14.07.2022
Multinet Up olarak yemek kartından kurumsal hediye kartına, kurumsal akaryakıt tedariğinden konaklama hizmetlerine kadar şirketlere masraf yönetimi hizmeti veriyorsunuz. Ayrıca çalışana bağlı olmayan operasyonel giderleri için de toplu satın alma çözümünüz var. Bu hizmetlerin detaylarını ve diğer faaliyetlerinizi sizden dinleyebilir miyiz?
Tabii, bizim işimiz en temelde kurumsal müşterilerimize, müşterilerimizin çalışanlarına ve üye iş yeri ağımızdaki işletmelere ödeme çözümleri sunmak. Ana faaliyet alanımız, geliştirdiğimiz yenilikçi teknolojilerle kurumlara gider yönetimi hizmetleri vermek. Bahsettiğiniz yemek kartı ve kurumsal hediye kartı çözümlerimiz en bilinen ürünlerimiz. Uzun yıllardır hem kurumların hem de çalışanların faydalandığı, bugün artık iş hayatında birçok kişinin günlük yaşamına dokunan MultiNet’le işverenlere çalışanlarının yemek giderlerinde vergi muafiyeti sağlıyoruz. Şirketler MultiNet’le çalışan başına yılda 9 bin TL’ye varan tasarruf sağlarken, aynı zamanda çalışanlarını mutlu ediyor. 2014’te Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek geliştirdiğimiz kurumsal hediye ve sosyal yardım çözümümüz MultiGift ile şirketlerin çalışan yan hakları, teşvik ve ödüllendirme sistemleri gibi ihtiyaçlarına yanıt veriyoruz. Dijital kod veya sanal kart gibi alternatif ödeme seçenekleri sunarak, çalışanlara ister online olarak ister mağazalarda alışveriş yapma ayrıcalığı sunan MultiGift her geçen sene daha fazla şirket tarafından tercih ediliyor. Sadece Gift’teki ciromuzun son 5 yılda 12.5 kat arttığını ifade edebilirim. Ayrıca; MultiPetrol ve MultiTravel çözümlerimizle de şirket çalışanlarının, akaryakıt ve konaklama masraflarının tasarruflu bir şekilde yönetilmesini sağlıyoruz.
Bir diğer iş alanımız ise şirketlerin çalışanlarına bağlı olmayan, operasyonel giderlerinin yönetimine dair çözümler sunmak. Bu alanda, toplu satın alma ve tedarik çözümümüz MultiAvantaj ile hizmet veriyoruz. Özellikle KOBİ ve mikro işletmelerin ölçek ekonomisinden yararlanarak gıda tedariğinin yanı sıra güvenlik sistemi, iş yeri tüpü, sigorta güvencesi ve e-fatura çözümleri gibi kalemlerde maliyet avantajı elde etmelerini sağlıyoruz. Ayrıca, teknoloji şirketimiz inventiv ile kurumlara dijital cüzdan, mobil pos ve sadakat programı geliştiriyoruz ve siber güvenlik çözümleri üretiyoruz. Tüm bu alanlardaki faaliyetlerimizle birlikte, Multinet Up olarak 250 bin kuruma dokunan bir ekosistemi yönetiyoruz.
250 bin kurumu kapsayan bir ekosistemden bahsettiniz, ürünleriniz bireysel kullanıcılar tarafında da oldukça yaygın, spesifik rakamı öğrenebilir miyiz? Kaç kart kullanıcınız var?
Öncelikle şunu ifade etmeliyim, Türkiye’nin en büyük kapalı devre ödeme ağlarından birini yönetiyoruz. 1999’da yemek çeki sektöründeki ilk akıllı kartı üreterek faaliyete başladığımız günden bugüne, yenilikçi bakış açımızla geliştirdiğimiz her yeni ürün ve serviste fark yaratmayı gözetmemiz, bizi sektörün gelişiminde öncü bir konuma taşıdı. Müşteri odaklılık prensibi ile yürüttüğümüz tüm çalışmalarda paydaşlarımıza fayda ve değer sunmayı, işi dijitalleştirerek ve zamandan tasarruf sağlayarak yarattığımız her deneyimde hayatı kolaylaştırmayı hedefliyoruz. Bu sayede kurumsal paydaşlarımızın en iyi çözüm ortağı olmayı başarıyoruz. 35 bin kurumsal müşterimiz, 56 binden fazla üye iş yerimiz var. Son kullanıcı tarafında ise harcama noktalarımızın yaygınlığı ve sunduğumuz ödeme deneyiminin pürüzsüzlüğü gibi nedenlerle takdir topluyoruz. Tüketici araştırmalarına göre Türkiye’nin kullanıcı memnuniyeti en yüksek ve en çok tercih edilen yemek kartı markasıyız. Şu an aktif kart kullanıcımızın sayısı 1,4 milyon. Kurulduğumuz günden bugüne 10 milyondan fazla kart kullanıcısına hizmet verdik.
Son yıllarda rekabetin en belirleyici unsurlarından biri kullanıcı deneyimi oldu. Ciddi yatırımlar ve oldukça titiz çalışmalar yapılsa bile şirketlerin hedefledikleri sonuçları almakta zorlanabildiğini görüyoruz. Bu konuda sizin bakış açınızı öğrenebilir miyiz?
Şüphesiz bu konudaki en önemli unsurlardan biri teknoloji yeterliliği. Teknolojiyi dışarıdan sağlamak yerine kendi bünyenizde üretme kapasiteniz varsa, deneyiminin dinamik doğasının gerektirdiği sürekli geliştirme ve iyileştirme konusunda rahat edersiniz. Multinet Up’taki çözümlerimizi rakiplerinden ayrıştıran en önemli avantajımız, tasarladığımız kullanıcı deneyimini kendi geliştirdiğimiz teknoloji üzerine inşa edebiliyor olmamız. Grup şirketimiz inventiv 50’den fazla mühendisi ile tüm altyapılarımızın pürüzsüz ve güvenli bir şekilde çalışmasını sağlamanın yanı sıra ihtiyaç duyduğumuz geliştirmeleri de global standartlarda yapabiliyor.
Multinet Up’ta neredeyse tüm işlemlerin uçtan uca dijital olarak gerçekleşmesini sağlıyoruz. Kullanıcılar yanlarında fiziksel kart taşımalarına gerek olmadan tüm işlemlerini mobil cüzdan uygulamamız MultiPay üzerinden gerçekleştirebiliyor. MultiPay yalnızca son iki senede totalde 2,6 milyondan fazla indirildi. Üye iş yeri ağımızda bulunan yeme-içme mekanları ve marketler ise ödemelerini 2019’da sektörde bir ilki gerçekleştirerek devreye aldığımız mobil ödeme alma uygulaması MultiPOS üzerinden, herhangi bir fiziki pos cihazına gerek duymadan temassız olarak alabiliyor. Bugün MultiNet ödeme alma noktalarının yüzde 70’i MultiPOS’u kullanıyor. Haftada 250 binden fazla işlemin mobil ortamda gerçekleşmesini sağlıyoruz.
Son dönemde artan enflasyonla birlikte yemek kartı bakiyeleri ay ortasında tükenmeye başladı. Bazı işverenler aylık yükleme limitlerini yükselterek bu duruma çözüm getirmeye çalışırken birçok iş yeri iyileştirmeye gitmek konusunda istekli değil. Çalışanın refah seviyesini olumsuz yönde etkileyen bu durumla ilgili yorumlarınızı alabilir miyiz?
Gelir vergisinden muaf tutulan günlük yemek bedeli istisnası bu sene 36,72 TL olarak belirlendi. Öte yandan ifade ettiğiniz üzere, hemen her alanda gözlemlediğimiz fiyat artışları yeme-içme sektörünü de etkiliyor ve özellikle büyük şehirlerde ortalama bir öğle yemeğine erişim bu rakamın çok üstünde. MultiNet’teki restoran ve kafe işletmelerinin işlem verilerine baktığımızda ortalama işlem tutarının 58 TL olduğunu görüyoruz. Geçen senenin aynı dönemine göre yüzde 30 oranında bir artışla karşı karşıyayız. Yemek fiyatlarındaki bu artış ne yazık ki hem çalışan tarafını hem de artan maliyetlerle başa çıkmaya çalışan, müşterisini kaybetmek istemeyen esnafı olumsuz yönde etkiliyor. İşverenlerin, mevcut koşulları dengeleyebilecek düzenlemelerde bulunarak, çalışanının refahını düşündüğünü ifade etmesi gerekiyor.
Optimum tutarı belirlemekte zorlanan müşterilerimiz, günlük ortama bakiyenin kaç TL olması gerektiği konusunda bizim görüşümüzü almak istediklerinde bu tutarın çalışanın yaşadığı bölgeye veya sektörüne göre değişkenlik gösterebileceğini, dolayısıyla bu konuda tek bir rakam telaffuz etmenin doğru olmadığını ifade ediyoruz. Bununla birlikte, dünyada birçok konuda baz alınan hamburger endeksine benzer bir formül belirledik. Minimum tutarı çalışanın yaşadığı bölgede bulunan beş farklı restoranın kaşarlı pide ve ayrandan oluşan menülerinden alınan fiyat ortalamasına göre belirlemek mümkün. Akılda kalıcı olması için pide ve ayran endeksi olarak bahsettiğimiz bu yöntemin, enflasyon karşısında alım gücü düşen çalışanların mağduriyet yaşamasının önüne geçeceğini düşünüyoruz.
Son olarak, söz konusu durumun, harcadıkça kazandıran sadakat platformumuz TatlıPara’ya olan talebi artırdığına da değinmek isterim. 1 TatlıPara’nın değeri 1 TL, anlaşmalı MultiNet harcama noktalarında kazanılan TatlıPara’lar MultiNet yemek kartı bakiyesine anında ekleniyor ve MultiNet geçen tüm noktalarda harcanabiliyor. TatlıPara biriktirerek aylık bakiyesinin kullanım süresini uzatmak isteyen kullanıcılarımızın sayısı, son dönemde belirgin bir artış gösteriyor. TatlıPara kullanan çalışanların sayısı geçen seneye göre yüzde 40 artı.
SÖZCÜ: Multinet Up CEO’su Ali Emre Sever