21.03.2022
Multinet Up’ın yeni nesil kurumsal hediye çözümü MultiGift ile şirketler, tek bir kart üzerinden, çalışanlarına marketten giyime, elektronikten e-ticarete farklı alanlarda hediye sunma esnekliğinden yararlanıyor. Şirket yetkilileri Multinet Up’ın uçtan uca dijital hizmetleri sayesinde tüm işlemleri kolayca yaparken; çalışanlar hediyelerini binlerce prestijli marka arasından kendileri seçme özgürlüğüne sahip oluyor.
Multinet Up Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık, yaygın tedarikçi ağı ve dijital kullanım alternatifleri ile kolaylık sağlayan MultiGift’in avantajlarını Pazarlamasyon’a anlattı.
Multinet Up’ın faaliyetleri ve kurumsal hediye uygulamaları alanında sunduğunuz çözümler hakkında bilgi verebilir misiniz?
Multinet Up aslında ödeme dünyasına 360 derece çözümler sunan hem bireylerin hem de kurumların ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştiren bir şirket. Birçok alanda faaliyet gösteriyoruz. Örneğin toplu satın alma çözümüz ve tedarik zincirimiz MultiAvantaj ile şirketlerin gıda tedariği, kargo, güvenlik sistemi gibi OPEX giderlerini maliyet avantajı ve ödeme kolaylığıyla yönetmelerini sağlıyoruz. Şirket çalışanlarının harcamalarına bağlı olan giderlerin yönetiminde ise yenilikçi çözümlerimizle operasyonel kolaylık, vergi avantajı, kontrol yetkinliği ile maliyet avantajı gibi faydalar sunuyoruz. Ürün yelpazemiz oldukça geniş. Çalışanların yemek giderlerinden iş amaçlı seyahat, konaklama ve akaryakıt giderlerine kadar birçok alanda çözümlerimiz mevcut. KOBİ ve mikro işletmelere de büyük ölçekli kurumsal şirketlere de sunduğumuz bu çözümleri, sektörlere ve kurumların yapılarına göre değişkenlik gösteren ihtiyaç ve beklentilere göre özelleştiriyoruz. Firmaların kurumsal hediye ve sosyal yardım uygulamalarına yönelik ise 2004’te Türkiye’de bir ilk olarak geliştirdiğimiz kurumsal hediye kartı çözümümüz MultiGift ile hizmet veriyoruz.
MultiGift’in avantajları neler?
Doğum günü, evlilik, kıdem gibi özel günlerde veya yılbaşı, Ramazan ve Kurban Bayramı dönemlerinde yapılan sosyal yardım uygulamalarında hem firma yetkililerini yormayacak hem de çalışanların beklentilerine cevap verebilecek esnek bir çözüm sunuyoruz. Çalışanını mutlu etmek isteyen işverenler ister bir çalışana ister bin çalışana birden hediye göndermek istesin, tüm işlemleri tek fatura ile kolayca muhasebeleştirebiliyor ve yüzde 39’a varan vergi avantajından faydalanıyor. Çalışanın en büyük avantajı ise kendisine tanımlanan bakiyeyi üye iş yeri ağımızdaki 20 binden fazla harcama noktasında onlarca farklı kategoride ihtiyaç duyduğu ürünlerde dilediği gibi kullanabilmesi. Çalışanlar ödemelerini fiziki kartla veya dijital kodla yapabildikleri gibi isterlerse bakiyesini yeni e-ticaret platformumuz MultiGift Shop üzerinde de değerlendirebiliyor.
Kurumsal hediye uygulamalarında şirketlerin tercihlerini hangi unsurlar belirliyor?
Bildiğiniz gibi pandemiyle birlikte değişen çalışma koşulları, birçok kurum için çalışan bağlılığı ve motivasyonu konusunu daha da önemli hale getirdi. Yetenek yönetiminin özellikle uzaktan ve esnek çalışma koşulları nedeniyle zorlaştığı bu dönemde çalışan memnuniyetini artırmak isteyen İnsan Kaynakları profesyonelleri, yöneticiler yenilikçi çözümler arayışında. İşverenlerin önceliği maliyet avantajı olurken bu konudaki süreçleri yönetecek firma yetkilisi tercih edeceği çözümün minimum operasyon eforu gerektirmesini önemsiyor. Ayrıca, belirlenecek hediyenin kapsayıcı olması da gerekiyor ki her çalışanı tek seferde memnun edebilmek mümkün olsun.
Geçtiğimiz sene Kuantum Araştırma iş birliği ile gerçekleştirdiğimiz biz pazar ve segmentasyon araştırmamız var. On iki ili kapsayan, küçük orta ve büyük işletmelerle toplamda bin beş yüzün üzerinde görüşme gerçekleştirdiğimiz bu araştırmanın sonuçlarına göre, işverenlerin kurumsal hediye tercihlerinde en etkili unsurlar hediye kartının geçerli olduğu markaların sayısı ve niteliği, tek fatura ile ödeme kolaylığı ve online satın alma olanağı. Bu noktada MultiGift yeni nesil bir alternatif olarak tercih ediliyor. Prestijli markalardan oluşan harcama noktalarının çeşitliği ve dijital kullanım alternatifleri sayesinde kullanıcıları memnun ediyoruz, yetkilileri de sms ile hediye gönderimine varan birçok kolay yöntem sunarak mutlu ediyoruz. Tüm bunlara ek olarak, yüzde 39’a varan vergi muafiyetinden de yararlanarak maliyet avantajı elde eden müşterilerimiz, tüm bu süreci deneyimlediklerinde bir sonraki ihtiyaçlarında da MultiGift’i tercih ediyor.
Çalışanlar bakiyelerini en çok hangi alışverişlerde değerlendiriyor?
Yüzlerce farklı ihtiyaca yanıt verebilen geniş bir tedarikçi ağı ile hizmet vermeyi son derece önemsiyoruz. Yeni ortaklıklar ve iş modelleri hayata geçirerek çalışma hayatının değişen dinamiklerine en uygun çözümleri üretiyoruz. Odağımızda her zaman çalışan var. Son dönemde de değişen tüketici davranışlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak yeni iş birlikleri yaptık ve tedarikçi ağımızı genişlettik. Çalışanların yaşına, cinsiyetine, medeni durumuna ve yaşam tarzına yönelik farklılık gösteren tüm ihtiyaçlarına yanıt veren tedarikçi ağımızda lüks tüketimden temel gıdaya, teknolojiden ofis koltuğuna, ev eşyasından giyime, herkesin ihtiyacına göre onlarca farklı kategori bulunuyor. Bu kategorilerden yapılan alışverişlerin oranları dönemsel olarak değişkenlik gösteriyor. Örneğin Ramazan ayında gıda alışverişleri yükselirken; bayram ve yılbaşı dönemlerinde tekstilde, okula dönüş döneminde kırtasiye ve teknoloji ürünlerinde talep artışı oluyor. MultiGift hediye kartı Çağrı, KİM Market, Onur Market, Happy Center, Mopaş gibi Türkiye genelinde binlerce markette geçerli. Ayrıca MultiGift’in A101, CarrefourSA, Trendyol, Morhipo, Ikea, Vakko, Mavi gibi alternatif marka çözümleri de mevcut. Her türlü kurumsal hediye talebine cevap verebiliyoruz.
Son dönemde artan gıda fiyatlarını göz önünde bulundurunca hediye kartlarının market alışverişlerinde kullanımı arttı diyebilir miyiz?
Kesinlikle, benzer bir trendi yemek kartı çözümümüz MultiNet’in işlem verilerinde de MultiGift’in işlem verilerinde de gözlemliyoruz. Yaklaşan Ramazan ayı nedeniyle market kullanımları daha da ivmelenecek. Gıda alışverişlerinin arttığı bu dönemde kurumların çalışanlarına yaptıkları ayni yardımlar da artış gösteriyor. Geçtiğimiz senelerde yaygın olan erzak kolisi uygulamaları ise artık yavaş yavaş terk ediliyor. Ramazan kolilerinin fiyatlarının açıklanmasını bekleyerek son ana kalmak istemeyen; sonrasında da koli içeriklerinin karşılaştırılması ve kolilerin çalışanlara ulaştırılması gibi süreçlerde yorulmak istemeyen firmalar binlerce markette geçen MultiGift hediye kartını veya MultiGift çatısı altındaki A101, CarrefourSA gibi market çözümlerini tercih ediyor.
Son olarak MultiGift Shop hakkında da bilgi verebilir misiniz?
MultiGift çatısı altında sunduğumuz çözümleri her sene yeni alternatiflerle zenginleştiriyoruz. MultiGift Shop’u da kurumsal müşterilerimize yan hak uygulamalarında kullanabilecekleri tek bir dijital platform sunmak amacıyla geliştirdik. 2021’de aktif olarak devreye aldığımız Türkiye’nin 81 iline 2-7 iş günü içinde teslimat yapan MultiGift Shop özellikle uzaktan ve hibrit çalışma uygulamalarını benimseyen şirketlerde, kurumsal hediyenin online adresi oldu diyebilirim. Kullanıcılar hem online alışveriş konforunu yaşıyor hem de alışverişlerinde indirimli fiyat avantajından yararlanıyor.
Kaynak: https://www.pazarlamasyon.com/multinet-up-multigift-isverenlere-kolaylik-calisanlara-secme-ozgurlugu-sunuyor