Hızla değişen ve gelişen dünyada devamlı olarak yeni girişim fikirleri üretiliyor. Bu girişim fikirlerinin bazıları hayata geçirilebilirken bazıları ise sadece fikir aşamasında kalabiliyor. Girişim fikirlerinin uygulama veya faaliyete aşamasına geçememesinin en temel nedenlerinden biri gerekli sermayenin veya finansal desteğin bulunmaması oluyor.
Girişim fikrinden emin olan ve bu fikri hayata geçirmek isteyen kişiler ihtiyaçları olan sermaye ve finansal desteği yatırımcılar aracılığı ile karşılayabilirler. Günümüz iş dünyasında farklı yatırımcı türleri bulunuyor. Bu nedenle de girişim fikri için yatırım alacak kişilerin farklı yolları takip etmesi gerekebiliyor. Bu yazımızda sizler için bir girişim için nasıl yatırım alınabileceğini ve bir girişim için yatırımcı bulmanın avantaj ve dezavantajlarını açıkladık.
Girişiminiz için yatırımcı bulmanın en temel avantajı emin olduğunuz girişim fikrinizin hayata geçirilmesi ve gelişmesine yardımcı olacak sermayenin sağlanmasıdır. Bunun dışında, girişiminiz için finansal destek sağlayan yatırımcı bulmanın çeşitli avantajları bulunuyor. Bu avantajlar şu şekilde sıralanabilir:
Yatırımcılar, girişim fikrinizin hayata geçirilmesi ve büyümesinde önemli bir roller oynayan finansal ve gelişimsel açıdan katkı sağlasa da girişiminiz için yatırımcı bulmanın, yatırımcı ile girişim fikrinizi uygulamaya sokmanın belirli dezavantajları olabiliyor. Girişiminiz için yatırımcı bulmanın dezavantajları şu şekilde sıralanabilir:
Avantaj kadar dezavantajları da bulunsa girişim fikrinin hayata geçirilebilmesi için gerekli olan finansal desteği, sermayeyi sağlayacak yatırımcıya ihtiyaç duyulabilir. Bu noktada, asıl iş girişim fikri için ihtiyaç duyulan uygun yatırımcıyı bulmaya kalıyor. Yatırım çevresinde melek yatırımcı, risk sermayedarı, kurumsal yatırımcı gibi farklı yatırımcı çeşitleri bulunuyor. Ayrıca, iletişimin dijitalde yaygınlaşması girişim fikirlerine yatırım seçeneklerini uluslararası alana taşıdı. Bu durum, girişim fikriniz için ihtiyaç duyulan yatırımcı bulmayı daha karmaşık bir sürece dönüştürebiliyor.
Günümüzde girişim fikrinizi faaliyete geçirmek ve geliştirmek için ihtiyaç duyulan finansal desteğin yanı sıra işlevsel katkı da sağlayan yatırımcıları bulmanın çeşitli yöntemleri bulunuyor. Yatırımcı bulmak için izleyebileceğiniz yollar şu şekilde listelenebilir:
İletişimin daha yoğun olarak çevrimiçi gerçekleştirildiği günümüzde yatırımcı bulmanın da en hızlı ve etkili yollarından biri çevrimiçi kanallardır. Büyük firma ve işletmelerin de yer aldığı LinkedIn, Quora, Microventures gibi platformlar ve bu platformlardaki kişi bağlantıları girişim fikriniz için uygun yatırımcıyı bulmanızı, gerekli iletişim ve güven bağını kurmanızı sağlayabilir. Bu kanallar, girişim fikirlerine yönelik uluslararası yatırım desteği için de oldukça etkili kaynaklardır.
Girişim fikirlerine yönelik finansal destek arayan fikir sahiplerinin en çok ilgisini çeken yatırımcı türlerinden biri olan melek yatırımcı bulma süreci de çevrimiçi kanallarda olduğu gibi günümüzde genellikle melek yatırımcı ağları üzerinden ilerliyor. Melek yatırımcılardan oluşan kurum veya dernekler ile iletişime geçilmesi melek yatırımcı bulmanın bir diğer yoludur. Ayrıca, belirli dönemlerde hem ülkemizde hem de dünyanın farklı noktalarında melek yatırımcılar ile girişim fikri olan kişileri bir araya getiren özel etkinlikler düzenlenebiliyor.
Özellikle günümüzde start-up işletmelerine olan ilginin artması ile hem çevrimiçi hem de fiziksel olarak oluşturulan girişimci toplulukları girişim fikirleri için ihtiyaç duyulan yatırımcının bulunmasında önemli bir rol oynayabilir. Bunun için ilk olarak bölgesel ve sektör ile ilişkili gruplara ve etkinliklere katılmak oldukça önemlidir. Söz konusu girişimci topluluklar, girişim fikrinin finansal ihtiyaçlarını karşılayacak yatırımcıyı bulmanın yanı sıra önemli fikirsel ve deneyimsel katkılar da sağlayabiliyor.
Girişim fikrine yönelik yatırımcı bulmanın en etkili yöntemlerinden bir diğeri ise yatırım şirketleri, üniversiteler, tohum fonları ve diğer büyük kuruluşlar tarafından sağlanan hızlandırıcı programlardır. Bu programlar, diğer kurucular ile tanışma, endüstri ve sektör danışmanlarından rehberlik alma imkânları yanı sıra yatırımcılara doğrudan girişim fikirlerini sunma avantajı sağlıyor.
Türkçeye “kitle fonlaması” olarak aktarılan “crowdfunding” ise girişim fikirlerinin uygulamaya geçmesini sağlayan bir yatırım ve fonlama sistemidir. Çeşitli kitle fonlama platformları bulunuyor. Kitle fonlama sistemi sanattan ticarete bilimden oyuna pek çok alanlarda girişimcilerin ihtiyaçları olan desteği almasını sağlar. Bu programlarda girişim fikirlerinin başarılı sonuçlanması genellikle bir prototip, fotoğraf, tasarım gibi somut bir sunum ile ilişkilendiriliyor.
Girişim fikirleri için ihtiyaç duyulan finansal destek, sermaye için yatırımcı bulmanın yanı sıra hayata geçirilen fikirlerin sürdürülebilmesi de oldukça önemlidir. Multinet Blog sayfasını takip ederek lojistik ve filo yönetiminden insan kaynağı yönetimine pek çok iş sürecine yönelik faydalı bilgiye ulaşabilir, işletmenizin ihtiyaçlarına uygun Multinet UP çözümlerini keşfederek çeşitli avantajlar elde edebilirsiniz.
Hızla değişen ve gelişen dünyada devamlı olarak yeni girişim fikirleri üretiliyor. Bu girişim fikirlerinin bazıları hayata geçirilebilirken bazıları ise sadece fikir aşamasında kalabiliyor. Girişim fikirlerinin uygulama veya faaliyete aşamasına geçememesinin en temel nedenlerinden biri gerekli sermayenin veya finansal desteğin bulunmaması oluyor.
Girişim fikrinden emin olan ve bu fikri hayata geçirmek isteyen kişiler ihtiyaçları olan sermaye ve finansal desteği yatırımcılar aracılığı ile karşılayabilirler. Günümüz iş dünyasında farklı yatırımcı türleri bulunuyor. Bu nedenle de girişim fikri için yatırım alacak kişilerin farklı yolları takip etmesi gerekebiliyor. Bu yazımızda sizler için bir girişim için nasıl yatırım alınabileceğini ve bir girişim için yatırımcı bulmanın avantaj ve dezavantajlarını açıkladık.