notification-announcements

Duyurular

 

İlk Defa İş Kuracak Girişimcilere 5 Öneri

İlk Defa İş Kuracak Girişimcilere 5 Öneri

Multinet Up
İnovasyon & Girişimcilik 5 Dakikalık Okuma Süresi

Her geçen gün çeşitli sektör ve iş modellerinde yeni işletmeler kuruluyor. Yeni bir iş kurarak başarılı bir girişime imza atmak isteyen kişilerin ise inovasyon ve girişimcilik kapsamında göz önünde bulundurması gereken çeşitli etkenler söz konusu. Bu etkenlerin başında da kurulacak işin limited veya anonim gibi şirket modellerinden hangisine uygun olduğunun belirlenmesi geliyor. Ayrıca işletmenin faaliyete geçmesinin ardından insan kaynakları, vergi ve muhasebe gibi süreçlerin etkin bir şekilde yürütülmesi oldukça önemli.

Girişimciler mevcut işletmelerin deneyimlerinden faydalanarak iş kurma süreçlerini daha etkin bir şekilde tamamlayarak başarılı bir girişimin temellerini atabilir. Bu yazımızda ilk defa iş kuracak girişimcilere başarılı bir girişimin temelleri için beş öneri listeledik.

1. Daima Proaktif Olmaya Özen Gösterin

Her ne kadar bir girişimin yenilikçi niteliğe sahip olması gerekse de işletmenin yer alacağı sektördeki işleyişe yönelik uygun bir planının önceden hazırlanması, girişimin başarısında önemli bir rol oynuyor. Bu nedenle de girişimcilerin proaktif olmaya özel olarak özen göstermesi gerekiyor. Girişimcinin, ilk olarak iş süreçlerinde atılacak adımları planlaması ve oluşabilecek sorunları tespit etmesi önemli. Böylece karşılaşılabilecek olası sorunlara yönelik önlemler baştan alınabiliyor ve iş süreçlerindeki aksamaların önüne geçilebiliyor.

2. E-Ticarete Uygun Bir İş Modeli Seçmeye Çalışın

İnternet teknolojilerinin gelişmesi ile yaygınlaşan e-ticaret, günümüzde hem küçük hem de büyük işletmeler tarafından oldukça fazla ilgi görüyor. İlk defa iş kuracak girişimcilerin en büyük pazarlardan birine dönüşen internette yer almaları, girişimin başarısına önemli katkılar sağlayabiliyor. Burada girişimcinin kuruluş aşamasında e-ticarete uygun bir iş modeli seçmesi ise oldukça önemli. Ayrıca, işletmenin e-ticaret için internet sitesi oluşturması veya kullanılacak online pazar yerinin seçilmesi ve online ödeme yöntemlerinin belirlenmesi gibi temel gereksinimlere karar verilmesi gerekiyor.

3. Finansal Plan Hazırlayın

Bir girişimin hayata geçirilmesi ve devamlılığının sağlanabilmesi için finansal planlama hayati önem taşıyor. Her ne kadar bir girişim fikri yenilikçi veya etkili olsa da faaliyet sürecinde çeşitli finansal etkenlerin dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi gerekiyor. Girişimcilerin özellikle vergi ve muhasebe süreçlerine yönelik güncel bilgileri takip etmesi ve işletmenin ihtiyaçlarına uygun çözümleri keşfetmesi, finans yönetimi sürecinde oldukça önemli. 

4. Borçlanmaktan Kaçınmayın

Yeni işletmelerin birçoğu iş süreçlerini başlatmak, devam ettirebilmek ve büyütebilmek için finansmana ihtiyaç duyar. Girişimcilerin bu süreçte faydalanabileceği çeşitli finansman çözümleri bulunuyor. Krediler, devlet desteği ve teşvikler bu çözümlerin başında geliyor. Ayrıca, ilk defa iş kuracak girişimciler yenilikçi fikirlerini hayata geçirmek veya iş süreçlerini geliştirmek için çeşitli yatırımlar alabilirler. Girişime yatırım almak girişimcinin finansal desteğin yanı sıra yatırımcıların bilgi ve deneyimlerinden de faydalanabilmesini sağlayabilir.

5. Multinet Avantajlarından Faydalanın

Multinet sunduğu çözümler ile ilk defa iş kuracak girişimcilere hem finansal hem de operasyonel süreçlerde pek çok avantaj sağlıyor. Multinet çözümleri ile girişimciler yemekten akaryakıta, seyahatten teşvik ve ödüllendirmeye kadar çeşitli işletme giderlerinde tasarruf ederken, bu süreçlerde ortaya çıkan operasyonel iş yükünü de azaltarak veya ortadan kaldırarak işgücü ve zamandan kazanç sağlayabiliyorlar. 

Girişimcilerin faydalanabileceği Multinet çözümleri ve işletmeye sağladığı temel avantajlar ise şu şekilde:

MultiNet Yemek Kartı

  • Damga vergisi, gelir vergisi, SGK işveren hissesi ve SGK işçi primi gibi masraflardan muaf olarak yemek bedeli ödemelerinde vergi tasarrufu sağlamış olursunuz.
  • Market ve restoranlara ek olarak online yemek ve market siparişleri de dahil 35.000’in üzerinde noktada geçerli olan MultiNet yemek kartı, çalışanlara dilediği gibi harcama yapma imkânı sunarak motivasyon ve verimliliğin artmasını sağlıyor.
  • Yemek hizmeti ile ortaya çıkan yatırım maliyetleri, operasyonel iş yükü ve sorumluluklarını ortadan kaldırabilirsiniz.
  • Tüm yemek harcamalarını ayda tek bir fatura ile görerek zamandan ve iş yükünden tasarruf sağlayabilirsiniz.
  • Çalışanlar harcama yaptıkça TatlıPara kazanabilir, bakiyelerini tüm üye işyerlerinde kullanabilir.

MultiGift Hediye Kartı

  • MultiGift Hediye Kartı tercih ederek SGK primi işçi payı, gelir vergisi, damga vergisi gibi masraflardan muaf olarak %45'e varan vergi tasarrufu sağlayabilirsiniz.
  • Çalışanlara yönelik teşvik, ödüllendirme ve yardım seçenekleri oluşturabilir, 20.000’in üzerinde noktada alışveriş ile çalışanlara diledikleri gibi bakiyelerini harcama imkânı sunabilirsiniz.
  • MultiPay ile çalışanlar, özel fırsat ve kampanyaları takip edip avantajlı alışverişin keyfini çıkarabilirler.

MultiPetrol Yakıt Kartı

  • MultiPetrol sayesinde Shell Taşıt Tanıma Sistemi’ne katılabilir, Shell TSS ile donatılmış 1000’e yakın Shell istasyonundan vakit kaybetmeden akaryakıt alabilirsiniz.
  • İşletmenize ait araçlara özel olarak harcama limitleri belirleyebilir, akaryakıt giderlerini kontrol altına alabilirsiniz.
  • İşletmenize özel kampanyalardan yararlanarak etkin bir maliyet yönetimi sağlayabilirsiniz.
  • Akaryakıt harcamalarınızı 3 fatura ile kontrol ederek zamandan ve iş gücünden tasarruf edebilirsiniz.
  • Yakıt tüketim bilgilerini online panel üzerinden görüntüleyebilirsiniz.

MultiTravel Seyahat Kartı

  • MultiTravel işletmenizin ihtiyaçlarına özel kampanya ve avantajlı fiyatlar sunar.
  • Uçak biletinden otel rezervasyonuna tüm süreçleri tek bir platform üzerinden 7/24 online olarak gerçekleştirebilirsiniz.
  • İşletmenizin konaklama ve ulaşım giderlerine yönelik detaylı raporları inceleyebilir, limit yönetimi sayesinde seyahat giderlerini kontrol altına alabilirsiniz.

 

Multinet çözümleri hakkında bilgi almak için başvuru sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
E-Ticaret Kargo Anlaşması Nasıl Yapılır?
E-Ticaret Firmaları İçin Kargo Anlaşması Nasıl Yapılır?
Şirketler İçin Yapay Zeka Kullanımı
İşletmeler İçin Yapay Zekâ (AI) Kullanım Alanları Nelerdir?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
Personelin İşletmeye Maliyeti Nasıl Hesaplanır?
esnek yan haklar

Yan Haklar ile Çalışanlarınızın Motivasyonunu Artırın

Çalışan motivasyonu, işletmelerin verimliliğini doğrudan etkileyen faktörler arasında yer alır. Bu nedenle de çalışanların motivasyonunu artırabilmek için işverenler çeşitli yollara başvurur.

Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?

Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

Toplumsal birlik ve beraberliğin yanı sıra, kurum içi birlik ve beraberlik konusunda da faydaları dikkat çeken sosyal ihtiyacı karşılayan ayni yardım, kelime anlamı itibariyle “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardım” anlamına gelmektedir ve özellikle b

2024 Asgari Ücret Tutarı

Asgari Ücret Nedir? 2024 Asgari Ücret Ne Kadar Oldu?

Asgari veya diğer adıyla minimum ücret, işçilere yasal olarak ödenebilecek en düşük maaş tutarıdır. Yani, bir işçiye ödenebilecek minimum ücrettir. 2023 Temmuz ayında asgari ücret 11.402,32 TL olarak açıklanmıştı.