notification-announcements

Duyurular

 

Şirket Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Önemli Husus

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
Şirket Kurarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Şirket kurmak, belli bir yetkinliğe sahip veya iyi bir iş fikri olan girişimci ruhlu insanlar için atılması gereken ilk adımdır. Bu, yeni iş fikrini hayata geçirmek, var olan işini resmileştirmek veya büyütmek isteyen insanlar için bir dönüm noktası niteliğindedir.

Fakat şirket kurma hayalleri, şirket kurma sürecindeki yükümlülükler, evrak işleri ve resmi daire işlemleri arasında sönüp gidebiliyor. Bu endişeler, kimi zaman ana fikrin önüne geçiyor ve bunaltıcı olabiliyor.

Karmaşık gözüken bu süreci basit bir şekilde adım adım katetmeniz için dikkat etmeniz gereken 10 önemli hususu sizler için sıraladık.

1. Ticari Unvanı Belirlemek

Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre daha önce tescil edilmiş bir unvanı alamazsınız. Kuracağınız şirket yapısı ne olursa olsun, seçmeyi düşündüğünüz ticaret unvanının başka bir işletme tarafından kullanıp kullanılmadığını kontrol etmelisiniz. Buradaki adresten sorgulama yapabilir ve isim seçerken uymanız gereken kuralları kontrol edebilirsiniz.


2. Mali Müşavir ve Avukat ile Anlaşılması

Uzmanlarca, açılacak şirket türüne göre mutlaka bir avukat ile çalışılması önerilir. Bunun yanında muhasebe kayıtlarınızı tutacak ve vergi beyannamelerinizi verecek bir mali müşavire de ihtiyacınız vardır. Doğru yönlendirme ve resmi işlemlerin akıcı ilerlemesi için mutlaka her ikisiyle de bir sözleşme imzalayın.


3. Ön Hazırlıkların Yapılması

Resmi işlemlere başlamadan ve Ticaret Sicil Müdürlükleri’ne gitmeden önce belirlemeniz gerekenler bulunuyor.

  • Kira kontratı,
  • Ticaret unvanı,
  • Kuruluş yeri,
  • Şirketin amacı ve konusu,
  • Sermaye ve ortaklık yapısı gibi maddeler şirket kurarken dikkat edilmesi gereken ana hususlardır.


4. MERSİS ve KOSGEB Başvurusu

Yeni girişimlere 30 bin TL’ye kadar hibe veren KOSGEB desteklerinden faydalanmak istiyorsanız, bunu şirket kurmadan önce yapmanız gereklidir. Hibe, destek, eğitim ve başvuru için KOSGEB web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Türkiye’de tüm şirket kurma işlemleri MERSİS üzerinden yapılır. Ön hazırlık kısmında belirlediğiniz konuları içeren bir ana sözleşme oluşturulur. Sistem üzerinden oluşturulan sözleşme daha sonra notere MERSİS Talep Numarası söylenerek çıktı alınır, tasdik edilir.


5. Ana Sözleşme

Ana sözleşmenizi notere tasdik ettirdikten sonra 15 gün içerisinde Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne tescil ettirmelisiniz. Bunu yaparken şirketi yönetim ve temsil hakkında sahip kişilerin ana sözleşme ve imza sirkülerinde tüm vatandaşlık ve iletişim bilgilerinin doğru belirtildiğinden emin olmalısınız.


6. Vergi Dairesi

Ticaret Sicil Müdürlüğü onaylanan sözleşmenizi Vergi Dairesi ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirir. Vergi dairesinde istenen evrakları teslim ettikten sonra bir yoklama memuru gelerek şirketinizin vergi levhası alabilmesi için uygunluk denetimi yapar ve size bir yoklama tutanağı verir. Bu tutanağı mali müşavirinize ileterek vergi levhası çıkarttırabilirsiniz.


7. Sosyal Güvenlik Kurumu İşlemleri

Personel çalıştıracaksanız işyeri açılış bildirgenizi en geç çalışmaya başlanılan ilk gün SGK’ya vermek zorundasınız. Şirketinizin kuruluş aşamasında çalışacak personelin sayısını, bilgilerini ve işe başlama tarihlerini önceden de beyan edebilirsiniz. Böylece iş başlangıç gününde ilave bir bildirim yapmanıza gerek kalmaz.


8. Çalışanlarınız

Sizi başarıya taşıyacak şirket kurmanın püf noktaları bunlarla sınırlı değil. Çalışanlarınız işinizi yürüten, devamlılığını ve büyümesini sağlayan en önemli kahramanlardır. İşinize uygun yetkinliğe sahip, ihtiyaçlarınıza en uygun kişileri seçmelisiniz. Şirket kurma planları yaparken takım yapısının ve takım çalışmasının nasıl olacağı da düşünülmesi gereken diğer bir konudur.


9. Hedef Kitle ve Lokasyon Seçimi

Kurduğunuz şirketin hedef kitlesiyle iletişimde kalması için lokasyon seçimi oldukça önemlidir. Örneğin, sıcak satış yapacaksanız işlek bir cadde seçmenizin gerekliliği yadsınamaz. Hedef kitlenizi sosyal ve ekonomik yönden analiz edip, müşterilerinize ulaşmanın yolunu optimum bir fayda-maliyet oranı ile sağlamalısınız. Mesela 16-24 yaş arası gençlere online ürün satışı yapmak için işlek bir caddede yüksek kira ile mekan tutmak gereksiz bir maliyet olacaktır.


10. Maliyet ve Gelir Hesabı

Akıllarda “Şirket nasıl kurulur?” sorusu varken, üzerinde yeterince durulmayan bir diğer önemli konu da oluşacak maliyetlerin doğru hesaplanmasıdır. Genelde kira, sabit giderler ve maaşlar toplanarak kabaca bir hesap çıkarılsa da öngörülmeyen veya hafife alınan konular da beklenmedik maliyetler oluşturur. Bu aşamada benzer işletme sahiplerinin geçmiş tecrübelerinden ve çevrenizdeki eğitimini işletme üzerine yapmış insanlardan tavsiyeler alabilirsiniz.
 

Benzer olarak, maliyetlerinizi karşılayacak ve büyüme hedeflerinizi tutacak şekilde bir gelir hedefiniz olmalıdır. Yatırımınızın ne zaman kendini amorti edeceği, aylık ve yıllık bazda elinize ne kadar gelir kalacağı konularında net cevaplar verebiliyor olmalısınız.

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.