notification-announcements

Duyurular

 

2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

Onurcan Acar
Onurcan Acar
İnovasyon & Girişimcilik Yayın Tarihi: 27.09.2024
Sosyal Medya Görsel Boyutları

Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar. Bu nedenle de etkileşimi artırabilmek için her bir görsel ve video’nun ilgili sosyal medya uygulamasına uygun olarak düzenlenmesi gerekir. Instagram görsel boyutları başta olmak üzere sizin için 2024 yılı güncel sosyal medya görsel boyutlarını derledik.

Güncel Sosyal Medya Görsel ve Video Boyutları 

Platform

İçerik Türü

Boyut (piksel)

Instagram

Profil Fotoğrafı

110 x 110

Instagram

Kare Gönderi

1080 x 1080

Instagram

Dikey Gönderi

1080 x 1350

Instagram

Yatay Gönderi

1080 x 566

Instagram

Hikayeler

1080 x 1920

Instagram

Reels

1080 x 1920

Facebook

Profil Fotoğrafı

180 x 180

Facebook

Kapak Görseli

820 x 312

Facebook

Dikdörtgen Gönderi

1200 x 630

Facebook

Kare Gönderi

1200 x 1200

Facebook

Hikayeler

1080 x 1920

X

Profil Fotoğrafı

400 x 400

X

Kapak Görseli

1500 x 500

YouTube

Profil Görseli

800 x 800

YouTube

Kapak Görseli

2560 x 1440

YouTube

Video Kapak Resmi

1280 x 720

YouTube

Shorts

1080 x 1920

TikTok

Profil Fotoğrafı

100 x 100

TikTok

Video

1080 x 1920

2024 Instagram Görsel Boyutları

Instagram, görsel odaklı bir mecra olduğu için içerik üreticilerinin doğru boyutları kullanması gerekir. Böylece paylaşımların etkisi artar ve kullanıcı deneyimi iyileşir. Instagram’da kullanılabilecek görsel ve video boyutları kısa şöyledir: 

 

İçerik Türü

Boyut (piksel)

Instagram

Profil Fotoğrafı

110 x 110

Instagram

Kare Gönderi

1080 x 1080

Instagram

Dikey Gönderi

1080 x 1350

Instagram

Yatay Gönderi

1080 x 566

Instagram

Hikayeler

1080 x 1920

Instagram

Reels

1080 x 1920

2024 Instagram Profil Fotoğrafı Boyutu

Instagram profil fotoğrafı, herhangi bir markanın ya da kişinin hesabına girdiğiniz zaman yuvarlak içerisinde görünen görseldir. Instagram profil görseli boyutu ile ilgili aşağıdaki özelliklere dikkat etmeniz gerekir.

  • Minimum boyut: 110x110 piksel
  • İdeal oran: 1:1 (kare format)
  • Görünüm: Yuvarlak olarak görünür

Instagram profili için yüksek çözünürlük bir görsel kullanılması oldukça önemlidir. Ayrıca görsel kare formatta yüklenir. Ancak profil fotoğrafı, yuvarlak görünüme sahiptir. Bu nedenle de özellikle markaların yazı kullanacaklarsa yuvarlağı hesaplayarak görsel seçmeleri gerekir.

Instagram Post Boyutları 2024

Instagram görsel boyutları arasında en merak edileni kuşkusuz post boyutlarıdır. Post veya Türkçe olarak kullanılan haliyle Instagram gönderileri, platformun kurulduğu ilk günden bu yana en popüler görsel türüdür. Görsel ve videolarının en iyi şekilde görünmesini isteyenlerin, boyutlara uyması gerekir.

Instagram'da gönderiler üç farklı formatta şekilde eklenebilir.

  1. 2024 Instagram Kare Gönderi Boyutları:
    • Boyut: 1080x1080 piksel
    • Oran: 1:1
    • Kullanım: Profilin düzenli görünmesini sağlar ve akışı dengeler
  2. 2024 Instagram Yatay Gönderi Boyutları:
    • Boyut: 1080x566 piksel
    • Oran: 1.91:1
    • Kullanım: Manzara veya geniş alanları içeren içerikler için uygundur
  3. 2024 Instagram Dikey Gönderi Boyutları:
    • Boyut: 1080x1350 piksel
    • Oran: 4:5
    • Kullanım: Portre fotoğrafları veya dikey konumlandırılmış içerikler için idealdir

Yukarıda sıralanan Instagram gönderi boyutları ile en iyi sonuçları alabilirsiniz.

2024 Instagram Story Görsel Boyutu

Instagram ilk çıktığı dönemde sadece post'lara izin veriyordu. Daha sonra hikaye formatını çıkardı. 24 saat görünür kalan hikaye formatı veya diğer bir adıyla story'lerde görsel veya video paylaşabilmeniz mümkün. Dikey formatı ile öne çıkan Instagram hikayesi paylaşmak istiyorsanız aşağıda yer alan boyutları dikkate almanız gerekiyor.

  • Görsel Hikayeler:
    • Boyut: 1080x1920 piksel
    • Oran: 9:16
    • Maksimum dosya boyutu: 4 GB
    • Süre: 24 saat boyunca görüntülenebilir
  • Video Hikayeler:
    • Boyut: 1080x1920 piksel
    • Oran: 9:16
    • Maksimum dosya boyutu: 4 GB
    • Uzunluk: 15 Saniye
    • Süre: 24 saat boyunca görüntülenebilir

Son olarak Instagram hikaye uzunluğu ile ilgili bilinmesi gereken diğer bir husus, 15 saniyeden uzun videoların bölünerek eklenmesidir. Örneğin 30 saniyelik bir video eklerseniz, Instagram medya yönetimi sistemi tarafından video ikiye bölünür ve 15'er saniye olarak eklenir. Video boyutlarını ise Instagram otomatik düzenlemeye tabii tutmayıp 1080 x 1920 olarak eklemenizi sağlar.

2024 Instagram Reels Boyutları

Instagram hikayeleri gibi sıkça tercih edilen diğer bir dikey içerik türü olan reels, 60 saniyelik maksimum uzunluğuyla öne çıkar. Herhangi bir konuyu, ürünü ya da hizmeti 60 saniyede sunma fırsatı sağlayan özellik, keşfette en çok tercih edilen içerik türlerinden de biridir. Bu nedenle de özellikle reklam vermeden büyümek isteyen şirketler tarafından tercih edilir. Peki, 2024'te Instagram Reels boyutları nedir?

  • Reels:
    • Boyut: 1080x1920 piksel
    • Oran: 9:16
    • Uzunluk: 60 saniye

Hem reels hem de diğer Instagram içeriklerinde özellikle yazı bulunan bir görsel veya video eklenecekse mutlaka boyutlara dikkat edilmesi gerekir. Aksi takdirde yazıların bir kısmı görünmez. Bu nedenle de birçok uzman tarafından "Instagram boyutlarını öğrenin" uyarısı yapılır.

2024 Facebook Görsel Boyutları

Dünya çapında 2 milyardan fazla aktif kullanıcı ile günümüzde hala en popüler sosyal medya mecralarından biri olan Facebook, çok sayıda farklı görsel çeşidine sahiptir.

Facebook resim boyutları ile ilgili detaylar ise şöyledir:

 

İçerik Türü

Boyut (piksel)

Facebook

Profil Fotoğrafı

180 x 180

Facebook

Kapak Görseli

820 x 312

Facebook

Dikdörtgen Gönderi

1200 x 630

Facebook

Kare Gönderi

1200 x 1200

Facebook

Hikayeler

1080 x 1920

2024 Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu

Sosyal ağlarda profil fotoğrafları, kullancıların bir kişi veya kurumun sayfasını ziyaret ettiklerinde en çok dikkat çeken noktalardandır. Bu nedenle de resim boyutu özellikle dikkat edilmesi gereken bir husustur.

Facebook'ta bilinmesi gereken bir diğer konu ise Facebook'un fotoğraf boyutları ile oynamasıdır. Yani, telefon veya bilgisayardan bakan kullanıcı farklı boyutlarda görecektir.

Facebook profil fotoğrafı ile ilgili bilmeniz gereken boyutlar şöyledir:

  • İdeal boyut: 360 x 360 piksel
  • Masaüstünde görünüm: 170 x 170 piksel
  • Akıllı telefonlarda görünüm: 128 x 128 piksel
  • Küçük resim olarak görünüm: 32 x 32 piksel

Farklı cihazlarda ve farklı alanlarda çözünürlük değiştiği için mutlaka yüksek kaliteli görsel yüklemeniz gerekir.

2024 Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu

Facebook, kapak fotoğraflarında da ekran boyutu farklı olan cihazlar için farklı boyutlarda gösterim yapar. Bilgisayar ve telefon için görsel boyutları farklıdır. Normal şartlarda 851 x 315 piksel olarak görsel ekleyebilirsiniz. Ancak bu durumda hem bilgisayar hem de telefonlarda görsel tam görünmeyecektir. Bu nedenle de sorunsuz bir yükleme için aşağıdaki boyutları dikkate almanız gerekir.

  • İdeal Boyut: 820 x 312 piksel
  • Oran: 16:9
  • Masaüstünde görünüm: 851 x 315 piksel
  • Akıllı telefonlarda görünüm: 640 x 360 piksel

Kapak fotoğrafınızın kalitesini korumak için, 100 KB'dan küçük dosyalar yüklemeye özen gösterin. Bu, Facebook'un görselinizi otomatik olarak sıkıştırmasını önleyecektir.

2024 Facebook Gönderi Görseli Boyutları

Takipçiler ile etkileşimi artırabilmek için mutlaka Facebook gönderilerini kullanmanız gerekir. Burada da görsel tercih etmeniz önemlidir. İdeal gönderi görsel boyutu 1200 x 630 pikseldir. Görsel zaman tünelinde genişliği 470 piksel olacak şekilde ölçeklendirilir. 

Öne çıkan görseller için ise 1200 x 717 piksel boyutu önerilir. Böylece haber akışında daha fazla alan kaplayan ve dikkat çeken bir görsele sahip olursunuz. 

X (Eski Adıyla Twitter) Görsel Boyutları

X veya eski adıyla Twitter, aylık 300 milyondan fazla aktif kullanıcısı ile birçok markanın en çok tercih ettiği reklam mecraları arasında yer alır. Görsel içerikler, X'te etkileşimi artırabilmek için oldukça önemlidir.

 

İçerik Türü

Boyut (Piksel)

X

Profil Fotoğrafı

400 x 400

X

Kapak Görseli

1500 x 500

2024 X Profil Fotoğrafı Boyutu

Twitter görsel yükleme konusunda çok fazla seçenek sunan şirketler arasındadır. X veya eski ismiyle Twitter profil fotoğrafı için JPG ve PNG gibi farklı formatları tercih edebilirsiniz. İdeal fotoğraf boyutları ise şöyledir:

  • Önerilen boyut: 400 x 400 piksel
  • Minimum boyut: 200 x 200 piksel
  • Maksimum dosya boyutu: 2 MB
  • Desteklenen formatlar: JPG, GIF veya PNG

X profil fotoğrafında bilinmesi gereken diğer bir konu görselin yuvarlak olmasıdır. Bu nedenle de markalar gibi metin veya logo tercih etmek zorunda olan kurumların, önemli unsurları merkeze yerleştirmesi gerekir.

2024 X Kapak Fotoğrafı Boyutu

Afiş olarak bilinen X kapak fotoğrafında genellikle marka kimliğinde öne çıkan unsurların kullanılması tercih edilir. Aşağıda yer alan detaylara uygun görseller kullanmanız yararlı olacaktır.

  • Önerilen boyut: 1500 x 500 piksel
  • Oran: 3:1
  • Maksimum dosya boyutu: 5 MB
  • Desteklenen formatlar: JPG, GIF veya PNG

Başlık fotoğrafınızın görüntülenme şekli, kullanılan cihaza ve tarayıcıya göre değişebilir. Bu nedenle, önemli bilgileri güvenli bir alanda tutmak önemlidir.

X Tweet Görsel Boyutları

Tweet'lere eklenen görseller, etkileşimi önemli ölçüde artırabilir. Twitter'ın yayın içi fotoğraflar için önerdiği boyutlar ve özellikler şunlardır:

  • Önerilen boyut: 1600 x 900 piksel
  • Minimum boyut: 600 x 335 piksel
  • Önerilen en boy oranı:
    • Masaüstünde: 2:1 ile 1:1 arası
    • Mobil cihazlarda: 2:1, 3:4 ve 16:9
  • Desteklenen formatlar: GIF, JPG ve PNG
  • Maksimum dosya boyutu:
    • Mobil cihazlar için: 5 MB
    • Web için: 15 MB

X'te Tweet atarken görsel yerine video tercih etmeniz durumunda ise 2 dakika 10 saniyeden kısa versiyon tercih etmeniz gerekir. Eğer daha uzun süreli videolar yüklemek istiyorsanız X hesabınızı doğrulamalısınız.

2024 LinkedIn Görsel Boyutları

Sosyal ağlar arasında profesyonelleri buluşturması ile ayrışan LinkedIn, iş dünyasında önemli bir platform olarak öne çıkıyor. Kurumsal bir görünüm için profesyonellerin ve şirketlerin, başta profil resmi boyutu olmak üzere birçok noktaya dikkat etmesi gerekiyor.

2024 Kişisel LinkedIn Sayfaları İçin Görsel Boyutları

LiknedIn profil görselinde genellikle iş nedeniyle tercih edildiği için diğer sosyal medya platformlarında olduğundan daha farklı ve iş odaklı fotoğraflar kullanılır. Görsel boyutları ise şöyledir:

  1. LinkedIn Profil Fotoğrafı:
    • Önerilen boyut: 400 x 400 piksel
    • Minimum boyut: 200 x 200 piksel
    • Maksimum boyut: 20.000 x 20.000 piksel
    • Dosya türü: JPG, PNG veya GIF
    • Maksimum dosya boyutu: 10 MB
  2. LinkedIn Kapak Fotoğrafı:
    • Önerilen boyut: 1584 x 396 piksel
    • Dosya türü: JPG, PNG veya GIF
    • Maksimum dosya boyutu: 4 MB
  3. LinkedIn Kişisel Kapak Fotoğrafı:
    • Önerilen boyut: 1104 x 736 piksel
    • Çevrimiçi görünüm: 55 x 289 piksel
    • Dosya türü: JPG, PNG veya GIF

2024 LinkedIn Şirket Sayfası Görsel Boyutları

Şirket sayfaları, birçok çalışan tarafından ziyaret edildiği için oldukça önemlidir. Şirketinizin daha tercih edilebilir bir yer haline gelebilmesi için özel olarak şirket sayfanıza özen göstermeniz gerekir. Şirket sayfalarında dikkat etmeniz gereken konuların başında da

,Şirket sayfaları, kurumsal kimliğinizi LinkedIn üzerinde yansıtmanın en etkili yoludur. İşte şirket sayfanız için gerekli görsel boyutları:

  1. LinkedIn Şirket Logosu:
    • Standart logo: Minimum 300 x 300 piksel
    • Kare logo: 60 x 60 piksel
    • Dosya türü: PNG, JPG veya GIF
    • Maksimum dosya boyutu: 4 MB (standart logo), 2 MB (kare logo)

Şirket logonuz, markanızın tanınırlığını artırmada kritik bir rol oynar. Hem standart hem de kare logo formatlarını yüklemek, logonuzun farklı alanlarda doğru şekilde görüntülenmesini sağlar.

  1. LinkedIn Şirket Kapak Fotoğrafı:
    • Önerilen boyut: 1536 x 768 piksel
    • Görüntülenme boyutu: 1400 x 425 piksel
    • Minimum boyut: 1192 x 220 piksel
    • Dosya türü: JPG, PNG veya GIF
    • Maksimum dosya boyutu: 4 MB

Kapak fotoğrafı, şirket sayfanızın üst kısmını kaplar ve marka kimliğinizi güçlendirmek için ideal bir alandır. Şirket kültürünüzü veya ürünlerinizi yansıtan bir görsel seçmek, sayfanızı daha etkileyici hale getirebilir.

  1. LinkedIn Şirket Banner Fotoğrafı:
    • Minimum boyut: 646 x 220 piksel
    • Dosya türü: PNG, JPG veya GIF
    • Maksimum dosya boyutu: 2 MB

Banner fotoğrafı, LinkedIn ana sayfasında görüntülenir ve markanız hakkında daha fazla bilgi vermek için kullanılabilir.

2024 TikTok Görsel ve Video Boyutları

Sosyal medyada en çok kısa video kullanılan platformlardan biri olan TikTok, aynı zamanda da Türkiye'de en çok vakit geçirilen platformlardan biridir. Fotoğraf boyutları açısından sadece profil fotoğrafına dikkat edilmesi gerekir. Minimum TitTok profil fotoğrafı boyutları 20x20 pikseldir. Ancak önerilen yükleme boyutu 200 x 200 pikseldir.

  1. TikTok Profil Fotoğraf Boyutu:
    • Önerilen boyut: 200 x 200 piksel
    • Minimum yükleme boyutu: 20 x 20 piksel
  2. TikTok Video Boyutu:
    • Önerilen boyut: 1080 x 1920 piksel
    • En boy oranı: 9:16
  3. TikTok Carousel Görsel Boyutu:
    • Önerilen boyut: 1080 x 1920 piksel
    • İdeal en boy oranı: 9:16 veya 1:1
    • 4:5 oranlı görseller de kabul edilir

TikTok'ta içerik oluştururken dikkat edilmesi gereken önemli noktalar:

  • Videolarda metin kullanırken, metnin kesilmesini önlemek için ortayı veya ortadan biraz daha yukarıyı tercih etmelisiniz.
  • Geleceğe hazırlık amacıyla, profil fotoğrafı için minimum boyuttan daha yüksek kalitede bir fotoğraf yükleyin.

Uyarı: Multinet Up Blog’da yer alan içeriğin yalnızca bilgi verme amaçlı olduğunu, bilgilerin Multinet Up Blog’un hazırlanma tarihindeki bilgilere dayanarak hazırlandığını ve bilgilerin daha sonra değişebileceğini unutmayınız!

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.