Şirketinizin yemek kartından, hediye kartına, akaryakıttan, kurumsal seyahat platformuna kadar, çalışana bağlı tüm giderlerinize özel çözümlerimiz için başvurun, sizi arayalım.
Coworking Nedir, Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
Multinet Up
Bağlantı kopyalandı
İnovasyon & Girişimcilik
5
Dakikalık Okuma Süresi
İnternet teknolojisinin gelişmesi ve şirketlerin iş süreçlerinin değişmesiyle günümüzde uzaktan ve evden çalışma modelleri daha da yaygınlaştı. Bir şirketten tam bağımsız veya yarım bağımsız olan serbest (freelance) çalışanlar gibi bir şirkete bağlı olan ancak uzaktan veya evden çalışanların da sabit bir çalışma ortamının bulunmuyor. Söz konusu fiziki çalışma ortamının yetersizliği ise iş verimliliği üzerinde olumsuz bir etkisi olabiliyor.
Coworking uzaktan veya evden çalışanların iş süreçlerini yürütebileceği alternatif bir çalışma ortamı hizmetidir. Bu çalışma ortamını sunan kuruluşlar çalışanlara ek olarak çeşitli hizmetler de sağlayabiliyor. Bu yazımızda sizler için coworking kavramının ne olduğu açıklayarak
Coworking Nedir?
Türkçeye “ortak çalışma” olarak aktarılan coworking kavramı günümüzde uzaktan veya evden çalışanların işlerini yürütmek ve çalışmalarını gerçekleştirmek için kullandıkları paylaşımlı ofis alanları olarak tanımlanıyor. Her geçen gün uzaktan veya serbest çalışan sayısındaki artış ile söz konusu paylaşımlı ofislerin sayısı da yaygınlaşıyor. Coworking alanları artık hemen hemen tüm büyük şehirlerde serbest çalışanların hizmetine sunulmuş durumda. Çalışanlara fiziki bir çalışma ortamı sağlayan coworking aynı zamanda kimseye bağlı olmadan çalışma imkânı sunuyor.
Ortak ofis alanları olarak da tanımlanan coworking alanları bir çalışanın iş sürecinde ihtiyacı olabilecek temel araç ve gereçleri sunduğu gibi coworking hizmeti veren firmalar çalışanlara ek hizmetler de sunabiliyor. Bu ek hizmetler arasında kişisel ofis, sekreter, posta ve kurye gibi iş verimliliğini artıracak çözümler yer alıyor. Ayrıca, çeşitli coworking alanları serbest çalışanlar tarafından yasal iş adresi olarak da kullanılabiliyor.
Coworking Alanlarını Kimler Kullanır?
Coworking alanları farklı sektörden ve birimden çalışanları aynı çatı altında buluşturuyor. Coworking alanlarını kullananların genel sınıflandırması şu şekilde yapılabilir:
Serbest Çalışan: İş süreçleri yürüten serbest çalışanlar herhangi bir şirkete bağlı olmadıkları için bu çalışanlara ait belirli bir çalışma ortamı da sunulmuyor. Ancak, verimlilik sağlamak adına bir çalışma ortamına ihtiyaç duyan serbest çalışanlar coworking alanlarından faydalanabiliyorlar.
Girişimciler: Yeni bir girişimde bulunma planı olan kişilerin gerekli çalışmaları yürütmek için coworking alanlarını tercih edebileceği gibi girişimi için farklı sektörlerden şirket, şirket çalışanı veya yatırımcı ile iletişim ağı oluşturabilmek için de coworking alanlarını tercih edebiliyor. Ayrıca, girişimini başlatmak için gerekli olan fiziki iş ortamının maliyetlerinden kaçınmak isteyen girişimciler de coworking alanlarını tercih edebiliyor.
Şirketler: İş modeli olarak özellikle uzaktan çalışma modelini tercih eden şirketler çalışanları için coworking alanlarını tercih edebiliyor. Ayrıca, coworking alanlarını tercih eden şirketler fiziki çalışma ortamında ortaya çıkan maliyetlerden de tasarruf edebiliyorlar. Bununla birlikte, belirli iş süreçleri için ihtiyaçları olabilecek diğer sektörlerden şirketler veya çalışanlar ile iş ağının daha hızlı bir şekilde oluşturabiliyorlar.
Coworking Avantajları
Coworking alanlarını kullananlar için hem operasyonel hem de finansal açıdan çeşitli avantajlar bulunuyor. Coworking alanlarının sağladığı bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:
İletişim Ağı Fırsatları: Farklı yetenek ve uzmanlıklara sahip kişiler coworking alanlarında iletişim ağlarını genişletme ve birbirleriyle çalışma fırsatlarını bulabiliyorlar.
Ekstra Seçenekler: Coworking alanları çalışanların ihtiyaçlarına göre seçim yapabileceği günlük, haftalık, aylık ve yıllık sürelerde hizmet alma seçeneklerini sunuyor.
Düşük Maliyet: Ofis kurulumu, kurulan ofisin giderleri ve iş süreçleri için gereken diğer ofis ihtiyaçları bulunuyor. Coworking alanlarında çalışanların ise bu maliyetlerin hiçbirini düşünmesine gerek kalmıyor.
Prestij: Coworking hizmeti ile sunulan çalışma ortamlarının bulunduğu lokasyonlar çalışanlara ek bir prestij kazandıracak nitelikte oluyor. Ayrıca, çalışanlar coworking hizmeti sunan kuruluşların farklı lokasyonlarındaki çalışma ortamlarından da faydalanabiliyor.
Coworking Dezavantajları
Coworking alanlarının çalışanlara sunduğu avantajlar gibi belirli dezavantajları da bulunuyor. Çalışanların çalışma yöntemleri ve alışkanlıklarına göre farklılık gösterebilecek bu dezavantajlar şu şekilde sıralanabilir:
Gizlilik ve Kişisel Rahatlık: Coworking alanlarında çalışanlar ev konforu ve rahatlığına sahip olamayacakları gibi diğer çalışanların tutum ve davranışlarından da rahatsızlık duyabilirler.
Etkinlikler ve Kalabalık: Coworking alanları yapısı gereği çeşitli ve çok sayıda çalışanı bir arada bulunduruyor. Bu nedenle, çalışanlar arasında bazı dönemlerde ufak kutlama veya etkinlikler yapılabiliyor.
Tek Tip Ortam: Fiziki ortam olarak ortak çalışma alanları tek tip olabiliyor. Bu nedenle, büyük şirket ve marka odaklı çalışanlar için coworking yeterli olmayabiliyor. Ancak belirli coworking hizmeti veren kuruluşlar kişiye ve ihtiyacına özel mekânlar tasarlayarak bu dezavantajın üstesinden gelebiliyor.
İstanbul Coworking Alanları
İstanbul’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;
Kolektif House
Servcorp
Plaza Cubes
eOfis
Impact Hub
Galata Business Center
Swissoffices
Workland
WorkHub
WORKHAUS
Ankara Coworking Alanları
Ankara’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;
Workinton
Koç Kule
CoZone
Tepe Prime
Ancowork
İzmir Coworking Alanları
Ankara’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;
GNN Offices
Lokasyon
Plaza Cubes
ORIGINN
Folkart Towers
Coworking alanları özellikle girişimciler, uzaktan veya serbest çalışanlar için daha etkin bir çalışma ortamı sunarak iş verimliliğini artırabiliyor. Coworking alanları gibi hem inovatif hem de için iş süreçlerine katkı sağlayacak pratik bilgileri Multinet Blogsayfasında bulabilir, çeşitli avantajlar sağlayan Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.
Kitle iletişimi, geniş kitlelere bilgi, fikir ve mesajların etkili bir şekilde iletilmesini sağlayan stratejik bir süreçtir. Bu süreçte kullanılan kitle iletişiminin özellikleri, mesajların hızla yayılmasını, geniş kitlelere ulaşmasını ve hedeflenen etkileşimin sağlanmasını mümkün kılar.
İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?
İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.
ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır.
Zararlı Yazılım (Malware) Nedir?
Zararlı yazılımlar veya diğer bir adıyla malware, bilgisayar sistemlerine zarar verme amacıyla tasarlanan yazılımlardır. Halk arasında sıkça virüs olarak bilinse de aslında virüs, bu zararlı yazılım türlerinin sadece bir tanesidir.
Instagram Reklam Formatları ve Görsel Boyutları
Sosyal medya uygulamaları arasında en popüler platformlardan biri olan Instagram’da reklam verebilmek için görsel veya video kullanmanız gerekir. Türlerine göre reklam boyutları ve bilmeniz gerekenleri sizin için listeledik.
2024 Sosyal Medya Görsel Boyutları Nelerdir?
Instagram post boyutu, Facebook kapak fotoğrafı ölçüleri veya X (eski adıyla Twitter) profil resmi boyutları gibi detaylar, paylaşımların etkisini artırmada büyük rol oynar.
İmza Sirküleri Nedir, Nasıl Alınır?
“İmza sirküleri nedir?” sorusuna şirket yetkililerinin imza yetkilerini resmî olarak belgeleyen bir doküman olarak yanıt verilebilir. Bu belge, imza yetkisine sahip kişilerin kimler olduğunu ve bu yetkilerin hangi sınırlar içerisinde kullanılabileceğini net bir şekilde ortaya koyar.
Marka Tescili Nedir, Nasıl Yapılır?
Marka tescili, bir markanın yasal olarak korunmasını sağlayan ve işletmelere önemli avantajlar sunan bir süreçtir. Bir markanın tescili, isim, logo, sembol veya slogan gibi ayırt edici işaretlerin yalnızca tescil sahibi tarafından kullanılmasını garanti eder.
POS Cihazı Nasıl Alınır?
Modern teknolojilerin günden güne gelişmesi ile hızlanan dijital dönüşüm süreci, üretim ve tüketim alışkanlıkları üzerinde oldukça önemli bir etkiye sahiptir. Özellikle alışverişlerde kredi kartı kullanımında ciddi bir artış söz konusudur.
İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?
Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir.