Bir işletme sahibiyseniz çalışanlarınıza sunduğunuz tek imkân, maaş vermek olmamalıdır. Ekstra hizmetler ve hediyeler, çalışanlarınızın kendini değerli hissetmesini sağlar. Çalışan motivasyonunun artması, verimli iş gücü olarak şirkete geri döner. Kırtasiye yardımı da motivasyon sağlayan hediyelerden biridir. Kırtasiye yardımı, çoğunlukla okul çağında çocuğu olan çalışanlara yöneliktir. Her eğitim - öğretim yılının başında tekrarlanır.
Kırtasiye yardımı başvurusu, farklı şekillerde yapılabilir. Örneğin işletme sahibiyseniz ve yardımı verecek kişi sizseniz MultiGift Kurumsal Hediye Kartı’nı kullanabilirsiniz. Bu kart, kırtasiye malzemeleri satan çeşitli mağaza ve marketlerde geçerlidir. Böylece çalışanlarınız, ihtiyaçları olan ürünü kendileri seçebilir. Yardımı alacak olan çalışansanız başvuru süreciniz değişkenlik gösterebilir.
Kırtasiye yardımı, genellikle öğrencilerin ve ofis çalışanlarının okul ve iş hayatlarında ihtiyaç duydukları malzemelere ulaşmalarını sağlayan bir hizmettir. Bu yardım; kırtasiye malzemelerinin temin edilmesi veya dağıtılması şeklinde yapılır. Özellikle okullar, üniversiteler ve iş yerleri gibi büyük kurumlarda sıklıkla kullanılır. Örneğin şirketler, okul çağında çocuğu olan çalışanlara da bu yardımı sunabilir.
Bu hizmet, eşya desteği sağladığı için ayni yardımlar kategorisinde yer alır. Bu hizmetten faydalanmak isteyenler için kırtasiye yardımı başvurusu, e-devlet üzerinden yapılır. E-devlet profilinize girdikten sonra ilgili terimi aratırsanız başvuru formuna kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Gerekli evrakları tamamladıktan sonra tek yapmanız gereken, onay için beklemektir. Dilerseniz doğrudan yardım almak istediğiniz kurumun ilgili departmanına başvurmanız da mümkündür.
Kırtasiye yardımı alanlar, ellerine ulaşan setin içerisinde ofis ve okul hayatına yardımcı malzemeler bulurlar. Kalem ve defter, bu malzemelerin başında gelir. Setin içinde kurşun, tükenmez veya jel kalem gibi farklı ürünler bulmanız mümkündür. Defter olarak ise not tutmayı kolaylaştıran çizgili, kareli veya düz seçeneklere ulaşabilirsiniz.
Silgi, rulo yapışkan bant, dosya ve klasörler de set içinde yer alır. Dosya ve klasör çeşitlerinin içinde zarf bulunması da mümkündür. Cetvel, kalemtıraş ve sıvı yapıştırıcı hem ofiste hem okulda ihtiyaç duyulan gereçler olması sebebiyle temin edilir. Bazı setlerde hesap makinesi, versatil kalem ucu veya mürekkep de bulunabilir.
Kırtasiye malzemelerine erişim için destek sunan bu hizmet, belirli kriterlere uygun kişilere ulaştırılır. İhtiyaç sahiplerine öncelik verilir. Öğrenciler, dar gelirli aileler, aktif olarak sosyal yardım alanlar, özel bireyler, işsizler ve geçici çalışanlar önceliklidir. İlkokuldan üniversiteye kadar her eğitim düzeyindeki öğrenciler bu yardımdan faydalanabilir. Ancak bu durum, öğrencinin ailesinin maddi durumuna ve ihtiyaçlarına dayalı olarak değişebilir.
Kırtasiye yardımı şartlarından ilki gelir durumunu beyandır. Düşük gelirli olduğunuzu beyan ederseniz yardımdan faydalanabilirsiniz. İkinci bir şart, aktif öğrencilik durumudur. Bazen başvurduğunuz kırtasiye malzemesi temin hizmeti, belirli bir sosyal yardım programını kapsayabilir. Bu durumda o programa kayıtlı olmanız da aranan şartlar arasına girer. Yetim, mülteci, engelli ve barınma sorunu yaşayan kişiler gibi dezavantajlı gruplara üye olma şartı da aranabilir.
Yardım kampanyaları, kurumların sıkça düzenlediği faaliyetlerdir. Ancak bu faaliyetleri yürütmek, tahmin edildiği kadar kolay olmayabilir. Kurumların düzenlediği sosyal yardımlaşma kampanyalarının arasında kırtasiye yardımı da gösterilebilir. Yardımı düzenlemek isteyen kişiler, öncelikle bir planlama yapması gerekir. Bu aşamada kurumlar; programın amacını, süresini bütçesini, hedef kitlesini ve kapsamını belirler. Ardından bütçeden ayrılan fonlar, bağışlar veya sponsorluklar aracılığıyla kaynak sağlanır.
Programa uygun olarak başvuru formu hazırlandıktan sonra süreç başlamış olur. Kampanya duyurusu yapılır ve belirlenen süre içinde doldurulan formlar değerlendirmeye alınır. Şartları sağlayan bireylere yardım malzemeleri ulaştırılır. Yardımların dağıtımı, kampanyanın amacına ulaşması ve başvuru sahiplerinin memnuniyeti gibi kontrolleri sağlamak için süreci takibe devam etmek önemlidir.
Sosyal yardım kampanyalarının başvuru süreçleri, benzer adımları kapsar. Öncelikle başvurmak istediğiniz yardım programını belirleyin. Dilerseniz birden fazla programı seçebilirsiniz. Ardından başvuru şartlarını öğrenin. Şartların çoğunu karşılarsanız başvurunuzun onaylanma ihtimali artar. Spesifik şartlardan birini karşılamıyorsanız uygun adaylar için başvuru sürecini yavaşlatmamak adına o kampanyayı eleyebilirsiniz.
Kendinize uygun kampanyaları seçtikten sonra başvuru formunu doldurun. Formun haricinde istenen belgeler varsa teminini sağlayın. Başvurunuzu ilgili kuruma teslim edin. Teslimat çevrimiçi ortamda yapılıyorsa tüm alanları eksiksiz doldurduğunuza emin olun. Ardından başvuru sonucunuzu takip edin. Onaylanma durumunda sürecin devamı için ilgili kurum, sizinle iletişime geçecektir.
Başvuru sürecinde istenenler, kampanyayı yürüten kuruma göre değişebilir. Ancak çoğunlukla doldurmanız gereken bir başvuru formu ve kurumun şartlarını sağladığınızı tasdik eden birkaç belge istenir. Bu belgeler de kurumların şartlarına göre değişebilir. Yine de genel olarak kırtasiye yardımı için gerekli evrakları şu şekilde sıralamak mümkündür:
Bu dört belgenin haricinde tamamlamanız gereken farklı evraklar olabilir. Örneğin bazı kurumlar sağlık raporu isteyebilir. Özel durumlarda vasiyetname gibi belgelere de bakılması gerekir. Ayrıca bu süreçte kimlik kartınızı veya nüfus cüzdanınızı kaybetseniz bile başvuru yapabilirsiniz. Bu gibi durumlarda pasaport ve sürücü ehliyeti gibi resmî kimliklerinizi kullanmanız mümkündür.
Her başvuru sürecinde olduğu gibi yardım kampanyalarına katılırken de ufak sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Örneğin belgelerin eksik veya hatalı olması, sık karşılaşılan sorunlardan biridir. Özellikle çevrimiçi ortamlarda yüklenmesi gereken belgelerin uzantıları sistem tarafından reddedilebilir. Birçok kişinin muzdarip olduğu ikinci sorun ise yanlış okumak veya unutmak gibi sebeplerle başvuru tarihlerini kaçırmaktır.
Yoğun talep, sizi zorlayabilecek etkenler arasındadır. Yoğun talep sebebiyle sisteme girmeniz ve işleminizi tamamlamanız imkânsız hâle gelebilir. Üstelik yardım kampanyasının belli bir hacmi olduğu için başvurunuz reddedilebilir. Devlet kurumlarından istenen belgelerin temini sırasında da zorluk yaşayabilirsiniz. Bazen belirlenen süre içinde belgeleri çıkarmanız mümkün olmayabilir.
Yardım kampanyasına başvuru sürecinde yaşayabileceğiniz birçok sorunun çözümü vardır. Bu nedenle sakin hareket etmeniz en önemlisidir. Örneğin belgelerle ilgili tüm sorunların çözümü, erkenci olmaktır. Mümkünse resmî başvuru tarihlerinden önce belgeleri hazırlamaya başlayın. Çünkü bazı belgeleri çıkarmak için gün almanız ve beklemeniz gerekebilir. Tüm belgeleri vaktinde hazır etmek, eksiklik ya da hata olması durumunda size zaman kazandırır.
Başvuru tarihlerini kaçırmamak için ise birden fazla zamanlayıcı kullanabilirsiniz. Tarihleri dijital ve fiziksel takvimlerinizde işaretleyebilir, ajandanıza yazabilir veya hatırlatma için telefon bildirimlerinizi ayarlayabilirsiniz. Birçok kurum sonradan başvuru süresini uzatsa da buna güvenmek doğru olmaz. Sistemsel veya hacimsel sorunların çözümü, sizin elinizde değildir. Ancak birden fazla programa başvurarak ret alma riskini en aza indirmeniz mümkündür.
Kırtasiye yardımı yapan kuruluşlar arasında belediyeler, valilikler, okullar, il milli eğitim müdürlükleri veya sosyal sorumluluk projeleri yürüten dernekler yer alır. Ancak özel kurumlar da çalışanları için bu yardım kampanyasını yürütebilir. Bu faaliyetler çoğunlukla “yardım kampanyası” yerine “hediye” olarak adlandırılır. Dolayısıyla şartlar da diğer kurumların yürüttüğü kampanyalar kadar sınırlayıcı değildir.
Kurumsal hediyelerin dünü ve bugününe baktığınız zaman daima çalışanların üzerinde olumlu etkiler bıraktığını görebilirsiniz. Kurumsal hediye, her şeyden önce çalışan motivasyonunu artırır. Artan motivasyon, iş performansını iyileştirmeye yardımcı olur. Yeterli ve doğru malzemelere sahip olmak, yaratıcılığı geliştirir. Aynı zamanda bu hediyeler sayesinde çalışanların masraflarını azaltmış olursunuz. Böylece çalışan memnuniyetini artırırsınız.
MultiGift, Türkiye’nin ilk kurumsal hediye ve sosyal yardım kartıdır. Hemen her şirketin bu karta sahip olması mümkündür. 1 veya 1000 çalışanınız olması fark etmez. Siz de çalışanlarınıza yardımcı olmak ve onlara motivasyon sağlamak için MultiGift Kurumsal Hediye Kartı’nı deneyebilirsiniz. Üstelik MultiGift kullanım noktaları, 20 binden fazladır. Bu da çalışanlarınızın hediye kartını dilediği yerde kullanabileceği anlamına gelir.
MultiGift Kurumsal Hediye Kartı geçen yerler; giyim, market, gıda ve teknoloji gibi farklı kategorilerde bulunur. Giyim mağazaları kategorisinde ayakkabıdan cekete, parfümden aksesuara kadar farklı ürün satışları yapan markalar mevcuttur. Gıda mağazaları çeşitliliği sayesinde çalışanların evlerine yakın bir markette bu kartı kullanmaları mümkün olur. Ev tekstil, mobilya, kırtasiye ve teknoloji mağazaları da MultiGift’in kullanılabileceği alanlardır.