notification-announcements

Duyurular

 

Şirket Kurarken Dikkat Edilmesi Gereken 10 Önemli Husus

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
Şirket Kurarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Şirket kurmak, belli bir yetkinliğe sahip veya iyi bir iş fikri olan girişimci ruhlu insanlar için atılması gereken ilk adımdır. Bu, yeni iş fikrini hayata geçirmek, var olan işini resmileştirmek veya büyütmek isteyen insanlar için bir dönüm noktası niteliğindedir.

Fakat şirket kurma hayalleri, şirket kurma sürecindeki yükümlülükler, evrak işleri ve resmi daire işlemleri arasında sönüp gidebiliyor. Bu endişeler, kimi zaman ana fikrin önüne geçiyor ve bunaltıcı olabiliyor.

Karmaşık gözüken bu süreci basit bir şekilde adım adım katetmeniz için dikkat etmeniz gereken 10 önemli hususu sizler için sıraladık.

1. Ticari Unvanı Belirlemek

Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre daha önce tescil edilmiş bir unvanı alamazsınız. Kuracağınız şirket yapısı ne olursa olsun, seçmeyi düşündüğünüz ticaret unvanının başka bir işletme tarafından kullanıp kullanılmadığını kontrol etmelisiniz. Buradaki adresten sorgulama yapabilir ve isim seçerken uymanız gereken kuralları kontrol edebilirsiniz.


2. Mali Müşavir ve Avukat ile Anlaşılması

Uzmanlarca, açılacak şirket türüne göre mutlaka bir avukat ile çalışılması önerilir. Bunun yanında muhasebe kayıtlarınızı tutacak ve vergi beyannamelerinizi verecek bir mali müşavire de ihtiyacınız vardır. Doğru yönlendirme ve resmi işlemlerin akıcı ilerlemesi için mutlaka her ikisiyle de bir sözleşme imzalayın.


3. Ön Hazırlıkların Yapılması

Resmi işlemlere başlamadan ve Ticaret Sicil Müdürlükleri’ne gitmeden önce belirlemeniz gerekenler bulunuyor.

  • Kira kontratı,
  • Ticaret unvanı,
  • Kuruluş yeri,
  • Şirketin amacı ve konusu,
  • Sermaye ve ortaklık yapısı gibi maddeler şirket kurarken dikkat edilmesi gereken ana hususlardır.


4. MERSİS ve KOSGEB Başvurusu

Yeni girişimlere 30 bin TL’ye kadar hibe veren KOSGEB desteklerinden faydalanmak istiyorsanız, bunu şirket kurmadan önce yapmanız gereklidir. Hibe, destek, eğitim ve başvuru için KOSGEB web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Türkiye’de tüm şirket kurma işlemleri MERSİS üzerinden yapılır. Ön hazırlık kısmında belirlediğiniz konuları içeren bir ana sözleşme oluşturulur. Sistem üzerinden oluşturulan sözleşme daha sonra notere MERSİS Talep Numarası söylenerek çıktı alınır, tasdik edilir.


5. Ana Sözleşme

Ana sözleşmenizi notere tasdik ettirdikten sonra 15 gün içerisinde Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne tescil ettirmelisiniz. Bunu yaparken şirketi yönetim ve temsil hakkında sahip kişilerin ana sözleşme ve imza sirkülerinde tüm vatandaşlık ve iletişim bilgilerinin doğru belirtildiğinden emin olmalısınız.


6. Vergi Dairesi

Ticaret Sicil Müdürlüğü onaylanan sözleşmenizi Vergi Dairesi ve Sosyal Güvenlik Kurumu’na bildirir. Vergi dairesinde istenen evrakları teslim ettikten sonra bir yoklama memuru gelerek şirketinizin vergi levhası alabilmesi için uygunluk denetimi yapar ve size bir yoklama tutanağı verir. Bu tutanağı mali müşavirinize ileterek vergi levhası çıkarttırabilirsiniz.


7. Sosyal Güvenlik Kurumu İşlemleri

Personel çalıştıracaksanız işyeri açılış bildirgenizi en geç çalışmaya başlanılan ilk gün SGK’ya vermek zorundasınız. Şirketinizin kuruluş aşamasında çalışacak personelin sayısını, bilgilerini ve işe başlama tarihlerini önceden de beyan edebilirsiniz. Böylece iş başlangıç gününde ilave bir bildirim yapmanıza gerek kalmaz.


8. Çalışanlarınız

Sizi başarıya taşıyacak şirket kurmanın püf noktaları bunlarla sınırlı değil. Çalışanlarınız işinizi yürüten, devamlılığını ve büyümesini sağlayan en önemli kahramanlardır. İşinize uygun yetkinliğe sahip, ihtiyaçlarınıza en uygun kişileri seçmelisiniz. Şirket kurma planları yaparken takım yapısının ve takım çalışmasının nasıl olacağı da düşünülmesi gereken diğer bir konudur.


9. Hedef Kitle ve Lokasyon Seçimi

Kurduğunuz şirketin hedef kitlesiyle iletişimde kalması için lokasyon seçimi oldukça önemlidir. Örneğin, sıcak satış yapacaksanız işlek bir cadde seçmenizin gerekliliği yadsınamaz. Hedef kitlenizi sosyal ve ekonomik yönden analiz edip, müşterilerinize ulaşmanın yolunu optimum bir fayda-maliyet oranı ile sağlamalısınız. Mesela 16-24 yaş arası gençlere online ürün satışı yapmak için işlek bir caddede yüksek kira ile mekan tutmak gereksiz bir maliyet olacaktır.


10. Maliyet ve Gelir Hesabı

Akıllarda “Şirket nasıl kurulur?” sorusu varken, üzerinde yeterince durulmayan bir diğer önemli konu da oluşacak maliyetlerin doğru hesaplanmasıdır. Genelde kira, sabit giderler ve maaşlar toplanarak kabaca bir hesap çıkarılsa da öngörülmeyen veya hafife alınan konular da beklenmedik maliyetler oluşturur. Bu aşamada benzer işletme sahiplerinin geçmiş tecrübelerinden ve çevrenizdeki eğitimini işletme üzerine yapmış insanlardan tavsiyeler alabilirsiniz.
 

Benzer olarak, maliyetlerinizi karşılayacak ve büyüme hedeflerinizi tutacak şekilde bir gelir hedefiniz olmalıdır. Yatırımınızın ne zaman kendini amorti edeceği, aylık ve yıllık bazda elinize ne kadar gelir kalacağı konularında net cevaplar verebiliyor olmalısınız.

İnovasyon ve girişimcilik ile ilgili diğer yazılarımıza Multinet Up Blog sayfamızdan ulaşabilirsiniz.
 

41.000'i aşkın noktada geçerli MultiNet yemek kartının sunduğu operasyonel kolaylıkları öğrenmek ve yılda 250.000 TL'lik vergi avantajından faydalanmak için bilgilerinizi bırakın, sizi arayalım.

05xx xxx xx xx

 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Komandit Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
10 Kârlı İş Fikri
Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri
  • ROAS Nedir Nasıl Hesaplanır?
    ROAS Nedir? Nasıl Hesaplanır?

    Return on advertising spend (ROAS) ya da Türkçesi ile reklam harcamasının getirisi, reklam üzerinden elde edilen getiriyi hesaplayıp reklamların optimize edilmesi için kullanılır.

  • SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi
    SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

    SWOT analizi, işletmelerin içsel ve dışsal faktörleri göz önünde bulundurarak stratejik planlamalar yapmalarına olanak tanıyan, oldukça kapsamlı ve etkili bir yöntemdir.

  • Kitle İletişimi Nedir?
    Kitle İletişimi Nedir, Kitle İletişimi Araçları Nelerdir?

    Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.

  • Malware Nedir?
    Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?

    Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.

  • Instagram Reklam Görseli Boyutları
    Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları

    Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.

  • Sosyal Medya Görsel Boyutları
    2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?

    Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.

  • İmza Sirküleri Nedir?
    İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?

    “İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.

  • Marka Tescili Nedir?
    Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?

    Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.