Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz.
Instagram’da hemen hemen paylaşım yapılabilen her alanda reklam yapılabilir. Instagram reklam türleri veya daha sık kullanılan tabirle Instagram reklam formatları kısaca şöyledir:
Şirket olarak ihtiyacınız reklam türü veya türlerini belirledikten sonra görsel oluşturmaya başlayabilirsiniz. Instagram reklam görselleri için bilmeniz gereken önemli bir konu vardır. Reklamları set olarak hazırlarsınız. Örneğin spor ayakkabı reklamı vereceğinizi varsayalım. Reklam için hem post hem hikaye hem de reels olarak reklam hazırlayabilirsiniz ve bunları tek bir set içerisinde tutabilirsiniz.
Instagram reklam görseli boyutu, yapılacak reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin hikaye reklamı için dikey formatta bir görsel hazırlamanız gerekir, post için ise hem dikey hem de yatay görsel hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki tablodan görsel türüne göre reklamları görebilirsiniz.
Reklam Formatı | Görünüm Formatı | Boyut | Oran | Maksimum Dosya Boyutu | Dosya Türü |
Instagram Akış Reklamı | Kare Görsel | 1080 x 1080 piksel | 1:1 | 30 MB | JPG, PNG |
Dikey Görsel | 600 x 750 piksel | 4:5 | 30 MB | JPG, PNG | |
Yatay Görsel | 1200 x 628 piksel | 1.9:1 | 30 MB | JPG, PNG | |
Kare Video | 1080 x 1080 piksel | 4:5 | 4 GB | MP4, MOV | |
Instagram Carousel Reklamı | Kare Görsel | 1080 x 1080 piksel | 1:1 | 30 MB | JPG, PNG |
Kare Video | 1080 x 1080 piksel | 1:1 | 4 GB | MP4, MOV, GIF | |
Instagram Reels Reklamları | Dikey Video | 1080 x 1920 piksel | 9:16 | 4 GB | MP4, MOV |
Instagram Hikaye Reklamları | Dikey Görsel | 1080 x 1920 piksel | 9:16 | 30 MB | JPG, PNG |
Dikey Video | 1080 x 1920 piksel | 9:16 | 4 GB | MP4, MOV |
Instagram’ın hikaye veya sık kullanılan ismiyle Story özelliği kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Bu nedenle de reklamverenler tarafından da sıkça tercih edilir. Hikaye reklamlarında buton kullanılabilmesi ve buton ile link verilebilmesi de önemlidir. Böylece kullanıcı sayfayı kaydırarak veya butona tıklayarak web sitenizi ziyaret edebilir.
Instagram Hikaye görseli reklam boyutu ve diğer detaylar ise şöyledir:
Instagram Hikayelerinde kullancağınız reklamlarda fotoğraf veya video tercih edebilirsiniz. Ayrıca konum, kullanıcı etiketi veya hashtag eklemeniz mümkündür.
Instagram’da kullanıcıların tercih ettiği diğer bir alan akıştır. Instagram akışı reklamlarını kullanıcılar, takip ettikleri hesapların paylaşımlarını incelerken görürler. Hedef kitle düzgün ayarlanmışsa oldukça etkili bir reklam türüdür. Instagram Post reklamı boyutları şöyledir:
Alternatif boyutlar:
Yukarıda sıraladığımız boyutlar ideal seçeneklerdir. Genellikle Multinet Up olarak Instagram reklamlarımızda bu boyutları tercih ediyoruz.
Instagram Carousel reklamları, markaların birden fazla görsel veya videoyu tek bir gönderide sunmasına olanak tanır. Bu reklam modeli, ürünleri detaylı gösterme ve marka hikayesini anlatma açısından geniş alan sağlar. Carousel reklamlar için önerilen boyutlar şunlardır:
Bu reklam türü, e-ticaret siteleri, bloglar ve B2B hizmetleri için etkili bir seçenektir. Carousel reklamlar, kullanıcıları etkileşime teşvik eder ve yüksek dönüşüm oranları sağlar.
Instagram, video reklamları için çeşitli boyut ve format seçenekleri sunar. Reklam verenlerin, kampanyalarının etkinliğini artırmak için bu özellikleri doğru kullanması önemlidir. Instagram video reklamları için önerilen boyutlar şunlardır:
Tüm video reklamları için MP4 veya MOV dosya formatı kullanılmalıdır. Maksimum video uzunluğu, reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin, Hikaye reklamları için 15-30 saniye, Reels reklamları için 60 saniye ve akış reklamları için 60 dakikaya kadar uzunluk kullanılabilir. Dosya boyutu sınırlamaları da vardır; çoğu format için 4 GB'a kadar izin verilir.
Sosyal medya görselleri ile ilgili daha detaylı bilgi için 2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir? sayfamızı ziyaret edebilirsiniz!
Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!