Huzun hakkı kavramı iş dünyasında her geçen gün daha sık kullanılmaya başlanan kavramlardan bir tanesidir. Huzur hakkı temelde bir şirkette belirli pozisyonlardaki kişilere yapılan bir ödeme olarak tanımlanabilir. Bu nedenle, şirketler için “Huzur hakkı nedir?” kadar kimlere ödendiği ve nasıl hesaplandığı sorularının yanıtları da büyük önem taşıyor. Bu yazımızda sizler için huzur hakkının ne olduğunu ve nasıl hesapladığını ayrıntılarıyla açıkladık.
Bir işletmeniz varsa, gelir vergisini hem kendi adınıza hem de çalışanlarınızın kazancı adına ödemeniz gerekir. Bu durumda, beyanname hazırlarken ve ödeme planı yaparken dikkat etmeniz faydalı olur. İyi bir gider planlaması yaparak vergilerinizi sorunsuz ödeyebilir ve işletmenizin yükümlülüğünü yerine getirmesini sağlayabilirsiniz. Söz konusu ödemeler hakkında detaylı bilgi edinmek gelir vergisi rehberi olarak kaleme aldığımız bu yazının devamını okuyabilirsiniz.
Taşımacılık ve ulaşım, reel sektörde faaliyet gösteren şirketlerin önemli bir iş yükümlülüğü ve harcama kalemidir. Hâl böyleyken özellikle büyük ölçekli firmalarda personel kullanımına tahsis edilmiş araçlara sahip olmak daha fazla önem kazanır. Eğer bir şirketin iş tanımında mal transferi ve teslimat varsa ya da çalışanların mobil durumda olması gerekiyorsa filo araç kiralama son derece avantajlı bir seçenek olabilir.
Hem bireysel hem de kurumsal ihtiyaçlar için araç kiralama, farklı açılardan sağladığı avantajlar sayesinde pek çok kişi tarafından tercih edilir.
Gider kısıtlaması, şirket aracı alırken dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. İş amacıyla satın aldığınız aracın masraflarını gider olarak göstermeniz mümkündür. Bahsi geçen durum; şirket aracı bakımı, satın alma, kiralama ve tamir masraflarını kapsar. Bu masraflar, vergi ödemelerinde dikkate alınır.
Ülkemizde vergi mükellefleri “Gerçek usulde gelir vergisine tabi olanlar” ve “Basit usulde gelir vergisine tabi olanlar” olarak iki gruba ayrılmaktadır. Multinet Up olarak bu yazımızda, basit usulde vergilendirme yöntemi ile ilgili merak edilen konulara değindik.
Ticari faaliyette bulunan işletmeler, iş yerlerine aldıkları eşyaları ya da demirbaş sayılabilecek ekipmanları 1 yıldan fazla kullanma yönünde girişimde bulunurlar. Bu noktada eşya ya da ekipmanların bakımları devreye girer. Amortisman, duran veya kullanımda olan malların aşınma ve yıpranma payına verilen isimdir.
Çalışanların veya kendi işinin sahibi olanların sosyal güvenlik sistemine dahil olabilmesi için belirli bir tutarda ücret ödeme yapması gerekir. Bu ödeme, sigorta primi olarak adlandırılır. Peki, sigorta primi nedir?
Türkiye Cumhuriyeti, uzun yıllardır engellilerin toplumsal hayata katılımını artırmak ve engelleri ortadan kaldırabilmek için çeşitli çalışmalara imza atıyor. Engellilere özel okullar ve kurslar ile eğitim alabilmeleri, ÖTV muafiyeti ile rahatça araba alabilmeleri ve engelli çalışan haklarıyla da çalışma hayatı kolaylaştırılıyor. Sizin için özel sektörde çalışan engellilerin haklarını ve bilinmesi gerekenleri derledik.
Kümülatif vergi, bir çalışanın gelirinden hangi oranda devlet tarafından gelir vergisi payı alınacağını belirleyen esas parametredir. İş veren yükümlülükleri sebebiyle kümülatif vergi oranını doğru hesaplayarak ödeme yapmak zorundadır.