notification-announcements

Duyurular

 

Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 10 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 28.09.2024
Instagram Reklam Görseli Boyutları

Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz. 

Instagram Reklam Boyutları

 

Instagram’da Kaç Reklam Türü Var?

Instagram’da hemen hemen paylaşım yapılabilen her alanda reklam yapılabilir. Instagram reklam türleri veya daha sık kullanılan tabirle Instagram reklam formatları kısaca şöyledir: 

  • Fotoğraf reklamları
  • Video reklamları
  • Hikaye reklamları
  • Kaydırmalı (carousel) reklamlar
  • Reels reklamları
  • Koleksiyon reklamları
  • Keşfet reklamları
  • Alışveriş reklamları
  • Uygulama ve site reklamları

Şirket olarak ihtiyacınız reklam türü veya türlerini belirledikten sonra görsel oluşturmaya başlayabilirsiniz. Instagram reklam görselleri için bilmeniz gereken önemli bir konu vardır. Reklamları set olarak hazırlarsınız. Örneğin spor ayakkabı reklamı vereceğinizi varsayalım. Reklam için hem post hem hikaye hem de reels olarak reklam hazırlayabilirsiniz ve bunları tek bir set içerisinde tutabilirsiniz. 

Instagram Reklam Görsel ve Video Boyutları Nelerdir?

Instagram reklam görseli boyutu, yapılacak reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin hikaye reklamı için dikey formatta bir görsel hazırlamanız gerekir, post için ise hem dikey hem de yatay görsel hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki tablodan görsel türüne göre reklamları görebilirsiniz. 

Reklam Formatı

Görünüm Formatı

Boyut

Oran

Maksimum Dosya Boyutu

Dosya Türü

Instagram Akış Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Dikey Görsel

600 x 750 piksel

4:5

30 MB

JPG, PNG

Yatay Görsel

1200 x 628 piksel

1.9:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

4:5

4 GB

MP4, MOV

Instagram Carousel Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

1:1

4 GB

MP4, MOV, GIF

Instagram Reels Reklamları

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

Instagram Hikaye Reklamları

Dikey Görsel

1080 x 1920 piksel

9:16

30 MB

JPG, PNG

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

2024 Instagram Hikaye Reklamı Boyutları

Instagram’ın hikaye veya sık kullanılan ismiyle Story özelliği kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Bu nedenle de reklamverenler tarafından da sıkça tercih edilir. Hikaye reklamlarında buton kullanılabilmesi ve buton ile link verilebilmesi de önemlidir. Böylece kullanıcı sayfayı kaydırarak veya butona tıklayarak web sitenizi ziyaret edebilir. 

Instagram Hikaye görseli reklam boyutu ve diğer detaylar ise şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1920 piksel
  • En boy oranı: 9:16
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (fotoğraf), MP4 veya MOV (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (fotoğraf), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 15 saniye
  • Fotoğraf görüntülenme süresi: 5 saniye (varsayılan)

Instagram Hikayelerinde kullancağınız reklamlarda fotoğraf veya video tercih edebilirsiniz. Ayrıca konum, kullanıcı etiketi veya hashtag eklemeniz mümkündür. 

Instagram Akış Reklamları Boyutları

Instagram’da kullanıcıların tercih ettiği diğer bir alan akıştır. Instagram akışı reklamlarını kullanıcılar, takip ettikleri hesapların paylaşımlarını incelerken görürler. Hedef kitle düzgün ayarlanmışsa oldukça etkili bir reklam türüdür. Instagram Post reklamı boyutları şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB
  • Açıklama metni: En fazla 2200 karakter (önerilen: 125 karakter)

Alternatif boyutlar:

  • Dikey format: Minimum 600 x 750 piksel, en boy oranı 4:5
  • Yatay format: 1200 x 628 piksel, en boy oranı 1.9:1

Yukarıda sıraladığımız boyutlar ideal seçeneklerdir. Genellikle Multinet Up olarak Instagram reklamlarımızda bu boyutları tercih ediyoruz. 

Instagram Carousel Reklamları Boyutları

Instagram Carousel reklamları, markaların birden fazla görsel veya videoyu tek bir gönderide sunmasına olanak tanır. Bu reklam modeli, ürünleri detaylı gösterme ve marka hikayesini anlatma açısından geniş alan sağlar. Carousel reklamlar için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Kart Sayısı: Minimum 2, maksimum 10 adet
  • Çözünürlük: En az 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (görsel), MP4, MOV veya GIF (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (görsel), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 2 dakika
  • Birincil metin: En fazla 125 karakter
  • Başlık: En fazla 25 karakter
  • Bağlantı açıklaması: En fazla 20 karakter

Bu reklam türü, e-ticaret siteleri, bloglar ve B2B hizmetleri için etkili bir seçenektir. Carousel reklamlar, kullanıcıları etkileşime teşvik eder ve yüksek dönüşüm oranları sağlar.

Instagram Video Reklamları Boyutları

Instagram, video reklamları için çeşitli boyut ve format seçenekleri sunar. Reklam verenlerin, kampanyalarının etkinliğini artırmak için bu özellikleri doğru kullanması önemlidir. Instagram video reklamları için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Akış reklamları: 4:5 en boy oranı, minimum 1080 x 1080 piksel çözünürlük
  • Hikaye reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük
  • Reels reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük

Tüm video reklamları için MP4 veya MOV dosya formatı kullanılmalıdır. Maksimum video uzunluğu, reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin, Hikaye reklamları için 15-30 saniye, Reels reklamları için 60 saniye ve akış reklamları için 60 dakikaya kadar uzunluk kullanılabilir. Dosya boyutu sınırlamaları da vardır; çoğu format için 4 GB'a kadar izin verilir.

Sosyal medya görselleri ile ilgili daha detaylı bilgi için 2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir? sayfamızı ziyaret edebilirsiniz!

Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.