notification-announcements

Duyurular

 

hibrit çalışma nedir

Yeni Nesil Çalışma Modeli: Hibrit Çalışma

Multinet Up
İnsan Kaynakları 5 Dakikalık Okuma Süresi

Covid-19’un ilk dönemlerinde alınan önlemler ve yaz aylarında salgının yayılma hızının azalması, kişilerde alınan tedbirlerin gevşemesine neden olarak tekrar artmıştır. Her ne kadar dünyanın farklı yerlerinden aşı ile ilgili olumlu haberler gelmeye başlamış olsa da korona virüs salgını, hepimizin hayatında köklü değişiklere neden oldu. Günlük yaşantımızda tercih ettiğimiz ürünlerden önceliklerimize, iş yapış şekillerimizden gittiğimiz yerlere kadar hemen hemen hayatımızın her alanında değişimler yaşadık. Elbette bu değişim iş dünyasına da yansıdı.


Multinet Up olarak salgın döneminde birçok şirketin tercih ettiği hibrit çalışma modeline sizler için araştırdık.

Hibrit Çalışma Nedir?

Haftanın belirli günlerinde ofisten diğer günlerinde de evden çalışarak uygulanan çalışma düzenine hibrit çalışma denilmektedir. 

Hibrit çalışma dışında pandemi döneminde adını sıklıkla duyduğumuz evden çalışma, esnek çalışma, dönüşümlü çalışma gibi çalışma modellerini duyduk. Firmaların çoğu pandemi bittiğinde de ofis çalışanlarının belli  günlerde uzaktan çalışabileceği bir model üzerine de çalışıyor. 

Büyük-küçük birçok şirket ise salgının başından bu yana uzaktan çalışmaya devam ediyor. Bazı şirketler bu kararı kalıcı hale getirdi, bazı şirketler ise hibrit çalışma modelini benimsemeye başladı. Bu sayede çalışanlar sadece haftanın belli günlerinde ofiste olacaklar ve böylelikle aynı anda aynı yerde bulunan kişi sayısı minimuma düşürülecek. Bazı önemli şirketler ihtiyaçları doğrultusunda haftada belirli günler veya dönüşümlü olarak ofise gelenler olarak iki kategori altına ayrılan hibrit çalışma sistemini uyarlıyor. Bazı şirketler ise normalleşme düzenine girdiklerini yavaş ve kontrollü adımlarla ofis hayatına geçtiklerini söylüyor. Sonuç olarak her şirketin farklı bakış açıları ile yeni normali değerlendirdiğini gözlemliyoruz. 

MultiGift hediye kartıyla vergi avantajı sağlayarak çalışanlarınızı ödüllendirmek için hemen bilgilerinizi bırakın, MultiGift ayrıcalıklarını öğrenin.

05xx xxx xx xx

İşveren ve Çalışanlar Ne Düşünüyor?

Normalleşme kapsamında çalışma ortamları ile ilgili beklentileri belirleyebilmek amaçlı anket çalışması yapıldı. Çalışma mayıs ayında gerçekleştirilirken, %32,7 şirket sahibi, %14,8 üst düzey yönetici ve %52,5 beyaz yakalı çalışan olmak üzere 554 kişi katılımıyla sağlandı.

Çalışma sistemleri salgın sonrasında normalleşme süreci ile çalışma hayatında değişen çalışma alanları ile ilgili sorulara;

•    %44,2 oran ile evde çalışıldığı,
•    %26,5 oran ile ofis ortamında kısıtlı veya nöbetleşe çalışıldığı,
•    %18,4 oran ile eski sistemde çalışmaya devam edildiği,
•    %7,2 oran ile ofislerin kapandığı ve artık çalışma ortamı bulunmadığı yanıtı verildi.

Ofis ortamında gerçekleştirilen değişiklikler ile alakalı sorulan sorulara;
•    %67,7 her noktaya dezenfektan konulduğu,
•    %36,5 masaların sosyal mesafe ile yerleştirildiği,
•    %33,4 masa seyrekleştirme planı uygulandığı, 
•    %14,4 gibi bir oranda ise hiçbir çalışma yapılmadığı cevapları verildi.
 

Dünyada Durum Nasıl?

Peki büyük şirketler çalışma düzenleri konusunda neler yapıyor? Aslında bu konuda ortak bir karar olmadığını söyleyebiliriz.

Örneğin, Microsoft CEO’su Satya Nadella, evden çalışmanın sürdürülebilir bir model olmadığını söylemişti. Microsoft’un 6 ülkede 2 binin üzerinde çalışanla yaptığı Harris Poll anketi pandemi sonrası çalışma modelinin yüksek ihtimalle ofis ve uzaktan çalışmanın karışımı olan hibrit model olacağını planlıyor. Ankete katılanların yüzde 71’i pandemiden sonra da yarı zamanlı olarak evden çalışmaya devam etmek istediğini belirtiyor.

Buna karşın Google, ofis ve evden çalışmanın karışık yapılacağı hibrit çalışma modelini benimsemiş durumda ve gelecekte hayata geçirmeyi planlıyor.

Twitter ise çoktan evden çalışma düzenini kalıcı hale getirmiş durumda. 

İnsan kaynakları yöneticileri ile yapılan “Yeni Çalışma Modelleri” araştırmasında pandemiden sonra da kısmen evden çalışmanın uygulanacağı hibrit model diye adlandırdığımız evden ve ofisten çalışmanın uygulandığı modellerin kullanılmaya devam edileceğini gösteriyor. Verimlilik ve performansa etkilerini tartışmak içinse biraz daha süreye ihtiyaç var gibi gözüküyor.
 

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Liderlik Becerisi
Başarılı Yönetimin Anahtarı: Liderlik Becerisi
Etkili İletişim Nedir?
Etkili İletişim Becerileri İş Hayatında Neden Önemlidir?
İş Performansı Nasıl Değerlendirilir?
İş Performansını Nasıl Değerlendirilir?
Liderlik Becerisi

Başarılı Yönetimin Anahtarı: Liderlik Becerisi

Bir organizasyonun başarılı olmasında liderin payı yadsınamaz. Önder ve şef gibi anlamlara gelen lider, özetle yönetimden sorumlu olan kişidir. Ancak iş hayatında liderlik, bu tanımdan daha fazlasını ifade eder.

Etkili İletişim Nedir?

Etkili İletişim Becerileri İş Hayatında Neden Önemlidir?

Çalışanların hem kendi aralarında hem de yöneticileriyle düzenli etkileşim kurması bir hayli önemlidir. Zira iş hayatında etkili iletişim, pek çok başarının kapısını aralar. Örneğin anlaşmazlıkları ortadan kaldırır ve sorunların daha fazla büyümeden çözülmesine yardımcı olur.

İş Performansı Nasıl Değerlendirilir?

İş Performansını Nasıl Değerlendirilir?

İşletmeler için çalışan performansının önemli bir yeri vardır. İş kalitesini korumak ve gelişimi teşvik etmek gibi hedefler için personellerin durumunun düzenli aralıklarla incelenmesi gerekir. Performans değerlendirme aşamalarıyla çalışanların güçlü ve zayıf yönlerini öğrenebilirsiniz.