Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar. Bu nedenle de etkileşimi artırabilmek için her bir görsel ve video’nun ilgili sosyal medya uygulamasına uygun olarak düzenlenmesi gerekir. Instagram görsel boyutları başta olmak üzere sizin için 2024 yılı güncel sosyal medya görsel boyutlarını derledik.
Platform | İçerik Türü | Boyut (piksel) |
Profil Fotoğrafı | 110 x 110 | |
Kare Gönderi | 1080 x 1080 | |
Dikey Gönderi | 1080 x 1350 | |
Yatay Gönderi | 1080 x 566 | |
Hikayeler | 1080 x 1920 | |
Reels | 1080 x 1920 | |
Profil Fotoğrafı | 180 x 180 | |
Kapak Görseli | 820 x 312 | |
Dikdörtgen Gönderi | 1200 x 630 | |
Kare Gönderi | 1200 x 1200 | |
Hikayeler | 1080 x 1920 | |
X | Profil Fotoğrafı | 400 x 400 |
X | Kapak Görseli | 1500 x 500 |
YouTube | Profil Görseli | 800 x 800 |
YouTube | Kapak Görseli | 2560 x 1440 |
YouTube | Video Kapak Resmi | 1280 x 720 |
YouTube | Shorts | 1080 x 1920 |
TikTok | Profil Fotoğrafı | 100 x 100 |
TikTok | Video | 1080 x 1920 |
Instagram, görsel odaklı bir mecra olduğu için içerik üreticilerinin doğru boyutları kullanması gerekir. Böylece paylaşımların etkisi artar ve kullanıcı deneyimi iyileşir. Instagram’da kullanılabilecek görsel ve video boyutları kısa şöyledir:
İçerik Türü | Boyut (piksel) | |
Profil Fotoğrafı | 110 x 110 | |
Kare Gönderi | 1080 x 1080 | |
Dikey Gönderi | 1080 x 1350 | |
Yatay Gönderi | 1080 x 566 | |
Hikayeler | 1080 x 1920 | |
Reels | 1080 x 1920 |
Instagram profil fotoğrafı, herhangi bir markanın ya da kişinin hesabına girdiğiniz zaman yuvarlak içerisinde görünen görseldir. Instagram profil görseli boyutu ile ilgili aşağıdaki özelliklere dikkat etmeniz gerekir.
Instagram profili için yüksek çözünürlük bir görsel kullanılması oldukça önemlidir. Ayrıca görsel kare formatta yüklenir. Ancak profil fotoğrafı, yuvarlak görünüme sahiptir. Bu nedenle de özellikle markaların yazı kullanacaklarsa yuvarlağı hesaplayarak görsel seçmeleri gerekir.
Instagram görsel boyutları arasında en merak edileni kuşkusuz post boyutlarıdır. Post veya Türkçe olarak kullanılan haliyle Instagram gönderileri, platformun kurulduğu ilk günden bu yana en popüler görsel türüdür. Görsel ve videolarının en iyi şekilde görünmesini isteyenlerin, boyutlara uyması gerekir.
Instagram'da gönderiler üç farklı formatta şekilde eklenebilir.
Yukarıda sıralanan Instagram gönderi boyutları ile en iyi sonuçları alabilirsiniz.
Instagram ilk çıktığı dönemde sadece post'lara izin veriyordu. Daha sonra hikaye formatını çıkardı. 24 saat görünür kalan hikaye formatı veya diğer bir adıyla story'lerde görsel veya video paylaşabilmeniz mümkün. Dikey formatı ile öne çıkan Instagram hikayesi paylaşmak istiyorsanız aşağıda yer alan boyutları dikkate almanız gerekiyor.
Son olarak Instagram hikaye uzunluğu ile ilgili bilinmesi gereken diğer bir husus, 15 saniyeden uzun videoların bölünerek eklenmesidir. Örneğin 30 saniyelik bir video eklerseniz, Instagram medya yönetimi sistemi tarafından video ikiye bölünür ve 15'er saniye olarak eklenir. Video boyutlarını ise Instagram otomatik düzenlemeye tabii tutmayıp 1080 x 1920 olarak eklemenizi sağlar.
Instagram hikayeleri gibi sıkça tercih edilen diğer bir dikey içerik türü olan reels, 60 saniyelik maksimum uzunluğuyla öne çıkar. Herhangi bir konuyu, ürünü ya da hizmeti 60 saniyede sunma fırsatı sağlayan özellik, keşfette en çok tercih edilen içerik türlerinden de biridir. Bu nedenle de özellikle reklam vermeden büyümek isteyen şirketler tarafından tercih edilir. Peki, 2024'te Instagram Reels boyutları nedir?
Hem reels hem de diğer Instagram içeriklerinde özellikle yazı bulunan bir görsel veya video eklenecekse mutlaka boyutlara dikkat edilmesi gerekir. Aksi takdirde yazıların bir kısmı görünmez. Bu nedenle de birçok uzman tarafından "Instagram boyutlarını öğrenin" uyarısı yapılır.
Dünya çapında 2 milyardan fazla aktif kullanıcı ile günümüzde hala en popüler sosyal medya mecralarından biri olan Facebook, çok sayıda farklı görsel çeşidine sahiptir.
Facebook resim boyutları ile ilgili detaylar ise şöyledir:
İçerik Türü | Boyut (piksel) | |
Profil Fotoğrafı | 180 x 180 | |
Kapak Görseli | 820 x 312 | |
Dikdörtgen Gönderi | 1200 x 630 | |
Kare Gönderi | 1200 x 1200 | |
Hikayeler | 1080 x 1920 |
Sosyal ağlarda profil fotoğrafları, kullancıların bir kişi veya kurumun sayfasını ziyaret ettiklerinde en çok dikkat çeken noktalardandır. Bu nedenle de resim boyutu özellikle dikkat edilmesi gereken bir husustur.
Facebook'ta bilinmesi gereken bir diğer konu ise Facebook'un fotoğraf boyutları ile oynamasıdır. Yani, telefon veya bilgisayardan bakan kullanıcı farklı boyutlarda görecektir.
Facebook profil fotoğrafı ile ilgili bilmeniz gereken boyutlar şöyledir:
Farklı cihazlarda ve farklı alanlarda çözünürlük değiştiği için mutlaka yüksek kaliteli görsel yüklemeniz gerekir.
Facebook, kapak fotoğraflarında da ekran boyutu farklı olan cihazlar için farklı boyutlarda gösterim yapar. Bilgisayar ve telefon için görsel boyutları farklıdır. Normal şartlarda 851 x 315 piksel olarak görsel ekleyebilirsiniz. Ancak bu durumda hem bilgisayar hem de telefonlarda görsel tam görünmeyecektir. Bu nedenle de sorunsuz bir yükleme için aşağıdaki boyutları dikkate almanız gerekir.
Kapak fotoğrafınızın kalitesini korumak için, 100 KB'dan küçük dosyalar yüklemeye özen gösterin. Bu, Facebook'un görselinizi otomatik olarak sıkıştırmasını önleyecektir.
Takipçiler ile etkileşimi artırabilmek için mutlaka Facebook gönderilerini kullanmanız gerekir. Burada da görsel tercih etmeniz önemlidir. İdeal gönderi görsel boyutu 1200 x 630 pikseldir. Görsel zaman tünelinde genişliği 470 piksel olacak şekilde ölçeklendirilir.
Öne çıkan görseller için ise 1200 x 717 piksel boyutu önerilir. Böylece haber akışında daha fazla alan kaplayan ve dikkat çeken bir görsele sahip olursunuz.
X veya eski adıyla Twitter, aylık 300 milyondan fazla aktif kullanıcısı ile birçok markanın en çok tercih ettiği reklam mecraları arasında yer alır. Görsel içerikler, X'te etkileşimi artırabilmek için oldukça önemlidir.
İçerik Türü | Boyut (Piksel) | |
X | Profil Fotoğrafı | 400 x 400 |
X | Kapak Görseli | 1500 x 500 |
Twitter görsel yükleme konusunda çok fazla seçenek sunan şirketler arasındadır. X veya eski ismiyle Twitter profil fotoğrafı için JPG ve PNG gibi farklı formatları tercih edebilirsiniz. İdeal fotoğraf boyutları ise şöyledir:
X profil fotoğrafında bilinmesi gereken diğer bir konu görselin yuvarlak olmasıdır. Bu nedenle de markalar gibi metin veya logo tercih etmek zorunda olan kurumların, önemli unsurları merkeze yerleştirmesi gerekir.
Afiş olarak bilinen X kapak fotoğrafında genellikle marka kimliğinde öne çıkan unsurların kullanılması tercih edilir. Aşağıda yer alan detaylara uygun görseller kullanmanız yararlı olacaktır.
Başlık fotoğrafınızın görüntülenme şekli, kullanılan cihaza ve tarayıcıya göre değişebilir. Bu nedenle, önemli bilgileri güvenli bir alanda tutmak önemlidir.
Tweet'lere eklenen görseller, etkileşimi önemli ölçüde artırabilir. Twitter'ın yayın içi fotoğraflar için önerdiği boyutlar ve özellikler şunlardır:
X'te Tweet atarken görsel yerine video tercih etmeniz durumunda ise 2 dakika 10 saniyeden kısa versiyon tercih etmeniz gerekir. Eğer daha uzun süreli videolar yüklemek istiyorsanız X hesabınızı doğrulamalısınız.
Sosyal ağlar arasında profesyonelleri buluşturması ile ayrışan LinkedIn, iş dünyasında önemli bir platform olarak öne çıkıyor. Kurumsal bir görünüm için profesyonellerin ve şirketlerin, başta profil resmi boyutu olmak üzere birçok noktaya dikkat etmesi gerekiyor.
LiknedIn profil görselinde genellikle iş nedeniyle tercih edildiği için diğer sosyal medya platformlarında olduğundan daha farklı ve iş odaklı fotoğraflar kullanılır. Görsel boyutları ise şöyledir:
Şirket sayfaları, birçok çalışan tarafından ziyaret edildiği için oldukça önemlidir. Şirketinizin daha tercih edilebilir bir yer haline gelebilmesi için özel olarak şirket sayfanıza özen göstermeniz gerekir. Şirket sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuların başında da
,Şirket sayfaları, kurumsal kimliğinizi LinkedIn üzerinde yansıtmanın en etkili yoludur. İşte şirket sayfanız için gerekli görsel boyutları:
Şirket logonuz, markanızın tanınırlığını artırmada kritik bir rol oynar. Hem standart hem de kare logo formatlarını yüklemek, logonuzun farklı alanlarda doğru şekilde görüntülenmesini sağlar.
Kapak fotoğrafı, şirket sayfanızın üst kısmını kaplar ve marka kimliğinizi güçlendirmek için ideal bir alandır. Şirket kültürünüzü veya ürünlerinizi yansıtan bir görsel seçmek, sayfanızı daha etkileyici hale getirebilir.
Banner fotoğrafı, LinkedIn ana sayfasında görüntülenir ve markanız hakkında daha fazla bilgi vermek için kullanılabilir.
Sosyal medyada en çok kısa video kullanılan platformlardan biri olan TikTok, aynı zamanda da Türkiye'de en çok vakit geçirilen platformlardan biridir. Fotoğraf boyutları açısından sadece profil fotoğrafına dikkat edilmesi gerekir. Minimum TitTok profil fotoğrafı boyutları 20x20 pikseldir. Ancak önerilen yükleme boyutu 200 x 200 pikseldir.
TikTok'ta içerik oluştururken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar:
Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!