notification-announcements

Duyurular

 

KOBİ Nedir? KOBİ Destekleri Nelerdir?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 3 Dakikalık Okuma Süresi
KOBİ nedir? KOBİ İşletme Türleri

Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler’in kısaltması olarak kullanılan KOBİ kavramı ile son dönemde çok sık karşılaşılmaktadır. Multinet Up olarak bu yazımızda sizlere KOBİ terimi, KOBİ özellikleri, KOBİ’lerin alabildikleri desteklerive işletmelerin kanunen kabul edilmeyen giderlerinin neler olduğuna yer verdik.


KOBİ Nedir?

KOBİ, bir yıl içinde 250 kişiden daha az çalışan istihdam eden, yıllık net satış hasılatı veya yıllık bilançosu 125 milyon TL’yi  geçmeyen ve resmiyette mikro işletme, küçük işletme ve orta büyüklükte işletme olarak sınıflandırılan işletmeler olarak tanımlanır. KOBİ’nin tanımı yalnızca üretim sektörüne yönelik değildir. Bununla birlikte, tüm hizmet sektörünü de kapsamaktadır.

KOBİ Sayılan İşletmeler ve Türleri Nelerdir?

KOBİ tanımında yer alan işletme sınıflandırmalarına göre KOBİ olarak sayılan işletmeler şu şekildedir;

  • Mikro Ölçekli KOBİ

Yıllık 10 kişiden daha az sayıda çalışan istihdam eden, yıllık net satış hasılatı ve yıllık mali bilançosu 3 milyon TL’yi aşmayan işletmelerdir.

  • Küçük Ölçekli KOBİ

Yıllık en fazla 49 çalışan istihdam eden, yıllık net satış hasılatı veya yıllık mali bilançosu 25 milyon TL altında olan işletmelerdir.

  • Ortak Ölçekli KOBİ

Yıllık 50-249 personel sayısına sahip işletmeler veya 50 kişiden daha az sayıda çalışan istihdam eden ancak yıllık net satış hasılatı ve yıllık mali bilançosu 25 milyon TL üzerinde olan işletmelerdir.

Yukarıda çalışan sayısı ve mali bilgiler doğrultusunda yapılan sınıflandırmadaki işletmeler KOBİ olarak adlandırılır. KOBİ’ler, diğer işletmeler ile arasındaki sermaye veya oy hakkına bağlı olarak üç türe ayrılır:

  • Bağlı İşletmeler

Bir diğer işletmenin sermayesinin ve haklarının çoğunluğuna ve yönetim, yürütme veya denetim kurulu üyelerinin atanması veya görevden alınması yetkisini sahiptir ve hissedarı veya ortağı olma ve anlaşmalarda tek söz sahibi olma durumlarından en az birinin uygulandığı şirkettir.

  • Bağımsız İşletmeler

Kamu kurum ve kuruluşların veya başka işletme ve kişilerin %25 veya daha fazla hissesine sahip olmayan işletmelerdir. Ayrıca, bağımsız işletmeler bir başka işletmenin sermayesinin %25 veya daha fazlasına sahip değildir.

  • Ortak İşletmeler

Bir diğer işletmenin oy hakları veya sermayesinin %25 ile %50’si arasında söz hakkın bulunmayan, kendi %25 ile %50 arasındaki oy hakları veya sermayesinin üzerinde başka bir işletmenin söz hakkı bulunmayan işletmelerdir.


KOBİ’lerin Özellikleri

Her ne kadar belirli durumlar ve şartlara göre KOBİ’ler çeşitlilik gösterse de sahip oldukları belirli başlı ortak özellikler bulunmaktadır. Bu özellikler şunlardır;

  • Düşük sermaye ile yüksek üretim ve çeşitlilik sağlar.
  • Ekonomik dalgalardan daha az etkilenir.
  • Talep ve arzdaki değişikliklere kolay uyum sağlar.
  • Gelir dağılımdaki dengeyi sağlar.
  • Teknolojik gelişmelere kolay uyum sağlar.


KOBİ Destekleri Nelerdir?

KOBİ’lere KOSGEB tarafından birçok destek ve teşvik imkanı sağlanmaktadır. KOBİ’lere sağlanan belirli destekler aşağıda sunulmaktadır:

  • Girişimci Destekleri: Ekonomik kalkınma ve istihdam konularında çözüme yönelik girişimciliğin desteklenmesi, yaygınlaştırılması, başarılı işletmelerin kurulması ve devamlılığın sağlanması amaçlanmaktadır.

  • AR-GE, Teknolojik Üretim ve Yerlileştirme Destekleri: Araştırma-geliştirme ve inovasyon projeleri ile bilim ve teknolojiye yönelik yeni fikir ve buluşlar ortaya koyan küçük ve orta ölçekli işletmelerin yeni ürün, süreç, bilgi ve/veya hizmet üretmelerinin sağlanması amaçlanmaktadır.

  • İşletme Geliştirme, Büyüme ve Uluslararasılaşma Destekleri: Küçük ve orta ölçekli işletmelerin rekabet gücünün, markalaşma düzeyinin, kapasite artırımlarının ve uluslararası pazarlarda yer almasını sağlayan ihtiyaçlarının karşılanmasınıamaçlamaktadır.

  • KOBİ Finansman Destekleri: Finansman sorunların çözümüne, üretimin, kalitenin ve standartların artırılmasına, istihdamın oluşturmasına, uluslararası seviyede rekabet gücünün sağlanmasına yönelik destek sağlamayı amaçlamaktadır.

Multinet Up da KOBİ’lere birçok avantajlı fırsat ile destek olmaktadır. Yemekten yakıta daha birçok masrafın yönetilmesine ve azaltılmasına yönelik fırsatlardan MultiNet ile hemen faydalanın.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?
  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

  • POS Cihazı Nasıl Alınır?
    POS Cihazı Nasıl Alınır?

    Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.

  • İleti Yönetim Sistemi Nedir?
    İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

    Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.