notification-announcements

Duyurular

 

Coworking Nedir, Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi
coworking

İnternet teknolojisinin gelişmesi ve şirketlerin iş süreçlerinin değişmesiyle günümüzde uzaktan ve evden çalışma modelleri daha da yaygınlaştı. Bir şirketten tam bağımsız veya yarım bağımsız olan serbest (freelance) çalışanlar gibi bir şirkete bağlı olan ancak uzaktan veya evden çalışanların da sabit bir çalışma ortamının bulunmuyor. Söz konusu fiziki çalışma ortamının yetersizliği ise iş verimliliği üzerinde olumsuz bir etkisi olabiliyor. 

Coworking uzaktan veya evden çalışanların iş süreçlerini yürütebileceği alternatif bir çalışma ortamı hizmetidir. Bu çalışma ortamını sunan kuruluşlar çalışanlara ek olarak çeşitli hizmetler de sağlayabiliyor. Bu yazımızda sizler için coworking kavramının ne olduğu açıklayarak  

 

Coworking Nedir?

Türkçeye “ortak çalışma” olarak aktarılan coworking kavramı günümüzde uzaktan veya evden çalışanların işlerini yürütmek ve çalışmalarını gerçekleştirmek için kullandıkları paylaşımlı ofis alanları olarak tanımlanıyor. Her geçen gün uzaktan veya serbest çalışan sayısındaki artış ile söz konusu paylaşımlı ofislerin sayısı da yaygınlaşıyor. Coworking alanları artık hemen hemen tüm büyük şehirlerde serbest çalışanların hizmetine sunulmuş durumda. Çalışanlara fiziki bir çalışma ortamı sağlayan coworking aynı zamanda kimseye bağlı olmadan çalışma imkânı sunuyor.

Ortak ofis alanları olarak da tanımlanan coworking alanları bir çalışanın iş sürecinde ihtiyacı olabilecek temel araç ve gereçleri sunduğu gibi coworking hizmeti veren firmalar çalışanlara ek hizmetler de sunabiliyor. Bu ek hizmetler arasında kişisel ofis, sekreter, posta ve kurye gibi iş verimliliğini artıracak çözümler yer alıyor. Ayrıca, çeşitli coworking alanları serbest çalışanlar tarafından yasal iş adresi olarak da kullanılabiliyor.

 

Coworking Alanlarını Kimler Kullanır?

Coworking alanları farklı sektörden ve birimden çalışanları aynı çatı altında buluşturuyor. Coworking alanlarını kullananların genel sınıflandırması şu şekilde yapılabilir:

 

  • Serbest Çalışan: İş süreçleri yürüten serbest çalışanlar herhangi bir şirkete bağlı olmadıkları için bu çalışanlara ait belirli bir çalışma ortamı da sunulmuyor. Ancak, verimlilik sağlamak adına bir çalışma ortamına ihtiyaç duyan serbest çalışanlar coworking alanlarından faydalanabiliyorlar.
  • Girişimciler: Yeni bir girişimde bulunma planı olan kişilerin gerekli çalışmaları yürütmek için coworking alanlarını tercih edebileceği gibi girişimi için farklı sektörlerden şirket, şirket çalışanı veya yatırımcı ile iletişim ağı oluşturabilmek için de coworking alanlarını tercih edebiliyor. Ayrıca, girişimini başlatmak için gerekli olan fiziki iş ortamının maliyetlerinden kaçınmak isteyen girişimciler de coworking alanlarını tercih edebiliyor.
  • Şirketler: İş modeli olarak özellikle uzaktan çalışma modelini tercih eden şirketler çalışanları için coworking alanlarını tercih edebiliyor. Ayrıca, coworking alanlarını tercih eden şirketler fiziki çalışma ortamında ortaya çıkan maliyetlerden de tasarruf edebiliyorlar. Bununla birlikte, belirli iş süreçleri için ihtiyaçları olabilecek diğer sektörlerden şirketler veya çalışanlar ile iş ağının daha hızlı bir şekilde oluşturabiliyorlar.

 

 

 

Coworking Avantajları

Coworking alanlarını kullananlar için hem operasyonel hem de finansal açıdan çeşitli avantajlar bulunuyor. Coworking alanlarının sağladığı bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

 

  • İletişim Ağı Fırsatları: Farklı yetenek ve uzmanlıklara sahip kişiler coworking alanlarında iletişim ağlarını genişletme ve birbirleriyle çalışma fırsatlarını bulabiliyorlar.
  • Ekstra Seçenekler: Coworking alanları çalışanların ihtiyaçlarına göre seçim yapabileceği günlük, haftalık, aylık ve yıllık sürelerde hizmet alma seçeneklerini sunuyor.
  • Düşük Maliyet: Ofis kurulumu, kurulan ofisin giderleri ve iş süreçleri için gereken diğer ofis ihtiyaçları bulunuyor. Coworking alanlarında çalışanların ise bu maliyetlerin hiçbirini düşünmesine gerek kalmıyor.
  • Prestij: Coworking hizmeti ile sunulan çalışma ortamlarının bulunduğu lokasyonlar çalışanlara ek bir prestij kazandıracak nitelikte oluyor. Ayrıca, çalışanlar coworking hizmeti sunan kuruluşların farklı lokasyonlarındaki çalışma ortamlarından da faydalanabiliyor.

 

 

Coworking Dezavantajları

Coworking alanlarının çalışanlara sunduğu avantajlar gibi belirli dezavantajları da bulunuyor. Çalışanların çalışma yöntemleri ve alışkanlıklarına göre farklılık gösterebilecek bu dezavantajlar şu şekilde sıralanabilir:

 

  • Gizlilik ve Kişisel Rahatlık: Coworking alanlarında çalışanlar ev konforu ve rahatlığına sahip olamayacakları gibi diğer çalışanların tutum ve davranışlarından da rahatsızlık duyabilirler.
  • Etkinlikler ve Kalabalık: Coworking alanları yapısı gereği çeşitli ve çok sayıda çalışanı bir arada bulunduruyor. Bu nedenle, çalışanlar arasında bazı dönemlerde ufak kutlama veya etkinlikler yapılabiliyor.
  • Tek Tip Ortam: Fiziki ortam olarak ortak çalışma alanları tek tip olabiliyor. Bu nedenle, büyük şirket ve marka odaklı çalışanlar için coworking yeterli olmayabiliyor. Ancak belirli coworking hizmeti veren kuruluşlar kişiye ve ihtiyacına özel mekânlar tasarlayarak bu dezavantajın üstesinden gelebiliyor.

 

 

İstanbul Coworking Alanları

İstanbul’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;

  • Kolektif House
  • Servcorp
  • Plaza Cubes
  • eOfis
  • Impact Hub
  • Galata Business Center
  • Swissoffices
  • Workland
  • WorkHub
  • WORKHAUS

 

Ankara Coworking Alanları

Ankara’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;

  • Workinton
  • Koç Kule
  • CoZone
  • Tepe Prime
  • Ancowork

 

İzmir Coworking Alanları

Ankara’da hizmet veren coworking alanlarından bazıları şunlardır;

  • GNN Offices
  • Lokasyon
  • Plaza Cubes
  • ORIGINN
  • Folkart Towers

 

Coworking alanları özellikle girişimciler, uzaktan veya serbest çalışanlar için daha etkin bir çalışma ortamı sunarak iş verimliliğini artırabiliyor. Coworking alanları gibi hem inovatif hem de  için iş süreçlerine katkı sağlayacak pratik bilgileri Multinet Blog sayfasında bulabilir, çeşitli avantajlar sağlayan Multinet UP çözümlerini keşfedebilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri
AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem
Affilate Marketing Nedir?
Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?
KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?
KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları
  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.

  • Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Holding ve Grup Şirketi Arasındaki Farklar Nelerdir?

    Şirketler büyüdükçe idare edilmeleri daha da zorlaşır. Hem maliyetlerin azaltılması hem de pazar payının büyütülmesi için şirketlerin bir araya geldiği durumlar kaçınılmaz şekilde gerekli oluyor.

  • Proaktif Ne Demek?

    Proaktif Ne Demek?

    Proaktif, bir olay ya da duruma karşı önceden harekete geçme durumunu tanımlamak için kullanılır. Özellikle sorun ortaya çıkmadan önce çözüm önerileri geliştirmek, bu yaklaşımın örnekleri arasında yer alır.

  • Bir İşçinin Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?

    Her personelin çalıştığı işletme için belli bir maliyeti vardır. Bu maliyet, personele iş karşılığında verilen maaşın yanı sıra bazı giderlerle belirlenir. Söz konusu işletme giderleri arasında prim ve vergi ödemeleri bulunur.

  • B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    B2B, B2C ve C2C İş Modeli Nedir?

    İşletmelerin faaliyet gösterdiği alanlar farklılaştıkça müşterileri ile kurdukları ilişkinin şekli de değişir.