Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır. Özellikle iş dünyasında son derece önemli olan proaktif yaklaşım, olaylar üzerinde doğru bir şekilde kontrol sahibi olunmasını olanaklı hale getirir. Proaktif ne demek sorusu kapsamında bu tür bir yaklaşıma sahip olan kişilerin, sorunları önceden gördüklerini ve problem ortaya çıkmadan çözüm önerileri geliştirdiklerini belirtmek mümkündür.
Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur. İşletmenin aylık maliyetleri hesaplanırken personel masrafları da hesaba katılmalıdır. 2025 yılı işveren maliyeti aşağıdaki gibidir:
İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir. Ürünlerin bir işletmeden diğerine tedarik edilmesi, doğrudan tüketiciye ulaştırılması ya da bireylerin birbirleriyle platformlar üzerinden alışveriş yapması, bu farklılıklardan doğan iş modelleri ayrımını gözler önüne serer. Sizin için kaleme aldığımız bu yazıda iş dünyasında sıklıkla kullanılan B2B, B2C ve C2C iş modelleri üzerine odaklanarak her birinin işleyişine ve birbirinden ayrılan yönlerine ışık tutacağız.
Tüzel kişi, yasalara uygun şekilde bir araya gelen topluluktur. Şirketler, belediye ve üniversiteler; bu tür topluluklara örnek olarak verilebilir. Fakat bu konuda devletin en büyük ve önemli örnek olduğunu belirtmek mümkündür. Tüzel kişi nedir, tüzel kişilerle ilgili bilinmesi gerekenler nelerdir soruları kapsamında tüzel kişilerin resmi işlemlerde tek kişi olarak kabul edildiğini söylemek mümkündür.
Dijital dönüşümün hız kazandığı günümüzde, işletmelerin rekabet avantajı elde etmek ve operasyonel verimliliklerini artırmak için teknolojik yeniliklere uyum sağlaması gerekir. Yapay zekâ ise iş dünyasında âdeta bir devrim yaratır.
Ticari faaliyet göstermek isteyenler, öncelikle şirket türleri arasında seçim yapmalıdır. 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu’na göre 5 ayrı şirket çeşidi bulunur. Bu kapsamda yer alan komandit şirket, ortaklık yapısı ve getirdiği sorumluluklar bakımından emsallerinden ayrılır. Ayrıca adi ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirket olmak üzere iki ayrı ortaklık yapısı bulunur. Yazımızın devamından bu şirket türüne dair detayları öğrenebilirsiniz.
Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır. "ROAS ne demek?", "ROAS değeri nasıl hesaplanır?" ve "ROAS nasıl hesaplanır?" gibi sorularınızı bu yazımızda sizin için cevapladık.
SWOT analizi, işletmelerin içsel ve dışsal faktörleri göz önünde bulundurarak stratejik planlamalar yapmalarına olanak tanıyan, oldukça kapsamlı ve etkili bir yöntemdir. İşletmenizin mevcut durumunu objektif bir şekilde değerlendirebilmek uzun vadeli başarıya giden yolda atmanız gereken adımları daha sağlam bir temele oturtmanıza yardımcı olur. Bu analiz, işletmenizin güçlü yönlerini tanımlayarak bu avantajları nasıl en iyi şekilde kullanabileceğinizi belirlemenizi sağlar.
Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar. Radyo, televizyon, internet ve basılı medya gibi araçlar, iletişimin hem zamansal hem de mekansal sınırlarını aşarak, işletmenizin mesajını hedef kitlenize en etkili şekilde iletmesine yardımcı olur.
İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir. “İnovasyon ne demek?” sorusunun cevabı, yeni fikirlerin pratik ve faydalı sonuçlar yaratacak şekilde hayata geçirilmesi olarak özetlenebilir. Bu süreç, hem işletmelerin rekabet avantajını artırmalarına hem de müşteri ihtiyaçlarına daha iyi cevap vermelerine olanak tanır.