11 Mart 2020’de Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görülmesiyle birlikte, tüm çalışma hayatı da derinden etkilendi. Kısa zamanda ülkemizi etkisine alan Covid-19, işverenleri ve insan kaynakları uzmanlarını, kaybı en az indirmek için yeni çalışma koşulları ve çözümler üzerinde çalışmaya itti.
2020 yılını bitirip, 2021’e başlamışken, firmaların büyük çoğunluğunun evden çalışma uygulamasına geçtiğini biliyoruz.
Covid-19’un ilk dönemlerinde alınan önlemler ve yaz aylarında salgının yayılma hızının azalması, kişilerde alınan tedbirlerin gevşemesine neden olarak tekrar artmıştır. Her ne kadar dünyanın farklı yerlerinden aşı ile ilgili olumlu haberler gelmeye başlamış olsa da korona virüs salgını, hepimizin hayatında köklü değişiklere neden oldu. Günlük yaşantımızda tercih ettiğimiz ürünlerden önceliklerimize, iş yapış şekillerimizden gittiğimiz yerlere kadar hemen hemen hayatımızın her alanında değişimler yaşadık. Elbette bu değişim iş dünyasına da yansıdı.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından kullanıma sunulan ve başta şehir içi ulaşım (Marmaray, metro, otobüs, vapur, tramvay gibi) olmak üzere; market, otopark, sosyal tesisler gibi yerlerde ödeme yapılabilmesini sağlayan karttır.
İstanbulkart ile harcama yapılan binlerce noktası arasına MultiNet yemek kartının da eklendiğini biliyor muydunuz? Bu yeni iş birliği ile şimdi MultiNet harcama noktası olana kafe, market ve restoranlarda İstanbulkart ile özgürce harcama yapılabilecek!
Sosyal yardım, ihtiyaç sahibi kişilerin ihtiyaçlarına yönelik hazırlanan, planlanan uygulamalardır.
Ticaretle uğraşan herkes, birçok resmî belge ile uğraşır. Üretim ya da ürün satışı yapan firmalar, hizmet sektörüne göre daha fazla belgeyle uğraşmak zorundadır ve bu belgeler arasında adını en fazla duyduklarımızdan biri sevk irsaliyesidir. Multinet Up olarak bu yazımızda “Sevk irsaliyesi nedir?” ve “Sevk irsaliyesi nasıl düzenlenir?” gibi sorularını yanıtlarını paylaştık.
Peşin vergi olarak da adlandırılan Geçici Vergi, gerçek usulde vergilendirilen ticari kazanç sahipleri, serbest meslek erbabı ve kurumsal vergi mükelleflerinin ödediği bir vergi türüdür ve cari vergilendirme döneminin Gelir ve Kurumlar Vergisi olarak, üçer aylık kazanç üzerinden hesaplanarak ödenir. Diğer bir deyişle Geçici Vergi; Gelir Vergisi ve Kurumlar Vergisi hesaplamaları için yıl sonunu beklemeden, üçer aylık dönemlerde elde edilen kazancın vergisinin peşin olarak tahsil edilmesi için uygulamaya koyulmuş bir vergi türüdür diyebilir.
Pandemi süreciyle birlikte gündeme gelen ve birçok işletmenin başvurduğu kısa çalışma ödeneği “Genel ekonomik, sektörel, bölgesel kriz ya da zorlayıcı sebeplerle iş yerindeki haftalık çalışma sürelerinin en az üçte bir oranında ve geçici olarak azaltılması ya da devamlılık şartı aranmaksızın iş yerinin faaliyetlerinin kısmen en az dört hafta süre ile durdurulması durumunda, iş yerinde üç ayı aşmamak üzere, çalışamadıkları dönem için sigortalılara gelir desteği sağlayan uygulamadır” şeklinde tanımlanmaktadır.
Üretim ya da satış yapan işletmelerin genelinde bir depo bulunur. Tedarik sürecinin önemli bir parçası durumunda olan deponun yönetimi, işletme maliyetleri, kazancı ve müşteri memnuniyeti gibi birçok durumu doğrudan etkiler. Doğru yönetilen bir depo ile tedarik sürecinde yaşanabilecek sorunların önüne geçilebileceği gibi, fazla ya da eksik depolanan ürünlerin yaratacağı ek maliyetlerin de önüne geçilebilir. MultinetUp olarak bu yazımızda depo yönetimi hakkında bilinmesi gerekenleri ve çeşitli ipuçlarını paylaştık.
İşletmelerin 1 yıldan az süreli borçlanma ile sağladıkları finans kaynaklarına “kısa vadeli finansman kaynağı” denilmektedir. Genellikle yakın gelecekteki stok ya da borç ödemeleri için kullanılan kısa vadeli finansman kaynakları, birçok işletmenin sıklıkla başvurduğu bir finansal çözüm yollarıdır. Multinet Up olarak bu yazımızda, kısa vadeli finansman kaynağı ile ilgili olarak merak edilen konuları bir araya getirdik.
İşe yeni alınan personel, oryantasyon uygulaması olmayan bir işletmede ilk birkaç gününü ne yapacağını bilemeden, hiç kimse ile iletişim kuramadan geçirebilir. Bu kişi için şirketteki ilk günleri gerçek anlamda zorlayıcı ve kendisini yalnız hissettiği bir dönem olur. Oryantasyon bu noktada devreye girer. İşe yeni başlayan personelin diğer çalışanlarla tanıştırılması, şirket içerisindeki bölümler ve uygulamalar hakkında bilgi verilmesi gibi işlemler oryantasyon sürecinde gerçekleştirilir ve personelin işletmeye hızlı bir şekilde adapte olması sağlanır.