notification-announcements

Duyurular

 

Mali Müşavir Nedir ve Ne İş Yapar?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
Mali Müşavir Nedir?

Mali müşavirler muhasebe kayıtlarını tutan ve vergi beyannamelerini verme gibi yetkilere sahip meslek grubuna mensup çalışanlardır. 

Mali müşavirler; üniversitelerin işletme, iktisat, maliye, hukuk, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler fakültelerinden mezun olduktan sonra TÜRMOB’a (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği) bağlı odalardan birisine kaydolurlar. 

Üç senelik stajını tamamlayan (yüksek lisans yapılmış ise iki sene) adaylar, odanın yaptığı sınavlardan başarılı olduklarında ruhsat sahibi olurlar. Bu ruhsat ile odaya başvurup tescil belgesi aldıktan sonra kendi bürolarını açabilirler, şirketlerin bünyesinde çalışıp imza yetkilerini kullanabilirler ya da denetçi olarak bağımsız veya denetim firmaları bünyesinde çalışabilirler. 

Staj süresinin sonunda ruhsatını alanlar SMMM’ler (Serbest Muhasebeci Mali Müşavir) meslekte on yılını tamamladıktan sonra odanın yeterlilik sınavlarına girip YMM (Yeminli Mali Müşavir) olabilirler.

Mali Müşavirlerin Görevleri

Mali müşavirlerin yetkileri ve sorumlukları 3568 sayılı Meslek Kanunu’nda düzenlenmiştir. Bu kanuna göre mali müşavirlerin görevleri;

  1. Genel kabul görmüş muhasebe ilkeleri ve ilgili mevzuat çerçevesinde gerçek ve tüzel kişilere ait işletmelerin defterlerini tutmak, bilanço kar-zarar tablosu ve beyannamelerini düzenlemek vb. işleri yapmaktır.
  2. Muhasebe sistemlerini kurmak, geliştirmek ve işletmecilik, finans, muhasebe, mali mevzuat ile ilgili işleri düzenlemek ve bu konularda müşavirlik yapmaktır.
  3. Muhasebe, finans ve mali mevzuatlarla ilgili konularda belgelere dayanarak inceleme, tahlil, denetim yapmak, mali tablo ve beyannameler ile ilgili görüş vermek, rapor vb. düzenlemek, tahkim, bilirkişilik ve benzeri işleri yapmaktır.
  4. Yine aynı kanunda SMMM ve YMM farkı da belirtilmiştir. YMM’ler SMMM’lerden farklı olarak muhasebe ile ilgili defter tutamazlar, muhasebe bürosu vb. açamazlar, ortak olamazlar. 
  5. Mali müşavirler şirketlerin devamlılığı ve işleyebilmesi için çok önemli konumda bulunmaktadırlar. 

Şirketin finansal durumunu kontrol ederek ve karlılığı arttırmak için tavsiyelerde bulunarak katkı sağladıkları gibi aynı zamanda şirketin vergi ve muhasebe mevzuatlarına uygun hareket ederek yasal olarak varlığını sağlıklı şekilde sürdürmesini de mümkün kılmaktadırlar. Bir şirketin doğuşundan itibaren her aşamada mali müşavirlerin katkısı bulunmaktadır.

Mali müşavirlerin genel olarak görevlerine bakacak olursak;

  • Şirketlerin kuruluş aşamalarında ticaret odalarına, vergi dairelerine ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na yasal mevzuatlara uygun olarak gerekli belgeleri ibraz etmek.
  • İşletmelerin muhasebe ve vergi mevzuatlarına uygun olarak muhasebe sistemlerini kurmak ve geliştirmek.
  • İşletmenin bütün finansal işlemelerini (gelir-gider faturaları, banka hareketleri vb.) muhasebe kayıtlarına uygun hesaplara işlemek ve bu işlemeler konu olan karşı işletmeler ile mutabakat yaparak kayıtların doğruluğunu kontrol altında tutmak.
  • Çalışanları bordrolarını SGK mevzuatlarına göre hazırlamak ve ibraz etmek.
  • Bilanço ve gelir tablosu başta olmak üzere mali tabloları hazırlamak ve yönetime sunmak, işletme borsada işlem görüyor ise faaliyet raporlarına eklemek.
  • Gelir İdaresi Başkanlığı’nın mevzuatlarına uygun olarak aylık, üç aylık ve yıllık olarak vergi beyannamelerini (KDV, Gelir Vergisi, Kurumlar Vergisi vb.) hazırlamak ve bağlı oldukları vergi dairesine ibraz ederek tahakkuk fişi almak ve bu fiş ile vergi ödemelerini takip etmek.
  • Sermaye artırımı, şirketlerin birleşmesi, bölünmesi, devredilmesi, tasfiye edilmesi gibi özel durumlarda işlemlerin yasal mevzuatlara uygun olarak yürütülmesini takip etmek.
  • Adres değişikliği, genel kurul bildirisi, faaliyet değişikliği gibi Ticaret Sicil Gazetesi’ne bildirilmesi gereken durumları takip etmek.
  • Muhasebe kayıtları ve mali tabloları inceleyerek işletmeye finansal durum ile ilgili görüş bildirerek karlılığını artırmasına yardımcı olmak

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.