Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmeler’in kısaltması olarak kullanılan KOBİ kavramı ile son dönemde çok sık karşılaşılmaktadır. Multinet Up olarak bu yazımızda sizlere KOBİ terimi, KOBİ özellikleri, KOBİ’lerin alabildikleri desteklerive işletmelerin kanunen kabul edilmeyen giderlerinin neler olduğuna yer verdik.
Mali müşavirler muhasebe kayıtlarını tutan ve vergi beyannamelerini verme gibi yetkilere sahip meslek grubuna mensup çalışanlardır. Mali müşavirler; üniversitelerin işletme, iktisat, maliye, hukuk, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler fakültelerinden mezun olduktan sonra TÜRMOB’a (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği) bağlı odalardan birisine kaydolurlar.
İşletmelerin 1 yıldan az süreli borçlanma ile sağladıkları finans kaynaklarına “kısa vadeli finansman kaynağı” denilmektedir. Genellikle yakın gelecekteki stok ya da borç ödemeleri için kullanılan kısa vadeli finansman kaynakları, birçok işletmenin sıklıkla başvurduğu bir finansal çözüm yollarıdır. Multinet Up olarak bu yazımızda, kısa vadeli finansman kaynağı ile ilgili olarak merak edilen konuları bir araya getirdik.
Sıklıkla duyduğumuz ve en basit ifadeyle “Herhangi bir bilginin bilgisayar ortamına aktarılması” olarak tanımlayabileceğimiz dijitalleşme, gelişen teknoloji ile birlikte hayatımızda her geçen gün daha fazla yer kaplıyor. Temel amacı insan hayatını kolaylaştırmak olan teknoloji, dijitalleşmenin yaygınlaşması sayesinde işletmelerin verimliliğini artırmak amacıyla da kullanılıyor. Dijitalleşmenin doğru şekilde kullanılması ile işletmeler işlerini daha hızlı, kolay ve düşük maliyetle gerçekleştirebiliyorlar.
Birçok işletme, çeşitli giderlerini beyan ettikleri vergiden indirmektedir. Gelir Vergisi Kanunu’nun çeşitli maddeleri, farklı sektörlerde ya da durumlarda geçerli birçok vergi indirim maddesi içermektedir. Multinet Up olarak, bu maddelerden serbest meslek kazancı ile ilgili olanlarını bu yazımızda bir araya getirdik.
2019 yılının Aralık ayından itibaren tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 (Corona virüsü), Mart ayından itibaren ülkemizde de kendisini göstermeye başladı. Türkiye de dahil olmak üzere, virüsün etkilemeye başladığı ülkelerin geneli, önceliği vatandaşların sağlığına vererek, çeşitli düzenlemeleri hayata geçirdiler. Sosyal mesafenin korunması ile başlayan süreç, sokağa çıkma yasakları ile devam etti ve bu süreç birçok sektördeki işletmelerin ekonomik anlamda zorluklarla karşılaşmasına neden oldu.
Ağustos 2015'te, Kurumsal Seyahat Yöneticileri Derneği (ACTE) tarafından 350'den fazla kurumsal seyahat yöneticisi ile yapılan anket sonucuna göre, bu yöneticilerin %72'sinin seyahat politikasına olan uyum beklentilerinin tam olarak gerçekleşmediği sonucu ortaya çıkmıştır. Seyahat politikasına uyumun, işletmelerin tasarruf etmesinin ve seyahat edecek çalışanların güvenliğinin sağlanmasının anahtarı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu politikalara uyumu artırmak için çeşitli stratejiler düşünmenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
Günümüzde e-ticaret alanında rekabetin her geçen gün artış gösterdiği söylenebilir. Bu nedenle firmalar, müşteri memnuniyetini en üst düzeye çıkarmak için farklı yöntemlere başvurmaktadır. Bu yöntemlerin başında da lojistik süreçlerin optimizasyonu gelir. E-Ticaret firmaları için lojistik süreçleri geliştirmenin en etkili yollarından biri, avantajlı kargo anlaşmaları yapmaktır.
Catering firması seçimi, organizasyon başarısı ve misafirlerin memnuniyeti açısından kritik bir adımdır. İyi bir catering hizmeti, lezzetli yiyeceklerin yanı sıra profesyonel hizmet, kaliteli sunum ve özenli detayları da içermelidir. Tabii doğru bir firma seçmek, zaman alıcı ve karmaşık bir süreç hâline dönüşebilir. İster bir iş etkinliği ister düğün, toplantı veya özel bir davet olsun doğru catering firması seçimi etkinliğinizin başarısını belirleyebilir.