notification-announcements

Duyurular

 

Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik 10 Dakikalık Okuma Süresi
Instagram Reklam Görseli Boyutları

Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik. Reklam formatlarının görsel boyutlarına aşağıda yer alan tablodan ulaşabilirsiniz. 

Instagram Reklam Boyutları

 

Instagram’da Kaç Reklam Türü Var?

Instagram’da hemen hemen paylaşım yapılabilen her alanda reklam yapılabilir. Instagram reklam türleri veya daha sık kullanılan tabirle Instagram reklam formatları kısaca şöyledir: 

  • Fotoğraf reklamları
  • Video reklamları
  • Hikaye reklamları
  • Kaydırmalı (carousel) reklamlar
  • Reels reklamları
  • Koleksiyon reklamları
  • Keşfet reklamları
  • Alışveriş reklamları
  • Uygulama ve site reklamları

Şirket olarak ihtiyacınız reklam türü veya türlerini belirledikten sonra görsel oluşturmaya başlayabilirsiniz. Instagram reklam görselleri için bilmeniz gereken önemli bir konu vardır. Reklamları set olarak hazırlarsınız. Örneğin spor ayakkabı reklamı vereceğinizi varsayalım. Reklam için hem post hem hikaye hem de reels olarak reklam hazırlayabilirsiniz ve bunları tek bir set içerisinde tutabilirsiniz. 

Instagram Reklam Görsel ve Video Boyutları Nelerdir?

Instagram reklam görseli boyutu, yapılacak reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin hikaye reklamı için dikey formatta bir görsel hazırlamanız gerekir, post için ise hem dikey hem de yatay görsel hazırlayabilirsiniz. Aşağıdaki tablodan görsel türüne göre reklamları görebilirsiniz. 

Reklam Formatı

Görünüm Formatı

Boyut

Oran

Maksimum Dosya Boyutu

Dosya Türü

Instagram Akış Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Dikey Görsel

600 x 750 piksel

4:5

30 MB

JPG, PNG

Yatay Görsel

1200 x 628 piksel

1.9:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

4:5

4 GB

MP4, MOV

Instagram Carousel Reklamı

Kare Görsel

1080 x 1080 piksel

1:1

30 MB

JPG, PNG

Kare Video

1080 x 1080 piksel

1:1

4 GB

MP4, MOV, GIF

Instagram Reels Reklamları

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

Instagram Hikaye Reklamları

Dikey Görsel

1080 x 1920 piksel

9:16

30 MB

JPG, PNG

Dikey Video

1080 x 1920 piksel

9:16

4 GB

MP4, MOV

2024 Instagram Hikaye Reklamı Boyutları

Instagram’ın hikaye veya sık kullanılan ismiyle Story özelliği kullanıcılar tarafından sıkça tercih edilir. Bu nedenle de reklamverenler tarafından da sıkça tercih edilir. Hikaye reklamlarında buton kullanılabilmesi ve buton ile link verilebilmesi de önemlidir. Böylece kullanıcı sayfayı kaydırarak veya butona tıklayarak web sitenizi ziyaret edebilir. 

Instagram Hikaye görseli reklam boyutu ve diğer detaylar ise şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1920 piksel
  • En boy oranı: 9:16
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (fotoğraf), MP4 veya MOV (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (fotoğraf), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 15 saniye
  • Fotoğraf görüntülenme süresi: 5 saniye (varsayılan)

Instagram Hikayelerinde kullancağınız reklamlarda fotoğraf veya video tercih edebilirsiniz. Ayrıca konum, kullanıcı etiketi veya hashtag eklemeniz mümkündür. 

Instagram Akış Reklamları Boyutları

Instagram’da kullanıcıların tercih ettiği diğer bir alan akıştır. Instagram akışı reklamlarını kullanıcılar, takip ettikleri hesapların paylaşımlarını incelerken görürler. Hedef kitle düzgün ayarlanmışsa oldukça etkili bir reklam türüdür. Instagram Post reklamı boyutları şöyledir:

  • Çözünürlük: 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB
  • Açıklama metni: En fazla 2200 karakter (önerilen: 125 karakter)

Alternatif boyutlar:

  • Dikey format: Minimum 600 x 750 piksel, en boy oranı 4:5
  • Yatay format: 1200 x 628 piksel, en boy oranı 1.9:1

Yukarıda sıraladığımız boyutlar ideal seçeneklerdir. Genellikle Multinet Up olarak Instagram reklamlarımızda bu boyutları tercih ediyoruz. 

Instagram Carousel Reklamları Boyutları

Instagram Carousel reklamları, markaların birden fazla görsel veya videoyu tek bir gönderide sunmasına olanak tanır. Bu reklam modeli, ürünleri detaylı gösterme ve marka hikayesini anlatma açısından geniş alan sağlar. Carousel reklamlar için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Kart Sayısı: Minimum 2, maksimum 10 adet
  • Çözünürlük: En az 1080 x 1080 piksel
  • En boy oranı: 1:1 (kare format)
  • Dosya formatları: JPG veya PNG (görsel), MP4, MOV veya GIF (video)
  • Maksimum dosya boyutu: 30 MB (görsel), 4 GB (video)
  • Video uzunluğu: Maksimum 2 dakika
  • Birincil metin: En fazla 125 karakter
  • Başlık: En fazla 25 karakter
  • Bağlantı açıklaması: En fazla 20 karakter

Bu reklam türü, e-ticaret siteleri, bloglar ve B2B hizmetleri için etkili bir seçenektir. Carousel reklamlar, kullanıcıları etkileşime teşvik eder ve yüksek dönüşüm oranları sağlar.

Instagram Video Reklamları Boyutları

Instagram, video reklamları için çeşitli boyut ve format seçenekleri sunar. Reklam verenlerin, kampanyalarının etkinliğini artırmak için bu özellikleri doğru kullanması önemlidir. Instagram video reklamları için önerilen boyutlar şunlardır:

  • Akış reklamları: 4:5 en boy oranı, minimum 1080 x 1080 piksel çözünürlük
  • Hikaye reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük
  • Reels reklamları: 9:16 en boy oranı, 1080 x 1920 piksel çözünürlük

Tüm video reklamları için MP4 veya MOV dosya formatı kullanılmalıdır. Maksimum video uzunluğu, reklam türüne göre değişiklik gösterir. Örneğin, Hikaye reklamları için 15-30 saniye, Reels reklamları için 60 saniye ve akış reklamları için 60 dakikaya kadar uzunluk kullanılabilir. Dosya boyutu sınırlamaları da vardır; çoğu format için 4 GB'a kadar izin verilir.

Sosyal medya görselleri ile ilgili daha detaylı bilgi için 2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir? sayfamızı ziyaret edebilirsiniz!

Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?
  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.

  • POS Cihazı Nasıl Alınır?
    POS Cihazı Nasıl Alınır?

    Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.

  • İleti Yönetim Sistemi Nedir?
    İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

    Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.

  • Veri Analitiği Nedir?
    Veri Analitiği Nedir, Verimliliği Nasıl Artırır?

    Veri, araştırmalar sonucunda elde edilen bilgiler bütünü anlamına gelir. Sonuca ulaşmada ya da belirlenen amaca doğru giden yolda toplanan veriler, ilişkiler bütününü oluşturur.