notification-announcements

Duyurular

 

KOBİ Tanımı Değişti!

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi Yayın Tarihi: 30.03.2022

Ülke ekonomisindeki ve ihracattaki etkili rolü ile adından sıkça söz ettiren KOBİ’lerin tanımı artık değişti! Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkındaki Yönetmelik’te yapılan değişiklik yürürlüğe girerek KOBİ’lere devlet desteklerinden faydalanabilme imkânı sunarken birçok işletmenin de KOBİ olarak kabul görmesine vesile olacak.

Peki küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri yakından ilgilendiren bu haber neleri değiştirdi? İşletmeler için bu güncelleme ne ifade ediyor?
 

KOBİ Nedir?

Kobi kelime anlamı olarak ‘Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler’ tanımının kısaltılmış halidir. 

Ancak Türkiye’de KOBİ’ler, çalışan sayıları göz önüne alınarak 3 basamakta sınıflandırılmaktadır:

  1. Mikro ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 10 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.
  2. Küçük ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 50 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.
  3. Orta ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 250 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.

İşletmelerin KOBİ sıfatı kazanabilmesi için sadece maksimum çalışan sayılarına bakılmaz. Bir işletmenin KOBİ başvurusunda bulunduğunda birtakım kriterleri de sağlıyor olması gerekmektedir.
 

KOBİ Olabilmek için Gereken Kriterler

3 milyonu aşan KOBİ sayısını yükseltmeyi ve KOSGEB destekleri başta olmak üzere diğer devlet teşviklerinden daha fazla işletmenin faydalanabilmesini amaçlayan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, KOBİ tanımında ciddi bir değişikliğe giderek birçok işletmeyi KOBİ destek ve yardımlarına dahil edebilmeyi amaçlıyor.

Son güncellemeden önce KOBİ olabilmek için işletmelerin çalışan sayısı sınırına uymasına ek olarak sahip olması gereken kriterler şunlardır;

 

  • Mikro ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 3 milyon lirayı geçmeyecek.
  • Küçük ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 25 milyon lirayı geçmeyecek.
  • Orta ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 125 milyon lirayı geçmeyecek.

 

 

Kimler Artık KOBİ Sayılabiliyor?

Yeni yönetmeliğe göre işletmelerin KOBİ olarak sayılabilmesi için yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitleri 250 milyon lirayı aşmamalıdır.

Bu karara göre;

 

  • Mikro ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 3 milyon liradan 5 milyon liraya,
  • Küçük ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 25 milyon liradan 50 milyon liraya,
  • Orta ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 125 milyon liradan 250 milyon liraya çıkarılmıştır.

 

Böylelikle TÜİK’in 2021 yılında yaptığı araştırmaların yayınlanan istatistiklerine göre Türkiye’de bulunan 3.427.891 işletmeden 3.419.773 tanesi KOBİ olarak kabul görürken 2.044 adet işletme daha KOBİ sınıfına girerek bu sayıyı 3.421.817’ye çıkaracak.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
GDPR Nedir?
GDPR Nedir?
Limited Şirket Nasıl Kurulur?
Limited Şirket Nedir, Nasıl Kurulur?
Müteselsil Kefil Nedir?
Müteselsil Kefil Nedir? Haklar, Yükümlülükler ve Süreçler
  • Apostil Nedir?

    Apostil Nedir, Nasıl Alınır?

    Apostil nedir sorusu, yurt dışında resmî işlem yapacak kişiler için büyük önem taşır.

  • Kolektif Şirket Nedir?

    Kolektif Şirketler Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

    Türk Ticaret Kanunu, girişimcilere farklı yapılanma seçenekleri sunar. Kolektif şirket modeli, bunlar arasında en esnek ortaklık biçimlerinden biri olarak öne çıkar. Sınırlı sermaye zorunluluğu bulunmaz.

  • Patent Nasıl Alınır?

    Patent Nedir ve Nasıl Alınır?

    Yenilikçi bir buluşa imza attıysanız fikrinizi koruma altına almak için patent alabilirsiniz. Patent başvurusu yapmak, birçok aşamadan oluşur ve oldukça detaylı bir süreçtir.

  • Etkili LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    Etkili ve Profesyonel Bir LinkedIn Profili Nasıl Oluşturulur?

    İş dünyasında ilk izlenim, çoğu zaman birkaç saniyeye sığar. Bu kısa sürede şirketinizi ya da kendinizi en iyi şekilde gösterebilmeniz gerekir. Günümüzde birçok profesyonel, bir şirket ya da kişi ile iletişime geçmeden önce LinkedIn profilini incelemektedir.

  • İtibar Yönetimi Nedir?

    Marka Değerinizi Korumak için Etkili İtibar Yönetimi Stratejileri

    Güçlü bir finans akışı, inovatif ürünler ve başarılı satış hedefleri; ancak markanızın itibarının yüksek olması hâlinde sürdürülebilir bir hal alır. İnternette tek bir olumsuz arama sonucu, çalışan adayları ve yatırımcılar için kırmızı ışık yakabilir.

  • AR-GE Ne Demek?

    Ar-Ge Ne Demek? İş Dünyasında Araştırma Geliştirmenin Rolü

    Ar-Ge, “Araştırma ve Geliştirme” kavramının kısaltmasıdır ve işletmelerin yeni ürünler geliştirmesini, mevcut süreçleri iyileştirmesini ya da yenilikçi çözümler üretmesini sağlar.

  • Startup Nedir?

    Startup Ne Demek? Girişimcilik Dünyasına Giriş Rehberi

    Startup, hızlı büyüme potansiyeline sahip, yenilikçi bir iş fikri etrafında kurulan ve genellikle teknoloji tabanlı çalışan girişim modelini ifade eder. Geleneksel işletmelerden farklı olarak, startup’lar belirsizlik ortamında hareket eder ve ölçeklenebilir çözümler üretmeyi hedefler.

  • PR Nedir?

    PR Nedir? PR Çalışması Nasıl Yapılır?

    PR çalışması, markaların hedef kitleyle güven temelli bir ilişki kurmasına yardımcı olur. Bu süreçte iletişim uzmanları, kamuoyunda olumlu algı oluşturmak için stratejik mesajlar üretir ve bu mesajları çeşitli medya kanallarında yayınlar.

  • İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon Nedir, Çeşitleri Nelerdir?

    İnovasyon veya bir diğer ismiyle yenileşim; bir ürün, hizmet, süreç veya iş modeline yenilikçi çözümler getirerek mevcut durumu iyileştirme ve geliştirme sürecidir.

  • Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    Sanal POS Nedir, Nasıl Alınır?

    E-ticaret sitesi üzerinden ürün veya hizmet satışı yapanlar için ödeme işlemlerinde banka kartı veya kredi kartı seçeneklerini sunabilmek ve yine internet üzerinden tahsilat yapabilmek oldukça önemlidir.