Acente veya distribütör olarak da bilinen bayiler, üretici veya ticari işletmelerin sunduğu ürünlerin farklı bir kanal üzerinden satışının gerçekleşmesini sağlayan işletmelerdir. Ürün veya hizmetin sahibi olarak bayilik veren şirketler ile bayiler arasında kazanca dayalı karşılıklı bir ilişki bulunur. Satış kanal sayısını artırırken, bayiler de daha düşük yatırımlar ile gelir elde edebilirler.
Bayilerin satış başarıları, halkla ilişkileri, reklam ve satış geliştirme çabalarının tümü bayiler için olduğu kadar üretici veya ticari işletmeler için de etkili oluyor. Bu nedenle, bayilerin motivasyonlarını yükseltmek ve pazarlama faaliyetleri için harcadıkları çabaları artırmak için üretici veya ticari işletmeler belirli ödüllendirme stratejilerine başvurur. Sizler için bu yazımızda, bayi ödüllendirme stratejisini açıklayarak bu stratejide yer alan uygulamaları listeledik.
Şirketler pazardaki satış kanallarını genişletmek ve satış hacmini artırmak için bayilik sistemine başvurur. Bayilik sistemi, üretici veya ticari işletmelerin tüketici ihtiyaçlarını etkin bir şekilde karşılamak için faydalandığı ve hem bayi işletmelerinin hem de üretici işletmelerin kazançlı çıktığı bir işbirliği olarak tanımlanabilir.
Üretici ve ticari işletmelere ait ürünlerin pazarlama ve satış başarısında önemli bir rol oynayan bayilerin etkinliğini artırmak amacıyla şirketlerin izleyebileceği çekme stratejisi ve itme stratejisi olarak iki temel strateji bulunuyor. Çekme stratejisi ile temel olarak müşteri taleplerinin artmasını sağlayarak bayiler üzerinde baskı oluşturmak amaçlanır. İtme stratejisinde ise bayileri teşvik etmek amacıyla üretici işletmeler doğrudan bayilere yönelik uygulamalar geliştirir. Bu uygulamalardan biri de bayi ödüllendirme stratejisidir. Bayi ödüllendirme stratejisi ile üretici firmalar çeşitli araçlardan faydalanarak bayilerin satış ve pazarlamadaki etkinliğinin artırılması hedeflenir.
Bayi ödüllendirme stratejisinde kullanılan uygulamalar parasal ve parasal olmayan olarak iki başlıkta toplanıyor. Bu uygulamalar sırasıyla şu şekilde özetlenebilir:
Bayilerinizi ödüllendirmek için gerçekleştirebileceğiniz uygulamaları yukarıda sizler için listeledik. İşletmeler bayi ödüllendirme süreçleri için bu uygulamaların yanı sıra hem bayi hem de işletme için çeşitli avantajlar sunan yeni nesil çözümler bulunuyor. Sahip olduğu teknik altyapı ve geliştirdiği modeller ile işletmelerin bayi ödüllendirme stratejisi olarak faydalanabileceği bir çözümdür.
Rekabet oranının arttığı piyasalarda şirketlerin satış kanallarını genişleterek satış oranlarını yükseltmelerini sağlayan bayilerin satış ve pazarlama etkinliğini artırmak için çözümünden faydalanabilirsiniz. MultiGift sahip olduğu altyapı ve geliştirdiği modeller sayesinde bayilerinizi bağlılığını ve etkinliği artıracak stratejiler sunuyor. Bu modelleri hızlı ve kolay bir şekilde oluşturarak hem şirket hem de bayilere yönelik avantajlarından faydalanabilirsiniz. Bayi ödüllendirme çözümü olarak kullanarak işletme ve bayi açısından elde edeceğiniz avantajlar şu şekilde sıralanabilir:
MultiGift şirket avantajları;
MultiGift bayi avantajları;
Bayi ödüllendirme stratejisi olarak MultiGift Hediye Kartı kullanarak hem şirketiniz hem de bayileriniz adına pek çok avantaj elde edilebiliyor. Şirketinizin ve bayilerinizin ihtiyaçlarına göre özelleştirebileceğiniz MultiGift Hediye Kartı çözümleriyle tanışmak için başvurunuzu hemen yapabilirsiniz!