Şirket Seyahat Politikanızı İyileştirecek 4 Öneri

Ağustos 2015'te, Kurumsal Seyahat Yöneticileri Derneği (ACTE) tarafından 350'den fazla kurumsal seyahat yöneticisi ile yapılan anket sonucuna göre, bu yöneticilerin %72'sinin seyahat politikasına olan uyum beklentilerinin tam olarak gerçekleşmediği sonucu ortaya çıkmıştır. Seyahat politikasına uyumun, işletmelerin tasarruf etmesinin ve seyahat edecek çalışanların güvenliğinin sağlanmasının anahtarı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda, bu politikalara uyumu artırmak için çeşitli stratejiler düşünmenin gerekliliği ortaya çıkmaktadır.

Bu nedenle, kurumsal seyahat politikalarının geliştirilmesi ve çalışanların uyumunun artırılması, politikanın amacına ulaşılmasını kolaylaştıracaktır.

Çalışan Memnuniyeti

Genellikle, işletmelerin tasarruf etme çabası çalışan memnuniyetinden önce gelmektedir. Kurumsal Seyahat Yöneticileri Derneği'nin anketinden çıkan bir diğer sonuç; işletmelerin çalışan memnuniyetini de en az tasarruflar kadar ön plana çıkarmaları halinde, çalışanların seyahat politikalarına olan uyumlarının artacağı görüşüdür.

Peki, çalışan memnuniyeti nasıl artırılabilir?

Bunu başarmanın en kolay yolu, seyahat sonrasında çalışanlardan geri bildirim almak ve seyahat politikalarının gelecekteki şekli için bu verileri kullanmaktır. Örneğin, herhangi bir seyahat sonrası, çalışana yolculuk yaptığı havayolu firması ya da kaldığı otel hakkındaki fikirleri sorularak, bu konularda gerekli iyileştirmeler yapılabilir.

Çalışan memnuniyetini artırmanın bir diğer yolu ise, seyahat ile ilgili konularda seçenek sunmak olacaktır. İşletmenin seyahat bütçesi dahilindeki farklı ulaşım araçları ya da firmaları ile çalışanın kalacağı farklı otel seçenekleri arasından seçim yapması istenebilir.

Çalışanları Bilgilendirme

Seyahate çıkacak olan şirket çalışanlarına, bu seyahatten önce özet olarak, karşılaşacakları riskler ve eğer herhangi bir sorun olursa, yapmaları gerekenlerle ilgili bilgi verilebilir. Örneğin, terör riski olan bir bölgeye gidecek olan çalışanlar için buna uygun bilgilendirme; bulaşıcı hastalık ya da farklı yemek kültürü olan bir bölgeye gidecek olan çalışana ise buna uygun bilgilendirme yapılabilir.

Böyle bir durumda hem çalışan kendisini işletme açısından önemli hissedecek hem de seyahat sırasında karşılaşılabilecek risklere karşı koruma sağlanmış olacaktır.

Seyahat Politikaları Açık, Net ve Kolay Erişilebilir Olmalı

Kurumsal seyahat politikaları, genellikle çalışanlar ya da yöneticiler tarafından çok detaylı bir şekilde bilinmez ve ihtiyaç duyulduğunda açılıp bakılır. Seyahat bölümü tarafından güncelleştirilen ama ihtiyaç duyulmadan bakılmayan bir seyahat politikasındaki değişiklikler de doğal olarak seyahat sonrasında fark edilir. Böyle bir duruma engel olmak için, seyahat politikasının işletmenin yerel ağı içerisinde, tüm çalışanlar tarafından ulaşılabilir bir yerde olması gerekir. Aynı zamanda, seyahat politikasında yapılan değişiklikler sonrası, çalışanların bu değişikliklerle ilgili bilgilendirilmesi ve mümkünse eğitilmesi doğru olacaktır.

Seyahat politikasının ulaşılabilir olmasının yanı sıra, anlaşılır olması da önemli bir konudur. Yani, hazırlanan belgenin şirketteki tüm çalışanların anlayacağı bir dille ve net cümlelerle yazılmış olması, çalışanların bu politikalara uyumunu kolaylaştıracaktır.

Doğru Teknolojilerden ve Hizmetlerden Yararlanma

Gelişen teknoloji sayesinde, kurumsal gezilerin maliyetleri, planlaması ve kontrolü oldukça kolaydır. Multinet Up'ın şirketlerin seyahat organizasyonu ihtiyacına cevap veren kurumsal seyahat platformu MultiTravel, kurumlar tarafından sağladığı kolaylık ve avantajlar nedeniyle tercih ediliyor. Seyahat ve konaklama satın alırken kontrol yetkinliği sağlayan dijital platformda, yurt içi ve yurt dışı uçak bileti, yurt içi konaklama gibi hizmetler sunuluyor. MultiTravel iş seyahatlerinin planlanmasında sağladığı kolaylık, hız ve kontrol mekanizmalarıyla hem seyahat eden hem de seyahat giderlerini yöneten çalışanların deneyimini iyileştiriyor.

MultiTravel ile kurumsal seyahatlerde 7 gün 24 saat tüm cihazlardan uçuş ve konaklama hizmeti alınabiliyor. Platformun özelleştirme fonksiyonları sayesinde tüm planlama ve harcamalar şirketin kendi iş seyahati ve gider yönetimi kuralları dahilinde gerçekleştiriliyor. Ayda tek fatura özelliği ile fatura toplama ve masraf beyanları yükü ortadan kalkarken platformun sunduğu analitik raporlarla da kurumlar seyahat yönetimini proaktif olarak yönetebiliyor, uyum sorunları ortadan kalkıyor. Kullanıcılar açısından baktığımızda ise, kendilerini ve eğilimlerini tanıyan bir platformdan, kişiselleştirilmiş planlama önerileri alabilmek, tüm seyahat boyunca 7/24 online ve canlı destek hizmetinden yararlanabilmek, avans ve masraf beyanı süreçlerinin yükünden kurtulmak çalışanların deneyimi iyileştiriyor ve çalışanlar seyahatin keyifli yönlerine odaklanabiliyor. Tüm bu özellikleri ile MultiTravel kurumlara deneyim, verimlilik ve tasarruf kapılarını açıyor.

Multinet Up'ın avantajlı dünyası hakkında daha fazla bilgiye ihtiyaç duyarsanız, web sitemizde yer alan iletişim araçlarını kullanarak ya da 444 87 36 numaralı telefonu arayarak bize ulaşabilirsiniz.

Submitted by multinet-host on 22.04.2020

Şirketinizin ihtiyacına uygun çözümlerimizden faydalanmak için tıklayın

Teklif İste