Sosyal medya, gelişimin ve değişimin hız kesmeden sürdüğü günümüzde hem iyi vakit geçirmek hem de yeni bilgiler edinmek için sıkça tercih edilen kullanışlı bir araçtır. Elbette bu mecralar popülaritesini yalnızca kesintisiz iletişim olanağı sunmalarına borçlu değildir. Hemen hemen herkes iş yaşamından özel hayata, sosyalleşmeden alışverişe kadar pek çok farklı amaç için sosyal medyada vakit geçirir. Hâl böyle olunca bu platformlar kaçınılmaz olarak bir iş sahasına dönüşmüş durumdadır.
Son yıllarda yaşamın neredeyse her alanında etkisini gösteren dijital dönüşüm ile e-ticaret gibi yenilikçi iş modellerine rağbet artmıştır. Dünyaca ünlü markalardan küçük işletmelere kadar her ölçekten şirket reklam ve pazarlama faaliyetlerini sosyal medyaya taşıyarak modern çağın nimetlerinden yararlanır.
Facebook Business Manager, yeni nesil ticaret anlayışı ile güncel gerekliliklere uyum sağlamak isteyen işletmelerin beklentilerine eksiksiz şekilde yanıt veren bir uygulamadır. Multinet Up olarak işletmenizin verimliliğini ve üretkenliğini artırarak rekabet avantajı kazanmanızı sağlayacak bir araç olan Facebook Business Manager’a dair rehber niteliğinde bir yazı hazırladık.
Sosyal medya, bilişim ve internet teknolojilerinin büyük bir ivmeyle geliştiği 2000’li yıllarda sürecin bir parçası olarak hayatımıza giren bir kavramdır. Facebook, insanlara zamandan ve mekândan bağımsız olarak iletişim kurabilecekleri ve bilgi alışverişi yapabilecekleri bir platform sağlama amacıyla 2004 yılında kurulan bir şirkettir. Küresel ölçekte son derece geniş bir kullanıcı havuzuna sahip olan bu mecrayı aktif olarak kullananların sayısı, güncel verilere göre 3 milyara yaklaşmış durumdadır.
Facebook’un bu denli geniş kitlelere hitap edebilen bir uygulama olması, platform üzerinden ulaşılabilecek potansiyel müşteri sayısının boyutlarına dair fikir verir niteliktedir. Platform, bu yönüyle e-ticaret firmaları için son derece cazip bir araçtır. Facebook Business Manager sayesinde sosyal medyanın en büyük platformlarından biri olan bu mecra üzerinden ürünlerinizi ve hizmetlerinizi geniş kitlelerle buluşturabilirsiniz. Üstelik uygulama reklam ve tanıtım faaliyetlerinin de yürütülebileceği kullanışlı bir araçtır.
Facebook Business Manager, temel olarak bu platform üzerinden yürüttüğünüz reklam, tanıtım ve pazarlama faaliyetlerini yönetebileceğiniz bir paneldir. Uygulamada açılan işletme hesaplarının arayüzü, kişisel profillerden farklıdır. Bu sayede ticari faaliyetler için kişisel hesabınızı kullanmanıza gerek kalmaz. Facebook işletme hesabı açmayı tercih ederseniz ilgili bağlantılara tıkladığınızda farklı bir sayfaya geçiş yaparak işletmenize dair işlemler yapabilirsiniz.
Facebook Business Manager’ın yararlarını işletmeler özelinde ele almak gerekirse platformun sağladığı birçok avantajdan söz edilebilir. Bu noktada uygulamaya dair küçük bir hatırlatma yapmak faydalı olabilir.Facebook, en popüler sosyal mecralardan biri olan Instagram’ı 2012’de satın alarak bünyesine dâhil etmiştir. Bu sayede Instagram üzerinden vereceğiniz reklamları da Facebook Business Manager üzerinden kontrol edebilirsiniz. Ayrıca WhatsApp Business hesabınızı da Facebook ile bağlamanız da mümkündür.
Konu dijital dönüşümün işletmelere faydaları olunca operasyonel kolaylık ile düşük maliyet gibi unsurlara mutlaka değinmek gerekir. Facebook Business Manager, tam da bu yönüyle oldukça işlevsel bir platform olarak öne çıkar. Dilerseniz aşağıdaki listeden uygulama üzerinden açılan bir işletme hesabı ile neler yapılabileceğine göz atabilirsiniz.
Facebook Business Manager sayesinde tüm işletme bilgilerinizi ve pazarlama etkinliğinizi tek bir noktada birleştirmeniz mümkün olur. Üstelik panel üzerinden risk tanımlama ve güvenliği artırma gibi eylemlere yönelik neler yapabileceğinize ilişkin önerileri de ulaşabilirsiniz.
Küçük ve orta ölçekli işletmelerin pazar ağı oluşturmasına imkân tanıyan Facebook Business Manager, firmaların ve reklam verenlerin işlerini kolaylaştırır. Üstelik bu platforma üye olmak için herhangi bir ücret ödemeniz gerekmez. Bu sayede işletmenizin maliyetini büyük ölçüde azaltabilirsiniz.
Günümüzde sosyal medyanın önemli bir reklam alanı hâline gelmesi ile pek çok işletmenin faaliyetlerini dijital alana taşıdığı gözlemlenebilir. Özellikle e-ticaret alanında gelişmelere uyum sağlamak ve reklam ve pazarlama stratejilerini geliştirmek isteyen tüm işletmeler, söz konusu platformu tercih edebilir. Ayrıca hedef kitleleri analiz ederek ürünlerinizi ve satış stratejilerinizi buna göre şekillendirmek isterseniz Facebook Business Manager kullanabilirsiniz.
İşletmenizin pazarlama ve reklam faaliyetlerini yöneten bir ekibiniz varsa bahsi geçen uygulama süreç yönetimi açısından büyük bir kolaylık sağlayacaktır. Üstelik siz de ekibinizin çalışmalarını yakından takip edebilirsiniz. Bu sayede farklı alanlarda görev alan personellere belirli işler atamanız da mümkün olur.
Tüm ajanslar, Facebook Business Manager reklam verme özelliğinden yararlanabilir, pazarlama süreçlerini kolayca yönetebilir. Böylece birden fazla hesaba ve kampanyaya dair işlemler, birbirine karışmadan yönetilebilir. Özetle söz konusu uygulamanın her ölçekten işletme için işlevsel bir araç olduğu söylenebilir.
Geçtiğimiz yıllarda Facebook ile Instagram’ın Meta çatısı altında toplanması, birtakım değişimleri de beraberinde getirmiştir. Bu kapsamda Facebook Business Manager, Meta Business Suite paneline dönüşmüştür. Yalnızca sosyal medya yöneticilerini değil, aynı zamanda dijital ortamlarda faaliyet gösteren tüm işletmeleri ilgilendiren birtakım yeniliklerden söz edilebilir. Meta Reklam Yöneticisi, daha geniş ve kapsamlı reklam panelleri ile oldukça avantajlı bir araç olarak öne çıkar. Ayrıca bütçenizi optimize etmek için sunulan fırsatlardan yararlanabilir, yatırım getirisi dengesini sağlayabilirsiniz.
Facebook Business Manager bünyesinde yer alan ileri düzey araçları ücretsiz olarak kullanabilirsiniz. Üstelik uygulamanın sağladığı araçları kullanarak farklı reklam kampanyaları için özel hedef kitleler belirlemek de mümkündür. Özellikle birden fazla müşteriyle çalışan ve ürünlerini farklı kitlelere ulaştırmak isteyen işletmeler için son derece kullanışlı bir uygulamadır. Facebook Business Manager, teknik açıdan da birçok kolaylık sağlar. Farklı araçları uygulamaya entegre edebilir, performans ölçme işlemini pratik şekilde gerçekleştirebilirsiniz.
Facebook Business Manager açmak, sanıldığından çok daha kolaydır. Öncelikle uygulamada bir hesabınızın bulunması gerekir. Eğer kişisel bir profiliniz yoksa uygulamaya kayıt işlemini birkaç dakikada tamamlamanız mümkündür. Dilerseniz yazının devamında Facebook kurumsal hesap açma işlemini nasıl yapabileceğinizi adım adım öğrenebilirsiniz.
Facebook Business Manager kurulumunun ilk aşamasında kimliğinizi doğrulamanız gerekir.
Bunun için kişisel Facebook hesabınızı kullanmalısınız. Daha sonra business.facebook.com adresine girerek sağ üst köşede yer alan “Hesap Oluştur” butonuna tıklamanız yeterlidir.
Açılan ekranda işletmeye ve yetkili kişiye dair bilgiler doldurulur. Sonrasında yönlendirildiğiniz sayfada ise adres, telefon ve web sitesi gibi bilgileri girebilir, hesabınızı özelleştirebilirsiniz. Bilgileri onayladıktan sonra Facebook Business Manager oluşturma işleminin ilk aşaması tamamlanmış olur.
Farklı bir işletmeyi yönetecekseniz bunun için hesap sahibinden erişim istemeniz gerekir. Ekran üst köşesinde sağ tarafta bulunan “İşletme Ayarları” sekmesine tıklayın. Açılan sayfada sırasıyla “Hesaplar”, “Sayfalar” ve “Ekle” butonlarına tıklayın. Buradan erişim istemeyi seçtikten sonra karşınıza çıkacak alana sayfa adını ya da URL; yani internet adresini girerek işlemi tamamlayabilirsiniz.
Facebook Business Manager sayfa erişimi isteğini kabul edebilmek için öncelikle işletme ayarlarına gitmeniz gerekir. Karşınıza gelen sekmede önce “İstekler”, sonrasında ise “Alınanlar” seçeneğine tıklayın. Şifrenizi girdikten sonra değişiklikleri kaydedebilirsiniz.
Hesabınızı oluşturma aşamasını tamamladıktan sonra sıra yöneteceğiniz varlıkları platform üzerinden seçme ve sayfa ekleme kısmına gelir. Bu aşamada ekranda yer alan “Sayfa Ekle” butonuna tıklamanız gerekir. Burada karşınıza üç farklı seçenek çıkar. Bunlar; size veya başkasına ait bir sayfa eklemek ya da yeni bir sayfa oluşturmaktır. Uygun seçeneği belirleyerek bir sonraki aşamaya geçebilirsiniz.
Erişim ve sayfa ekleme aşamalarını tamamladıktan sonra sıra reklam hesabı oluşturmaya gelir. Business Manager oluşturma sayfasının alt kısmında “Reklam Hesabı Ekle” butonu bulunur. Bu alana tıkladığınızda karşınıza üç seçenek çıkar.
Eğer daha önceden almış olduğunuz bir hesabı ekleyecekseniz ilk seçeneğe tıklamalısınız. Müşterinize ait bir hesaba ajansınız için erişmek istiyorsanız tercih etmeniz gereken seçenek ikincidir. Son olarak henüz bir hesabınız yoksa yeni bir tane oluşturma adımına geçebilirsiniz. İlgili yönlendirmeler takip edilerek tüm bu işlemler kısa sürede tamamlanabilir.
Platform üzerinden yürüteceğiniz işlemlerin bütçesini karşılamak için Facebook’a ödeme yöntemi eklemelisiniz. “İşletme Ayarları” seçeneğinin hemen altında bulunan “Ödemeler” butonuna tıklayın. Kullanacağınız kredi kartının bilgileri ile istenen diğer bilgileri de ekleyerek kurulumun son adımını tamamlayabilirsiniz.
Facebook Business Manager hesabına yalnızca yönetici konumunda olan kullanıcılar uygulama ekleyebilir. Tüm işlemlerde olduğu gibi sağ üst köşede bulunan “İşletme Ayarları” sekmesini açarak “Hesaplar” kısmına giriş yapın. Burada karşınıza uygulama ekleme ve erişim seçenekleri gelecektir. Seçiminizi yaptıktan sonra uygulama kodunu ilgili alana girmeniz yeterli olur. Son olarak “Uygulamayı Ekle” veya “Uygulamaya Erişim İste” butonlarından birine tıklayarak işlemi bitirebilirsiniz.
Multinet Up, geliştirdiği yenilikçi çözümler sayesinde her ölçekten işletmeye değer katan hizmetler sunmayı başarır. Üstelik uçtan uca ürün ve hizmet anlayışı ile şirketlerin operasyonel ve finansal süreçlerini kolaylaştırır. MultiNet Yemek Kartı ile çalışanlarınıza ister restoran ister market alışverişlerinde kullanabilecekleri bir bakiye oluşturabilirsiniz. Bu sayede hem tüm işlemlerinizi tek bir platform üzerinden yönetmeniz hem de maliyetten ve zamandan tasarruf etmeniz mümkün olur.