notification-announcements

Duyurular

 

Ezel Esin Bilgiç

SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır? Örnek SWOT Analizi

SWOT Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

SWOT analizi, işletmelerin içsel ve dışsal faktörleri göz önünde bulundurarak stratejik planlamalar yapmalarına olanak tanıyan, oldukça kapsamlı ve etkili bir yöntemdir. İşletmenizin mevcut durumunu objektif bir şekilde değerlendirebilmek uzun vadeli başarıya giden yolda atmanız gereken adımları daha sağlam bir temele oturtmanıza yardımcı olur. Bu analiz, işletmenizin güçlü yönlerini tanımlayarak bu avantajları nasıl en iyi şekilde kullanabileceğinizi belirlemenizi sağlar.

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

ROI Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Her başarılı yatırım şirketinizin büyümesine ve rekabet edebilme gücünün artmasına yardımcı olur. Yatırımların başarısının ölçülmesi noktasında da "ROI Nedir?" sorusu ile karşılaşılır. Kısaca yatırım getirisi olarak özetleyebileceğimiz ROI hakkında merak edilen soruları ve bilmeniz gerekenleri sizin için derledik.

İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakika Okuma
İleti Yönetim Sistemi Nedir?

İleti Yönetim Sistemi (İYS) Nedir, Ne İşe Yarar?

Hizmet sağlayıcılar, SMS ve e-posta gibi yöntemler aracılığıyla müşterileriyle iletişime geçer. Gerçek ve tüzel kişilerin ticari faaliyetleri kapsamında gönderdiği bu mesajlara elektronik ileti denir. Ticari elektronik iletiler, sadece alıcıların onay vermesi durumunda gönderilir. Bu iletilerin tek bir sistem üzerinden yönetildiği bilinenler arasındadır. İleti Yönetim Sistemi (İYS) olarak adlandırılan ulusal veri tabanına dair ayrıntıları bu yazıdan öğrenebilirsiniz.

İnovasyon & Girişimcilik 11 Dakika Okuma
Veri Analitiği Nedir?

Veri Analitiği Nedir, Verimliliği Nasıl Artırır?

Veri, araştırmalar sonucunda elde edilen bilgiler bütünü anlamına gelir. Sonuca ulaşmada ya da belirlenen amaca doğru giden yolda toplanan veriler, ilişkiler bütününü oluşturur. Kurumsal süreçte verileri doğru şekilde toplamanız ve bunları gerekli yerde kullanmanız ulaşmak istediğiniz başarıya ulaşmanın net adımları arasındadır. Analizlerinizi veriler aracılığıyla yapabileceğiniz için bu kavram iş yaşantısında son derece önemlidir.

İnovasyon & Girişimcilik 7 Dakika Okuma
Risk Analizi Nedir, Nasıl Yapılır?

Risk Analizi Nedir ve Nasıl Yapılır?

Risk analizi, bir işletmenin faaliyetleri sırasında meydana gelebilecek potansiyel tehlikelerin tanımlanmasını ve bunlara ilişkin sakıncaların değerlendirilmesini sağlayan bir çalışmadır. Bu vasıtayla beklenen veya olası riskler ile ilgili kontrol tedbirlerinin alınması ve önlemlere dair yöntemlerin ve esasların sistematik şekilde belirlenmesi mümkün olur. Sonuç olarak çalışan sağlığını tehlikeye atan risk unsurlarının asgari seviyeye indirilmesi mümkün hâle gelir.   

İnovasyon & Girişimcilik 4 Dakika Okuma
Rakip Analizi Nasıl Yapılır, Nelere Dikkat Edilmeli?

Rakip Analizi Nasıl Yapılır, Nelere Dikkat Edilmeli?

Hem yeni girişimcilerin hem de mevcut işletmelerin ticari faaliyetlerinde başarı elde etmek için göz önünde bulundurması gereken çeşitli stratejiler var. Rekabetin her geçen gün arttığı bir ortamda işletmelerin etkinliğini artırmak için başvurabileceği en önemli stratejilerden biri olarak rakip analizi gösteriliyor. 

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
iş planı nedir, nasıl hazırlanır

İş Planı Nedir, Nasıl Hazırlanır?

İş planı, yeni kurulacak veya mevcut bir işletmenin iş süreçlerinin nasıl gerçekleştirileceğine yönelik hazırlanan rapordur. İş planları ile temel olarak işletmelerin ürün, hizmet ve finansal kaynaklarını göz önünde bulundurularak gelecek hedefleri ortaya konulur. Ayrıca, iş planı içerisinde bu süreçte karşılaşılabilecek sorunlara ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine de yer verilir.

İnovasyon & Girişimcilik 4 Dakika Okuma
ERP Nedir?

ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) Nedir?

İş dünyasında rekabet avantajı sağlamak ve kaynakları etkin bir şekilde kullanmak, şirketlerin en büyük önceliklerinden biridir. İşte bu noktada ERP sistemi devreye girer. En basit deyimiyle ERP sistemi, işletmelerin verimliliğini artırmayı, maliyetleri düşürmeyi ve karar alma süreçlerini hızlandırmayı sağlar. Multinet Up olarak işletmenizin ihtiyaç duyduğu çözümleri sunma konusunda sizlere rehberlik etmeye hazırız. Gelin, kurumsal kaynak planlamasına yakından göz atalım.

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
Stratejik Plan Nedir?

Stratejik Plan Nedir? Neden Gereklidir?

İş dünyasının rekabetçi atmosferinde ön plana çıkmanın yolu, her detaya gereken özeni göstermenizden geçer. Bunun için geçmişi, bugünü ve geleceği aynı anda hesaba katmanız önemlidir.

İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakika Okuma
Ezel Esin Bilgiç

Ezel Esin Bilgiç, İstanbul Ticaret Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü'nden 2012 yılında mezun oldu. Yüksek lisans eğitimini İstanbul Üniversitesi Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü'nde tamamladı. 2013 yılından bu yana Multinet Up’ta çalışan Bilgiç, CRM Uzmanı ve Analitik Pazarlama Yöneticisi gibi görevlerde bulundu. 2021 yılından bu yana Multinet Up’ta Analitik Pazarlama ve CRM Müdürü olarak görev alıyor. 

Linkedin Profili