Tüm iş dünyasını olumsuz etkileyen Covid-19, bir süre daha sektörler üzerindeki baskısına devam edecek gibi gözüküyor. Yapılan araştırmalar, pandemi sürecinden en kötü etkilenenlerin başında tedarik zinciri süreçlerinin geldiğini ortaya koyuyor. Multinet Up olarak bu yazımızda neden ve sonuçları ile etkili tedarik zinciri yönetimi için yapılması gerekenleri inceledik.
11 Mart 2020’de Türkiye’de ilk koronavirüs vakasının görülmesiyle birlikte, tüm çalışma hayatı da derinden etkilendi. Kısa zamanda ülkemizi etkisine alan Covid-19, işverenleri ve insan kaynakları uzmanlarını, kaybı en az indirmek için yeni çalışma koşulları ve çözümler üzerinde çalışmaya itti. 2020 yılını bitirip, 2021’e başlamışken, firmaların büyük çoğunluğunun evden çalışma uygulamasına geçtiğini biliyoruz.
Covid-19’un ilk dönemlerinde alınan önlemler ve yaz aylarında salgının yayılma hızının azalması, kişilerde alınan tedbirlerin gevşemesine neden olarak tekrar artmıştır. Her ne kadar dünyanın farklı yerlerinden aşı ile ilgili olumlu haberler gelmeye başlamış olsa da korona virüs salgını, hepimizin hayatında köklü değişiklere neden oldu. Günlük yaşantımızda tercih ettiğimiz ürünlerden önceliklerimize, iş yapış şekillerimizden gittiğimiz yerlere kadar hemen hemen hayatımızın her alanında değişimler yaşadık. Elbette bu değişim iş dünyasına da yansıdı.
Tüm dünyada kullanılan evrensel bir kelime olan tabildot, ya da Türkiye’deki yerleşmiş kullanımı ile tabldot, Fransızca kökenli “table d’hôte” kelimesinden gelmektedir. Alakart’ın (à la carte) tam zıttı olarak, seçmesiz yemek anlamına gelmektedir. Menülerin, müşterilere hazır ve sabit olarak sunulduğu yemek hizmeti çeşididir.