notification-announcements

Duyurular

 

KOBİ Tanımı Değişti!

Multinet Up
Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi

Ülke ekonomisindeki ve ihracattaki etkili rolü ile adından sıkça söz ettiren KOBİ’lerin tanımı artık değişti! Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkındaki Yönetmelik’te yapılan değişiklik yürürlüğe girerek KOBİ’lere devlet desteklerinden faydalanabilme imkânı sunarken birçok işletmenin de KOBİ olarak kabul görmesine vesile olacak.

Peki küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri yakından ilgilendiren bu haber neleri değiştirdi? İşletmeler için bu güncelleme ne ifade ediyor?
 

KOBİ Nedir?

Kobi kelime anlamı olarak ‘Küçük ve orta büyüklükteki işletmeler’ tanımının kısaltılmış halidir. 

Ancak Türkiye’de KOBİ’ler, çalışan sayıları göz önüne alınarak 3 basamakta sınıflandırılmaktadır:

  1. Mikro ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 10 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.
  2. Küçük ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 50 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.
  3. Orta ölçekli işletmeler: Çalışan sayıları 250 kişiyi geçmeyen işletmelerdir.

İşletmelerin KOBİ sıfatı kazanabilmesi için sadece maksimum çalışan sayılarına bakılmaz. Bir işletmenin KOBİ başvurusunda bulunduğunda birtakım kriterleri de sağlıyor olması gerekmektedir.
 

KOBİ Olabilmek için Gereken Kriterler

3 milyonu aşan KOBİ sayısını yükseltmeyi ve KOSGEB destekleri başta olmak üzere diğer devlet teşviklerinden daha fazla işletmenin faydalanabilmesini amaçlayan Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, KOBİ tanımında ciddi bir değişikliğe giderek birçok işletmeyi KOBİ destek ve yardımlarına dahil edebilmeyi amaçlıyor.

Son güncellemeden önce KOBİ olabilmek için işletmelerin çalışan sayısı sınırına uymasına ek olarak sahip olması gereken kriterler şunlardır;

 

  • Mikro ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 3 milyon lirayı geçmeyecek.
  • Küçük ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 25 milyon lirayı geçmeyecek.
  • Orta ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitinden herhangi biri 125 milyon lirayı geçmeyecek.

 

 

Kimler Artık KOBİ Sayılabiliyor?

Yeni yönetmeliğe göre işletmelerin KOBİ olarak sayılabilmesi için yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limitleri 250 milyon lirayı aşmamalıdır.

Bu karara göre;

 

  • Mikro ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 3 milyon liradan 5 milyon liraya,
  • Küçük ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 25 milyon liradan 50 milyon liraya,
  • Orta ölçekli işletmeler: Yıllık net satış hasılatı veya mali bilanço üst limiti 125 milyon liradan 250 milyon liraya çıkarılmıştır.

 

Böylelikle TÜİK’in 2021 yılında yaptığı araştırmaların yayınlanan istatistiklerine göre Türkiye’de bulunan 3.427.891 işletmeden 3.419.773 tanesi KOBİ olarak kabul görürken 2.044 adet işletme daha KOBİ sınıfına girerek bu sayıyı 3.421.817’ye çıkaracak.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

İlgili Yazılar
Pasif Gelir Nedir?
Pasif Gelirle Finansal Özgürlüğe Adım Atın
Sermayesiz İş Fikirleri
Sermayesiz İş Fikirleri: Girişimciler İçin Fırsatlar
İhtarname Nedir, Nasıl Çekilir?
İhtarname Nedir? İhtarname Nasıl Çekilir?
  • NFC Nedir?

    NFC Nedir? Hangi Alanlarda Kullanılır?

    Teknoloji hayatımızı hızla değiştirirken veri paylaşımı ve ödeme yöntemleri de bu sürecin önemli bir parçası hâline gelmiştir. Temassız ödemeler, hızlı dosya transferleri gibi işlemler, günlük hayatın vazgeçilmez bir parçası olarak karşımıza çıkar.

  • AI Chatbot ile Müşteri Hizmetleri

    AI Chatbot’lar ile Müşteri Hizmetlerinde Yeni Dönem

    Yapay zekâ, gelişmiş teknolojiyle insan gücüne ihtiyaç duyulan, uzun sürede yapılan işlemleri hızlı şekilde yapmaya yardım eder. Yeni girdilere uyum sağlaması ve deneyimlerden öğrenmesi sayesinde yapay zekâyı pek çok alanda tercih edebilirsiniz.

  • Affilate Marketing Nedir?

    Affiliate Marketing Nedir, Nasıl Yapılır?

    Dijital pazarlama stratejileri arasında önemli bir yer tutan affiliate marketing, ticari başarı sağlama potansiyeli yüksek bir yöntemdir. Bu sistem, ürün veya hizmetlerin bağımsız üçüncü taraflarca tanıtılmasını ve satılmasını sağlar.

  • KOBİ'lerin Avantajları ve Dezavantajları Nelerdir?

    KOBİ’lerin Avantajları ve Dezavantajları

    KOBİ kavramı küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için kullanılan bir kavramdır.

  • Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Anonim Şirket Kurma Rehberi

    Sermaye şirketleri, anonim şirket ve limited şirket olarak ikiye a

  • Franchising Nedir?

    Franchising Nedir?

    Franchising, ürün ya da hizmetin imtiyaz hakkına sahip tarafın, imtiyaz hakkını daha önceden belirlenmiş bir süre ve şartlar dahilinde ikinci tarafa vermesidir. Birbirinden bağımsız bu iki taraf arasında sözleşme imzalanır.

  • 10 Kârlı İş Fikri

    Kendi İşini Kurmak İsteyenler İçin 10 Kârlı İş Fikri

    Girişimcilik, şüphesiz son dönemlerde sıkça bahsedilen konuların başında gelir.

  • 5G'nin Şirketler için Avantajları

    5G Teknolojisinin İşletmelere Getirdiği Avantajlar

    Hız, güvenilirlik ve verimlilik, tüm sektörlerde daima öncelikli konular olmuştur. Günümüzün hızla gelişen ve dönüşen dijital çağında ise bu ihtiyaçların daha da önem kazandığı gözlemlenebilir.

  • Şahıs Şirketi Nasıl Kurulur?

    Şahıs Şirketi Kurma Rehberi

    Şahıs şirketi, kendi işini kurmak veya yeni bir girişim başlatmak isteyenlerin tercih edebileceği ufak ölçekli bir şirket türüdür.

  • İşletme Kredisi Nedir?

    İşletme Kredisi Nedir ve Nasıl Alınır?

    İşletme kredisi (ticari kredi) BDDK lisansına sahip bankaların işletmelere verdikleri kredi türüdür.İşletmeler hem ticari faaliyetlerine devam edebilmek hem de büyümek için finansmana ihtiyaç duyarlar.