notification-announcements

Duyurular

 

online işe alım süreci

Başarılı Bir Online İşe Alım Süreci Nasıl Olmalıdır?

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 4 Dakikalık Okuma Süresi

Her geçen gün gelişen teknoloji ile beraber, birçok firma artık işe alım sürecini online mülakat yöntemi ile gerçekleştirmeye başladı. Multinet Up olarak, personel alımlarını online işe alım süreci ile gerçekleştirmek isteyen firmaların işlerine yarayabilecek bazı ipuçlarını bu yazımızda paylaştık.

1. Firmanızı Tanıtın

İşe alım sürecinin başlangıç noktası, işletmenizi tanıtmak olmalıdır. Siz, işletmenize en fazla fayda sağlayacak personeli işe almaya çalışırken, iş başvurusunda bulunacak kişiler de kendilerine en fazla fayda sağlayacak işi ararlar. Birçok insan için “iyi bir iş” kavramı sadece ücretle sınırlı olmayıp; çalışma ortamı, yan haklar, kariyer gelişimi gibi konuları da kapsamaktadır. Bu nedenle, firmanızın profil sayfasında bu tarz konulara da değinip, iş arayanların genelinin aklındaki sorulara baştan yanıt verebilirsiniz.

Firma tanıtımı için kariyer sitelerini kullanabilirsiniz. LinkedIn.com, Kariyer.net, Yenibiriş.com gibi siteler hem iş arayanların hem de işverenlerin bir araya gelebildiği, herkesçe bilinen mecralar olduğundan, ilgi çekici bir tanıtım sayfası oluşturup bu sitelerdeki yerinizi aldığınız takdirde, henüz ihtiyaç duymadığınız pozisyonlara aday olanların başvurularıyla bile karşılaşabilirsiniz.

2. Kimi Aradığınıza Emin Olun

Açık olan pozisyon için ihtiyaç duyduğunuz niteliklere en kolay ve net bir şekilde ulaşmanın yolu, iş analizi yapmaktır. İş analizini doğru yapmak, açık olan pozisyonda ihtiyaç duyulan özellikleri doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olacak; işe alım sürecinde ve sonrasında yaşayacağınız zaman kayıplarının ya da can sıkıcı sürprizlerin önüne geçip, en doğru adaylarla iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Adaylarda aradığınız niteliklerle ilgili olarak dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, bu niteliklerin önem sırasıdır. Açık olan pozisyon için aradığınız nitelikleri önemlerine göre sıralayıp, adayları bu sıralamaya uygunluklarına göre incelerseniz, gereksiz görüşmelerin önüne geçebilirsiniz.

3. Adaylarla Görüşecek Kişilere Karar Verin

İşe alım sürecinde, açık olan pozisyonun bulunduğu bölüm yöneticisi ile birlikte insan kaynakları bölümüne de iş düşmektedir. İşe alınacak kişinin teknik bilgisi kadar, kurum kültürüne uyumu ve iletişim yeteneği gibi konular da önemli birer kıstastır ve bu noktada insan kaynakları devreye girerek adayın  kuruma uyum sağlayıp sağlayamayacağını anlamaya çalışmalıdır.

İş tanımı yapıldıktan ve görüşmeye girecek yetkililer belirlendikten sonra ilan çıkılmalıdır. İlana yapılan başvurular incelenip, pozisyona uygun olduğu düşünülen adaylara; başvurularının alındığına ve uygun görüldükleri takdirde görüşme yapılacağına dair bir e-posta gönderdikten veya telefon görüşmesi yapıldıktan sonra görüşme planı hazırlanmalıdır. Görüşmeler yüz yüze, telefonla ya da online olarak (video konferans) gerçekleştirilebilir. 

4. Online Görüşme mi, Yüz Yüze Görüşme mi?

Her iki mülakat tekniğinin de kendine göre avantajları vardır. Yüz yüze görüşme size adayı yakından tanıma, tepkilerini ölçme ve vücut dilini anlama imkânı sunarken, online mülakat ise hem size hem de adaya zaman kazandırır. Online görüşmenin sağlayacağı bir diğer avantaj ise, mesafeyi ortadan kaldırması ve dünyanın her yerinden adaylarla rahatlıkla görüşme yapılabilmesidir.

5. Online İş Görüşmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

İş görüşmesi yapılacak olan adayın, video konferans gerçekleştirebilecek teknik bilgisinin ve olanağının olduğuna emin olunmalıdır. Görüşme yapılacak adayın video konferans konusunda bilgi eksikliği varsa, adaya bu konuda destek olunmalı ve video konferans programını nasıl kullanacağı konusunda gerekli bilgi sağlanmalıdır.

Online işe alım sürecinde bir diğer önemli nokta ise, yüz yüze görüşmeden bir farkının olmadığının bilinmesidir. Aynı yüz yüze görüşmede olduğu gibi bu görüşme sırasında da aday yalnız olmalı ve görüşmeye odaklanmalıdır. Adayın bu konuda kibar bir dille görüşme öncesinde uyarılması, görüşmenin başarısını artıracaktır.

Online işe alım sürecinin bilinen en büyük dezavantajı, yüz yüze olan görüşmede sağlanan sıcaklıktan yoksun olmasıdır. Sağladığı avantajlar göz önünde bulundurulduğunda, bu yoksunluk göz ardı edilebilir görünmekte ve firmalar tarafından her geçen gün daha fazla tercih edilmektedir.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İş Arama İzni Nedir?
İş Arama İzni Nedir, Nasıl Hesaplanır?
Çalışanlar İçin Kıdem Ödülleri
Kıdem Ödülü Nedir ve Nasıl Seçilir?
Emekli Çalışan Maliyeti 2024
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]
İş Arama İzni Nedir?

İş Arama İzni Nedir, Nasıl Hesaplanır?

Personelin işten çıkarılması veya kendi isteğiyle görevinden ayrılması, iki taraf için de bazı yükümlülükler doğurur. Şirket, yeni bir işçi bulana kadar işlerini sürdürmek durumundadır.

Çalışanlar İçin Kıdem Ödülleri

Kıdem Ödülü Nedir ve Nasıl Seçilir?

Bir firmayı başarıya ulaştırmayı sağlayan en önemli unsur, şirketini seven, yüksek motivasyonlu personelleridir. Çalışanlarının sadakatini kazanan firmalar, rakiplerine karşı oldukça önemli bir avantaj yakalar.

Emekli Çalışan Maliyeti 2024

Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]

Çalışanların işverene maaş ve diğer giderleri içeren bir maliyeti bulunur. Bu maliyete sigorta primi ödemeleri de dâhildir. İşveren, henüz emekli olmayan personeller için SGK primi yatırır.