notification-announcements

Duyurular

 

Başarılı Bir Online İşe Alım Süreci Nasıl Olmalıdır?

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 4 Dakikalık Okuma Süresi
online işe alım süreci

Her geçen gün gelişen teknoloji ile beraber, birçok firma artık işe alım sürecini online mülakat yöntemi ile gerçekleştirmeye başladı. Multinet Up olarak, personel alımlarını online işe alım süreci ile gerçekleştirmek isteyen firmaların işlerine yarayabilecek bazı ipuçlarını bu yazımızda paylaştık.

1. Firmanızı Tanıtın

İşe alım sürecinin başlangıç noktası, işletmenizi tanıtmak olmalıdır. Siz, işletmenize en fazla fayda sağlayacak personeli işe almaya çalışırken, iş başvurusunda bulunacak kişiler de kendilerine en fazla fayda sağlayacak işi ararlar. Birçok insan için “iyi bir iş” kavramı sadece ücretle sınırlı olmayıp; çalışma ortamı, yan haklar, kariyer gelişimi gibi konuları da kapsamaktadır. Bu nedenle, firmanızın profil sayfasında bu tarz konulara da değinip, iş arayanların genelinin aklındaki sorulara baştan yanıt verebilirsiniz.

Firma tanıtımı için kariyer sitelerini kullanabilirsiniz. LinkedIn.com, Kariyer.net, Yenibiriş.com gibi siteler hem iş arayanların hem de işverenlerin bir araya gelebildiği, herkesçe bilinen mecralar olduğundan, ilgi çekici bir tanıtım sayfası oluşturup bu sitelerdeki yerinizi aldığınız takdirde, henüz ihtiyaç duymadığınız pozisyonlara aday olanların başvurularıyla bile karşılaşabilirsiniz.

2. Kimi Aradığınıza Emin Olun

Açık olan pozisyon için ihtiyaç duyduğunuz niteliklere en kolay ve net bir şekilde ulaşmanın yolu, iş analizi yapmaktır. İş analizini doğru yapmak, açık olan pozisyonda ihtiyaç duyulan özellikleri doğru bir şekilde belirlemenize yardımcı olacak; işe alım sürecinde ve sonrasında yaşayacağınız zaman kayıplarının ya da can sıkıcı sürprizlerin önüne geçip, en doğru adaylarla iletişim kurmanızı sağlayacaktır.

Adaylarda aradığınız niteliklerle ilgili olarak dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta, bu niteliklerin önem sırasıdır. Açık olan pozisyon için aradığınız nitelikleri önemlerine göre sıralayıp, adayları bu sıralamaya uygunluklarına göre incelerseniz, gereksiz görüşmelerin önüne geçebilirsiniz.

3. Adaylarla Görüşecek Kişilere Karar Verin

İşe alım sürecinde, açık olan pozisyonun bulunduğu bölüm yöneticisi ile birlikte insan kaynakları bölümüne de iş düşmektedir. İşe alınacak kişinin teknik bilgisi kadar, kurum kültürüne uyumu ve iletişim yeteneği gibi konular da önemli birer kıstastır ve bu noktada insan kaynakları devreye girerek adayın  kuruma uyum sağlayıp sağlayamayacağını anlamaya çalışmalıdır.

İş tanımı yapıldıktan ve görüşmeye girecek yetkililer belirlendikten sonra ilan çıkılmalıdır. İlana yapılan başvurular incelenip, pozisyona uygun olduğu düşünülen adaylara; başvurularının alındığına ve uygun görüldükleri takdirde görüşme yapılacağına dair bir e-posta gönderdikten veya telefon görüşmesi yapıldıktan sonra görüşme planı hazırlanmalıdır. Görüşmeler yüz yüze, telefonla ya da online olarak (video konferans) gerçekleştirilebilir. 

4. Online Görüşme mi, Yüz Yüze Görüşme mi?

Her iki mülakat tekniğinin de kendine göre avantajları vardır. Yüz yüze görüşme size adayı yakından tanıma, tepkilerini ölçme ve vücut dilini anlama imkânı sunarken, online mülakat ise hem size hem de adaya zaman kazandırır. Online görüşmenin sağlayacağı bir diğer avantaj ise, mesafeyi ortadan kaldırması ve dünyanın her yerinden adaylarla rahatlıkla görüşme yapılabilmesidir.

5. Online İş Görüşmesinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

İş görüşmesi yapılacak olan adayın, video konferans gerçekleştirebilecek teknik bilgisinin ve olanağının olduğuna emin olunmalıdır. Görüşme yapılacak adayın video konferans konusunda bilgi eksikliği varsa, adaya bu konuda destek olunmalı ve video konferans programını nasıl kullanacağı konusunda gerekli bilgi sağlanmalıdır.

Online işe alım sürecinde bir diğer önemli nokta ise, yüz yüze görüşmeden bir farkının olmadığının bilinmesidir. Aynı yüz yüze görüşmede olduğu gibi bu görüşme sırasında da aday yalnız olmalı ve görüşmeye odaklanmalıdır. Adayın bu konuda kibar bir dille görüşme öncesinde uyarılması, görüşmenin başarısını artıracaktır.

Online işe alım sürecinin bilinen en büyük dezavantajı, yüz yüze olan görüşmede sağlanan sıcaklıktan yoksun olmasıdır. Sağladığı avantajlar göz önünde bulundurulduğunda, bu yoksunluk göz ardı edilebilir görünmekte ve firmalar tarafından her geçen gün daha fazla tercih edilmektedir.

Yeni içeriklerimizden haberdar olmak için bilgilerinizi giriniz

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
İdeal Çalışan Profili Nasıl Oluşturulur?
İşverenler İçin İdeal Çalışan Profili Nasıl Oluşturulur?
4A/4B/4C Sigorta Çeşitleri Nedir?
4A/4B/4C Sigorta Çeşitleri Nedir?
E-Devlet'ten İkametgah Değişikliği Nasıl Yapılır?
E-Devlet İkametgah (Adres) Değişikliği Nasıl Yapılır?
  • İstihdam Ne Demek?

    İstihdam Ne Demek?

    İstihdam ne demek ya da istihdam nedir sorularına “Çalışma çağındaki bireylerin iş hayatına ve üretim faaliyetlerine katılması” şeklinde yanıt verilebilir.

  • Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri

    Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri

    Yeni yıl, yeni umutlar ve heyecanı beraberinde getiriyor. Yeni yılda çalışanlarınızın umutlarına ve heyecanına ortak olmak için ise yılbaşı hediyelerinden faydalanabilirsiniz. Kutlamaya dahil olmak için yapabileceklerinizin ise adeta sınırı yok.

  • Bayramda Nakdi Ücret Ödemesi

    Bayramda Çalışanları Teşviklendirme: Nakdi Ücret

    Bayramlar her birimiz için farklı bir anlam taşıyor. Bazılarımız bayramları aile büyükleri ve dostlar ile bir arada geçirerek yaşarken; bazılarımız ise yoğun iş temposundan bir süreliğine uzaklaşarak geçiriyor.

  • Ramazan Kolisinde Ne Olur?

    Ramazan Kolisi Yardımı Nedir? Ramazan Kolisi İçinde Neler Olur?

    Ramazan ayının başlangıcı 2024’te 11 Mart Pazartesi gününe denk geliyor. Çalışanlarının sahur veya iftar sofralarına ortak olmak ya da ihtiyaç sahiplerini desteklemek isteyenler için ise Ramazan kolileri satışa sunuluyor.

  • Mobbing Nedir, Nasıl İspatlanır?

    Mobbing Nedir? Mobbing Türleri Nelerdir?

    İş hayatında görülen en ciddi sorunlardan biri, çalışanların karşı karşıya kaldığı psikolojik baskıların ve zorbalıkların yarattığı olumsuz etkilerdir. Bu zorlayıcı davranışların en yaygın türlerinden biri ise mobbing olarak adlandırılır.

  • İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Haller Nelerdir?

    İş Kazası Nedir, İş Kazası Sayılan Durumlar Nelerdir?

    İş yerinde yaşanan kazaları çoğu zaman bireysel bir talihsizlik olarak görürüz. Ancak bu tür olaylar; aynı zamanda işverenin sorumluluklarını, çalışan haklarını ve iş güvenliği standartlarını da doğrudan ilgilendirir.

  • İşten Çıkış Kodları Nelerdir?

    İşten Çıkış Kodları Nelerdir? İşten Çıkış Kodları ve Anlamları

    İşten çıkış kodları, bir çalışanın iş akdinin neden sonlandığını ifade eden kodlardır. Bu kodlar, çalışanın işten çıkarılmasının sebebinin daha iyi anlaşılmasını sağlar. Bu kodlar, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından belirlenmiştir.

  • Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Evlilik Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Evlilik tazminatı, kadın çalışanların evlilik nedeniyle işten ayrılma durumunda alabildikleri bir tazminat türüdür. Nikah kıyılması sonrasındaki 1 yıl içerisinde kadın çalışanın işten ayrılmış olması gerekir. Aksi takdirde bu tazminatı alamaz.

  • Ayni Yardım Nedir, Nasıl Bordrolaştırılır?

    Ayni Yardım Nedir ve Nasıl Bordrolaştırılır?

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.

  • İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    İş Hayatında Yaratıcılık Nasıl Teşvik Edilir?

    Şirketler, her biri farklı potansiyeller taşıyan çalışanlardan meydana gelir. Yetenekleri, bakış açıları ve fikirleriyle birbirinden ayrılan ekip üyelerinin firmanın başarısında kritik rolleri vardır. Bu çeşitlilikten en iyi şekilde faydalanmanın yolu ise yaratıcılığı teşvik etmekten geçer.