Corona virüsü sadece insanların değil aynı zamanda şirketlerin de düzenlerini alt üst etti. Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de işletmeler bu süreci en az hasarla atlatmanın yollarını arıyorlar ve yeni düzene ayak uydurmaya çalışıyorlar. Multinet Up olarak, başta KOBİ’ler olmak üzere tüm işletmelerin Corona virüsü ile mücade sürecinde ihtiyaç duyabilecekleri bilgileri bu yazımızda paylaştık.
Her geçen gün gelişen teknoloji ile beraber, birçok firma artık işe alım sürecini online mülakat yöntemi ile gerçekleştirmeye başladı. Multinet Up olarak, personel alımlarını online işe alım süreci ile gerçekleştirmek isteyen firmaların işlerine yarayabilecek bazı ipuçlarını bu yazımızda paylaştık.
Stok, firmaların üretim sürecinde ihtiyaç duydukları ve üretime doğrudan ya da dolaylı olarak etki eden hammadde, yan mamul, yarı mamul, ticari mal, artık ve hurda gibi ekonomik değere sahip varlıkları tanımlar. Firmalar, çeşitli nedenlerle stok tutarlar ve birçok sektörde bu durum bir zorunluluk olarak yer alır.Multinet Up olarak bu yazımızda, stok yönetimi ve takibi ile ihtiyaç duyabileceğiniz çeşitli bilgileri paylaştık.
İş yükü çok fazla olan ve doğası gereği çok dikkatli olunması gereken muhasebe konusunda, firmalar ve çalışanlar en doğru çözümü arıyorlar. Bu noktada teknoloji devreye giriyor ve muhasebe alanında çeşitli çözümler sunuyor. Multinet Up olarak bu yazımızda en popüler ve köklü muhasebe programlarını listeledik. Listede yer alan muhasebe programlarının detaylarını inceleyerek, ihtiyacınıza en uygun olan programı seçebilirsiniz.
En iyi muhasebe programlarını listelersek;
İşletmelerin üzerinde düşündükleri ve çoğu zaman kararsız kaldıkları konulardan biri "Yemekhane mi, yemek kartı mı?" konusudur. İşletmenin boyutlarına, konumuna, yapısına ya da çalışma şekline göre her ikisinin de diğerine göre avantajları olduğu ortadadır. Bu avantajlar net bir şekilde ortaya koyulduğu takdirde, işletme sahiplerinin ve yöneticilerinin karar vermeleri daha kolay olacaktır.
Genellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler (KOBİ) tarafından geleneksel olarak devam ettirilen yemekhane çözümünün avantajlarını ele alalım;
Ağustos 2015'te, Kurumsal Seyahat Yöneticileri Derneği (ACTE) tarafından 350'den fazla kurumsal seyahat yöneticisi ile yapılan anket sonucuna göre, bu yöneticilerin %72'sinin seyahat politikasına olan uyum beklentilerinin tam olarak gerçekleşmediği sonucu ortaya çıkmıştır. Seyahat politikasına uyumun, işletmelerin tasarruf etmesinin ve seyahat edecek çalışanların güvenliğinin sağlanmasının anahtarı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu politikalara uyumu artırmak için çeşitli stratejiler düşünmenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.
İşletmelerin parasal işlerinin gerçekleştirildiği, dikkatsizliğe ya da hataya izin vermeyen bölüm olan muhasebe, iş yükü yönünden birçok bölüme göre daha yoğun bir çalışma ortamına sahiptir. İşlerin tamamının para ve vergi ile ilgili olması ve devamlı dikkat gerektirmesi, muhasebe bölümü çalışanları üzerinde ciddi bir baskı yaratır. Ancak, her geçen gün gelişen teknoloji ile birlikte muhasebecilerin hayatlarını kolaylaştıracak çözümler de ortaya çıkmaktadır.
İşletmelerin önemli gider kalemleri arasında personel giderleri yer alır. İşin içinde olanlar, personel giderlerinin sadece maaşlarla sınırlı olmadığını; personelin yemek ve yol gibi masraflarının da önemli birer kalem olduğunu bilirler. Bu nedenle, her firma bu tür giderlerin maliyetlerini de düşürmenin yollarını arar. Bunun yanı sıra, işletmelerin kazancı üzerinde ciddi bir baskı unsuru olan vergiler de firma sahiplerinin, yöneticilerinin dikkate aldığı bir konudur.
İşletmeler için en önemli kavramlardan biri verimliliktir. Verimlilik ise büyük oranda, çalışan bağlılığı ile birlikte ortaya çıkar. Bu nedenle, verimlilik artışı isteyen işletmeler için çalışan bağlılığını sağlamak önemli bir konudur. Günümüzde, çalışanların yarıdan fazlasının işletmeye bağlılık hissetmediği göz önünde bulundurulursa, bu konunun önemi daha kolay anlaşılır.