Şirketlerin iş verimliliğini ve çalışan bağlılığını artırmak için başvurduğu çeşitli yöntemler bulunuyor. Bunlardan biri olan kurumsal wellness ise son yıllarda şirketlerin en fazla ilgi gösterdiği yöntemler arasında yer alıyor. Şirketler kurumsal wellbeing yöntemi ile temelde çalışanlarının yaşam kalitesini artırarak iş süreçlerindeki verimliliğe katkı sağlamayı amaçlıyor. Bu nedenle, kurumsal wellbeing yönteminin uygulanma sürecinde çalışanların yaşam kalitesini etkileyen farklı etkenlere yönelik faaliyetlere başvurulabiliyor. Bu yazımızda sizler için kurumsal wellbeing sürecinin nasıl gerçekleştirildiğini açıkladık.
Well-being sözcüğü Türkçede iyilik, saadet, sağlık anlamlarıyla karşılık buluyor. Well-being terimi ile aslında ifade edilmek istenen ise kişinin bütünsel iyi olma durumudur. Bütünsel iyi olma durumu ise fiziksel, zihinsel ve ruhsal açıdan eş zamanlı olarak yaşamakla mümkündür. Bu nedenle, well-being tek bir açıdan iyi olmayı değil kişinin bir bütün olarak uyum içerisinde sağlık ve iyiliğini kapsar.
İş hayatında well-being fiziksel, zihinsel ve ruhsal açıdan eş zamanlı iyi olmadan daha fazlası ile sağlanabiliyor. Günümüz iş dünyasında kurumsal anlamda well-being sekiz alanda uygulanmaya çalışılıyor. Bu alanlar; fiziksel olarak “iyi” bir çalışma ortamı ile entelektüellik, çevresel, mesleki, ruhsal, duygusal, finansal ve sosyal alan şeklinde sıralanır. Kurumsal well-being ile şirketler başta çalışan motivasyonunu artırarak bağlılıklarına ve verimliliklerine katkı sağlayabiliyor.
Kurumsal well-being için şirketler farklı alanlarda çeşitli strateji ve faaliyetleri tercih edebiliyor. Bu süreçte, şirketlerin çalışan ihtiyaçları, kurum kültürü, çalışma modeli gibi çeşitli etkenleri göz önünde bulundurması gerekiyor. Bu etkenler doğrultusunda şirketler kendileri için en uygun strateji ve faaliyete başvurarak etkin bir kurumsal well-being süreci yürütülebilir. Kurumsal well-being için şirketlerin başvurabileceği strateji ve faaliyetler şu şekilde sıralanabilir:
Hobilerin, entelektüel gelişimin ve diğer kültürel etkinliklerin desteklenmesi, çalışanların sosyal sağlığının gelişmesinde önemli bir rol oynuyor. Zihinsel olarak çalışanların rahatlamasını ve stresle daha etkin bir şekilde baş edilmesini sağlayan sosyal süreçler çalışanların verimliliklerine de doğrudan katkı sağlıyor. Sosyal sağlığı güçlendirmeye yönelik faaliyetlere şirket politikalarında yer verilerek süreklilik kazandırılabileceği gibi kurum kültürüne de katkı sağlanabilir.
Şirketlerin çalışanlarına sağladığı fiziksel faaliyetler de kurumsal wellbeing açısından önemli bir yer tutuyor. Günlük iş süreçlerine spor etkinliklerinin dahil edilmesi, spor salon veya etkinliklerine üyelik avantajları sağlanması, çalışanların birlikte spor yapabilecekleri etkinlik alanlarının oluşturulması gibi faaliyetler çalışanların sağlıklı bir yaşama sahip olmasına katkı sağladığı gibi çalışan verimliliğin geliştirilmesine ve çalışanlar arası iletişimin de güçlendirilmesine yardımcı oluyor.
Şirketler çalışanların sağlıklı bir yaşama sahip olması için uygulayabileceği spor aktiviteleri gibi sağlıklı yemek alışkanlıkları kazanmalarını sağlayan şirket içi faaliyetlerde de bulunabilir. Özellikle mesai saatleri içerisinde şirketlerin çalışanlarına sağladığı yemek hizmetleri çalışanlara sağlıklı yemek alışkanlığı kazandıracak şekilde düzenlenebilir. Ancak bu süreç özellikle çalışanların beslenme alışkanlıklarının farklılık göstermesinden dolayı, sağlanan tabldot, catering gibi geleneksel hizmetler yetersiz kalabildiği gibi daha masraflı da olabiliyor.
Şirketlerin çalışanlarına sağladığı yemek hizmetleri seçeneklerinden bir diğeri ise yemek kartı seçeneğidir. Her çalışanın farklı bir beslenme alışkanlığına sahip olabileceği göz önünde bulundurulduğunda yemek kartı seçeneği diğer hizmetlerine göre daha ön planda oluyor. Ancak şirketlerin bu seçeneğe başvurmadan önce geçerli olduğu yerler, sağladığı avantajlar, çalışma modeline uyumluluğu gibi etkenleri göz önünde bulundurması gerekiyor. Multinet Yemek Kartı sahip olduğu özellikler sayesinde çalışan sayısı fark etmeksizin şirketlerin çalışanlarına sağlıklı yemek alışkanlıkları kazandırmasına katkı sağlamanın yanı sıra çeşitli avantajlar sunuyor:
Şirketler hem sosyal hem de fiziki sağlık açısından çalışanlarını daha iyi hissetirmek için spor, sağlıklı beslenme, sosyal aktiviteler gibi çeşitli süreçlere başvurabildiği gibi zihinsel ve ruhsal açıdan çalışanları değerli hissettirmek için belirli faaliyetlerden yararlanabilir. Yardımlar, ödüllendirmeler veya hediyeler çalışanların değerli hissetmesini sağlayacak faaliyetlerin başında geliyor. Ancak bu süreçte şirketlerin finansal süreçlerini de göz önünde bulundurarak hem şirket işleyişi, hem de çalışanlar için uygun çözümlere başvurması oldukça önemlidir.
Yardımda bulunma, ödüllendirme, hediye verme gibi çalışanı değerli hissettirecek faaliyetler gerçekleştirilirken şirketlerin çalışan sayısı, yardım veya ödüllendirme nedeni, hediye seçimi, çalışan ihtiyaçları gibi değerlendirmesi gereken çeşitli etkenler bulunuyor. Bu noktada, şirketlerin hem şirket hem de çalışan açısından en uygun ve avantajlı çözüme başvurması oldukça önemlidir. MultiGift Hediye Kartı sahip olduğu özellikler ile çalışanlarını değerli hissettirmek isteyen şirketlerin tüm ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra pek çok avantajı da beraberinde getiriyor:
Bunlara ek olarak, şirketler diğer Multinet çözümlerinin sağladığı avantajlar sayesinde kurumsal wellbeing süreçlerine katkı sağlayabilirler. Multinet çözümleri hakkında bilgi almak için başvuru sayfamızı inceleyebilirsiniz.