Hızla değişen ve gelişen dünyada devamlı olarak yeni girişim fikirleri üretiliyor. Bu girişim fikirlerinin bazıları hayata geçirilebilirken bazıları ise sadece fikir aşamasında kalabiliyor. Girişim fikirlerinin uygulama veya faaliyete aşamasına geçememesinin en temel nedenlerinden biri gerekli sermayenin veya finansal desteğin bulunmaması oluyor.
Ülke ekonomisindeki ve ihracattaki etkili rolü ile adından sıkça söz ettiren KOBİ’lerin tanımı artık değişti! Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkındaki Yönetmelik’te yapılan değişiklik yürürlüğe girerek KOBİ’lere devlet destekler
1923 yılından beri Türkiye’de akaryakıt hizmeti veren Shell, akaryakıt harcamalarının tek bir noktadan takip edilmesini sağlayan taşıt tanıma sistemini 1996 yılında Türkiye ile tanıştırmıştır. Bugün ülke genelinde 1000’den fazla istasyonu ile taşıt tanıma hizmeti veren Shell işletmelerin etkin filo yönetimine ek olarak çeşitli avantajları da elde etmesini sağlıyor. Sizler için bu yazımızda Shell tarafından kullanılan taşıt tanıma sistemlerini tanıtarak sunduğu avantajları açıkladık.
Son dönemlerde kurumların iş süreçlerini iyileştirmelerini ve daha etkin bir şekilde yürütmelerini sağlayan yazılımlar, bireysel kullanıcılar tarafından yoğun talep gören bilgisayar, mobil ve konsol oyunları yazılım ve oyun sektöründe yeni şirketlerin ortaya çıkmasına, mevcut şirketlerin ticari faaliyetlerini güçlendirmek adına kendilerini geliştirmesine neden oldu.
Turnover diğer adıyla İş gücü devir oranı, işletmelerin iş süreçlerindeki performans ve verimliliği ile doğrudan ilişkili bir etken olduğu için insan kaynakları ekipleri tarafından değerlendirilen en önemli insan kaynakları metrikleri arasında yer alıyor.
E-ticaret günümüzde oldukça yaygınlaşan ve geleneksel ticari faaliyetlerden daha kazançlı ve pratik bir sistem olarak görülüyor. Ürün veya hizmetlerin satışını fiziki mağazalar yerine internet üzerinden gerçekleştiren işletmeler çok daha geniş müşteri kitlelerine ulaşabiliyor. Ürün veya hizmetin internet üzerinden satışını gerçekleştirmek için belirli yöntemler bulunuyor. Bu yöntemlerin başında ise bir e-ticaret sitesi kurmak veya online pazar yerlerinde dükkan açmak geliyor.
KOBİ kavramı küçük ve orta büyüklükteki işletmeler için kullanılan bir kavramdır. Ülke ekonomisinde önemli rol oynayan KOBİ’lerin çalışan sayısı, yıllık mali bilançosu gibi değişkenlere bağlı olarak ayrılan belirli türleri bulunuyor.
Çeşitli türleri bulunsa da KOBİ’lerin;
Bir girişimin başarısını ve sürdürülebilirliğini etkileyen çeşitli faktörler bulunuyor. Bu faktörlerin başında ise bir işletmenin finans yönetimi üzerinde oldukça etkili olan muhasebeleştirme süreci geliyor. Bu süreç ödemeler, beyannamelerin takibi, çalışan ücretleri ve daha pek çok hem iç işleyişe hem de hukuki kapsama yönelik faaliyetleri içeriyor. Bu nedenle, söz konusu faaliyetlerin düzenli ve zamanında gerçekleştirilmesi iş süreçleri ve hukukî açıdan önem taşıyor.
Acente veya distribütör olarak da bilinen bayiler, üretici veya ticari işletmelerin sunduğu ürünlerin farklı bir kanal üzerinden satışının gerçekleşmesini sağlayan işletmelerdir. Ürün veya hizmetin sahibi olarak bayilik veren şirketler ile bayiler arasında kazanca dayalı karşılıklı bir ilişki bulunur. Satış kanal sayısını artırırken, bayiler de daha düşük yatırımlar ile gelir elde edebilirler.
Gelişen internet teknolojisi ile birlikte daha da yaygınlaşan e-ticaret sahip olduğu avantajlar nedeniyle günümüzde pek çok şirket tarafından tercih edilen bir sektör. E-ticaret alanında etkin ve başarılı olabilmek için şirketlerin yalnızca kendi sitelerinin veya pazar yerlerinde online mağazalarının olması yeterli olmuyor. Şirketlerin operasyonel süreçlerinin uygun bir şekilde yürütülebilmesi ve sürdürülebilir olması için göz önünde bulundurması ve ihtiyaç durumunda iyileştirilmesi gereken belirli süreçler bulunuyor.