notification-announcements

Duyurular

 

Covid-19'a Karşı Çalışan Sağlığını Korumak için Alabileceğiniz Önlemler

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 3 Dakikalık Okuma Süresi
Covid-19'a Karşı Çalışan Sağlığını Koruma

2019 yılının aralık ayından itibaren Çin’den başlayarak tüm dünyaya yayılan ve mart ayından beri Türkiye’yi de etkisi altına alan Covid-19 (Corona Virüsü) salgını nedeniyle, tüm işletmeler çeşitli önlemler alarak çalışanlarının sağlığını korumaya çalışıyor. Sağlık Bakanlığı, ülke genelinde uyumun sağlanabilmesi için bir broşür yayımlayarak, iş yerlerinde Covid-19’a karşı alınacak tedbirleri sıraladı. MultiNet Up olarak, bu yazımızda bakanlık tarafından belirlenen tedbirleri ve bu tedbirlerin dışında kalan ama virüsün bulaşma riskini azaltabilecek bazı kuralları ele aldık.

  1. İş yerlerinin kapalı alanlarının düzenli olarak havalandırılmasına dikkat edilmelidir. Eğer merkezi havalandırma sistemi kullanılıyorsa, bu sistemin temiz hava sirkülasyonunu sağlayacak şekilde düzenlenmesi; aksi halde kullanılmaması gerekmektedir.
  2. Çalışanların toplu taşıma araçlarını kullanmalarına mümkün olduğunca engel olunmalı; eğer ulaşım personel servisleri aracılığı ile gerçekleştiriliyorsa, yan yana oturma düzeni ortadan kaldırılarak her sıraya en fazla 1 kişi gelecek şekilde oturma düzeni sağlanmalıdır.
  3. Çalışanlar arasından seçilecek kişilerle özel bir ekip kurulmalı ve şirket içi tedbirlerin kontrolü bu ekiple sağlanmalıdır. Kontrol ekibinde yer alan kişiler bu süreçte başka bir işle ilgilenmemeli ve doğrudan tepe yöneticiye bağlı olmalı; kontrol görevi ile ilgili işlerde tam yetkili olmalıdır.
  4. Ultraviyole cihazı kullanarak, iş yerinde yüzey ve hava dezenfeksiyonu sağlanmalıdır.
  5. İş yerinde çalışanlar arasındaki mesafe en az 1 metre olmalıdır ve her çalışan yüz maskesi takmalıdır.
  6. Kalabalık iş yerlerinde yemeklerin toplu olarak yenilmesinden kaçınılmalıdır. Bunun yerine, küçük gruplar halinde ya da kumanya vererek her çalışanın kendi masasında yemek yemesi sağlanmalıdır.
  7. Tüm çalışanların aynı zaman diliminde molaya çıkması yerine, farklı zamanlarda küçük gruplar için mola saati düzenlemesi yapılmalıdır.
  8. Ateş, öksürük ya da nefes darlığı gibi solunum yolu enfeksiyonu belirtileri gösteren çalışanlar hızlı bir şekilde sağlık kuruluşuna yönlendirilmeli ve iyileşene kadar iş başı yaptırılmamalıdır.
  9. Eğer yapılan iş zorunlu kılmıyorsa, çalışanların eldiven takması özendirilmemelidir. Eldiven takan kişilerin el ve yüz yıkama ihtiyacı duymamaya başlamaları, virüsün yayılmasına neden olabilmektedir.
  10. Kapı kolları, merdiven korkulukları ve asansör düğmeleri gibi sık dokunulan yüzeylerin temizliğine özen gösterilmelidir. Bu tür yüzeyler sıklıkla ve önce su ve deterjanla, ardından da sulandırılmış çamaşır suyu ile temizlenmelidir.
  11. Klavye ve masa gibi sık dokunulan ama çamaşır suyu kullanımına uygun olmayan yüzeyler %70 alkol oranına sahip dezenfektanla temizlenmelidir.
  12. İş yerinde takılan maskeler belirli aralıklarla geri dönüşüm kutularına atılmalı ve yenisi takılmalıdır.

İş Yerinde Covid-19 Vakasına Rastlandıysa…

  1. İş yerinde çalışan ya da iş yerini ziyaret etmiş herhangi birine Covid-19 pozitif tanısı koyulmuşsa, hiç vakit kaybetmeden il/ilçe sağlık müdürlüğü bulaşıcı hastalıklar bölümüne bilgi verilmelidir.
  2. Covid-19 pozitif tanısı koyulmuş kişi iş yerinde devamlı maske takarak bulunmuşsa, bu durumda diğer çalışanlar “Yakın temaslı” değil “Temaslı” kategorisinde değerlendirilir ve maske takarak çalışmaya devam edebilirler. Ancak, Covid-19 pozitif tanısı koyulmuş kişi maske taksa dahi, el sıkıştığı ya da benzeri bir şekilde temas ettiği tespit edilen kişiler “Yakın temaslı” olarak değerlendirilmeli ve yetkililer bu konuda bilgilendirilmelidir.

İnsan kaynakları ile ilgili diğer yazılarımıza, web sitemizde yer alan Blog bölümünden ulaşabilirsiniz.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İstihdam Ne Demek?
İstihdam Ne Demek?
Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri
Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri
Bayramda Nakdi Ücret Ödemesi
Bayramda Çalışanları Teşviklendirme: Nakdi Ücret
  • Ramazan Kolisinde Ne Olur?
    Ramazan Kolisi Yardımı Nedir? Ramazan Kolisi İçinde Neler Olur?

    Ramazan ayının başlangıcı 2024’te 11 Mart Pazartesi gününe denk geliyor. Çalışanlarının sahur veya iftar sofralarına ortak olmak ya da ihtiyaç sahiplerini desteklemek isteyenler için ise Ramazan kolileri satışa sunuluyor.

  • Mobbing Nedir, Nasıl İspatlanır?
    Mobbing Nedir? Mobbing Türleri Nelerdir?

    İş hayatında görülen en ciddi sorunlardan biri, çalışanların karşı karşıya kaldığı psikolojik baskıların ve zorbalıkların yarattığı olumsuz etkilerdir. Bu zorlayıcı davranışların en yaygın türlerinden biri ise mobbing olarak adlandırılır.

  • İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Haller Nelerdir?
    İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Durumlar Nelerdir?

    İş yerinde yaşanan kazaları çoğu zaman bireysel bir talihsizlik olarak görürüz. Ancak bu tür olaylar; aynı zamanda işverenin sorumluluklarını, çalışan haklarını ve iş güvenliği standartlarını da doğrudan ilgilendirir.

  • İşten Çıkış Kodları Nelerdir?
    İşten Çıkış Kodları Nelerdir? İşten Çıkış Kodları ve Anlamları

    İşten çıkış kodları, bir çalışanın iş akdinin neden sonlandığını ifade eden kodlardır. Bu kodlar, çalışanın işten çıkarılmasının sebebinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu kodlar, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından belirlenmiştir.

  • Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Evlilik tazminatı, kadın çalışanların evlilik nedeniyle işten ayrılma durumunda alabildikleri bir tazminat türüdür. Nikah kıyılması sonrasındaki 1 yıl içerisinde kadın çalışanın işten ayrılmış olması gerekir. Aksi takdirde bu tazminatı alamaz.

  • Ayni Yardım Nedir, Nasıl Bordrolaştırılır?
    Ayni Yardım Nedir ve Nasıl Bordrolaştırılır?

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.

  • İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?
    İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    Şirketler, her biri farklı potansiyeller taşıyan çalışanlardan meydana gelir. Yetenekleri, bakış açıları ve fikirleriyle birbirinden ayrılan ekip üyelerinin firmanın başarısında kritik rolleri vardır. Bu çeşitlilikten en iyi şekilde faydalanmanın yolu ise yaratıcılığı teşvik etmekten geçer.

  • Tersine Mentorluk Nedir?
    Tersine Mentorluk Nedir, Faydaları Nelerdir?

    Geleneksel mentorluk, kıdemli olanların ya da daha deneyimli kişilerin yeni yetişen kişilere yol göstermesi olarak tanımlanır. Ancak günümüzde dünya giderek hızlanıyor ve teknolojiler çok hızlı bir şekilde geliştirilip hayatımıza dahil ediliyor.

  • Çalışan Yaşam Döngüsü Nedir?
    Çalışan Yaşam Döngüsü Nedir?

    Çalışan yaşam döngüsü, çalışanın bir organizasyona katılmasından itibaren geçen tüm süreçleri kapsar. Çalışan döngüsü, çalışanın işe alımından başlayıp organizasyondan ayrılmasına kadar devam eder ve özellikle şirketlerin insan kaynakları yönetiminde önemli bir rol oynar.

  • Ücretli İzin Nedir? 2025 Ücretli İzin Süreleri
    Ücretli İzin Nedir, Ücretli İzin Çeşitleri Nelerdir? [2025]

    Şirketlerde verimliliğin anahtarı, iş ve özel yaşam dengesinin sağlanmasıdır. Çalışanlar, kendisine vakit ayırabildiğinde sorumluluklarına daha rahat odaklanır.