Şirketi Kurulumu Sonrasındaki İşletme Giderleri Nelerdir?

Bir işletmenin kurulumu kadar kurulduktan sonra da faaliyetlerini devam ettirebilmesi için belirli işletme giderleri ortaya çıkıyor. Bu giderlerin bazıları personel maaşı, yemek bedeli, vergi giderleri gibi değişmeyen sabit giderlerdir. Diğer giderler ise işletme yapısı ve sektörü, çalışma modeli gibi etkenlere bağlı olarak ortaya çıkan lojistik ve filo yönetimi, insan kaynakları süreçlerine yönelik giderler olabiliyor.

Şirket kurulumundaki giderler her ne kadar her işletme için ortak olsa da kurulum sonrası ortaya çıkan giderlerin yönetimi işletmeye bağlıdır. Uygun çözümler sayesinde işletmeler bu giderlerinde tasarruf edebilir. Bu çözümlerden öne çıkanlar şunlardır:

  • Yemek Kartı: Çalışanlarınıza yemek hizmeti için yemek fişi, catering yemekleri, yemekhane gibi çözümlerin yerine yemek kartı çözümüne başvurarak Damga Vergisi, Gelir Vergisi, SGK İşveren Hissesi ve SGK İşçi Primi gibi masraflardan muaf olabilir, vergi avantajı sağlayabilirsiniz.
  • Hediye Kartı: Çalışanlara yönelik teşvik, ödüllendirme ve yardım için başvurulan nakit ücret desteği veya ayni yardım gibi çözümler yerine hediye kartı çözümüne başvurarak hem vergi indirimi ile tasarruf edebilir hem de operasyonel işlemler ve muhasebeleştirme süreçleri ile ortaya çıkan iş yükünü ortadan kaldırabilirsiniz.
  • Taşıt Tanıma Sistemi: Şirketinizdeki araçların yakıt alım ve tüketim, kilometre hesabı gibi akaryakıt harcamalarınızın takibini sağlayabilir, uygun strateji ile yakıt giderlerini kontrol altına alabilirsiniz.

Yemek kartı, kurumsal hediye kartı, akaryakıt kartı ve daha birçok çözümü ile MultiNet UP, işletmenizin giderlerinde sizlere tasarruf etme imkânı sunar. Siz de MultiNet UP çözümleri ile tanışmak ve avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapın!

Son olarak şahıs şirketinizi kurmak ve kolayca süreci yönetebilmek için mukellef.co'dan destek alabilirsiniz.

 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.

  • Tüzel Kişi Nedir?

    Tüzel Kişi Nedir? Tüzel Kişi Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Tüzel kişi, yasalara uygun şekilde bir araya gelen topluluktur. Şirketler, belediye ve üniversiteler; bu tür topluluklara örnek olarak verilebilir. Fakat bu konuda devletin en büyük ve önemli örnek olduğunu belirtmek mümkündür.