notification-announcements

Duyurular

 

Yeni Nesil Çalışma Modeli: Hibrit Çalışma

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 5 Dakikalık Okuma Süresi
hibrit çalışma nedir

Covid-19’un ilk dönemlerinde alınan önlemler ve yaz aylarında salgının yayılma hızının azalması, kişilerde alınan tedbirlerin gevşemesine neden olarak tekrar artmıştır. Her ne kadar dünyanın farklı yerlerinden aşı ile ilgili olumlu haberler gelmeye başlamış olsa da korona virüs salgını, hepimizin hayatında köklü değişiklere neden oldu. Günlük yaşantımızda tercih ettiğimiz ürünlerden önceliklerimize, iş yapış şekillerimizden gittiğimiz yerlere kadar hemen hemen hayatımızın her alanında değişimler yaşadık. Elbette bu değişim iş dünyasına da yansıdı.


Multinet Up olarak salgın döneminde birçok şirketin tercih ettiği hibrit çalışma modeline sizler için araştırdık.

Hibrit Çalışma Nedir?

Haftanın belirli günlerinde ofisten diğer günlerinde de evden çalışarak uygulanan çalışma düzenine hibrit çalışma denilmektedir. 

Hibrit çalışma dışında pandemi döneminde adını sıklıkla duyduğumuz evden çalışma, esnek çalışma, dönüşümlü çalışma gibi çalışma modellerini duyduk. Firmaların çoğu pandemi bittiğinde de ofis çalışanlarının belli  günlerde uzaktan çalışabileceği bir model üzerine de çalışıyor. 

Büyük-küçük birçok şirket ise salgının başından bu yana uzaktan çalışmaya devam ediyor. Bazı şirketler bu kararı kalıcı hale getirdi, bazı şirketler ise hibrit çalışma modelini benimsemeye başladı. Bu sayede çalışanlar sadece haftanın belli günlerinde ofiste olacaklar ve böylelikle aynı anda aynı yerde bulunan kişi sayısı minimuma düşürülecek. Bazı önemli şirketler ihtiyaçları doğrultusunda haftada belirli günler veya dönüşümlü olarak ofise gelenler olarak iki kategori altına ayrılan hibrit çalışma sistemini uyarlıyor. Bazı şirketler ise normalleşme düzenine girdiklerini yavaş ve kontrollü adımlarla ofis hayatına geçtiklerini söylüyor. Sonuç olarak her şirketin farklı bakış açıları ile yeni normali değerlendirdiğini gözlemliyoruz. 

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

İşveren ve Çalışanlar Ne Düşünüyor?

Normalleşme kapsamında çalışma ortamları ile ilgili beklentileri belirleyebilmek amaçlı anket çalışması yapıldı. Çalışma mayıs ayında gerçekleştirilirken, %32,7 şirket sahibi, %14,8 üst düzey yönetici ve %52,5 beyaz yakalı çalışan olmak üzere 554 kişi katılımıyla sağlandı.

Çalışma sistemleri salgın sonrasında normalleşme süreci ile çalışma hayatında değişen çalışma alanları ile ilgili sorulara;

•    %44,2 oran ile evde çalışıldığı,
•    %26,5 oran ile ofis ortamında kısıtlı veya nöbetleşe çalışıldığı,
•    %18,4 oran ile eski sistemde çalışmaya devam edildiği,
•    %7,2 oran ile ofislerin kapandığı ve artık çalışma ortamı bulunmadığı yanıtı verildi.

Ofis ortamında gerçekleştirilen değişiklikler ile alakalı sorulan sorulara;
•    %67,7 her noktaya dezenfektan konulduğu,
•    %36,5 masaların sosyal mesafe ile yerleştirildiği,
•    %33,4 masa seyrekleştirme planı uygulandığı, 
•    %14,4 gibi bir oranda ise hiçbir çalışma yapılmadığı cevapları verildi.
 

Dünyada Durum Nasıl?

Peki büyük şirketler çalışma düzenleri konusunda neler yapıyor? Aslında bu konuda ortak bir karar olmadığını söyleyebiliriz.

Örneğin, Microsoft CEO’su Satya Nadella, evden çalışmanın sürdürülebilir bir model olmadığını söylemişti. Microsoft’un 6 ülkede 2 binin üzerinde çalışanla yaptığı Harris Poll anketi pandemi sonrası çalışma modelinin yüksek ihtimalle ofis ve uzaktan çalışmanın karışımı olan hibrit model olacağını planlıyor. Ankete katılanların yüzde 71’i pandemiden sonra da yarı zamanlı olarak evden çalışmaya devam etmek istediğini belirtiyor.

Buna karşın Google, ofis ve evden çalışmanın karışık yapılacağı hibrit çalışma modelini benimsemiş durumda ve gelecekte hayata geçirmeyi planlıyor.

Twitter ise çoktan evden çalışma düzenini kalıcı hale getirmiş durumda. 

İnsan kaynakları yöneticileri ile yapılan “Yeni Çalışma Modelleri” araştırmasında pandemiden sonra da kısmen evden çalışmanın uygulanacağı hibrit model diye adlandırdığımız evden ve ofisten çalışmanın uygulandığı modellerin kullanılmaya devam edileceğini gösteriyor. Verimlilik ve performansa etkilerini tartışmak içinse biraz daha süreye ihtiyaç var gibi gözüküyor.
 

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İdeal Çalışan Profili Nasıl Oluşturulur?
İşverenler İçin İdeal Çalışan Profili Nasıl Oluşturulur?
E-Devlet'ten İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?
E-Devlet İkametgah (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?
İstihdam Ne Demek?
İstihdam Ne Demek?
  • Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri

    Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri

    Yeni yıl, yeni umutlar ve heyecanı beraberinde getiriyor. Yeni yılda çalışanlarınızın umutlarına ve heyecanına ortak olmak için ise yılbaşı hediyelerinden faydalanabilirsiniz. Kutlamaya dahil olmak için yapabileceklerinizin ise adeta sınırı yok.

  • Bayramda Nakdi Ücret Ödemesi

    Bayramda Çalışanları Teşviklendirme: Nakdi Ücret

    Bayramlar her birimiz için farklı bir anlam taşıyor. Bazılarımız bayramları aile büyükleri ve dostlar ile bir arada geçirerek yaşarken; bazılarımız ise yoğun iş temposundan bir süreliğine uzaklaşarak geçiriyor.

  • Ramazan Kolisinde Ne Olur?

    Ramazan Kolisi Yardımı Nedir? Ramazan Kolisi İçinde Neler Olur?

    Ramazan ayının başlangıcı 2024’te 11 Mart Pazartesi gününe denk geliyor. Çalışanlarının sahur veya iftar sofralarına ortak olmak ya da ihtiyaç sahiplerini desteklemek isteyenler için ise Ramazan kolileri satışa sunuluyor.

  • Mobbing Nedir, Nasıl İspatlanır?

    Mobbing Nedir? Mobbing Türleri Nelerdir?

    İş hayatında görülen en ciddi sorunlardan biri, çalışanların karşı karşıya kaldığı psikolojik baskıların ve zorbalıkların yarattığı olumsuz etkilerdir. Bu zorlayıcı davranışların en yaygın türlerinden biri ise mobbing olarak adlandırılır.

  • İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Haller Nelerdir?

    İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Durumlar Nelerdir?

    İş yerinde yaşanan kazaları çoğu zaman bireysel bir talihsizlik olarak görürüz. Ancak bu tür olaylar; aynı zamanda işverenin sorumluluklarını, çalışan haklarını ve iş güvenliği standartlarını da doğrudan ilgilendirir.

  • İşten Çıkış Kodları Nelerdir?

    İşten Çıkış Kodları Nelerdir? İşten Çıkış Kodları ve Anlamları

    İşten çıkış kodları, bir çalışanın iş akdinin neden sonlandığını ifade eden kodlardır. Bu kodlar, çalışanın işten çıkarılmasının sebebinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu kodlar, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından belirlenmiştir.

  • Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Evlilik tazminatı, kadın çalışanların evlilik nedeniyle işten ayrılma durumunda alabildikleri bir tazminat türüdür. Nikah kıyılması sonrasındaki 1 yıl içerisinde kadın çalışanın işten ayrılmış olması gerekir. Aksi takdirde bu tazminatı alamaz.

  • Ayni Yardım Nedir, Nasıl Bordrolaştırılır?

    Ayni Yardım Nedir ve Nasıl Bordrolaştırılır?

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.

  • İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    Şirketler, her biri farklı potansiyeller taşıyan çalışanlardan meydana gelir. Yetenekleri, bakış açıları ve fikirleriyle birbirinden ayrılan ekip üyelerinin firmanın başarısında kritik rolleri vardır. Bu çeşitlilikten en iyi şekilde faydalanmanın yolu ise yaratıcılığı teşvik etmekten geçer.

  • Tersine Mentorluk Nedir?

    Tersine Mentorluk Nedir, Faydaları Nelerdir?

    Geleneksel mentorluk, kıdemli olanların ya da daha deneyimli kişilerin yeni yetişen kişilere yol göstermesi olarak tanımlanır. Ancak günümüzde dünya giderek hızlanıyor ve teknolojiler çok hızlı bir şekilde geliştirilip hayatımıza dahil ediliyor.