notification-announcements

Duyurular

 

Türkiye’de firmaların yarısı çalışan yardımı yapıyor

15.06.2021

Bora Işık

Yaklaşan Kurban Bayramı nedeniyle çalışanlarına bayram hediyesi vermek isteyen firmalar hazırlıklarına başladı. Yeni nesil finansal teknoloji şirketi Multinet Up, şirketlerin çalışan yardımı uygulamalarına yönelik açıklamalarda bulundu.

Çalışan yardımlarının özellikle bayramlarda yapıldığını ifade eden Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık: Kuantum Araştırma ile birlikte yürüttüğümüz yaklaşık 2000 kişinin katıldığı kurumsal hediye pazarı araştırmasının sonuçlarına göre, Türkiye’de firmaların yüzde 55’e yakını çalışan yardımı yapıyor. Çalışanlarına yardım yapan firmaların yaklaşık yarısı ise yardımlarını Ramazan Bayramı, Kurban Bayramı ve yılbaşı dönemlerinde yapmayı tercih ediyor. Örneğin Kurban Bayramı özelinde geçen sene ile kıyasladığımızda; işverenin kurban payı/eti vermek yerine çalışanlarının ihtiyaçlarını özgürce karşılayabilecekleri market kanallı gıda yardımlarında artış olduğunu gördük. Çalışan yardımları, özellikle iş hayatında çalışma koşullarının neredeyse tamamen değiştiği pandemi döneminde çalışanları mutlu eden, motivasyonu artıran bir uygulama olarak karşımıza çıkıyor. Nitekim birçok kurum için çalışan bağlılığı öncelikli alanlardan biri haline geldi ve yan hakların önemi arttı. Değişen çalışma koşullarının, çalışanlar arasındaki bireysel farklılarda turnusol kâğıdı etkisi yaptığını gören birçok firma daha esnek, bireysel farklıları kucaklayan, kapsayıcı değerleri benimsemeye başladı. Böylece çalışana seçme özgürlüğü sunan uygulamalar ön plana çıktı. Uzaktan çalışma modeline geçişle de özellikle internte, teknoloji ve gıda desteği, markette kullanım için kart desteği olmak üzere ev içi destek verdiklerini gmrdğk.

Tek fatura ile yüzde 45'e varan vergi avantajı

Dönemsel olarak yapılan çalışan yardımları uzaktan çalışma uygulamalarının ve hijyen tedbirlerinin de etkisiyle firma yetkilileri için önemli bir operasyonel yük doğuruyor. Bayramlarda erzak kolisi, hediye çeki vb. yöntemlerle yardım yapan şirketlerde bu yardımların temini ve dağıtımı gibi süreçler oldukça yorucu olabiliyor. Bu noktada yeni nesil bir çözüm olarak devreye giren MultiGift ile şirketler, çalışan sayısı ne olursa olsun tüm işlemleri tek kart ve tek fatura ile gerçekleştirebiliyor; yüzde 45'e varan vergi avantajından faydalanıyor. MulitGift'i tercih eden firmalar, çalışanlarını ister hediye kartıyla ister tamamen online bir şekilde, tek tıkla ulaştırabilecekleri dijital kodlarla mutlu ediyor. Çalışanlar ise bakiyelerini 20 bine yakın noktada teknolojiden anne-bebek ürünlerine, gıdadan modaya onlarca farklı kategoride ihtiyaç duydukları ürünlerde diledikleri gibi kullanabiliyor. Örneğin geçtiğimiz Ramazan ayında, Ramazan kolisi uygulamalarını dijitale taşıdık, müşterilerimiz çalışan yardımlarını online olarak ulaştırdı, çalışanlar ise Ramazan’da market alışverişlerini dijital kodlarla ödedi. Bu sene Ramazan ayında bir önceki seneye göre dijital kod talep eden firma sayısı yaklaşık 1,5 kat arttı.

Sadece 2020’de 500 bin çalışan “Dijital Kod” kullandı

MultiGİft’in işlem verilerine göre 2020’de şirketler yıl genelinde toplamda 500 bin çalışanı için dijital kod yardımında bulundu. Dijital kod uygulamasına ilginin artarak devam edeceğini, önümüzdeki Kurban Bayramı’nda da kurumsal hediyelerde dijital kodun ön plana çıkacağını ön görüyoruz çünkü 2020’de dijital kod kullanan firmaların yüzde 60’ı bir sonraki dönemde de dijital kodu tercih etti.

Multinet Up olarak elbette tek önceliğimiz kullanım kolaylığı ve dijital deneyim sunmak değil; yüzlerce farklı ihtiyaca yanıt verebilen geniş bir tedarikçi ağı ile hizmet vermeyi de son derece önemsiyoruz. Yeni ortaklıklar ve iş modelleri hayata geçirerek çalışma hayatının değişen dinamiklerine en uygun çözümleri üretiyoruz. Odağımızda her zaman çalışan var. Son dönemde de değişen tüketici davranışlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak yeni iş birlikleri yaptık ve tedarikçi ağımızı genişlettik. Şu an MultiGift çatısı altında her profildeki kullanıcımız için lüks tüketimden temel gıdaya, teknolojiden ofis koltuğuna, ev eşyasından giyime, herkesin bütçesine ve ihtiyacına göre onlarca farklı kategori mevcut. Tüm bu avantajları sebebiyle, MultiGift ve marka çözümlerini tercih eden firma sayısı 2021’in ilk yarısında 2020’nin aynı dönemine kıyasla yüzde 75 arttı.

 

Kaynak: http://www.psmmag.com/haber/multinet-upa-turkiye-musteri-deneyimi-odullerinde-iki-odul/1523944