notification-announcements

Duyurular

 

Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 13.09.2021 Güncelleme Tarihi: 27.05.2025
Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür. Anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye ayrılan sermaye şirketlerinden farklı olarak daha küçük bir yapıya sahip olan şahıs şirketlerinin kurulumu daha hızlı ve maliyetleri daha düşüktür.

Şahıs şirketi kurma sürecini hızlı ve en az maliyet ile tamamlamak için bu sürece ilişkin gerekli bilgilere sahip olunması ve uygun adımların takip edilmesi oldukça önemlidir. Bu yazımızda sizlere bir şahıs şirketi kurmanız için ihtiyacınız olan bilgileri içeren bir rehber oluşturduk.

Şahıs Şirketi Nedir?

Şahıs şirketleri, tüzel kişiliğe sahip ve ortaklarının sorumluluklarının sınırsız olduğu bir şirket türüdür. Şahıs şirketleri, tek kişi veya az ortaklı olarak kurulabilir. Bu şirket türünde ortaklar, şirkete borçlarından tüm mal varlıkları ile sorumlu olan gerçek kişilerdir. Her ne kadar kurulum süreci diğer şirket türlerine göre daha kolay olsa da şahıs şirketlerinde ortaklık aktarımı kolay ilerleyen bir süreç değildir. Ortaklık payının satılması veya devredilmesi için ortakların hepsinin onayı alınması gerekir. 

Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

Şahıs şirketi kurmak için öncelikle gerekli evrakların hazırlamanız ve ilgili kurumlara iletmeniz gerekiyor. Ayrıca, şahıs şirketi kurmak için gösterebileceğiniz bir işyeri adresi belirlemelisiniz. Bu adres bir dükkân, ofis, sanal ofis veya ev ofisi olabiliyor. Gerekli evrak ve işlemleri uygun bir şekilde tamamlamanız durumunda yaklaşık 2 günü içerisinde şirket kurma işlemleriniz tamamlanır. Şahıs şirketi kurmak için takip etmeniz gereken adımlar şu şekildedir:

  • Nüfus cüzdanı sureti, ikametgâh bilgileri ve noter onaylı imza sirküleri gibi belgeler hazırlanır.
  • Vergi hesap numarası için başvuru yapılır ve vergi dairesinin gerçekleştireceği yoklama süreci başlatılır.
  • Yazar kasa ve vergi levha alındıktan sonra fatura irsaliyesi ile gider pusulası belgeleri basılır.
  • Sicil gazetesine ilan verilir ve ilgili ticaret odasına kayıt yaptırılır.
  • SGK ve Bağ-Kur başvuru işlemleri yapılır.

Şahıs Şirketi Kurmak İçin Hangi Evraklar Gereklidir?

Şahıs şirketi kurma sürecinizi uygun ve hızlı bir şekilde gerçekleştirmek için ilgili kurumlar tarafından talep edilen evrakların sağlanması gerekir. Bu süreçte, talep edilen evraklar şu şekilde sıralanabilir:

  • Vergi dairesinden veya internet sitesinden temin edilen başvuru formu
  • Nüfus cüzdanı sureti
  • Şirket sahibinin vesikalık fotoğrafı
  • Noter onaylı imza beyannamesi
  • Vergi dairesi damga vergisi
  • İşyeri adresi için ikametgâh belgesi, kira kontratı veya tapu fotokopisi

Şahıs Şirketi Kurmanın Avantajları Nelerdir?

Sahip olduğu özellikler ile şahıs şirketi yeni bir iş kurmak isteyen veya bir girişim başlatmak isteyen kişiler için diğer şirket türlerine göre daha avantajlı olabiliyor. Şahıs şirketinin sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Şahıs şirketi kurmak için gerekli olan evrak sayısı az olduğu için kurulum süreci oldukça hızlı ve kolaydır.
  • Şahıs şirketi kurmanın ortalama maliyeti yıllara göre farklılık gösterse de diğer şirket türlerine göre daha düşüktür.
  • Birey veya az ortakla kurulabilen şahıs şirketlerinde tüm yetkiler birey veya ortaklarda olduğu için karar alma süreçleri daha hızlı işler.
  • 2 gün gibi kısa bir sürede kurulabilen şahıs şirketlerinin ayrıca 1 gün içerisinde de kapatılabiliyor. Şahıs şirketinin bu özelliği yeni bir girişimde bulunanlar ve girişiminin başarısı konusunda endişelenenler için büyük bir öneme sahiptir.

Şahıs Şirketi Kurmanın Maliyeti Nedir?

Şahıs şirketinin kurulma sürecinde belirli bir maliyeti bulunuyor. Bu maliyetler farklı etkenlere ve yıllara göre farklılık gösterebildiği için net bir maliyet hesabı yapmak zor olsa da maliyeti belirleyen kalemler şu şekilde verilebilir:

  • Noter Onaylı İmza Beyannamesi
  • Vergi Dairesi Sözleşme Damga Vergisi
  • Kuruluş ve Defter Beyan Kayıt Servisi
  • Noter Onaylı Muhasebeci Vekaleti

Şahıs Şirketinin Giderleri Nelerdir?

Şahıs şirketini kuran kişiler adına vergi beyannamesi tesis edilir ve işletmenin faaliyet gösterdiği süreçte belirli sabit giderler ortaya çıkar. Şahıs şirketi kurma maliyetinde olduğu gibi bu sabit giderler de çeşitli faktörler ve yıllara göre değişiklik gösterebildiği için sabit bir gider miktarı belirtmek mümkün değildir. Ancak, bu giderlerin kaynağı olan kalemler şu şekilde sıralanabilir:

  • Aylık olarak ödenen KDV Beyannamesi için Damga Vergisi
  • 3 ayda bir ödenen Geçici Vergi Beyannamesi için Damga Vergisi
  • 3 ayda bir ödenen Muhtasar Beyannamesi için Damga Vergisi
  • Yılda bir kez ödenen Gelir Vergisi Beyannamesi için Damga Vergisi

Şahıs Şirketi Kurulumu Sonrasındaki İşletme Giderleri Nelerdir?

Bir işletmenin kurulumu kadar kurulduktan sonra da faaliyetlerini devam ettirebilmesi için belirli işletme giderleri ortaya çıkıyor. Bu giderlerin bazıları personel maaşı, yemek bedeli, vergi giderleri gibi değişmeyen sabit giderlerdir. Diğer giderler ise işletme yapısı ve sektörü, çalışma modeli gibi etkenlere bağlı olarak ortaya çıkan lojistik ve filo yönetimi, insan kaynakları süreçlerine yönelik giderler olabiliyor.

Şirket kurulumundaki giderler her ne kadar her işletme için ortak olsa da kurulum sonrası ortaya çıkan giderlerin yönetimi işletmeye bağlıdır. Uygun çözümler sayesinde işletmeler bu giderlerinde tasarruf edebilir. Bu çözümlerden öne çıkanlar şunlardır:

  • Yemek Kartı: Çalışanlarınıza yemek hizmeti için yemek fişi, catering yemekleri, yemekhane gibi çözümlerin yerine yemek kartı çözümüne başvurarak Damga Vergisi, Gelir Vergisi, SGK İşveren Hissesi ve SGK İşçi Primi gibi masraflardan muaf olabilir, vergi avantajı sağlayabilirsiniz.
  • Hediye Kartı: Çalışanlara yönelik teşvik, ödüllendirme ve yardım için başvurulan nakit ücret desteği veya ayni yardım gibi çözümler yerine hediye kartı çözümüne başvurarak hem vergi indirimi ile tasarruf edebilir hem de operasyonel işlemler ve muhasebeleştirme süreçleri ile ortaya çıkan iş yükünü ortadan kaldırabilirsiniz.
  • Taşıt Tanıma Sistemi: Şirketinizdeki araçların yakıt alım ve tüketim, kilometre hesabı gibi akaryakıt harcamalarınızın takibini sağlayabilir, uygun strateji ile yakıt giderlerini kontrol altına alabilirsiniz.

Yemek kartı, kurumsal hediye kartı, akaryakıt kartı ve daha birçok çözümü ile MultiNet UP, işletmenizin giderlerinde sizlere tasarruf etme imkânı sunar. Siz de MultiNet UP çözümleri ile tanışmak ve avantajlarından faydalanmak için başvurunuzu hemen yapın!

Son olarak şahıs şirketinizi kurmak ve kolayca süreci yönetebilmek için mukellef.co'dan destek alabilirsiniz.

 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.