notification-announcements

Duyurular

 

Kurumsal Wellbeing Nasıl Sağlanır?

Multinet Up
Multinet Up
İnsan Kaynakları 5 Dakikalık Okuma Süresi
Kurumsal Wellbeing Nasıl Sağlanır?

Şirketlerin iş verimliliğini ve çalışan bağlılığını artırmak için başvurduğu çeşitli yöntemler bulunuyor. Bunlardan biri olan kurumsal wellness ise son yıllarda şirketlerin en fazla ilgi gösterdiği yöntemler arasında yer alıyor. Şirketler kurumsal wellbeing yöntemi ile temelde çalışanlarının yaşam kalitesini artırarak iş süreçlerindeki verimliliğe katkı sağlamayı amaçlıyor. Bu nedenle, kurumsal wellbeing yönteminin uygulanma sürecinde çalışanların yaşam kalitesini etkileyen farklı etkenlere yönelik faaliyetlere başvurulabiliyor. Bu yazımızda sizler için kurumsal wellbeing sürecinin nasıl gerçekleştirildiğini açıkladık.

Well-Being Nedir?

Well-being sözcüğü Türkçede iyilik, saadet, sağlık anlamlarıyla karşılık buluyor. Well-being terimi ile aslında ifade edilmek istenen ise kişinin bütünsel iyi olma durumudur. Bütünsel iyi olma durumu ise fiziksel, zihinsel ve ruhsal açıdan eş zamanlı olarak yaşamakla mümkündür. Bu nedenle, well-being tek bir açıdan iyi olmayı değil kişinin bir bütün olarak uyum içerisinde sağlık ve iyiliğini kapsar.

İş Hayatında Well-Being Nedir?

İş hayatında well-being fiziksel, zihinsel ve ruhsal açıdan eş zamanlı iyi olmadan daha fazlası ile sağlanabiliyor. Günümüz iş dünyasında kurumsal anlamda well-being sekiz alanda uygulanmaya çalışılıyor. Bu alanlar; fiziksel olarak “iyi” bir çalışma ortamı ile entelektüellik, çevresel, mesleki, ruhsal, duygusal, finansal ve sosyal alan şeklinde sıralanır. Kurumsal well-being ile şirketler başta çalışan motivasyonunu artırarak bağlılıklarına ve verimliliklerine katkı sağlayabiliyor. 

Kurumsal Well-Being Nasıl Sağlanır?

Kurumsal well-being için şirketler farklı alanlarda çeşitli strateji ve faaliyetleri tercih edebiliyor. Bu süreçte, şirketlerin çalışan ihtiyaçları, kurum kültürü, çalışma modeli gibi çeşitli etkenleri göz önünde bulundurması gerekiyor. Bu etkenler doğrultusunda şirketler kendileri için en uygun strateji ve faaliyete başvurarak etkin bir kurumsal well-being süreci yürütülebilir. Kurumsal well-being için şirketlerin başvurabileceği strateji ve faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:

Sosyal Sağlığı Güçlendirme

Hobilerin, entelektüel gelişimin ve diğer kültürel etkinliklerin desteklenmesi, çalışanların sosyal sağlığının gelişmesinde önemli bir rol oynuyor. Zihinsel olarak çalışanların rahatlamasını ve stresle daha etkin bir şekilde baş edilmesini sağlayan sosyal süreçler çalışanların verimliliklerine de doğrudan katkı sağlıyor. Sosyal sağlığı güçlendirmeye yönelik faaliyetlere şirket politikalarında yer verilerek süreklilik kazandırılabileceği gibi kurum kültürüne de katkı sağlanabilir.

Spor Teşviği

Şirketlerin çalışanlarına sağladığı fiziksel faaliyetler de kurumsal wellbeing açısından önemli bir yer tutuyor. Günlük iş süreçlerine spor etkinliklerinin dahil edilmesi, spor salon veya etkinliklerine üyelik avantajları sağlanması, çalışanların birlikte spor yapabilecekleri etkinlik alanlarının oluşturulması gibi faaliyetler çalışanların sağlıklı bir yaşama sahip olmasına katkı sağladığı gibi çalışan verimliliğin geliştirilmesine ve çalışanlar arası iletişimin de güçlendirilmesine yardımcı oluyor.

Sağlıklı Yemek Alışkanlıkları

Şirketler çalışanların sağlıklı bir yaşama sahip olması için uygulayabileceği spor aktiviteleri gibi sağlıklı yemek alışkanlıkları kazanmalarını sağlayan şirket içi faaliyetlerde de bulunabilir. Özellikle mesai saatleri içerisinde şirketlerin çalışanlarına sağladığı yemek hizmetleri çalışanlara sağlıklı yemek alışkanlığı kazandıracak şekilde düzenlenebilir. Ancak bu süreç özellikle çalışanların beslenme alışkanlıklarının farklılık göstermesinden dolayı, sağlanan tabldot, catering gibi geleneksel hizmetler yetersiz kalabildiği gibi daha masraflı da olabiliyor.

Şirketlerin çalışanlarına sağladığı yemek hizmetleri seçeneklerinden bir diğeri ise yemek kartı seçeneğidir. Her çalışanın farklı bir beslenme alışkanlığına sahip olabileceği göz önünde bulundurulduğunda yemek kartı seçeneği diğer hizmetlerine göre daha ön planda oluyor. Ancak şirketlerin bu seçeneğe başvurmadan önce geçerli olduğu yerler, sağladığı avantajlar, çalışma modeline uyumluluğu gibi etkenleri göz önünde bulundurması gerekiyor. Multinet Yemek Kartı sahip olduğu özellikler sayesinde çalışan sayısı fark etmeksizin şirketlerin çalışanlarına sağlıklı yemek alışkanlıkları kazandırmasına katkı sağlamanın yanı sıra çeşitli avantajlar sunuyor:

  • 35.000’in üzerinde kullanım noktası ile çalışanlar diledikleri yemek ve mekânı seçebiliyor.
  • Şirketler yemek harcamalarında %100 vergi avantajı (SGK İşveren Hissesi, SGK İşçi Primi, Gelir vergisi ve Damga Vergisi) sağlayabilir.
  • Diğer yemek hizmetleri ile ortaya çıkan iş yükü ve sorumluluğu ortadan kalkar.
  • Şirketler yemek harcamalarına yönelik faturalandırma iş yükünü ayda bir fatura ile gerçekleştirebilir, zamandan tasarruf sağlayabilir.
  • Çalışanların yalnızca restoranlardaki değil market, online market ve yemek ödemelerinde de kullanılabilir.

Çalışana Değerli Hissettirme

Şirketler hem sosyal hem de fiziki sağlık açısından çalışanlarını daha iyi hissetirmek için spor, sağlıklı beslenme, sosyal aktiviteler gibi çeşitli süreçlere başvurabildiği gibi zihinsel ve ruhsal açıdan çalışanları değerli hissettirmek için belirli faaliyetlerden yararlanabilir. Yardımlar, ödüllendirmeler veya hediyeler çalışanların değerli hissetmesini sağlayacak faaliyetlerin başında geliyor. Ancak bu süreçte şirketlerin finansal süreçlerini de göz önünde bulundurarak hem şirket işleyişi, hem de çalışanlar için uygun çözümlere başvurması oldukça önemlidir.

Yardımda bulunma, ödüllendirme, hediye verme gibi çalışanı değerli hissettirecek faaliyetler gerçekleştirilirken şirketlerin çalışan sayısı, yardım veya ödüllendirme nedeni, hediye seçimi, çalışan ihtiyaçları gibi değerlendirmesi gereken çeşitli etkenler bulunuyor. Bu noktada, şirketlerin hem şirket hem de çalışan açısından en uygun ve avantajlı çözüme başvurması oldukça önemlidir. MultiGift Hediye Kartı sahip olduğu özellikler ile çalışanlarını değerli hissettirmek isteyen şirketlerin tüm ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra pek çok avantajı da beraberinde getiriyor:

  • 20.000’in üzerinde alışveriş noktası ile çalışanlar gıdadan giyime, ev ürünlerinden elektroniğe çeşitli kategorilerdeki ürünleri seçerek bakiyelerini diledikleri gibi kullanabilirler.
  • Çalışanları değerli hissettirirken gerçekleştirilen faaliyetlerden %45'e varan oranlarda vergi tasarrufu sağlanabiliyor.
  • Çalışanlar MultiPay sayesinde bakiyelerini ve harcama geçmişlerini inceleyebilir.
  • Ödemeler tek bir fatura ile gerçekleştirilerek zamandan tasarruf edilebiliyor.
  • Çalışanlar Multinet tarafından sunulan özel kampanyaları takip ederek avantajlı alışverişin keyfini çıkarabilirler.


Bunlara ek olarak, şirketler diğer Multinet çözümlerinin sağladığı avantajlar sayesinde kurumsal wellbeing süreçlerine katkı sağlayabilirler. Multinet çözümleri hakkında bilgi almak için başvuru sayfamızı inceleyebilirsiniz.

Kategoriler
İnovasyon & Girişimcilik
İnovasyon
İnsan Kaynakları
İnsan Kaynakları
Kurumsal Seyahat
kurumsal seyahat
Lojistik ve Filo Yönetimi
lojistik ve filo yönetimi
İlgili Yazılar
Çalışanlarınız için Kurumsal Yılbaşı Hediyeleri
Çalışanınız için Yılbaşı Hediyeleri
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
2025 Resmi Tatil Günleri ve Mesai Hesaplama
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti Ne Kadar?
Emekli Çalışanın İşverene Maliyeti [2024]
  • Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Sigorta Primi Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışanların veya kendi işinin sahibi olanların sosyal güvenlik sistemine dahil olabilmesi için belirli bir tutarda ücret ödeme yapması gerekir. Bu ödeme, sigorta primi olarak adlandırılır.

  • Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    Akort Ücret Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    İş dünyası, çalışmanın karşılığında ücret almaya dayalı bir sistem üzerine oturmuştur. Bu sistemde birbirinden farklı ödeme türleri mevcuttur. Akort ücret de bu ödeme türlerinden biridir.

  • İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?
    İş Göremezlik Raporu Nedir, Nasıl Alınır?

    İş göremezlik raporu, çalışanların sağlık sorunları nedeniyle işine geçici olarak devam edemeyeceğini resmi olarak belgeleyen bir dokümandır.

  • Ara Dinlenme Nedir?
    Ara Dinlenme (Mola) Nedir, Ne Kadardır?

    İş Kanunu'na göre, çalışanların ara dinlenme süreleri günlük çalışma saatlerine bağlı olarak değişiklik gösterir. İşçi ara dinlenme süreleri, çalışanların sağlığını korumak ve verimliliğini artırmak için kritik bir rol oynar.

  • İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?
    İhbar Tazminatı Nedir, Nasıl Hesaplanır?

    Çalışma hayatı içerisinde her daim bir çalışan sirkülasyonu mevcuttur. Özellikle çok çalışanı olan işletmelerde performans, yenilik, büyüme, küçülme gibi birçok sebeple çalışanlar iş yerlerinden ayrılabilir ya da işten çıkarmalar söz konusu olabilir.

  • 2024 Stajyer Maaşı Ne Kadar?
    2024 Stajyer Yasal Maaşı Ne Kadar?

    Öğrencilerin eğitim-öğretim hayatı çerçevesinde öğrendiği teorik bilgileri uygulamaya dökerek deneyim kazanmasını amaçlayan staj çalışmaları karşılığında 33

  • Imposter Sendromu Nedir?
    Imposter Sendromu Nedir, Nasıl Aşılır?

    İş yerlerinde her biri ayrı özelliklere sahip çok sayıda çalışan bulunur. Genellikle dışarıya yansıttıkları karakterleriyle tanınan personellerin iç dünyasını tam anlamıyla bilmek mümkün olmaz.

  • Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?
    Asgari Ücret Gelir Vergisi İstisnası Nedir?

    Asgari ücret, yasal olarak çalışanlara ödenebilecek en düşük ücrettir. Türkiye’de bir işçinin alabileceği en düşük maaş ise 2024’te net 17.002,12 TL’dir. Asgari ücret sadece gerçek kişilere yani bireylere ödenebilir.

  • Yıllık izin 2024
    Yıllık İzin Nedir? Yıllık İzin Süreleri Ne Kadardır?

    Çalışanların tatil, sağlık, özel durumlar gibi çeşitli nedenler ile iş yerinde bulunamadıkları süreler için izin kullanmaları gerekebilir.

  • Ayni Yardın Nedir, Nasıl Başvurulur?
    Ayni Yardım Nedir? Ayni Yardım Bordrolaştırma Kolaylıkları

    “Doğrudan parasal olmayan; ürün ya da hizmet olarak sağlanan yardımlar”, ayni yardım olarak adlandırılır.