notification-announcements

Duyurular

 

Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 10 Dakikalık Okuma Süresi
Instagram Reklam Görseli Boyutları

Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz. 

Instagram Reklam Boyutları

 

Instagram’da Kaç Reklam Türü Var?

Instagram’da hemen hemen paylaşım yapılabilen her alanda reklam yapılabilir. Instagram reklam türleri veya daha sık kullanılan tabirle Instagram reklam formatları kısaca şöyledir: 

  • Fotoğraf reklamları
  • Video reklamları
  • Hikaye reklamları
  • Kaydırmalı (carousel) reklamlar
  • Reels reklamları
  • Koleksiyon reklamları
  • Keşfet reklamları
  • Alışveriş reklamları
  • Uygulama ve site reklamları

Şirket olarak ihtiyacınız reklam türü veya türlerini belirledikten sonra görsel oluşturmaya başlayabilirsiniz. Instagram reklam görselleri için bilmeniz gereken önemli bir konu vardır. Reklamları set olarak hazırlarsınız. Örneğin spor ayakkabı reklamı vereceğinizi varsayalım. Reklam için hem post hem hikaye hem de reels olarak reklam hazırlayabilirsiniz ve bunları tek bir set içerisinde tutabilirsiniz. 

Instagram Reklam Görsel ve Video Boyutları Nelerdir?

Instagram reklam görseli boyutu, yapılacak reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin hikaye reklamı için dikey formatta bir görsel hazırlamanız gerekir, post için ise hem dikey hem de yatay görsel hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki tablodan görsel türüne göre reklamları görebilirsiniz. 

Reklam Formatı

Görünüm Formatı

Boyut

Oran

Maksimum Dosya Boyutu

Dosya Türü

Instagram Akış Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Dikey Görsel

600 x 750 piksel

4:5

30 MB

JPG, PNG

Yatay Görsel

1200 x 628 piksel

1.9:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

4:5

4 GB

MP4, MOV

Instagram Carousel Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

1:1

4 GB

MP4, MOV, GIF

Instagram Reels Reklamları

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

Instagram Hikaye Reklamları

Dikey Görsel

1080 x 1920 piksel

9:16

30 MB

JPG, PNG

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

2024 Instagram Hikaye Reklamı Boyutları

Instagram’ın hikaye veya sık kullanılan ismiyle Story özelliği kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Bu nedenle de reklamverenler tarafından da sıkça tercih edilir. Hikaye reklamlarında buton kullanılabilmesi ve buton ile link verilebilmesi de önemlidir. Böylece kullanıcı sayfayı kaydırarak veya butona tıklayarak web sitenizi ziyaret edebilir. 

Instagram Hikaye görseli reklam boyutu ve diğer detaylar ise şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1920 piksel
  • En boy oranı: 9:16
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (fotoğraf), MP4 veya MOV (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (fotoğraf), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 15 saniye
  • Fotoğraf görüntülenme süresi: 5 saniye (varsayılan)

Instagram Hikayelerinde kullancağınız reklamlarda fotoğraf veya video tercih edebilirsiniz. Ayrıca konum, kullanıcı etiketi veya hashtag eklemeniz mümkündür. 

Instagram Akış Reklamları Boyutları

Instagram’da kullanıcıların tercih ettiği diğer bir alan akıştır. Instagram akışı reklamlarını kullanıcılar, takip ettikleri hesapların paylaşımlarını incelerken görürler. Hedef kitle düzgün ayarlanmışsa oldukça etkili bir reklam türüdür. Instagram Post reklamı boyutları şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB
  • Açıklama metni: En fazla 2200 karakter (önerilen: 125 karakter)

Alternatif boyutlar:

  • Dikey format: Minimum 600 x 750 piksel, en boy oranı 4:5
  • Yatay format: 1200 x 628 piksel, en boy oranı 1.9:1

Yukarıda sıraladığımız boyutlar ideal seçeneklerdir. Genellikle Multinet Up olarak Instagram reklamlarımızda bu boyutları tercih ediyoruz. 

Instagram Carousel Reklamları Boyutları

Instagram Carousel reklamları, markaların birden fazla görsel veya videoyu tek bir gönderide sunmasına olanak tanır. Bu reklam modeli, ürünleri detaylı gösterme ve marka hikayesini anlatma açısından geniş alan sağlar. Carousel reklamlar için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Kart Sayısı: Minimum 2, maksimum 10 adet
  • Çözünürlük: En az 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (görsel), MP4, MOV veya GIF (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (görsel), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 2 dakika
  • Birincil metin: En fazla 125 karakter
  • Başlık: En fazla 25 karakter
  • Bağlantı açıklaması: En fazla 20 karakter

Bu reklam türü, e-ticaret siteleri, bloglar ve B2B hizmetleri için etkili bir seçenektir. Carousel reklamlar, kullanıcıları etkileşime teşvik eder ve yüksek dönüşüm oranları sağlar.

Instagram Video Reklamları Boyutları

Instagram, video reklamları için çeşitli boyut ve format seçenekleri sunar. Reklam verenlerin, kampanyalarının etkinliğini artırmak için bu özellikleri doğru kullanması önemlidir. Instagram video reklamları için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Akış reklamları: 4:5 en boy oranı, minimum 1080 x 1080 piksel çözünürlük
  • Hikaye reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük
  • Reels reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük

Tüm video reklamları için MP4 veya MOV dosya formatı kullanılmalıdır. Maksimum video uzunluğu, reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin, Hikaye reklamları için 15-30 saniye, Reels reklamları için 60 saniye ve akış reklamları için 60 dakikaya kadar uzunluk kullanılabilir. Dosya boyutu sınırlamaları da vardır; çoğu format için 4 GB'a kadar izin verilir.

Sosyal medya görselleri ile ilgili daha detaylı bilgi için 2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir? sayfamızı ziyaret edebilirsiniz!

Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.