notification-announcements

Duyurular

 

Mali Müşavir Nedir ve Ne İş Yapar?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 26.01.2021
Mali Müşavir Nedir?

Mali müşavirler muhasebe kayıtlarını tutan ve vergi beyannamelerini verme gibi yetkilere sahip meslek grubuna mensup çalışanlardır. 

Mali müşavirler; üniversitelerin işletme, iktisat, maliye, hukuk, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler fakültelerinden mezun olduktan sonra TÜRMOB’a (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği) bağlı odalardan birisine kaydolurlar. 

Üç senelik stajını tamamlayan (yüksek lisans yapılmış ise iki sene) adaylar, odanın yaptığı sınavlardan başarılı olduklarında ruhsat sahibi olurlar. Bu ruhsat ile odaya başvurup tescil belgesi aldıktan sonra kendi bürolarını açabilirler, şirketlerin bünyesinde çalışıp imza yetkilerini kullanabilirler ya da denetçi olarak bağımsız veya denetim firmaları bünyesinde çalışabilirler. 

Staj süresinin sonunda ruhsatını alanlar SMMM’ler (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) meslekte on yılını tamamladıktan sonra odanın yeterlilik sınavlarına girip YMM (Yeminli Mali Müşavir) olabilirler.

Mali Müşavirlerin Görevleri

Mali müşavirlerin yetkileri ve sorumlukları 3568 sayılı Meslek Kanunu’nda düzenlenmiştir. Bu kanuna göre mali müşavirlerin görevleri;

  1. Genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerçek ve tüzel kişilere ait işletmelerin defterlerini tutmak, bilanço kar-zarar tablosu ve beyannamelerini düzenlemek vb. işleri yapmaktır.
  2. Muhasebe sistemlerini kurmak, geliştirmek ve işletmecilik, finans, muhasebe, mali mevzuat ile ilgili işleri düzenlemek ve bu konularda müşavirlik yapmaktır.
  3. Muhasebe, finans ve mali mevzuatlarla ilgili konularda belgelere dayanarak inceleme, tahlil, denetim yapmak, mali tablo ve beyannameler ile ilgili görüş vermek, rapor vb. düzenlemek, tahkim, bilirkişilik ve benzeri işleri yapmaktır.
  4. Yine aynı kanunda SMMM ve YMM farkı da belirtilmiştir. YMM’ler SMMM’lerden farklı olarak muhasebe ile ilgili defter tutamazlar, muhasebe bürosu vb. açamazlar, ortak olamazlar. 
  5. Mali müşavirler şirketlerin devamlılığı ve işleyebilmesi için çok önemli konumda bulunmaktadırlar. 

Şirketin finansal durumunu kontrol ederek ve karlılığı arttırmak için tavsiyelerde bulunarak katkı sağladıkları gibi aynı zamanda şirketin vergi ve muhasebe mevzuatlarına uygun hareket ederek yasal olarak varlığını sağlıklı şekilde sürdürmesini de mümkün kılmaktadırlar. Bir şirketin doğuşundan itibaren her aşamada mali müşavirlerin katkısı bulunmaktadır.

Mali müşavirlerin genel olarak görevlerine bakacak olursak;

  • Şirketlerin kuruluş aşamalarında ticaret odalarına, vergi dairelerine ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na yasal mevzuatlara uygun olarak gerekli belgeleri ibraz etmek.
  • İşletmelerin muhasebe ve vergi mevzuatlarına uygun olarak muhasebe sistemlerini kurmak ve geliştirmek.
  • İşletmenin bütün finansal işlemelerini (gelir-gider faturaları, banka hareketleri vb.) muhasebe kayıtlarına uygun hesaplara işlemek ve bu işlemeler konu olan karşı işletmeler ile mutabakat yaparak kayıtların doğruluğunu kontrol altında tutmak.
  • Çalışanları bordrolarını SGK mevzuatlarına göre hazırlamak ve ibraz etmek.
  • Bilanço ve gelir tablosu başta olmak üzere mali tabloları hazırlamak ve yönetime sunmak, işletme borsada işlem görüyor ise faaliyet raporlarına eklemek.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı’nın mevzuatlarına uygun olarak aylık, üç aylık ve yıllık olarak vergi beyannamelerini (KDV, Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi vb.) hazırlamak ve bağlı oldukları vergi dairesine ibraz ederek tahakkuk fişi almak ve bu fiş ile vergi ödemelerini takip etmek.
  • Sermaye artırımı, şirketlerin birleşmesi, bölünmesi, devredilmesi, tasfiye edilmesi gibi özel durumlarda işlemlerin yasal mevzuatlara uygun olarak yürütülmesini takip etmek.
  • Adres değişikliği, genel kurul bildirisi, faaliyet değişikliği gibi Ticaret Sicil Gazetesi’ne bildirilmesi gereken durumları takip etmek.
  • Muhasebe kayıtları ve mali tabloları inceleyerek işletmeye finansal durum ile ilgili görüş bildirerek karlılığını artırmasına yardımcı olmak

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.