Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur. Kredi kartları hem nakit taşıma zorunluluğunu ortadan kaldırmış hem de taksit imkânı ile kolay ödemeyi mümkün kılmıştır. Hâl böyle olunca işletmelerin kartla ödeme almasına olanak tanıyan POS cihazları, iş operasyonlarının en kritik bileşenlerinden biri hâline gelmiştir.
Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir. Bu iletilerin tek bir sistem üzerinden yönetildiği bilinenler arasındadır. İleti Yönetim Sistemi (İYS) olarak adlandırılan ulusal veri tabanına dair ayrıntıları bu yazıdan öğrenebilirsiniz.
Ticaretin uluslararası boyuta ulaşmasıyla özellikle lojistik süreçte önemli bir kavram olan navlun, sıklıkla araştırılan konular arasındadır. Ürünlerin ulaştırılmasını sağlamak için son derece önemli olan lojistik süreci, başlı başına bir maliyet kalemidir. Tedarik zincirindeki yadsınamaz rolüyle nakliye işlemleri, pek çok sürecin doğru şekilde yönetilmesini gerektirir. Kara, hava ve deniz yolu araçlarıyla gerçekleştirilecek bu nakliye işlemlerinin olması gerektiği gibi yapılabilmesi için kimi hizmet bedelleri gereklidir.
Risk analizi, bir işletmenin faaliyetleri sırasında meydana gelebilecek potansiyel tehlikelerin tanımlanmasını ve bunlara ilişkin sakıncaların değerlendirilmesini sağlayan bir çalışmadır. Bu vasıtayla beklenen veya olası riskler ile ilgili kontrol tedbirlerinin alınması ve önlemlere dair yöntemlerin ve esasların sistematik şekilde belirlenmesi mümkün olur. Sonuç olarak çalışan sağlığını tehlikeye atan risk unsurlarının asgari seviyeye indirilmesi mümkün hâle gelir.
Hem yeni girişimcilerin hem de mevcut işletmelerin ticari faaliyetlerinde başarı elde etmek için göz önünde bulundurması gereken çeşitli stratejiler var. Rekabetin her geçen gün arttığı bir ortamda işletmelerin etkinliğini artırmak için başvurabileceği en önemli stratejilerden biri olarak rakip analizi gösteriliyor.
İş planı, yeni kurulacak veya mevcut bir işletmenin iş süreçlerinin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik hazırlanan rapordur. İş planları ile temel olarak işletmelerin ürün, hizmet ve finansal kaynaklarını göz önünde bulundurularak gelecek hedefleri ortaya konulur. Ayrıca, iş planı içerisinde bu süreçte karşılaşılabilecek sorunlara ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine de yer verilir.
Birliktelik, paydaşlık, ortak oluş anlamına gelen iştirak sözcüğü, ticari terimlerde de oldukça popülerdir. İlgili kavram, sermayelerinde payları bulunan şirketleri ifade etmek için kullanılır. Yatırım için şirketlere ideal çözümler sunan ortaklık, pay oranına göre farklı türlere de sahiptir. Söz konusu terimi tüm detaylarıyla öğrenebilmek adına sizin için hazırladığımız bu yazıyı okuyabilirsiniz.
Hızla gelişen dijitalleşme, iş dünyasında yeni bir dönem başlattı. Bu süreçte işletmelerin finansal ve operasyonel süreçleri dönüşüme uğradı. Dijital dönüşümü hedefleyen şirketler, BT (Bilgi Teknolojileri) işlemlerini bulut bilişim dünyasına taşıdı. Yani hizmet sağlayıcılardan BT altyapısı kiralamaya başladı. Sizin için bulut bilişime dair merak edilen detayları bir araya getirdik.
Günümüzde işletmelerin büyümek ve varlıklarını sürdürebilmek için dijital dünyada yer almaları âdeta zorunludur. Dijital dünya, işletmelere birçok fayda sağlasa da tıpkı fiziksel ortam gibi güvenlik tehditlerine açıktır. Bu tehditleri savuşturamazsanız şirketiniz siber saldırıya uğrayabilir. Bu saldırılara karşı korunmak adına işletmeler için siber güvenlik sağlamak, son derece önemlidir. Siber güvenliğinizi sağlamak için ise başvurabileceğiniz birçok yöntem bulunur.
Sosyal medya, gelişimin ve değişimin hız kesmeden sürdüğü günümüzde hem iyi vakit geçirmek hem de yeni bilgiler edinmek için sıkça tercih edilen kullanışlı bir araçtır. Elbette bu mecralar popülaritesini yalnızca kesintisiz iletişim olanağı sunmalarına borçlu değildir. Hemen hemen herkes iş yaşamından özel hayata, sosyalleşmeden alışverişe kadar pek çok farklı amaç için sosyal medyada vakit geçirir. Hâl böyle olunca bu platformlar kaçınılmaz olarak bir iş sahasına dönüşmüş durumdadır.