notification-announcements

Duyurular

 

Covid-19'a Karşı Çalışan Sağlığını Korumak için Alabileceğiniz Önlemler

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 3 Dakikalık Okuma Süresi
Covid-19'a Karşı Çalışan Sağlığını Koruma

2019 yılının aralık ayından itibaren Çin’den başlayarak tüm dünyaya yayılan ve mart ayından beri Türkiye’yi de etkisi altına alan Covid-19 (Corona Virüsü) salgını nedeniyle, tüm işletmeler çeşitli önlemler alarak çalışanlarının sağlığını korumaya çalışıyor. Sağlık Bakanlığı, ülke genelinde uyumun sağlanabilmesi için bir broşür yayımlayarak, iş yerlerinde Covid-19’a karşı alınacak tedbirleri sıraladı. MultiNet Up olarak, bu yazımızda bakanlık tarafından belirlenen tedbirleri ve bu tedbirlerin dışında kalan ama virüsün bulaşma riskini azaltabilecek bazı kuralları ele aldık.

  1. İş yerlerinin kapalı alanlarının düzenli olarak havalandırılmasına dikkat edilmelidir. Eğer merkezi havalandırma sistemi kullanılıyorsa, bu sistemin temiz hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmesi; aksi halde kullanılmaması gerekmektedir.
  2. Çalışanların toplu taşıma araçlarını kullanmalarına mümkün olduğunca engel olunmalı; eğer ulaşım personel servisleri aracılığı ile gerçekleştiriliyorsa, yan yana oturma düzeni ortadan kaldırılarak her sıraya en fazla 1 kişi gelecek şekilde oturma düzeni sağlanmalıdır.
  3. Çalışanlar arasından seçilecek kişilerle özel bir ekip kurulmalı ve şirket içi tedbirlerin kontrolü bu ekiple sağlanmalıdır. Kontrol ekibinde yer alan kişiler bu süreçte başka bir işle ilgilenmemeli ve doğrudan tepe yöneticiye bağlı olmalı; kontrol görevi ile ilgili işlerde tam yetkili olmalıdır.
  4. Ultraviyole cihazı kullanarak, iş yerinde yüzey ve hava dezenfeksiyonu sağlanmalıdır.
  5. İş yerinde çalışanlar arasındaki mesafe en az 1 metre olmalıdır ve her çalışan yüz maskesi takmalıdır.
  6. Kalabalık iş yerlerinde yemeklerin toplu olarak yenilmesinden kaçınılmalıdır. Bunun yerine, küçük gruplar halinde ya da kumanya vererek her çalışanın kendi masasında yemek yemesi sağlanmalıdır.
  7. Tüm çalışanların aynı zaman diliminde molaya çıkması yerine, farklı zamanlarda küçük gruplar için mola saati düzenlemesi yapılmalıdır.
  8. Ateş, öksürük ya da nefes darlığı gibi solunum yolu enfeksiyonu belirtileri gösteren çalışanlar hızlı bir şekilde sağlık kuruluşuna yönlendirilmeli ve iyileşene kadar iş başı yaptırılmamalıdır.
  9. Eğer yapılan iş zorunlu kılmıyorsa, çalışanların eldiven takması özendirilmemelidir. Eldiven takan kişilerin el ve yüz yıkama ihtiyacı duymamaya başlamaları, virüsün yayılmasına neden olabilmektedir.
  10. Kapı kolları, merdiven korkulukları ve asansör düğmeleri gibi sık dokunulan yüzeylerin temizliğine özen gösterilmelidir. Bu tür yüzeyler sıklıkla ve önce su ve deterjanla, ardından da sulandırılmış çamaşır suyu ile temizlenmelidir.
  11. Klavye ve masa gibi sık dokunulan ama çamaşır suyu kullanımına uygun olmayan yüzeyler %70 alkol oranına sahip dezenfektanla temizlenmelidir.
  12. İş yerinde takılan maskeler belirli aralıklarla geri dönüşüm kutularına atılmalı ve yenisi takılmalıdır.

İş Yerinde Covid-19 Vakasına Rastlandıysa…

  1. İş yerinde çalışan ya da iş yerini ziyaret etmiş herhangi birine Covid-19 pozitif tanısı koyulmuşsa, hiç vakit kaybetmeden il/ilçe sağlık müdürlüğü bulaşıcı hastalıklar bölümüne bilgi verilmelidir.
  2. Covid-19 pozitif tanısı koyulmuş kişi iş yerinde devamlı maske takarak bulunmuşsa, bu durumda diğer çalışanlar “Yakın temaslı” değil “Temaslı” kategorisinde değerlendirilir ve maske takarak çalışmaya devam edebilirler. Ancak, Covid-19 pozitif tanısı koyulmuş kişi maske taksa dahi, el sıkıştığı ya da benzeri bir şekilde temas ettiği tespit edilen kişiler “Yakın temaslı” olarak değerlendirilmeli ve yetkililer bu konuda bilgilendirilmelidir.

İnsan kaynakları ile ilgili diğer yazılarımıza, web sitemizde yer alan Blog bölümünden ulaşabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İşten Çıkış Kodları Nelerdir?
İşten Çıkış Kodları Nelerdir? İşten Çıkış Kodları ve Anlamları
Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Ayni Yardım Nedir, Nasıl Bordrolaştırılır?
Ayni Yardım Nedir ve Nasıl Bordrolaştırılır?
  • İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?
    İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    Şirketler, her biri farklı potansiyeller taşıyan çalışanlardan meydana gelir. Yetenekleri, bakış açıları ve fikirleriyle birbirinden ayrılan ekip üyelerinin firmanın başarısında kritik rolleri vardır. Bu çeşitlilikten en iyi şekilde faydalanmanın yolu ise yaratıcılığı teşvik etmekten geçer.

  • Tersine Mentorluk Nedir?
    Tersine Mentorluk Nedir, Faydaları Nelerdir?

    Geleneksel mentorluk, kıdemli olanların ya da daha deneyimli kişilerin yeni yetişen kişilere yol göstermesi olarak tanımlanır. Ancak günümüzde dünya giderek hızlanıyor ve teknolojiler çok hızlı bir şekilde geliştirilip hayatımıza dahil ediliyor.

  • Çalışan Yaşam Döngüsü Nedir?
    Çalışan Yaşam Döngüsü Nedir?

    Çalışan yaşam döngüsü, çalışanın bir organizasyona katılmasından itibaren geçen tüm süreçleri kapsar. Çalışan döngüsü, çalışanın işe alımından başlayıp organizasyondan ayrılmasına kadar devam eder ve özellikle şirketlerin insan kaynakları yönetiminde önemli bir rol oynar.

  • Ücretli İzin Nedir? 2025 Ücretli İzin Süreleri
    Ücretli İzin Nedir, Ücretli İzin Çeşitleri Nelerdir? [2025]

    Şirketlerde verimliliğin anahtarı, iş ve özel yaşam dengesinin sağlanmasıdır. Çalışanlar, kendisine vakit ayırabildiğinde sorumluluklarına daha rahat odaklanır.

  • 2025 Babalık İzni Kaç Gün?
    Babalık İzni Nedir, Kaç Gündür? [2025]

    Çalışanların ve işverenlerin haklarını düzenleyen kanunlar, bazı özel zamanlara yönelik detaylar içerir. Personellerin ebeveynliğe adım attığı ilk günlerde görevine bir süreliğine ara vermesini sağlayan babalık izni de bu haklar arasındadır.

  • 2025 İş Arama İzni Süresi
    İş Arama İzni Nedir, Nasıl Hesaplanır? [2025]

    Personelin işten çıkarılması veya kendi isteğiyle görevinden ayrılması, iki taraf için de bazı yükümlülükler doğurur. Şirket, yeni bir işçi bulana kadar işlerini sürdürmek durumundadır.

  • Süt İzni Nedir, 2025'te Ne Kadar?
    Süt İzni Nedir? [2025]

    Kanunen çalışanlara çeşitli durumlar için kullanabilecekleri belirli izin türleri sunuluyor.

  • Vefat izni 2024
    Vefat İzni Nedir, Nasıl Kullanılır? [2025]

    Resmî olarak çalışanların sağlık, tatil, doğum veya daha farklı nedenler için kullanabilecekleri çeşitli izin türleri bulunur.

  • 2025'te Mazeret İzni Ne Kadar?
    Mazeret İzni Nedir ve Kaç Gün Alınır? [2025]

    Çalışanların motivasyonunu ve şirkete bağlılığını artırmanın yolu, hakların ve sorumlulukların eksiksiz yerine getirilmesinden geçer.

  • Karne İzni Nedir? 2025'te Kaç Gündür?
    Karne İzni Nedir? [2025]

    Hızla değişen iş dünyasında pek çok şirketi müşteri deneyimini geliştirmeye odaklanmış durumdadır.